Tesla și Volkswagen vor concura pe segmentul automobilelor electrice mai ieftine, cu prețuri între 25.000 – 30.000 de dolari

de A.Th.C. HotNews.ro     HotNews.ro
Marţi, 1 decembrie 2020, 17:38 Economie | Companii


Tesla si Volkswagen, portiera langa portiera
Foto: Captura YouTube
Piața automobilelor electrice va deveni deschisă pentru mai mulți cumpărători, întrucât Tesla și Volkswagen, liderii domeniului, au dat undă verde unor programe pentru mașini care vor costa între 25 și 30 de mii de dolari, prețuri apreciate drept mai convenabile. În sondaje, prețurile noilor vehicule electrice sunt permanent în topul preocupărilor noilor clienți potențiali.

Când este vorba de segmentele de lux, multe vehicule electrice le-au prins din urmă ca prețuri și performanțe pe cele care folosesc combustibili fosili. Dar nu același lucru este adevărat pe segmentele de mai jos.

Progresele în tehnologia bateriilor încep să le permită producătorilor să avanseze în performanțe, în special cu autonomii mai mari, la prețuri mai mici – deschizând piața pentru mai mulți.

În septembrie, Tesla a anunțat că va produce o mașină electrică mai mică, cu autonomie mai mare permisă de noua tehnologie pentru baterii, la un preț care va începe de la 25.000 de dolari. Musk a spus că noul vehicul va intra pe piață peste trei ani.

Se pare că acum și Volkswagen intră în cursa pentru mașini electrice mai mici. Reuters informează că Volkswagen a dat startul programului pentru un „mic VEB” (vehicul electric pe baterie) de cam aceeași talie cu Polo, cu preț între 24.000 – 30.000 de dolari (20-25.000 de euro).

VW a lansat recent mașina electrică ID.3, la un preț de start puțin sub 30.000 de euro și care nu este vândut în SUA, de mărime comparabilă cu VW Golf. Nu s-a anunțat când va intra pe piață noul automobil.

Dar nu va fi o surpriză dacă momentul va fi apropiat de lansarea noii mașini Tesla mai ieftine. Este de așteptat în 2024-2025, când probabil că cererea pe piață se va orienta puternic de la mașinile pe benzină spre cele electrice. Chiar dacă automobilele pe benzină încep de la prețuri mult sub 20.000 de euro, niciunul nu este competitiv la costurile de exploatare pe o durată de 5-10 ani cu unul electric de 20.000 de euro, mai ales când se ia în calcul și prețul de revânzare.

Aceasta va duce la o puternică schimbare a preferințelor, marea majoritate a clienților înțelegând că noul automobil trebuie să fie electric. Cu certitudine, în acel moment vor exista o mulțime de opțiuni atrăgătoare în toate segmentele industriei auto. Chiar dacă vorbim de un orizont de timp de 4-5 ani, prezentarea celor două modele mai ieftine de la Tesla și Volkswagen, precum și startul rezervărilor vor fi evenimente importante, care ne vor da o imagine privind reorientarea cererii. (Electrek )






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





4581 vizualizari

  • +2 (18 voturi)    
    minciuni si lobby (Marţi, 1 decembrie 2020, 17:48)

    ready4war [utilizator]

    Daca tot sunteti atat de lingusitori la adresa masinilor electrice, verificati va rog si care este cantitatea de gaze nocive care este emisa la producerea bateriilor si care au nevoie de 900 de ani sa dispara din atmosfera.
    Vorbiti si despre valoarea la revanzare a masinilor electrice. Ar fi bine sa faceti si un articol despre cum masinile Tesla mai au durata de viata intre 40 si 60 de km, dupa 3-4 ani, in Suedia sau Norvegia - cazuri concrete, colegi de serviciu.
    Intamplator se face ca lucrez la o firma automotive care o sa aiba de castigat din toata nebunia cu masinile electrice si hibride, dar cand vad cat lobby se face si cum se ascund lucrurile murdare sub pres, simt o scarba de nedescris. Nu zic, motoarele pe combustie sunt poluante si foarte nocive, dar nici alternativa nu e asa de buna.
    • +1 (11 voturi)    
      Exemplul perfect de minciuni. (Marţi, 1 decembrie 2020, 19:18)

      TurmentatuTheThird [utilizator] i-a raspuns lui ready4war

      Exemplul perfect de minciună e comentariul tău. Hai să o luăm punct cu punct.

      Mașini Tesla cu 40-60km de 3-4 ani. Bateriile au garanție 8 ani sau 150.000 mile (adică 240.000 km). Garanție că își păstrează 70% din capacitatea inițială. De ce nu se duc "colegii" tăi cu mașina la service pentru garanție? Norveginenii cumpără 50% mașini electrice. Benzină și diesel mai sunt doar 20%. Restul sunt plug-in hybrid.

      900 de ani? Ne poți zice și nouă care sunt substanțele alea care stau 900 de ani în atmosferă? Sunt multe studii făcute pe seama emisiilor mai mari de CO2 pentru producerea unei mașini electrice. Dar, unele studii arată că doar după 30.000 de km un BEV (producție + mers) produce la fel de mult CO2 ca și ICE-ul. Doar că nu iei o mașină doar pentru 30.000km. Deci, ICE-ul e mai "verde" după doar 30.000km (studiu făcut în Olanda, noi, cu oameni ca tine suntem departe de a analiza situația la rece).

      Dacă ai ceva amănunte despre gunoiul de sub preș, de ce nu-l explici aici. În schimb, dai doar amănunte vagi care nu au nici un sens când le iei la puricat, și mai arunci și o conspirație la nivel mondial. Amice, dacă era ceva gunoi, Tesla era de mult înmormântată (și au fost mulți care au Tesla la puricat). Nici unui producător auto nu-i place faptul că anii de investiții în R&D se pierd acum. Dar nu au ce face! Ăsta e viitorul, și faptul că Tesla valorează acum 500 miliarde USD e un argument în sensul ăsta. Faptul că Daimler a renunțat la a dezvolta ICE-uri, faptul că Amazon și UPS trec pe dubițe electrice, etc. etc. sunt argumente că ăsta e viitorul.

      Aștept să scoți gunoiul de sub preș și să mi-l arăți.
      • +2 (6 voturi)    
        calcul (Marţi, 1 decembrie 2020, 20:06)

        Florin Oprea [utilizator] i-a raspuns lui TurmentatuTheThird

        Fabricarea unei baterii este echivalenta dpdv al energiei consumate (380 galoane comb lichid) cu benzina consumata la 7.5 l/100 km pentru a merge 210000 km. Curat ... curata! Bibliografie: articolul prof. Cringanu de pe contributors.
        • -3 (5 voturi)    
          amuzant (Marţi, 1 decembrie 2020, 22:13)

          ion.daniel [utilizator] i-a raspuns lui Florin Oprea

          pai si pentru fabricarea restului masinii pe combstibil fosil nu se consuma energie ? Nu cumva se cam compenseaza prin diferenta de energie intre producerea unui motor electric si a un motor pe combustibil? Sa nu mai zic de partea de distributie, consumabile si restul
        • -3 (3 voturi)    
          Comentariu sters de utilizator (Marţi, 1 decembrie 2020, 22:18)

          [anonim] i-a raspuns lui Florin Oprea

    • -2 (4 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Marţi, 1 decembrie 2020, 19:49)

      [anonim] i-a raspuns lui ready4war

  • -6 (10 voturi)    
    Asta-i gluma anului...Tesla si VW "vor concura" (Marţi, 1 decembrie 2020, 17:49)

    newlook [utilizator]

    Asta-i gluma anului...Tesla si VW "vor concura"...
    ...sa fim seriosi, in domeniul automobilelor electrice, Tesla are doua decenii de avans tehnologic. N-au ce sa "concureze"; soarecele nu poate concura cu elefantul.
    • -1 (5 voturi)    
      esti sigur (Marţi, 1 decembrie 2020, 19:12)

      Watcherss [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      ia uite-te tu la taycan si apoi mai vb. de ce zic de porsche? pentru ca face parte din familia VW si sigur vor share-ui tehnologia.

      tesla a fost "elefant" cat n-a avut concurenta. uite-te ce preturi au avut model s si x. cand au inceput sa apara si altii pe segmentul lux (e-tron, eqc, taycan) au scazut pretul cu vreo 10k (si vor scade si mai mult).

      pt segmentul entry level, unde leaf, zoe, i3 etc isi imparteau piata, au scos model 3. daca acum se gandesc sa scoata si un model de 25k, inseamna ca simt concurenta din ce in ce mai aproape.
      • -2 (6 voturi)    
        Acum 10 ani era tot asa... (Marţi, 1 decembrie 2020, 22:29)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui Watcherss

        Acum 10 ani era tot asa...Tesla se duce la vale ca-i prea scumpa, ca intra Mercedes si VW in competitie, bla-bla. Peste 10 ani, autonomia unei masini de la VW va fi tot jumatate din cea asigurata de Tesla, Tesla va semana cu Star Trek (deja autopilotul e eproape total independent), ... , dar hey, ce masina produc ioropiuenii, are si volan si autonomie de 300 de km dupa 2 zile de incarcare!
        • 0 (2 voturi)    
          pun pariu (Marţi, 1 decembrie 2020, 23:18)

          Watcherss [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          ca ai condus condus tu si tesla si vw electric si stii care-i diferenta (sa nu mai zic de eqc). cat despre masini 100% autonome o sa mai treaca ceva ani pana cand chiar vor fi sigure. aaa, ca se plimba masina singura prin parcare - asta nu e independent (si app, si volvo are autopilot).
          • 0 (2 voturi)    
            Ai castigat juma' de pariu (Miercuri, 2 decembrie 2020, 1:49)

            newlook [utilizator] i-a raspuns lui Watcherss

            Ai castigat juma' de pariu. Partea cu Tesla. Am fost incantat. Chiar am fost tentat sa-mi iau, dar aici e iarna lunga...si electrica nu prea ma ajuta.
            In orice caz, de fiecare data cand ajung in oras (rar), pot sa te asigur ca pot filma cel putin 3-4 care sunt semiadormiti la volanul Tesla. Asta spune multe...si faza cand Tesla se plimba singura prin parking a fost - iti repet - acum vreo 10 ani. La voi, in Ioropa, acum ati auzit de ea, d-aia o dai pe StarTrek.

            PS: "Autopilot-ul" din Ioropa e Cruise Control din US, tehnologie care e folosita de cel putin 50 de ani in US si care exista pe 85% din masinile de aici, indiferent de tipul motorului. "Pilot automat" e altceva...inca nu exista masina ioropeana cu asa ceva.
  • +2 (10 voturi)    
    Bă, eji prost? Bă, eji nebun? (Marţi, 1 decembrie 2020, 17:55)

    Florin Oprea [utilizator]

    Mai ieftine? Cine isi permite o masina asa "ieftina", 25000-30000 euro? Chiar si asa, in cea mai "generoasa" tara cu prima pentru masini electrice (ca de, ne permitem, suntem o tara de milionari) , tot ai nevoie de 15000-20000 euro. In RO cine isi permite astfel de masini? E clar ca mizeria asta nu se poate impune pe piata decit cu subventii grase. Adica "other people money".
    • -2 (4 voturi)    
      yeah right ... (Marţi, 1 decembrie 2020, 19:43)

      Watcherss [utilizator] i-a raspuns lui Florin Oprea

      in UK sunt din ce in ce mai multe masini electrice (de la zoe la taycan). in tarile dezvoltate nu pretul e problema ci reteaua de incarcare - aici e mult de munca dpdv infrastructura.
      • 0 (2 voturi)    
        numai? (Marţi, 1 decembrie 2020, 20:08)

        Florin Oprea [utilizator] i-a raspuns lui Watcherss

        Ai idee de cita energie electrica e nevoie ca sa alimentezi toate masinile daca ar fi lectrice? Citeste te rog articolul prof. Cringanu pe Contributors.
        • 0 (0 voturi)    
          asa si? (Marţi, 1 decembrie 2020, 23:12)

          Watcherss [utilizator] i-a raspuns lui Florin Oprea

          cu cat o civilizatie este mai avansata, cu atat are nevoie de mai multa energie.

          acum trebuie sa ne oprim din dezvoltare doar ca va fi nevoie de mai multa energie? eu zic sa te mai documentezi putin si o sa vezi planurile pe termen mediu.
    • +1 (1 vot)    
      Dacia (Marţi, 1 decembrie 2020, 20:37)

      independentu [utilizator] i-a raspuns lui Florin Oprea

      Scoate electrica Spring sub 20.000 de euro, au anuntat-o deja, va fi la vanzare la anul.
      • 0 (2 voturi)    
        Or sa puna si cabluri de 400 Km...la Dacia Electri (Marţi, 1 decembrie 2020, 23:07)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui independentu

        Or sa puna si cabluri de 400 Km...la Dacia Electrica, sa-i bata pe aia de la VW cu numai 300 Km autonomie.
      • +1 (1 vot)    
        Dacia aia e doar jucărie de oraș (Miercuri, 2 decembrie 2020, 2:09)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui independentu

        Atâta doar că încărcarea e cea mai dificila acolo. Publicul ei țintă e probabil cel din suburbii care pot rezolva unde să o încarce și unde să țină a doua mașină.
        Dacia va veni cu motor de 44 cai, mai slab decât cel de pe 1300. E adevărat mai silențios, dar cu performanțe similare la accelerație.
        Și rămâne de văzut comportamentul : mașina cu baterii sau baterie cu roți.
  • +2 (4 voturi)    
    De fapt (Marţi, 1 decembrie 2020, 19:58)

    independentu [utilizator]

    Lider in segmentul compactelor electrice este alianta Renault/Nissan, nu grupul VW.
    Tesla are doar 18% din vanzarile mondiale de masini electrice, iar pozitia lor se va degrada in anii urmatori, concurenta nu doarme.
  • +2 (2 voturi)    
    Adica, mai mult consum de resurse (Miercuri, 2 decembrie 2020, 5:39)

    Fu Leng [utilizator]

    Multe dintre ele RARE. Dragilor green Nazis, voi credeti ca toate masinutele astea se fabrica din Neant? Inseamna exploatare de resurse, pt care culmea, se utilizeaza Combustibili Fosili. Inseamna distrugere de Mediu.
    PS: FYI, dati un search sa vedeti utilizarile Carbunelui Metalurgic si sa vedeti cum the busines is booming in Australia si Canada. Pana si pt sticla panourilor solare e nevoie de Coking Coal. Wake Up pana nu e prea tarziu si duceti lumea de rapa!!!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by