Cea mai mare piață europeană pentru autovehiculele electrice a lăsat în urmă Statele Unite iar asta ar putea însemna doar lucruri bune pentru prezența în creștere a Tesla din regiune, scrie Business Insider.

Elon MuskFoto: Matt Sumner / Zuma Press / Profimedia Images

Germania a înregistrat 98.370 de mașini alimentate cu baterie în primele 9 luni din 2020, potrivit unui nou raport al companiei berlineze Schmidt Automotive Research, comparativ cu 73.166 înregistrate în California, creșterea pieței încetinind anul acesta în statul american.

Creșterea segmentului mașinilor electrice a fost alimentat în Germania de subvențiile generoase de până la 9.000 de euro per mașină, potrivit Bloomberg News.

Comisia Europeană speră ca 30 de milioane de mașini electrice să ajungă pe șoselele blocului comunitar până în 2030, o țintă agresivă pe care speră să o atingă prin înăsprirea reglementărilor privind emisiile.

Stimulentele fiscale au ajutat Tesla în Statele Unite însă între timp acele beneficii au dispărut aproape complet pentru potențialii cumpărători.

Tesla urmează în schimb drumul banilor către Europa (și China).

„Sunt un mare fan al Germaniei”, a declarat CEO-ul Tesla, Elon Musk, în cadrul unui eveniment găzduit marți de Axel Springer, cea mai mare companie care editează ziare în Germania.

Fabrica Tesla din apropierea Berlinului urmează să fie deschisă în 2021, aceasta având o capacitate de producție de 500.000 de vehicule anual, peste vânzările totale ale companiei în 2019.

Însă intrarea Tesla în curtea legendelor auto BMW și Volkswagen nu a trecut neobservată de către competiție.

Volkswagen a anunțat deja că intenționează să vină cu opțiuni electrice în toată gama sa de autovehicule, gigantul auto german botezând-și planul de electrificare „Misiunea T”.

„Toate urmează să devină, în baza tehnologică, competitive cu Tesla”, a afirmat în luna noiembrie CEO-ul Volkswagen, Herbert Diess.

Însă toate acestea nu înseamnă că Statele Unite vor deveni neatractive pentru Tesla. Președintele ales Joe Biden a anunțat ținte climatice ambițioase, vehiculele electrice urmând a avea un rol important în realizarea acestora.

Biden a propus deduceri fiscale pentru consumatori care ar urma să scadă prețul pentru mașinile relativ mai scumple ale Tesla, precum și o extindere a facilităților fiscale pentru producătorii auto - una din sursele majore ale profitului Tesla.

De asemenea Biden și-a luat angajamentul de a trece achizițiile auto ale guvernului american, care numără până la 3 milioane de mașini anual, pe opțiuni electrice care sunt produse intern.

Planul anunțat de Biden ar putea ajuta la „creșterea de 20 de ori a numărului de stații de încărcare pentru vehiculele electrice, lucru care ar ajuta serios la adoptarea lor”, declara în luna octombrie Garrett Nelson de la CFRA Research.

Iar Tesla, care deja se află cu câțiva ani înaintea concurenței din SUA, ar fi câștigătoarea clară a creșterii numărului de americani care aleg mașini electrice.

Citește și: