Marcel Ciolacu amenință cu proteste în stradă după ce Guvernul a aprobat legea care deblochează listarea companiilor de stat

de C.P.     HotNews.ro
Miercuri, 3 februarie 2021, 17:17 Economie | Companii


Marcel Ciolacu
Foto: Agerpres
Marcel Ciolacu, șeful PSD, îl acuză pe premierul Florin Cîțu cu "vrea să vândă România la bucată pentru profiturile prietenilor săi!". Ciolacu amenință și cu proteste în stradă. Aceasta este reacția șefului PSD după ce Guvernul a aprobat legea prin care abrogă interzicerea vânzarea de acțiuni pe care statul le deține la companii și societăți naționale, pe o perioadă de doi ani. Legea urmează să ajungă în Parlament pentru dezbatere.

"Cîțu – vânzătorul României ! Abrogarea legii PSD prin care interziceam vânzarea companiilor românești în plină criză este cea mai mare crimă economică! Ne vom opune în Parlament acestei aberații ! Și, daca va fi nevoie, vom protesta și în stradă, alături de toți românii care se opun devalizării celor mai valoroase active ale statului.
Nicio țară civilizată nu și-a vândut companiile strategice pe nimic atunci când piața este la pământ.
Numai Cîțu Vânzătorul vrea să vândă România la bucată pentru profiturile prietenilor săi!
Planul lor e clar. De asta l-au recuperat la Guvern și pe autorul tentativei eșuate de privatizare a sănătății.
Nu vă jucați cu focul! Nu veți privatiza nimic legat de viața și viitorul țării!!!
", a scris Marcel Ciolacu pe contul său de Facebook.

Guvernul a aprobat în ședința de miercuri actul normativ prin care este abrogată Legea 173/2020 privind interzicerea vânzării de acțiuni pe care statul le deține la companii și societăți naționale, pe o perioadă de doi ani. Această lege a fost inițiată de PSD și avea menirea să blocheze în primul rând listarea pe bursă a unor acțiuni, precum cele de la Hidroelectrica. Actul normativ aprobat de Guvern stârnește nemulțumirea PSD, fiind așteptate dezbateri aprinse în Parlament pe marginea acestuia.

Legea aprobată de Guvern urmează să fie trimisă Parlamentului.

Ce prevede Legea 173/2020 pe care Guvernul o vrea abrogată

  • Se interzice, pentru o perioadă de 2 ani, înstrăinarea acțiunilor deținute de stat la companiile și societățile naționale, la instituții de credit, precum și la orice altă societate la care statul are calitatea de acționar, indiferent de cota de capital social deținută.
  • Se suspendă, pentru o perioadă de 2 ani, orice operațiuni privind înstrăinarea acțiunilor deținute de stat la companiile și societățile naționale, precum și la alte societăți la care statul are calitatea de acționar, aflate în curs de realizare.

Abrogarea legii a fost trecută inclusiv în programul de guvernare. Aceasta în condițiile în care actualul Guvern intenționează să listeze mai multe companii, precum Hidroelectrica, Aeroporturi București și băncile de stat. De altfel, intenția de a lista aceste companii este menționată în mai multe rânduri în programul de guvernare.

Pentru mai multe amănunte, citește






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





105126 vizualizari

  • +28 (40 voturi)    
    Romanica (Miercuri, 3 februarie 2021, 17:28)

    arpi [utilizator]

    Tovarese Ciolacu si de unde luati protestatari??? II aduceti cu autobuze ca pe vremuri...Mici si apa minerala e din partea partidului????
    • -17 (33 voturi)    
      Bre, ai dreptate! (Miercuri, 3 februarie 2021, 19:00)

      newlook [utilizator] i-a raspuns lui arpi

      Bre, ai dreptate!

      De ce sa protesteze romanul? Doar pentru ca 10-15 miliarde de lei contributie anuala la buget a companiilor nationale se vor indrepta spre buzunare private? Doar pentru ca acesta buzunare private vor fi - in majoritatea lor straine? Doar pentru ca el, romanul, va acoperi prin alte dari, taxe si impozite banii de mai sus?
      Nooo, el nu se poate supara doar pentru asta; bine ca nu fura Dragnea 5 lei (nici pe aia nu i-au gasit procurorii platiti cu milioane de lei, dar mai cauta!).
      • +9 (27 voturi)    
        psd si mujici lu' ca talica... (Miercuri, 3 februarie 2021, 20:05)

        Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui newlook

        psd si mujicii lu' ca talica... sunt putin rupti de realitate... putin mai mult.

        Hai nu vrei sa canti la Moscova oleaca? Economia Rusiei pierde elan si rublele de la Putinel nu mai au valoare.
      • +15 (25 voturi)    
        bre, esti pe langa subiect, ca si Ciolacu (Miercuri, 3 februarie 2021, 20:07)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui newlook

        In primul rand e vorba mai ales de listari partiale si partiale. In al doilea rand o actiune nu se vinde la pretul unui prezumptiv dividend.
        N-am inteles ce ai vrut sa spui cu Dragnea, iii duci dorul asa de mult?
    • +5 (19 voturi)    
      Ca si iliescu nici psd nu se dezminte. (Miercuri, 3 februarie 2021, 19:40)

      dezamagitul [utilizator] i-a raspuns lui arpi

      Cum ziceau si faceau comunistii nationalizari de la cei care au muncit o viata sa agoniseasca ceva nu ca trantorii de comunisti carora le placea proprietatea colectiva din care se indopau cadrele carora nu le placea munca.
    • -9 (19 voturi)    
      Un roman n-ar zice Romanica. Esti doar un (Miercuri, 3 februarie 2021, 20:27)

      D-or [utilizator] i-a raspuns lui arpi

      romanic. Nu conteaza ce ai avea de spus. Nu reprezinti pe nimeni, nici macar pe tine.
  • +25 (35 voturi)    
    Hai ca e simpatic (Miercuri, 3 februarie 2021, 17:28)

    CptPopa [utilizator]

    Proteste in strada cu cine?
    Pentru 90% din votantii PSD, inclusiv membrii de partid, o "acțiune" e sa dai 2-3 paharele la birt... ce listari, achizitii, abrogari...
  • -24 (34 voturi)    
    Hai sa facem un test, cat rezista guvernul PNL? (Miercuri, 3 februarie 2021, 17:31)

    Kivek [utilizator]

    6 luni ?
    1 AN ?
    2 ANI ?

    credeti ca astia vor fi capabili sa elimine pensiile SPECIALE?
    • +17 (23 voturi)    
      Tovarș kivek (Miercuri, 3 februarie 2021, 19:58)

      Brezan [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      Aici este un articol referitor la piata de capital si la listarea pe bursa a unor companii romanesti.
      Un fel de a capitaliza transparent, cu toate rigorile normelor de listare.

      Va rog ca pe viitor sa fiti mai atent de pe ce user postati si din ce tematica dati copy-paste.
      Este posibil ca in perioada aceasta sa aveti tematica pe pensii speciale si institutii din aparare insa va rog sa aveti minim de decenta si sa legati ideile copy-paste de subiectula articolului.

      Merge ca bata in balta aruncat commentu asta aici.

      Va apreciez activitatea, sunteti printre primii care posteaza la articole noi, dvs si Gryphus insa va rog nu ne jigniti inteligenta.
    • -8 (12 voturi)    
      Dar pnl-sisti sant interesati . (Miercuri, 3 februarie 2021, 20:13)

      dezamagitul [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      Ce pnl-sti sant mai breji ca psd , vorba unui preot cand vorbea despre sfinti "tot un drac". Cu pensiile speciale toti fac la fel . promit ca si psd-ul care decand sant la putere calculau si recalculau pensiile si intamplator le mareau pe cele ale cainilor de paza ai puterii(armata,militie, securitate, jandarmi si judecatori) si acum in criza sanitara ,nu mai vorbesc de interminabilele crize prin in care am trecut noi plebeii, nu conducatorii. Noi cei multi care eram Producatori Proprietari si Beneficiari ,beam sampanie prin reprezentanti.
  • +20 (26 voturi)    
    adunate toate cariile din gura P$Dishtilor (Miercuri, 3 februarie 2021, 17:37)

    un domn [utilizator]

    cati poate aduna ( platiti in prealabil ) Nea Ciolacuu ? 100 ? 200 ? nu mii, ci bucati
  • +14 (22 voturi)    
    . (Miercuri, 3 februarie 2021, 17:39)

    stoenec1 [utilizator]

    Iar aduceti moastele din Teleorman?
  • +36 (42 voturi)    
    Daca toate companiile detinute de stat (Miercuri, 3 februarie 2021, 17:41)

    doi si-un sfert [utilizator]

    ar fi fost vandute prin bursa, transparent Romania nu era unde a ajuns astazi...
    Intreaba-l pe Bombonel.
    • +27 (31 voturi)    
      Strategia PSD: societatile trebuie falimentate (Miercuri, 3 februarie 2021, 18:42)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui doi si-un sfert

      si apoi taiate la fier vechi
  • +31 (37 voturi)    
    Marcel Ciolacu de salvare al avutiei nationale (Miercuri, 3 februarie 2021, 17:44)

    BjornTuroque [utilizator]

    Sa ii zica cineva lui domn PSD sef ca bursele, inclusiv BVB, merg foarte bine si ca bat spre maxime istorice. Ce e la pamant e logica lui de 2 bani.
    • -6 (16 voturi)    
      Ai dreptate (Miercuri, 3 februarie 2021, 18:12)

      C0tilli0n [utilizator] i-a raspuns lui BjornTuroque

      Cu bursele, sunt la un maxim istoric, dar se vor prabusi in viitorul apropiat. Dar sunt de acord ca ar trebui listate la bursa, poate asa va fii un management mai transparent
      • -2 (2 voturi)    
        Oracolul din Caracal (Joi, 4 februarie 2021, 14:18)

        Victorios [utilizator] i-a raspuns lui C0tilli0n

        Te rog sa imi spui si mie cand urmeaza sa pice. Sa stiu sa pregatesc intrararea pe bursa atunci. Daca esti atat de pregatit economic ma intreb de ce ai prins doar jobul de comentator pe Hot News.
    • +4 (20 voturi)    
      Fara legatura cu articolul (Miercuri, 3 februarie 2021, 18:25)

      mini_max [utilizator] i-a raspuns lui BjornTuroque

      Scuze pentru "intruziune", dar doresc sa atrag atentie celor de buna credinta si neinregimentati, care posteaza pe HN! La ora 18:03 doua articole de un interes relativ ridicat nu aveau niciun comentariu, sau prea putine, comparativ cu numarul vizualizarilor, din partea celor "progresisti, incluzivi, LGBT-isti, rusofili, chinezofili, etc. si ma refer la articolele: "Mărturii din lagărele Chinei: Femeile uigur vorbesc despre abuzurile și violurile la care erau supuse sistematic (BBC)" publicat la ora 13:16, vizualizari 2151 pana la ora 18:03, comentarii: 0 si la articolul: "Coronavirus: Colegiul Medicilor din Ungaria anunță că nu poate recomanda vaccinurile Sputnik V și Sinopharm"
      publicat la ora 13:36, vizualizat de 3528 persoane pana la ora 17:59, 5 comentarii – toate negative la adresa autoritatilor maghiare, ultimul comentariu la 15:58.
      Ca opinie personala, aceasta observatie ne arata nivelul de virusare al platformei HN de catre postacii care actioneaza doar la instructiuni. Intrucat cele doua articole i-au luat prin surprindere, asteapta instructiuni de la departamentele de comunicare rasaritene cum sa reactioneze si, mai ales, daca sa reactioneze! Parerea mea, poate e doar o impresie!?!
      • -13 (17 voturi)    
        Da, fara legatura! Dar cu multa manie proletara! (Miercuri, 3 februarie 2021, 19:03)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui mini_max

        Da, fara legatura! Dar cu multa manie proletara! Cum, dealtfel, ii sta bine unui #rezist de la etajul 4, la bloc fara lift, fara apa calda si caldura.
        • +7 (13 voturi)    
          In ce consta mania proletara? (Miercuri, 3 februarie 2021, 20:03)

          mini_max [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          Ori n-ai citit tot ori te-a frustrat deconspirarea? Sau, ca sa-ti mai dau o sansa, ai scris comentariul dupa somn:))::) Pur si simplu a fost o constatare a lipsei de reactie a neomarxistilor, iliberalilor, etc. la niste articole care dezvaluie detalii ale "democratiei" de sorginte comunista!
          • -7 (9 voturi)    
            Ma rog, (Miercuri, 3 februarie 2021, 23:15)

            newlook [utilizator] i-a raspuns lui mini_max

            Ma rog, #rezistii zic ca pe mine ma plateste Putin, matale zici invers, ca pe ei. M-ai luat prin surprindere, mea culpa!
            Toata idiotenia asta cu rusii, Putin, Trump, chinezii, Coreenii, Tudorache (parca asa zicea un alt imbecil ca il cheama pe ala "care ma plateste"), Dragnia, etc ma face destul de confuz...nu mai stiu de unde sa-mi iau cecurile.

            :-))
        • -1 (11 voturi)    
          Pai cum au zeci de plusuri postarile de mai sus? (Miercuri, 3 februarie 2021, 20:34)

          D-or [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          Adica toata tara abia astepta sa scape de Hidroelectrica?

          Ati pierdut simtul masurii. Sau nici nu l-ati avut vreodata, ca nu aveati unde sa-l tineti.
      • 0 (2 voturi)    
        nu cred ca are legatura cu postacii, (Joi, 4 februarie 2021, 12:18)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui mini_max

        pur si simplu, psihologic, oamenii sunt interesati de ceea ce se intampla langa ei sau in apropierea casei, nu cu ce se intampla la mii de km distanta. Nici exploziile din Siria, nici soarta uigurilor nu impresioneaza asa mult Europa, pentru ca vin de departe. Adica o stire mare poate fi ingnorata de cetateni ptr ca are legatura cu o zona foarte indepartata, iar una mica este foarte discutata pentru simplu motiv ca se intampla langa tine.
        Face parte din psihologia omului sa fie interesat de ce se intampla langa el si nu de ce are loc peste mari si tari.
  • +7 (17 voturi)    
    Foarte bine. (Miercuri, 3 februarie 2021, 17:48)

    Tayen [utilizator]

    Hai să-i vedem.
  • +32 (36 voturi)    
    poate va zboara sinecurile (Miercuri, 3 februarie 2021, 17:52)

    levierul [utilizator]

    Toate companiile de stat trebuie sa fie listate. Un consiliu de administratie care se supune regulilor pietei de capital si care are o responsabilitate directa, personala, este singura sansa pentru ce mizerie s-a facut in 31 de ani de catre toti politicienii, si in cea mai mare parte de catre PSD.
  • 0 (2 voturi)    
    GS (Miercuri, 3 februarie 2021, 17:52)

    redy [utilizator]

    doar daca se numeste Game Stop
  • +18 (24 voturi)    
    Hai s*Ct&r Ciolacule (Miercuri, 3 februarie 2021, 17:55)

    BibiAfricanul [utilizator]

    Faceti scandal pentru ce? Intelegeti voi piata de capital?
    Sau cei care ies in starda? Sau poate iesiti cu niste doctori in economie si brokeri de bursa, de mana cu Ilici si Nastase.
    Ipocrizie in stare pura. Nu mai aveti argumente si o bagati pe aia cu "nu ne vindem tara"...cand voi si ai vostri au dat-o moka.....
  • +31 (35 voturi)    
    Domnule Ciolacu (Miercuri, 3 februarie 2021, 17:57)

    CapitanulPanait [utilizator]

    Voi fi de acord cu Dvs cand ne veti spune care era valoarea reala a PETROM si SIDEX cand au fost vandute de PSD pentru sume ridicole. PETROM fiind vandut cu tot cu petrolul din pamant.
    Pentru informatii suplimentare putei vorbi cu un coleg foarte in tema, fost puscarias condamnat pentru coruptie: Adrian Nastase.

    Pana atunci va propun sa fiti mai putin vocal si sa continuati cu reforma promisa a partidului. Aveti destul timp in urmatorii 4 ani.
  • -13 (17 voturi)    
    E un moment bun sa scoti la vanzare ceva (Miercuri, 3 februarie 2021, 18:09)

    numaiamnume [utilizator]

    Daca vrei sa cumpere "cine trebuie", ca doar e la reducere dupa criza generata de COVID. Bravo, draga "cualitie".
    • +5 (11 voturi)    
      nu mai merg textele astea (Miercuri, 3 februarie 2021, 19:18)

      Wheelwright [utilizator] i-a raspuns lui numaiamnume

      ""Cine trebuie" poti fi si tu, ca listarea se va face pe bursa, asta e transparenta 100 %.
    • +2 (4 voturi)    
      pana la listare mai e agitatule! (Miercuri, 3 februarie 2021, 20:12)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui numaiamnume

      Deocamdata e vorba de legea care permite asta nu de vanzarea propriu-zisa.
  • +19 (23 voturi)    
    Ce ironie... (Miercuri, 3 februarie 2021, 18:14)

    Tutea [utilizator]

    ... șeful partidului bolșevic care a lăsat România în f....l gol, vânzâdu-i resursele solului și subsolului, combinatele siderurgice, industria de tot felul, vine acum cu amenințări? Singurul regret, don Ciolacu, este acela că n-a apucat PSD să le vândă chiar pe toate, cam pe degeaba (cum a făcut timp de 30 de ani) să ia comisioanele și să-și termine, iluștrii săi "patrioți" fanarioți, vilele din Monaco. Și poate că mai regretați și faptul că n-a reușit Dragnea să le treacă pe numele lui, precum a făcut cu o bucată din teritoriul național numită Belina. În realitate, adevărul are un o cu totul altă față - vreți înapoi la putere ca să anulați actul normativ al guvernului Cîțu care-i scoate pe prietenii de la Răsărit ai PSD (ăia galbeni și cu ochii oblici) din cărți, interzicându-le accesul la contracte cu statul român. Ați luat banii înainte de la "prieteni" și acum vă cer ăia socoteală? Nu sunt chiar toți naivi, stimabililor. Sunt unii care mai știu cu ce vă ocupați. Și voi și cei care vă plătesc boierește pentru lobby, în favoarea companiilor de prin Asia. Cum se mai leagă între ele...
  • +13 (15 voturi)    
    In ,,democratia" originala emanata de ilici (Miercuri, 3 februarie 2021, 18:25)

    kkciosuldelahamangia [utilizator]

    Romania mai are inca 1200 de firme de stat ! Vedeti interviul dat la tvr de fostul ambasador SUA la plecarea din post.
    Majoritatea teatrelor, chiar si cele ,,private" si filmelor sunt bugetare.
    Cluburile sportive, cele doua infiintate de comunisti, sunt bine mersi dar si echipele din primele doua ligi, sunt finantate de catre primarii...
    Tot felul de spectacole publice in care presteaza tot felul de ,,mari artisti", platiti tot din bani publici.
    Si cu voia d-tra, ultimul capitol, dar si cel mai important, toate sinecurile si privilegiile fostilor comunisti, ilegalisti, propagandisti de partid, noua clasa de bugetari si le-au insusit si marit peste masura.
    Si uite asa, Romania la fel ca India, are caste, dar doar doua, bugetari si privati.
  • +17 (19 voturi)    
    Industria romaneasca (Miercuri, 3 februarie 2021, 18:25)

    Alfabetix [utilizator]

    este data la fier vechi cu parafa psd iliescu
    si acum s-a trezit ipocritul asta ca mai e ceva
    de vanzare si ar fi vrut o felie, dar nu e loc!
  • +17 (19 voturi)    
    Litsarea pe bursa (Miercuri, 3 februarie 2021, 18:39)

    Bradisor [utilizator]

    obliga companiile la o conducere transparenta .Ca urmare va fi mai greu sa fie incheiate contracte paguboase si sa fie numite in CA amante si persoane in competente.Acest lucru il deranjeaza pe dl Ciolacuu si pe altii ca el care de 30 ani capuseaza soc. de stat.
  • +7 (7 voturi)    
    Il doare inima pe Tov Ciolacu (Miercuri, 3 februarie 2021, 18:54)

    ABBV [utilizator]

    I suna a "suva" la bani
  • +13 (17 voturi)    
    Nu lista-ti companile de stat (Miercuri, 3 februarie 2021, 19:39)

    benicio [utilizator]

    Cam asta o sa vedem pe pancarte. Ce frica le e sinecuristilor de bursa. Trebuie sa raporteze trimestrial datele financiare, trebuie sa accepte prezenta unor investitori in AGA, nu mai pot sa faca ce vor ei. Scaunele se clatina, viitorul nu suna bine. Ce ba baieti, companiile astea de stat sunt ale voastre, de va credeti stapani pe ele? Poate ies la iveala si niste contracte mai nasoale, la viitorul audit financiar, poate firma de audit trimite catre DNA anumite informatii, ca cam asa ar trebui, daca e cazul.
  • +7 (11 voturi)    
    iti dai seama (Miercuri, 3 februarie 2021, 19:54)

    cetateanulmodern [utilizator]

    Iti dai seama cati PSD-isiti o sa ramana fara sinecuri daca se profesionalizeaza managementul companiilor de stat.....pierde PSD 20% din electorat dintr-o lovitura.....
  • +8 (10 voturi)    
    electoratul PSD (Miercuri, 3 februarie 2021, 19:59)

    Timbuku [utilizator]

    Daca intrebi electoratul PSD cu greu cred ca gasesti pe cineva care sa-ti spuna ce e aia BVB sau ce e aia o listare publica, dar in schimb vor face proteste :)

    Eu in calitate de investitor la bursa, ma bucur daca s-ar face aceste listari... ar mai atrage ceva investitori pe BVB si ar mai creste volumele
  • +4 (6 voturi)    
    ii arde la buzanar? (Joi, 4 februarie 2021, 7:49)

    mongolul [utilizator]

    trebuia facuta de mult listarea asta; nu vinzarile -frauduloase- regizate de Bombonel...
    Administrarea statului s-a dovedit frauduloasa. Nu mai merge ideea asta. Cine mai crede asta in "proprietatea statului",dupa jaful facut de PDSR/PSD 30 de ani? Si mai ales in ultimii 20.
    RADET cand?
  • +2 (4 voturi)    
    Cine sa vina (Joi, 4 februarie 2021, 12:14)

    yol [utilizator]

    la protest?!:)) ca un psd-ist adevarat nici nu stie despre ce e vb aici. Ei stiu de la Iliescu incoace ca “noi nu ne vinem tara”. Mai bine trimit ei niste zugravi si rudele lor in consiliile de adiministratie sau numesc un infractor dovedit director, ca s-o puna pe butuci.
    Are cineva vreun exemplu de companie administrata de stat si pe profit?!?!!
    Probabil o sa ceara iar arestarea bursei.:))))))
  • +1 (3 voturi)    
    Socialistii vruiau sa faca fond suveran (Joi, 4 februarie 2021, 16:01)

    mihaio [utilizator]

    Iar acest fond le datea posibilitatea de a instraina orice companie, oricat, ORICUI, direct. Fara licitatie, fara IPO, fara bursa...

    Cautati FSDI
  • +1 (1 vot)    
    Nu ne vindem tara! (Miercuri, 10 februarie 2021, 16:58)

    Amariei [utilizator]

    O pastram pentru nepoti, nepoate, cumnati, veri...Familie mare , trebuie impartit ceva la toti pesedeii, daca le privatizeaza Catu cu ce mai face PSD campanie electorala? Pandele, fa ceva!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by