Un singur click ne desparte de o pereche de pantofi sau alte articole de îmbrăcăminte. În realitate însă, sunt sute de kilometri între marfa retailerilor și ușa noastră, dar și un întreg lanț de distribuție. De aceea, cu cât ești mai aproape de clienți, cu marfă mai multă, cu atât mai bine. Iar pentru asta e nevoie de depozite.

Depozit LPP in RomaniaFoto: LPP

În ultimul an, tot mai mulți retaileri internaționali, în special din Polonia, au ales România pentru a-și face noi centre de distribuție a mărfii. Asta înseamnă că perechea de pantofi ajunge mai repede la noi, dar și că altele vor pleca de aici către vecinii noștri din Bulgaria, Croația sau Grecia.

Piața cumpărăturilor online din România a explodat în 2020, pe fondul restricțiilor impuse pentru limitarea răspândirii virusului COVID-19.

Odată cu vânzările, a crescut și nevoia de depozite. Cererea în creștere pentru noi spații de depozitare a venit în special de la companiile din zona de fashion și a bunurilor de larg consum, dar și de la companiile logistice.

Piața logistică și industrială din România se îndreaptă anul acesta spre un stoc de peste 7 milioane de metri pătrați. Ca să avem mai clar o imagine a ce înseamnă toți acești metri pătrați unde sunt depozitate mâncarea, hainele, electronicele și alte bunuri, imaginați-vă 1.000 de terenuri de fotbal. Terenuri pline cu rafturi de produse, benzi de ambalare și roboți care mută marfa.

Pare mult, dar România este încă departe de țările est-europene, la acest capitol: Polonia ne depășește de patru ori, iar Republica Cehă are peste 10 milioane de metri pătrați de spații industriale și logistice.

Citește mai departe pe Panorama.ro