Apple și-a cerut scuze joi și a anunțat că retrage reclama controversată pentru noul iPad Pro, după ce aceasta a declanșat un val de critici din partea actorilor și a altor profesioniști din lumea cinematografică, relatează Business Insider.

iPad ProFoto: Jakub Porzycki/NurPhoto / Shutterstock Editorial / Profimedia

În reclama Apple, un metronom, cutii de vopsea, un pian, un juke-box, un manechin, un glob terestru, o sculptură, aparate foto, cărţi şi multe alte obiecte sunt zdrobite încet de o presă hidraulică uriaşă. Aceasta se ridică apoi pentru a scoate la iveală, în locul instrumentelor muzicale şi a altor obiecte de creaţie, un iPad Pro.

Toate pe sunetul melodiei pop nostalgice „All I Ever Need is You” de la Sonny & Cher.

„Iată noul iPad Pro: cel mai subţire produs pe care l-am creat vreodată, cel mai avansat ecran pe care l-am produs vreodată, cu puterea incredibilă a cip-ului M4. Imaginaţi-vă toate lucrurile pe care le va crea”, a spus CEO-ul Apple, Tim Cook, la prezentarea de marți.

„Distrugerea experienţei umane, mulţumită Silicon Valley”, a reacţionat actorul britanic Hugh Grant, pe reţeaua „X” (fosta Twitter), într-un răspuns față de mesajul lui Tim Cook.

Acesta și ceilalți reprezentanți ai Apple au vorbit foarte puţin despre A.I. marţi şi nu a menţionat inteligența artificială generativă, însă această tehnologie - care face posibilă producerea unei game variate de conţinut (texte, imagini, videoclipuri, muzică şi altele) la o simplă solicitare formulată în limbajul uzual - stârneşte îngrijorare în rândul artiştilor.

Actorii şi scenariştii de la Hollywood au intrat în grevă anul trecut, una dintre revendicările lor principale fiind protecţia împotriva A.I. generative. Greva s-a încheiat oficial abia după 6 luni de negocieri, situație care a produs perturbări masive în producția de filme și seriale.

Apple spune că „a dat greș” cu reclama care a stârnit furia artiștilor de la Hollywood

„Obiectivul nostru este să celebrăm mereu miriada de modalități în care utilizatorii se exprimă și își aduc ideile la viață cu ajutorul iPad”, a declarat acum Tor Myhren, vicepreședintele Apple pentru marketing și comunicații, pentru site-ul de specialitate Ad Age.

„Am dat greș cu acest video și ne pare rău”, a subliniat vicepreședintele Apple.

Ad Age notează că Apple nu va mai difuza spotul publicitar la TV, însă după cum se poate observa mai sus el poate fi văzut în continuare pe canalul de YouTube al companiei.

Val de reacții negative față de reclama Apple

„Cine are nevoie de viaţa umană şi de tot ceea ce o face să merite trăită? Cufundă-te în acest simulacru digital şi dă-ne sufletul tău. Cu stimă, Apple”, a scris într-un mesaj ironic postat pe „X” Ed Solomon, scenaristul filmelor Men in Black, după ce Apple și-a prezentat reclama.

Reed Morano, care a regizat primele episoade din The Handmaid's Tale, producătorul Cheo Hodari Coker (Creed II, Luke Cage) şi actriţa şi realizatoarea de film Justine Bateman (Family Ties, Desperate Housewives, Californication) s-au numărat, de asemenea, printre cei care au reacţionat la reclama Apple.

De altfel, Bateman a distribuit o versiune a reclamei, care se derulează în sens invers, cu mesajul Tim Cook, „cineva ţi-a corectat reclama”.

Controversa a survenit în contextul în care numeroşi autori şi artişti au depus plângeri împotriva unor mari jucători din sectorul A.I., precum OpenAI (ChatGPT), acuzându-i că le-au folosit fără acordul lor operele pentru a-şi antrena modelele generative de IA.