Microsoft a publicat marți profituri nete și vânzări peste așteptări în al doilea trimestru contabil, dar a înregistrat o ușoară încetinire a creșterii în actuala sa activitate emblematică, cloud computing, scrie AFP.

Microsoft BingFoto: Rafael Henrique, Dreamstime.com

În detaliu, profitul net a ajuns la 20,08 miliarde de dolari, în creștere cu 20% față de anul trecut. Pe acțiune, indicatorul cel mai atent urmărit de piață, profitul a ajuns la 2,69 dolari, mai mare decât cel de 2,55 așteptat de analiști, potrivit unui consens întocmit de FactSet.

Încă o dată, afacerile au fost impulsionate de cloud, care se bazează foarte mult pe inteligența artificială și care reprezintă acum mai mult de jumătate din vânzările companiei (54%). Acesta a crescut cu 21% pe parcursul anului.

Cu toate acestea, această rată de creștere este ușor mai mică decât cea din trimestrul precedent, care a fost de 22%.

În tranzacțiile electronice de după închiderea Bursei din New York, acțiunile Microsoft, care au crescut cu aproape jumătate de la începutul anului (+47%), au scăzut cu 0,99%.

Grupul a mizat foarte mult pe așa-numita sa ofertă de inteligență artificială generativă, adică una capabilă să producă răspunsuri utile, precise și documentate la solicitările din limbajul cotidian.

Aceasta a investit masiv în OpenAI, start-up-ul din spatele interfeței de inteligență artificială generativă ChatGPT, lansată în noiembrie.

Microsoft intenționează să integreze inteligența artificială generativă în majoritatea produselor, programelor și aplicațiilor sale. La jumătatea lunii iulie, a anunțat că asistentul virtual Copilot, care încorporează AI, va costa 30 de dolari pe lună, un preț mai mare decât prețurile sale actuale de bază.

Combinația dintre Microsoft și OpenAI și adoptarea accelerată a inteligenței artificiale generative a poziționat compania ca unul dintre liderii din acest sector, cu un mic avans față de marii săi rivali Alphabet și Amazon.

În iunie, directorul financiar Amy Hood a declarat că AI de generație următoare va contribui în cele din urmă cu 10 miliarde de dolari pe an la veniturile companiei.

Microsoft a generat vânzări de 56,1 miliarde de dolari, în creștere cu 8% față de anul trecut și peste așteptări. (foto: Rafael Henrique, Dreamstime.com)