Bechtel: Restrangem activitatea la Autostrada Transilvania si luam in considerare concedierea colectiva
"In acest moment exista obligatii financiare importante catre Proiectul Autostrada Transilvania care nu au fost onorate. De asemenea, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale nu ne-a putut oferi informatii despre fondurile disponibile in 2010 pentru plata lucrarilor ce vor fi executate in acest an", se arata intr-un comunicat al Bechtel.
Potrivit acestuia, din cauza faptului ca CNADNR nu a virat suma datorata, Bechtel are probleme cu lichiditatile si nu poate sa planifice corect lucrarile viitoare.
Compania americana mai sustine ca exista si alte dificultati, cum ar fi asigurarea accesului liber si fara obstacole la suprafete de teren cu o intindere considerabila, situate una in continuarea celeilate in vederea efectuarii lucrarilor de constructie.
"Avand in vedere toate aceste aspecte, trebuie sa facem reduceri substantiale in programul activitatilor de constructie a autostrazii. Acest lucru inseamna ca volumul de lucru este insuficient pentru numarul actual de angajati ai proiectului si suntem siliti sa luam in considerare o posibila concediere colectiva", se arata in comunicatul Bechtel.
In eventualitatea unei concedieri colective, angajatii vor beneficia de o plata compensatorie reprezentand echivalentul a doua salarii de baza lunare. Procesul va dura cateva luni si va inceta daca situatia se va schimba intr-un mod favorabil.
"Ne angajam sa sprijinim Ministerul Transporturilor, CNADNR si membrii guvernului in efortul de a gasi resurse pentru proiect in vederea continuarii lucrarilor de constructie in acest an”, a declarat Michael Swinford, directorul proiectului Autostrada Transilvania.
Directorul CNADNR: Exista o intelegere sa platim in trei transe. Am achitat pana acum 16 milioane de euro
Contactata de HotNews.ro, directorul general al CNADNR Dorina Tiron a declarat ca nu crede ca Bechtel isi restrange activitatea din cauza datoriei, ci din cauza ca este iarna si temperaturile scazute nu permit efectuarea unor lucrari la autostrada. De asemenea, exista o intelegere potrivit careia suma sa poata fi platita esalonat pana in martie, sustine Tirnon. Potrivit acesteia, in ianuarie, a fost achitata o prima transa de 16 milioane de euro. In februarie, va fi platita cea mai mare parte din suma, adica 133,4 milioane de euro, iar in martie vor fi virate 64,9 milioane de euro.
Bechtel a inaugurat, la 1 decembrie, primii 42 de kilometri ai autostrazii Transilvania, pe tronsonul 2B Turda-Gilau.

ANALIZĂ Cât de pline sunt parcările Primăriei Capitalei după creșterea tarifului la 10 lei/oră și ce cheltuieli cu salariile vs încasări a însemnat transferul serviciului la compania municipală
Noi reglementari ale ANRE pentru schimbarea furnizorului de energie: Consumatorii casnici vor trebui să comunice indexul / Ofertele trebuie să arate din ce este compus prețul
Cum se circulă pe liniile principale de cale ferată și cât au scăzut vitezele față de anii 80' și 90'
VIDEO Watchkeeper X - Drona militară din Armata Britanică ce ar putea ajunge să fie produsă în România pentru Armata Română
Moldovean, culegător de crabi în Marea Barents: Anul trecut, din cauza pandemiei în loc de 4-5 săptămâni am stat 7 luni pe mare / În martie 2020 au fost -40 de grade. Normalul e de -20 sau -30 de grade
Nu se simte o tradatoare?
Cea mai mare din cati am cunoscut sau despre care am citit eu pana acum ???
ne-am saturat de Bechtel!
aduceti niste nemti fara nepotisme care sa ne scoata din cacao.
Pariu ca danseaza dom' ministru cu pene pe fund la sfarsitul anului ? :p
Oricum, pana in 2012 (daca va rezista echipa de vis Boc+Berceanu pana atunci) se pot duce (cu elicopterul desigur) de fiecare data pe 1 Dec sa sarbatoreasca 1 an de la, 2 ani de la....etc :))
la cat de multi km de autostrada ati facut, si cat de bine executati sunt si cat de rapid s-au excutat lucrarile cred ca voi ar trebui sa despagubiti statul roman!!!
aici nu mai intra costul cel > din europa sau din lume pentru km de autostrada...
ce sa-i facem... asta e pretul platit pentru prostia de a vota pe cine nu trebuie in decurs de 20 de ani si pentru ca ne-am imprumutat la FMI...
http://www.foodandwaterwatch.org/water/private-vs-public/corporations/Bechtel
ce bine daca ar rezilia astia contractul sa faca alta licitatie deschisa si transparenta si gata balciul... pai ce numai bechtel este pe pamant ?(editat de HotNews.ro)
actori foarte bine platiti pentru a papagalici aceeleasi fraze tip.
figurantii?
o armata de avocati in fiecare tabara.
haiosii prim-min ai romaniei care trateaza un proiect major de infrastructura intr-un stil amatorist, de buticari.
special guests stars.
duetul fals de soprane de coloratura. nastase mitrea.
omu' cu decoru' pierdut pe drum: berceanu din berceni.
tipu' pierdut la kilometrul 44: boc.
tipu' esuat cu corabia sub viaductele bechtel: basescu.
Cum naiba altii pot sa faca si noi sintem atit de handicapati ?
In Autria ai surprize anual cu noi drumuri expres si autostrazi care nici macar pe harti nu sint iar la noi ne chinuim de 20 de ani sa facem una singura ca sa putem si noi sa mergem in vest cum trebuie.
Cernavoda - Constanta ..... 30 - 40 km, de 25 de ani
Bucuresti - Ploiesti - 40 km in cimp de 5 - 6 ani(doamne doamne cit de handicapati sintem)
Transilvania - 2013 :)))))))) poate 2100 o sa fie
Bucuresti - Brasov ? eu nu o vad facuta niciodata daca mi se cere parerea, dar nu cred ca conteaza
dar ce mai conteaza ........ Romania tara evului mediu, asa o sa ramina.
Acest minister are si un site, respectiv www.mt.ro . Site-ul Ministerului Transporturilor este imaginea in oglinda a celor ce coordoneaza constructia de autostrazi in Romania. Mai exact arata ca indolenta, lipsa de transparenta si incompetenta coordoneaza acest proiect vital pentru Romania.
Acum mai avem o firma care face un proiect in Romania. Bechtel a facut si el un site pentru acest proiect, respectiv www.autostradatransilvania.ro. Un site curatel cu informatii utile si o prestanta demna de companie serioasa.
Daca faceti orice fel de analiza comparativa intre cele doua site-uri veti avea imaginea reala a ce se intampla aici. Parerea mea este ca Bechtel se prezinta ca un Domn, iar cei din Guvern se prezinta ca o adunatura de golani.
Aveti vre-un dubiu!?
sa presupunem ca ai dreptate. Dar Bechtel a fost angajata sa faca autostrazi, nu site-uri. Eventual cu autostrazi.
Altfel, as face si eu un site un autostrazi pentru zecile alea de miliarde de euro. Rentabil, nu?
De obicei contractorul (Bechtel) trebuie sa prezinte un plan de progress al proiectului (project schedule). De fiecare data cand acest plan este depasit pentru alta planificare, contractorul (bechtel) trebuie sa aiba acceptul clientului (reprezentantii Romaniei). Si de obicei clientul cand plateste etapele proiectului se uita intai cat a fost executat din programul (project schedule) proiectului. In situatia in care Contractorul are ceva de reclamat are dreptul la un" CLAIM", dar asta la sfarsitul proiectului.
In situatia in care un contractor nu poate sa-si indeplineasca sarcinile din vina lor (la Bechtel e usor de demonstrat) se va incheia proiectul (de vazut clauzele facute de autoritatile romane) si automat se trece in BLACK LIST ca firma neserioasa. la noi este de vazut care sunt clauzele la proiect.
oricum daca proiectul ar fi fost facut cu CAP chiar si BECHTEL ar fi putut sa fie obligata sa-si faca treaba. O alta procedura pe plaj international este aceea ca fiecarui contractor sa-i fie retinut intr-un cont special intre 5 si 10% din valoarea proiectului pe o perioada de pana la 3 ani ca o garantie pentru proiectul executat. Ar fi interesant de stiut daca pentru Bechtel s-au folosit prcticile internationale?? Daca nu inseamna ca cei care au semnat proiectul ori au fost slab pregatitzi ori au avut alte interese.
SA CIRCULATZI BINE.
Tot ce am scris e perfect valabil si psd , pnl si cine-o mai fi .