"In conditiile actuale, vor continua lucrarile pe cei 10 kilometri intre Turda si Campia Turzii, evident intr-un ritm limitat din cauza vremii(...)Pe sectiunea 3C nu stiu ce se va intampla", a precizat Sgarcitu. Lucrarile pe sectiunea dintre Turda si Campia Turzii vor fi efectuate in speranta ca, in cele din urma, vor fi gasite surse de finantare. Insa, pentru sectiunea 3C lucrurile sunt incerte. O solutie pentru finantarea constructiei in acest an ar fi rectificarea bugetara, considera Bogdan Sgarcitu. Intrebat despre eventualitatea in care nu vor fi gasiti banii necesari, Sgarcitu a afirmat ca nu vrea sa gandeasca negativ. "Evident ca exista speranta ca se va face o rectificare pentru continuarea lucrarilor". O alta solutie de finantare ar fi fost un credit garantat de stat insa aceasta varianta a fost exclusa de Ministerul Finantelor pe motiv ca ar afecta deficitul bugetar, a precizat purtatorul de cuvant al Bechtel.
"Atat premierul cat si ceilalti ministri, inclusiv Bechtel, cauta solutii de finantare. Avem consultari si cu banci straine, cautam solutii", a mai spus Sgarcitu. Acesta a mai spus ca in perioada urmatoare vor avea loc discutii cu sindicatele si "zilele urmatoare vom anunta ce personal vom pastra".
Reprezentantii companiei Bechtel au avut, luni, consultari cu sindicatele in cadrul Comisiei de Dialog Social. Negocierile dintre conducerea Bechtel si sindicalisti vor continua pe parcursul acestei saptamani.
Compania americana Bechtel a anuntat, saptamana trecuta, ca intentioneaza sa restranga activitatea la autostrada Transilvania, luand in considerare si concedierea colectiva, din cauza ca nu si-a primit banii pe care ii datoreaza Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR). Intre timp, CNADNR a dat asigurari ca suma datorata, care se ridica la circa 214 milioane de euro, va fi platita esalonat pana in aprilie. Dorina Tiron, directorul general al CNADNR, a declarat pentru HotNews.ro ca banii prevazuti in bugetul pe anul acesta ajung doar pentru plata datoriilor de anul trecut. In ceea ce priveste solutiile de finantare, o sugestie venita din partea autoritatilor statului este realizarea unui parteneriat public-privat.
- Bechtel a inaugurat, la 1 decembrie, primii 42 de kilometri ai autostrazii Transilvania, pe tronsonul 2B Turda-Gilau. Pentru 2010, planul lucrarilor pentru vizeaza finisarea celor 10 km de pe tronsonul Turda-Campia Turzii si jumatate din tronsonul 3C - Suplacu de Barcau-Bors. Proiectul de constructie a Autostrazii Transilvania, pe traseul Brasov-Bors, a inceput in 2004, in baza unui contract de 2,2 miliarde de euro acordat Bechtel prin atribuire directa. Autostrada are 415 km si patru benzi.
Si uite asa ne-am trezit si cu banii luati si cu timpul pierdut.
Poate parea putin insa e mai bine decat nimic, de ce se le facem cadou banii astia, si asa avem probleme cu deficiu' si inflatia. In plus banii astia i-am fi platiti NOI TOTI, cu siguranta ce gasesc alte domenii unde chiar era nevoie de cei 129 mil
Pe de alta parte renegocierea asta a dus la o intarziere a lucrarilor cu peste un an.
bechtel nu primeste un contract in albania pentru ca cere ~1 milion EU/km, considerandu-se scandalos de mult.
anul trecut au primit 200 milioane. acum 2 ani 140 daca nu ma insel.
proiectul a inceput in 2004.
pana acum au predat 42Km.
sunt dezinformat sau nu prea bate numarul de km predati cu numarul de euro primiti?
oricum, nu se justifica 5 milioane/km, cu oricine ar compara; si mai e si aia cu 70km=4miliarde; brasov comarnic parca ....
Ii mai intreaba cineva de sanatate pe astia? Nu cred...
In ceeace priveste pretul pe km,cu cat mai mare mai mari sant comisioanele incasate.Eu iti dau 100 milioane pe 10 km si tu imi pui in X cont 20-30 la suta din suma asta.Ca doar sacul partidului sa golit cu alegeriile iar unii mai vor sa-si rotunjeasca conturiile si modernizeze vilele.Am avut fabrici de ciment ,de bitumde asfalt ,combinate metalurgice pt fierul beton ..Trebuia doar tehnologia si trimisi cei mai buni ingineri la specializare afara.Cu banii platiti pe autostrada carpelii se putea realiza acest lucru.Si asa am fi construit mai multi km ca astia si lovelele ramaneau in visteria romaniei.Dar tradatorii au vandut toata industria .S-au spalat pe maini sa poata avea timp de afaceriile lor si de sacul partidului.Acum aruncam pur si simplu cu sutele de milioane in vant.Bani luati din impozitele usturatoare caci nici macar nu vor FANARIOTII astia sa atraga fonduriile UE pt infrastructura ,caci nu ar iesi asa grase COMISIOANE.
Concluzia.In loc sa investim banii in ceva care produce bani noi ii investim in tampenii.
Ce nu inteleg eu este de ce acest contract, evident pagubos pentru Romania este inca in derulare si, mai ales, de ce Nastase si Mitrea nu si-au luat-o peste bot.
Autostrada asta se va termina in 2015 cel mai devreme. Vor fi miliarde de euro bagati in ceva ce va trebui refacut, pentru ca expira garantia. Alti bani, alta distractie. Si nenorocitii aia din guvern ne vor rade iar in fata.
este o firma neserioasa ,ar trebui alta firma sa continue
Din punctul meu de vedre nu ma intereseaza cat costa dar sa o faca odata. Si cum au facut 42 de km din martie pana in 1 decembrie pot sa o termine in 2 ani daca ar fi ani electorali unu dupa altul.
Nu mai departe, ministrul nostru cel minunat al transporturilor declara saptamana trecuta ca nu o sa faca niciodata exproprieri pe alte sectoare ale Autostrazii Transilvania atat timp cat constructorul nu o sa intre probabil nici in doi ani. Aici ar trebui sa i se aminteasca stimabilului ca orice antreprenor nu poate demara lucrarile pe o noua sectiune fara sa aiba minumum de spatiu continu de lucru, si nu ca in cluj si bihor unde exproprierile sunt din 500 in 500 de m, obligand antreprenorul sa salte de la o locatie la alta fara sa fie instare sa finalizeze ceva.
Toata lumea acuza Bechtel. Ei bine ar trebui acuzata ca nu da spaga la fel ca CCCF daca tot ati amintit-o sau ca alte firme romanesti, care si normal primesc contracte in masura spagii pe care o dau la inceput si pe parcurs. Haideti sa ne mai uitam si la Bucuresti - Constanta ca nu se mai termina...acolo nu o face Bechtel!!!
in alte ordine:
1. lucrul la autostrazi cu forte proprii(materiale produse la intern, utilaje produse la intern, specialisti....hai, astia scoliti pe afara!), nu se putea niciodata, si stiti de ce!?....pt. simplul fapt ca nu eram in NATO si UE acu'.....credeti voi, blogari inteligenti ce sunteti, ca nu s-a conditionat "treburile" de mai sus,.... cum dra ci aduceai tehnologie in romania....si mai cu seama, cum dra ci vindeai afara ca sa poti cumpara tehnologia noua...ca si daca o furai, cum s-a intamplat cu multe pe vremea raposatului, tot iti trebuia bani s-o pui in aplicare, sa iesi cu ea afara.....si inca ceva apropo de chestiune: daca consumul e locomotiva productiei/progresului/constantei avutiei, atunci cum credeti voi ca acceptau "mai-marii" sa ne primeasca la masa lor daca nu le "mancam" ce ne dadeau ei...aaaa!?
2.spagile ....la nivel inalt, cred ca se intampla si afara chestiunea, nu se dau fratilor ...pur si simplu.....depunere cu op in contul cutare....se face elegant si acoperitor, la dra cu cu mama lor, sub forma de sponsorizari, ne-impozitare pe profit reinvestit, plata se serv. conexe productive..