Firma constructoare a Autostrazi "Transilvania", compania americana Bechtel, preconizeaza disponibilizarea a 1.500 de angajati si continuarea lucrarilor cu doar 300 de muncitori.

"Anul acesta avem in vedere construirea unei alte portiuni de drum, in lungime de 10 kilometri, pe tronsonul Turda - Campia Turzii. Mai mult, compania se angajeaza sa finalizeze inca 40 de kilometri de autostrada in judetul Bihor, la sud de localitatea Suplacu de Barcau", a declarat purtatorul de cuvant al Bechtel, Bogdan Zgarcitu, la Duna TV citat de Rador.

El a precizat ca lucrarile de constructie vor fi desfasurate intr-un ritm mai lent, deoarece cheltuielile construirii portiunii de drum de 10 kilometri pana la Campia Turzii vor fi acoperite din fondul propriu.

"Disponibilizarea va avea loc doar in conditiile in care Guvernul roman nu va aloca fonduri pentru continuarea lucrarilor. In bugetul de stat au fost prevazute sume doar pentru achitarea imprumuturilor. Anul acesta nu a fost alocat nici un leu pentru continuarea lucrarilor de construire", a subliniat Bogdan Zgarcitu.

Anul trecut, inainte de alegerile prezidentiale, a fost data circulatiei centura de ocolire a orasului Cluj-Napoca, in lungime de 42 de kilometri. Atunci premierul Emil Boc vorbea despre "ritmul accelerat" al lucrarilor de constructie a Autostrazii "Transilvania".

"Proiecte avem, dar nu avem bani. Anul acesta in prim-plan se situeaza investitiile, care urmeaza sa fie realizate din fonduri europene, si abia dupa acea urmeaza proiectele sustinute din bugetul statului. In acest ultim capitol a fost inclusa si Autostrada Transilvania", a subliniat ministrul transportuilor, Radu Berceanu, potrivit caruia continuarea lucrarilor ar fi posibila doar in urma contractarii unui credit, insa aceasta ar implica depasirea deficitului bugetar planificat.

Pe de alta parte, sindicatul drumarilor a anuntat ca va bloca portiunea de autostrada inaugurata recent, daca compania Bechtel si Guvernul nu vor gasi solutii pentru achitarea salariilor si pentru continuarea lucrarilor.