Constructia in concesiune a autostrazii Comarnic-Brasov va fi amanata din cauza lipsei fondurilor, consortiul franco-elen Vinci-Aktor nereusind sa obtina finantarea necesara, au declarat pentru HotNews.ro oficiali ai Companiei Nationale de Drumuri si Autostrazi. Suma necesara proiectului este de 1,5 miliarde de euro iar lucrarile trebuiau sa inceapa in aceasta vara. ”Exista doua solutii in acest moment: reluarea procedurilor de licitare a lucrarilor sau pasuirea consortiului, in speranta ca in cele din urma vor face rost de bani. In functie de intentiile pe care ni le vor comunica in aceasta seara sau in cursul zilei de maine, vom vedea cum vom proceda”, au mai spus sursele citate.

  • In aceasta seara sau maine se va afla pozitia oficiala a Transporturilor

Consortiul Vinci-Aktor ar trebui sa proiecteze, sa finanteze si sa construiasca Autostrada Comarnic-Brasov, urmand ca, pe o perioada de 30 de ani, sa administreze cei 55 de kilometri ai tronsonului, in schimbul unei taxe pe care utilizatorii o vor plati incepand din al cincilea an al concesiunii.

Castigatorul licitatiei pentru constructia tronsonului de autostrada Comarnic - Brasov a

Valoarea taxei pe tronsonul Comarnic-Brasov ar fi urmat sa fie calculata in primul an de la finalizare dupa formula 1,75 euro pe axa autovehiculului pe suta de kilometri. Astfel, un autoturism ar fi platit mai putin de doi euro pentru a parcurge distanta Comarnic - Brasov.

Calcule ramase doar pe hartie

fost consortiul Vinci-Aktor, care a devansat ofertele consortiul Astrada Concession, format din Strabag AG, Egis Projects, Eurovia Construct International, Housing & Construction Holding Co. Ltd si consortiul Autostrada A3 Comarnic - Brasov, format din Bilfinger Berger - Porr.

  • Ministerul Transporturilor va concesiona si alte autostrazi

Valoarea taxei de utilizare pe tronsonul Comarnic-Brasov, in lungime de 55 kilometri, ar fi urmat sa fie calculata in primul an de la finalizare dupa formula 1,75 euro pe axa autovehiculului pe suta de kilometri. Astfel, un autoturism ar putea plati mai putin de doi euro pentru a parcurge distanta Comarnic - Brasov.

Suma pe care o va incasa consortiul a fost calculata in functie de taxa de utilizare a autostrazii la un numar mediu de 30.000 de autoturisme pe zi, cat este in prezent traficul pe DN1.

La terminarea perioadei de 30 de ani de concesiune, tronsonul de autostrada Comarnic-Brasov intra in proprietatea statului, care are doua alternative: ori sa il concesioneze ori sa-l administreze. Ministerul Transporturilor intentioneaza sa realizeze prin concesiune si alte autostrazi, cum ar fi Pitesti-Sibiu si centura mare a Capitalei, precum si unele tronsoane de cale ferata.