Guvernul a aprobat standardele de cost pentru lucrarile de infrastructura/ Un kilometru de autostrada in zona de munte va costa 6 milioane de euro

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Marţi, 28 decembrie 2010, 14:07 Economie | Companii


Guvernul a aprobat un proiect de act normativ privind standardele de cost pentru investitiile din domeniul transporturilor finantate din fonduri publice, a anuntat ministrul Transporturilor, Anca Boagiu. "Astazi am introdus primele 12 standarde de cost pentru lucrari de infrastructura", a precizat Boagiu. Potrivit acesteia, aceste standarde nu includ lucrarile conexe, precum poduri, podete, tuneluri, lucrari hidrotehnice. Pentru acest tip de lucrari urmeaza sa fie realizate alte standarde de cost. 

Potrivit ministrului, aceste standarde sunt necesare in vederea stabilirii necesarului de fonduri publice pentru realizarea unor lucrari. "Aceste standarde sunt utile si proiectantilor", a precizat Boagiu.

Standardul de cost pentru infrastructura rutiera defineste costul estimat pentru realizarea unui kilometru de drum nou in conditii normale. 

Lista din proiectul de act normativ cuprinde un numar de 12 standarde de cost grupate pe domenii: rutier, feroviar, naval si aerian. 

  • autostrada in zona de ses este evaluata de minister la 3.802.000 euro/km
  • autostrada in zona de deal - 4.980.000 euro/km
  • autostrada in zona de munte - 5.992.000 euro/km
  • constructie de drum national - 1.271.800 euro/km
  • reabilitare de drum national, clasa tehnica III - 746.700 euro/km
  • reabilitare cale ferata, pe coridoare paneuropene - 2.180.000 euro/km
  • reparatii capitale cale ferata - 1.190.000 euro/km
  • pista de aterizare si decolare PCN 65 - 391.071 euro pe suta de metri
  • pista de aterizare PCN 100 - 557.500 euro pe suta de metri
  • cheu fluvial pereat - 8.861 euro pe metru liniar
  • cheu maritim - 13,5 - 21.450 euro pe metru liniar
  • punct de trecere a Dunarii cu bacul - 551.845 euro/bucata.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





12325 vizualizari

  • +2 (6 voturi)    
    le i-a flueriul din gura (Marţi, 28 decembrie 2010, 14:24)

    mav [anonim]

    le i-a fluierul din gura smecheriilor si hotiilor care au furat la maxim din aceste contracte pe infrastructura.
    • -1 (7 voturi)    
      stai linistit (Marţi, 28 decembrie 2010, 14:47)

      Io [anonim] i-a raspuns lui mav

      mai exista destule portite
        #showComment() #showComment()
  • +1 (1 vot)    
    nu inteleg de ce (Marţi, 28 decembrie 2010, 14:27)

    toteu [anonim]

    nu construim o autostrada pe la ses gen Bucuresti Craiova timisoara ...daca tot e mai ieftin la ses.
    In acest fel se poate dezvolyta si zona de sud care a cam ramas in urma din pacate ...
    • +1 (1 vot)    
      Tot trebuie trecuţi Carpaţii (Marţi, 28 decembrie 2010, 14:52)

      aqualung [utilizator] i-a raspuns lui toteu

      Tot trebuie să treci Munţii Banatului, ceea ce e mult mai complex şi chiar mai lung decât să treci Meridionalii pe valea Topologului şi a Oltului şi apoi prin valea largă a Mureşului spre Lugoj-Timişoara. Nici nu poţi trece cu autostrada prin parcuri naţionale, cum e zona Cazanelor Dunării (vezi şi ce probleme au cehii cu autostrada Praga-Dresda).
  • -1 (1 vot)    
    dar (Marţi, 28 decembrie 2010, 14:53)

    rider [anonim]

    de ce nu se spune cat costa si KM-ul de autostrada in afara? Sa facem si no o comparatie.
    • +3 (3 voturi)    
      stii da un search pe google? (Marţi, 28 decembrie 2010, 15:14)

      diddlyjo [utilizator] i-a raspuns lui rider

      iata un fragment dintr-un raspuns oficial (coût moyen = pretul mediu):

      "Le coût moyen de construction pour les différents pays se présente, dans un ordre croissant, de la manière suivante : Finlande (3,3 millions d'euros), Espagne (3,8 millions d'euros), Suède (5,8 millions d'euros), Luxembourg (8,8 millions d'euros), Allemagne (de 10,6 à 42,4 millions d'euros), France (13,9 millions d'euros), Italie (de 25 à 35 millions d'euros pour les autoroutes achevées et de 35 à 45 millions d'euros pour les autoroutes en projet) et Suisse (65,7 millions d'euros)"

      raspunsul lung il gasesti aici:

      http://www.senat.fr/questions/base/1998/qSEQ981212598.html

      pt mai multe informatii, da un search pe google.
        #showComment()
  • -1 (3 voturi)    
    ce inseamna 6 mil eur? (Marţi, 28 decembrie 2010, 14:57)

    mslliviu [anonim]

    Aceste sume ar trebui comparate cu o medie a costurilor in aceleasi conditii din zonele alaturate. Nu de alta, dar daca Ungaria face cu 2 mil/km, nu inteleg unde e smecheria sa avem noi un standard de 6..

    @mav: stai sa vezi peste cate poduri si podete o sa treci de la Ploiesti pana la Brasov...
  • -2 (2 voturi)    
    Fix pix (Miercuri, 29 decembrie 2010, 10:27)

    marius [anonim]

    Adica acest standard de cost nu are valoare .Praf in ochi .Nu face decata sa umfle si mai tare preturile avand acoperire legala .Puteti inmulti cu 2 si vet afla pretrul pe km de autostrada .Pe alocuri mai adugati si spaga ministrului ,directorilor si aportul la campania electorala .Cande faci public un pret de cost il faci profesional cu toate datele .Ce ar fi ca dacia sa anunte doar pretul carosriei pentru noul model de Dacia ? Ce ati intelege ?
  • 0 (0 voturi)    
    Fals (Marţi, 13 mai 2014, 3:02)

    Tryggvasson [anonim]

    Genialilor! Cifrele pe care le dați sunt false. Prețurile trecute aici sunt fără TVA. Incompetență = minciună = presă derizorie.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by