Protectia consumatorului: In cazul in care clienti romani au suferit prejudicii in scandalul Volkswagen, vor fi amendati dealerii
Acesta a precizat, intr-o conferinta de presa, ca va avea o discutie in cursul acestei zile cu ministrii Mediului si Transporturilor, precum si cu "specialistii", pentru a vedea "daca sunt pagube sau daca au fost aduse prejudicii consumatorului".
Daca se confirma aceasta varianta, "eu amendez dealerul", a spus Dunca, precizand ca se procedeaza la fel ca in cazul produselor neconforme gasite in supermarketuri, "se amendeaza supermarketul, care se indreapta catre producator".
"Producatorul (masinilor) e in Germania, nu pot sa sanctionez un producator, dealerul se poate indrepta catre producator", a explicat el, argumentand ca "dealerul trebuia sa verifice caracteristicile tehnice, sa cunoasca toate detaliile".
Intrebat de ziaristi cati dealeri vor fi amendati, Marius Dunca a raspuns: "Cred ca e doar un singur dealer, nu stiu", dupa care a adaugat: "Trebuie sa analizam, nu am intrat in subiect nici in complexitatea lui".
Potrivit unor surse din piata auto, in jur de 100 de mii de masini Volkswagen cu probleme, care au fost vandute in Romania, ar urma sa fie rechemate in service in perioada urmatoare.

Primăria Capitalei a plătit circa 40 milioane lei pentru Asociațiile de Dezvoltare Intercomunitară înființate de administrația Firea pentru ”îmbunătățirea” serviciilor publice în București-Ilfov și delegarea lor către companiile municipale
În ce situații ar trebui ministrul să-și delege atribuțiile / Cîțu: Când nu poți să ajungi la ședința de Guvern / Orban: Nu e corect ca un ministru chiar să nu mai semneze
Pe ce se bazează Bill Gates când le cere țărilor bogate să consume carne artificială. Incursiune în lumea biotehnologiei: „E o senzație de autodumnezeire care poate deveni periculoasă”
ANALIZĂ Cât de pline sunt parcările Primăriei Capitalei după creșterea tarifului la 10 lei/oră și ce cheltuieli cu salariile vs încasări a însemnat transferul serviciului la compania municipală
Noi reglementari ale ANRE pentru schimbarea furnizorului de energie: Consumatorii casnici vor trebui să comunice indexul / Ofertele trebuie să arate din ce este compus prețul
Moldovean, culegător de crabi în Marea Barents: Anul trecut, din cauza pandemiei în loc de 4-5 săptămâni am stat 7 luni pe mare / În martie 2020 au fost -40 de grade. Normalul e de -20 sau -30 de grade
e complice pentru ca ar trebui sa se asigure si el la randul lui ca ce vinde e in regula.
presupunind ca ar aparea telefoane fabricate aiurea care emit o doza de radiatii mult mai mare decat cea declarata , nu crezi ca dealerul are vreo vina , nu e complice ?
iti pot arata cate cazuri vrei.
nu ai dreptate.
dealerul trebuie la randul lui sa se asigure ca nu pacaleste pe nimeni si nu polueaza mai mult decat spune ca polueaza.
ma astept ca statul sa se indrepte impotriva dealerilor si fabricantului in solidar.
Daca acuzi dealerul ca e de vina inseamna ca si cumparatorul e de vina ca nu-si verifica masina in ograda dealerului. Dar cum s-o verifice?
1.Iinteleg ca daca eu iti vand o masina si zic ca e Euro 5 dar de fapt e Euro 3, nu am nici o vina.
Aici consulta orice avocat si iti spune el de ce dealerul o incurca.Mai mult decat atit, cand cumperi masina nu inchei contract de vanzare cumparare cu VW ci cu dealerul.
Ai citit ce scrie el in contractul ala? Fa un efort , cauta un contract si citeste-l.
E relevant.
Retine, nu ai nici un contract cu VW.
2.Testul.
Daca testul este facut de catre un laborator care nu detecteaza softul care triseaza inseamna ca e un laborator prost.
Evident laboratoarele si testele sunt pastorite de industria auto, deci aceeasi mafie ii controleaza si pe ei, cum crezi ca ar putea sa faca ceea ce trebuie?
Sugerezi ca cineva care a testat masinile inainte de 2008 ( cand nu era softul) nu si-a dat seama ca e ceva necurat cu softul ala?
Posibil, dar nu cred ca toti cei care testeaza dorm, probabil o parte au stiut, dar au tacut ( asta e iar complicitate).
Pina la urma se va afla adevarul si in privinta modului de testare.
3.Spune-le celor care de buna credinta au cumparat masinile astea cu softul Bosch ca dealerul n-are nici o vina ( si au dat o caruta de bani pe ele). Vezi sa stai la distanta de ei ca sa poti sa apuci sa fugi, in caz de ceva.
Teoria ta e valabila doar daca VW le spunea dealerilor, "Ba, vedeti ca asta e euro3, dar sa nu le spuneti asta fraierilor!"
Cu testele e incurcata treaba. Stii cum stau lucrurile? Hai sa-ti spun eu. O masina moderna are vreo suta (retine, o suta) de microcontrolere si cel putin un microprocesor baban in ea. Altfel spus au atat de multa putere de calcul incat e relativ usor sa se strecoare pe undeva o rutina (gen inteligenta artificiala) care sesizeaza ca masina e in conditii de testare. E o lupta de-a soarecele si pisica, cam ca la sport cu dopajele.Testele devin din ce in ce mai complexe, dar si softurile masinii devin din ce in ce mai smechere in a pacali testele, pe ici pe colo.
Probabil este cum spui , insa , in continuare cred , ca din punct de vedere strict juridic , dealerul intra impreuna cu fabricantul la taietor.
E incurcata, dar poate fi descurcata lejer indiferent cata inteligenta artificiala ar ingloba.
1.Testare in mers?
2.Testare in camera "speciala" fara sa atingi masina cu nici un tester.
Din moment ce au reusit sa fie descoperiti era clar ca e o chestiune de timp pina cineva "inteligent" va sesiza chestia.
Ar fi putut oricand sa cheme in service toate masinile si sa rezolve problema.
Rusinos( pentru toata industria auto, nu numai VW e in situatia asta).
Nu tin palma reprezentantilor sau samsarilor, care numai de plans nu sunt, insa, pedepsiti hotul, nu pacaltii.
Legea obliga detinatorii de mijloace de masurare sa-si faca verificarea la zi.
Tu, firma privata bazandu-te pe lege investesti in aparatura,in oameni, platesti de asemenea taxe de autorizare, + TVA+impozite + taxe.
Statul nu-si respecta propriile legile, nu le popularizeaza, nu le impune.
Tu ca agent economic, faci si treaba statului, explicand legea + reglementariele si incerci sa te mentii si in sistemul concurential.
In plus te trezesti ca unii fara autorizatii fac treba ta, in plus o fac si ilegal si atehnic. Autoritatile sunt cu picioare de lemn in cazuri flagrante, nu au parghii, nu e de competenta lor, ...rahaturi.
Stai si te intrebi, cineva saboteaza natiunea asta, sau suntem condusi doar de imbecili si prosti...
Cand ii vezi asa de viteji pe astia de la protectia consumatorilor si stii ca statul e asa de inept, te apuca nebunia.