În urmă cu un deceniu, cafeaua de specialitate reprezenta un segment infim din piața totală – sub 2,5%. Astăzi, nișa se află în plină expansiune. Odată ce au prins gustul adevărat, nealterat al unei cafele bune, românii rareori se mai întorc la sortimentele „de raft”.

CafeaFoto: Digifoodstock / Profimedia Images

Antreprenorii care au adus conceptul în România aseamănă fenomenul unei străzi cu sens unic. Panorama a stat de vorbă cu ei pentru a le afla poveștile, provocările din primii ani de business și prognozele pentru o piață tot mai mare, dar în continuare inedită pentru majoritatea consumatorilor de cafea.

E un fenomen care a luat amploare și în România: cafenele de specialitate, locuri unde cafeaua este dusă la rang de artă.

E un univers care s-a dezvoltat rapid și pe plan local și pe care Panorama încearcă să îl creioneze prin ochii principalilor actori: oamenii care au adus cafeaua de specialitate în ceștile românilor, de la pionieri la tineri pasionați care și-au deschis cafeneaua în plină pandemie și până la cei care îmbină dexteritatea unui barista cu arta de a fi prăjitor de cafea.