Astazi, din ce in ce mai multe persoane devin interesate de protejarea mediului. Avand in vedere cantitatea de informatii care ne este pusa la dispozitie, devine evident ca orice consumator ar dori ca produsele pe care le alege sa fie prietenoase cu mediul inconjurator. Grija pentru natura ar trebui sa se regaseasca in orice aspect al vietii noastre. Tocmai in acest sens, Danone, pe langa atentia acordata sanatatii, se ingrijeste si de sanatatea naturii, avand deja o traditie in desfasurarea de actiuni pentru dezvoltare durabila si protectia mediului.

Mancarea sanatoasa incepe cu o natura sanatoasaFoto: Danone Romania
  • Intra in articol pentru a vedea cum are grija Danone de natura / Intra in articol pentru a afla cum ai deja grija de natura atunci cand mananci un borcanel de iaurt Danone

Cand vorbim de mediu, multi dintre noi se refera ca la o chestiune indepartata, care nu ne afecteaza direct. E timpul sa realizam ca protejarea mediului este si in grija fiecaruia dintre noi, si nu doar o responsabilitate a guvernelor si a companiilor. Fiecare dintre noi poate sa faca diferenta prin produsele pe care le alege, de la iaurtul zilnic pana la masina familiei.

In schimb, ce poate face o companie producatoare de iaurt? Mai ales daca produce in Romania de 16 ani si aduce anual in fabrica din Bucuresti 50 de milioane de litri de lapte proaspat, care este colectat de la ferme din intreaga tara?

Spre exemplu, una dintre temele extrem de actuale la nivel international este incalzirea globala, iar reducerea impactului amprentei de carbon trebuie sa fie o prioritate pentru orice companie. Danone a inceput in 2008 procesul de reducere a factorilor poluanti, iar patru ani mai tarziu emisiile au fost reduse cu 30%.

Pe langa retehnologizarea utilajelor, angajatii Danone au primit obiective sociale tocmai pentru a le fi sporita grija fata de natura. Unul dintre aceste obiective face referire la reducerea cantitatii de emisii de CO2 create in timpul productiei, a ambalarii si a transportarii produselor de la fabrica din Bucuresti si pana la magazinele din tara.

Un alt aspect important este consumul de energie si de apa. De cate ori nu uitam un robinet deschis sau lasam apa sa curga fara sa ne pese de consecinte? E timpul unei schimbari de atitudine si sa invatam sa nu mai risipim o resursa atat de importanta precum e apa. Danone a reusit sa reduca acest consum in procesul de fabricatie, dar si in operatiunile de curatare. Cum? Prin echipamente mai performante, prin izolarea tevilor si a echipamentelor, prin optimizarea proceselor, a surselor de iluminat economice si, mai ales, datorita modului in care angajatii au grija de mediu si resursele naturale in timpul programului de lucru. Rezultatele? Consumul de energie a fost redus cu 28% in ultimii patru ani.

In producerea indragitului borcanel de iaurt, compania a reusit sa reduca plasticul folosit. Astfel, Danone, impreuna cu furnizorii sai, au dezvoltat o tehnologie noua pentru un plastic cu densitate scazuta, reducandu-se cu 20% cantitatea de material utilizat pentru paharele de iaurt. Ambalajele garanteaza calitatea produselor, dar le si protejeaza, motiv pentru care acestea beneficiaza de o atentie deosebita.

Noxele masinilor. De cate ori nu vedem in trafic masini in care exista o singura persoana. Asta inseamna formarea de ambuteiaje, poluare, nervi samd. Folosirea transportului in comun ar putea fi o solutie sau car sharing-ul. Cand vorbim de companii, atunci lucrurile se schimba, dar asta nu inseamna ca nu se pot optimiza anumite lucruri in asa fel incat emisiile de noxe sa fie cat mai reduse. Si pentru ca in fiecare zi sunt transportate peste 1 milion de iaurturi, Danone a optimizat rutele de distributie a produselor.

In anul 2005, Danone a inaugurat propria statie de tratare a apelor si in cei 10 ani de activitate, au fost epurate 2 milioane de metri cubi de apa uzata. Rolul statiei este sa curete apa folosita in procesul de productie. Aceasta este apoi deversata in sistemul de canalizare, dar nu polueaza mediul. In plus, cei 245 de copacei plantati in jurul statiei, stau marturie a faptului ca niciodata nu poti avea prea multa grija de natura.

„Sa ne conducem companiile atat cu inima, cat si cu mintea si sa nu uitam ca resursele Pamantului sunt limitate, pe cand cele ale omului sunt infinite, daca este motivat", - spunea in 1972 Antoine Riboud, preseditinele de atunci al companiei Danone.

Noi am adauga faptul ca schimbarea e in fiecare si tine doar de noi sa le lasam urmasilor nostri o casa si nu o bomba cu ceas. Suntem datori cu asta.