Departamentul pentru Energie vrea sa ceara intre 800 de milioane si 1 miliard de dolari pentru Electrica
Pe langa investitorii institutionali si investitorii mici si mari romani, doar aproximativ 100 de investitori internationali au acces la BVB, insa doar jumatate dintre acestia sunt activi pe BVB, generand astfel o capitalizare a Bursei de Valori din Bucuresti (BVB) de cinci ori mai mica decat cea a Bursei din Varsovia (WSE) si de 202 ori mai redusa comparativ cu cea a Bursei din Londra (LSE). Totodata lichiditatea medie zilnica a BVB este de 27 de ori mai mica decat volumul mediu tranzactionat la WSE si de 508 ori mai mic decat cel tranzactionat la LSE, se arata in nota de fundamentare.
Potrivit acesteia, experienta ofertelor publice precedente a evidentiat faptul ca investitorii internationali investesc in mod normal nu mai mult de 3 pana la 4 milioane dolari in cadrul unui IPO. Avand in vedere cele mentionate mai sus, se poate presupune ca, utilizand baza de investitori activi pe BVB, s-ar putea plasa o oferta de doar pana la 250 milioane dolari numai pe BVB.
O suprasubscriere solida (cerere mai mare decat actiunile disponibile) de aproximativ 2 ori fata de actiunile oferite este necesara pentru obtinerea unui pret favorabil in cadrul ofertei si pentru tranzactionarea ulterioara (numita generic piata secundara). O evolutie pozitiva in piata secundara este foarte importanta pentru dezvoltarea viitoare a pietei de capital din Romania. Avand in vedere dimensiunea estimata a IPO Electrica, cererea necesara ce trebuie generata de Sindicat este de 800-1.000 milioane dolari. Un asemenea nivel al cererii ar putea fi atins doar prin accesarea marilor investitori. Asemenea investitori sunt foarte rari pe piata de capital din Romania. Este putin probabil ca aceasta oferta sa fie una de succes in absenta unor asemenea oferte de cerere. In plus, posibilitatea de a accesa asemenea actionari de calitate va duce la expunerea ofertei Electrica la cererea globala, care are potentialul sa aduca o evaluare mai buna, se mai arata in nota de fundamentare.
In nota de fundamnetare se mai precizeaza ca experienta creata in ofertarile anterioare a aratat ca obtinerea unei conexiuni directe cu o noua piata este o decizie strategica pentru asemenea investitori, care se ia cu mult timp in avans si in mod normal necesita o perioada de cateva luni pentru realizarea tuturor elementelor tehnice pentru o conexiune directa. Acesta este un pas care se va realiza mai tarziu, cand acesti investitori vor avea posibilitatea sa-si creeze un portofoliu relevant de actiuni romanesti care sa aiba si lichiditatea necesara. In consecinta, daca o conexiune directa cu piata din Romania a acestor investitori este o pre-conditie pentru participarea acestora in oferta Electrica, cel mai probabil majoritatea acestor investitori vor prefera sa nu participe la oferta Electrica.
Solutia pentru a facilita participarea unor asemenea investitori in oferta Electrica este vanzarea unei parti din oferta prin emisiunea de Certificate Globale de Depozit (GDR-uri) pe ambele piete bursiere. Pe langa listarea drepturilor de alocare si ulterior a actiunilor la Bursa de Valori Bucuresti (BVB), GDR-urile se vor lista la Bursa de Valori din Londra. In acest fel, baza globala a investitorilor poate fi accesata, aducand beneficiile corespunzatoare privind evaluarea Electrica si lichiditatea pe piata secundara.
Din dialogul permanent desfasurat cu UK Listing Authority (UKLA) reiese ca singura optiune la acest moment pentru a continua cu oferta pe actualul calendar este ca GDR-urile sa fie oferite si local. In caz contrar, UKLA considera ca ar fi autoritatea competenta sa aprobe prospectul cu privire la GDR-uri, aprobare care ar avea loc intr-un termen incompatibil cu calendarul ofertei Electrica, se mai spune in nota de fundamentare.
In acest moment, capitalul social al societatii este detinut in proportie de 100 % de statul roman prin Ministerul Economiei-Departamentul pentru Energie. Electrica SA administreaza trei distributii de energie electrica: Muntenia Nord si Transilvania Nord si Transilvania Sud.

Se vor întoarce și studenții în amfiteatre din semestrul al doilea? Universitatea București: Cursuri online în continuare, cu mici excepții. UBB: Se conturează varianta hibrid
Cutia neagră a banilor publici. Secretariatul de Stat pentru Culte a alocat anul trecut o sumă record de 750.000 de lei Mănăstirii „Sf. Cuv. Parascheva", ctitorită de PF Daniel. Ani la rând Curtea de Conturi a constatat nereguli la SCC
Frumoasa casă neoromânească de pe strada Stirbei Voda, pentru care administrația Firea a dat autorizație de demolare pe finalul mandatului, este deocamdată salvată: Prefectul a atacat autorizația în instanță
Discursul de adio al lui Donald Trump: Am făcut ceea ce am venit să facem. Am dus cele mai grele bătălii VIDEO
Oamenii invizibili: Bolnavii cronici nu se pot programa la vaccinare din cauză că statul român nu a știut niciodată câți sunt / "Dacă ar exista registre de pacienți, ar dispărea toate serviciile și decontările fictive"
Un crematoriu din Germania lucrează 24 de ore din 24, șapte zile din șapte / Mesajul directorului pentru coronasceptici: Veniți să ne ajutați să mutăm sicriele VIDEO
"NOTA DE FUNDAMENTARE
Sectiunea a 3-a Impactul socio-economic al proiectului de act normativ
1. Impactul macroeconomic.
2. Impactul asupra mediului de afaceri.
3. Impactul social.
4. Impactul asupra mediului.
Proiectul de act normativ nu se refera la aceste subiecte.
***
Sectiunea a 4-a Impactul financiar asupra bugetului general consolidat, atat pe termen scurt, pentru anul curent, cat si pe termen lung (5 ani)
1. Modificari ale veniturilor bugetare, plus/minus, din care:
a) buget de stat, din acesta:
i) impozit pe profit
ii) impozit pe venit
b) bugete locale:
i) impozit pe profit
c) bugetul asigurarilor sociale de stat:
i) contributii de asigurari
Proiectul de act normativ nu se refera la acest subiect.
...
6. Calcule detaliate privind fundamentarea modificarilor veniturilor si/sau cheltuielilor bugetare.
Nu este necesara efectuarea unor asemenea calcule.
***
Sectiunea a 6-a - Consultarile efectuate in vederea elaborarii proiectului de act normativ
1. Informatii privind procesul de consultare cu organizatii neguvernamentale, institute de cercetare si alte organisme implicate.
Nu este cazul."
nu inteleg de ce este atat de mik pretu`....