- Din experienta anilor trecuti, s-a constatat ca profiturile prevazute in bugetul de cheltuieli si investitii au fost mai mari decat cele estimate initial. Un motiv este nerespectarea planurilor de investitii. Astfel, in bugetul pe 2017 a fost prevazut un profit net de 311,8 milioane lei, insa a fost obtinut un profit de 513,1 miliarde lei.
In programul de dezvoltare a Sistemului National de Transport pe 10 ani sunt cuprinse urmatoarele proiecte:
- Dezvoltarea pe teritoriul Romaniei a Sistemului National de Transport gaze naturale pe Coridorul Bulgaria-Romania-Ungaria-Austria
- Dezvoltarea pe teritoriul Romaniei a Coridorului Sudic de Transport pentru preluarea gazelor naturale de la tarmul Marii Negre
- Interconectarea sistemului national de transport gaze naturale cu conducta de transport international gaze naturale T1 si reverse flow Isaccea
- Dezvoltari ale sistemului national de transport in zona de Nord-Est a Romaniei in scopul imbunatatirii aprovizionarii cu gaze naturale a zonei precum si a asigurarii capacitatilor de transport spre/dinspre Republica Moldova
- Amplificarea coridorului bidirectional de transport gaze naturale Bulgaria-Romania-Ungaria-Austria (BRUA faza 3)
- Proiect privind noi dezvoltari ale sistemului national de transport in scopul preluarii gazelor de la tarmul Marii Negre
- Interconectarea Romania- Serbia -interconectarea sistemului national de transport gaze naturale cu sistemul similar de transport gaze naturale din Serbia
- Modernizare SMG Isaccea 1 si SMG Negru Voda 1
"Avand in vedere ultimele evolutii si tendinte in domeniul traseelor de transport gaze naturale la nivel european, este evidenta profilarea a doua noi surse importante de aprovizionare cu gaze naturale: gazele naturale din regiunea Marii Caspice si cele recent descoperie in Marea Neagra", se arata in documentul Transgaz.