În document nu este precizat când ar putea fi adoptată măsura interzicerii înmatriculării autovehiculelor Euro 3 și Euro 4.
PNIESC a fost revizuit în urma recomandărilor Comisiei Europene. În ceea ce privește cota de energie regenerabilă, Comisia Europeană a recomandat României să crească nivelul de ambiție pentru 2030, până la o pondere a energiei din surse regenerabile de cel puțin 34%. În consecință, nivelul de ambiție cu privire la ponderea energiei din surse regenerabile a fost revizuit față de varianta actualizată a PNIESC, de la o cotă propusă inițial de 27,9%, la o cotă de 30,7%.
Ce mai prevede PNIESC în privința electromobilității
- Elaborarea de reglementări pentru susținerea agenților interesați să investească în infrastructura de electromobilitate;
- Aplicarea unui tarif atractiv asigurat pentru noi aplicații în domeniul electricității, cum ar fi mobilitatea electrică, care să reflecte costul actual de achiziție și costurile de sistem; acesta trebuie să livreze un nivel atrăgător de profitabilitate și să garanteze sustenabilitatea economică;
- Introducerea de taxe de mediu ridicate și stricte, care să limiteze achiziția vehiculelor uzate;
- Introducerea unor benzi speciale de circulație pentru mijloacele de transport public și automobilele electrice;
- Elaborarea de reglementări la nivel municipal pentru organizarea locurilor de parcare cu acces limitat, asigurând astfel un loc garantat cu spațiu pentru încărcare pentru deținătorii de VE care nu dețin propriul garaj;
- Pregătirea de acțiuni de promovare a importanței electromobilității, armonizate cu obiectivele de Decarbonare pe termen lung;
- Stimularea investițiilor în dezvoltarea industriei prelucrătoare, de echipamente pentru SRE, eficiență energetică și electromobilitate prin stabilirea unor măsuri de sprijin care cuprind cercetarea, stabilirea unor standarde comune și dezvoltarea infrastructurii necesare autovehiculelor electrice și hibride;
- Extinderea, respectiv modernizarea transportului urban public cu mijloace ecologice, cum ar fi troleibuze, tramvaie, metroul si rețele feroviare suburbane.
- Promovarea utilizării bio-combustibililor (creșterea ponderii biocarburanților de generația I și generația a II-a)
Reînnoirea parcului auto naţional pentru înlocuirea autoturismelor vechi cu grad înalt de emisii şi consumuri specifice mari. Măsura a fost și va fi susținută prin programul denumit generic ”Rabla”, program care susține reînnoirea parcului auto național prin acordarea unei finanțări nerambursabile sub forma unei prime de casare, pentru achiziționarea autovehiculelor noi, mai puțin poluante, în schimbul predării spre casare a autovehiculelor uzate. Până în prezent, programul a suferit diverse modificări, cea mai importantă având loc în anul 2018 prin introducerea programului ”Rabla Plus”. În cadrul acestuia se acordă ecotichete în valoarea de 45.000 RON pentru achiziția unui autovehicul nou electric, respectiv 20.000 RON pentru achiziția unui autovehicul nou electric hibrid cu sursă de alimentare externă.
In acest an.
Romania s-a transormat in cimitir de masini vechi.
Cocalarii aduc aici toate vechiturile auto din Germania.
Cocalari cu doua clase mai mult ca trenul au 3 sau 4 spanuri pe familie.
Fara sa plătească impozite, parchează oriunde chiar si in parc.
Fiscul nu controlează samsarii, poliția auto la fel iar in trafic parchează pe linia de tramvai.
De interzis €3 & 4!'
Problema e ca Romania are acum , după unele estimari peste 8 milioane de auto € 3 sau 4.
Din acestea peste 6 milioane sunt aduse din vest de personaje stranii care in goana dupa bani aduc auto cu 2000 sau 3000 € si le vand pe aici cu 5000 sau 6000 €.
De ce sunt străzile pline cu auto SH de nu găsesti loc de parcare?
Despre poluare ati auzit?
Credeti ca vreun cocalar traficant de spanuri din Vest a plantat vreodată vreun pom?
- samsarii nu platesc nicio taxa pe profit, iar
- cei cu firma care liciteaza fac invarteli pe TVA
- RAR si ITP marca spagi grase ("sa iese noxele", sa se indrepte logeroanele de la daunele totale)
Daca nu ai bani de o masina decenta, maxim 10 ani cand o cumperi - poate nu ar trebui sa cumperi o masina.
Subscriu la ce spuneti Dvs. dar ar fi necesar si ca ANAF-ul sa-i descopere pe cei ce transforma tara in cimitir si sa le impoziteze 100% averile.
Si da, pentru ca CO2 e mai putin periculos pentru oameni decat emisiile de particule, in special cele cancerigene. Culmea, la CO2 suntem chiar imuni.