Înmatricularea autovehiculelor Euro 3 și Euro 4 ar putea fi interzisă- Planul privind schimbările climatice 2021-2030

de CP     HotNews.ro
Luni, 3 februarie 2020, 13:49 Economie | Energie


Automobil electric
Foto: HotNews.ro
​Reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, prin menținerea unui parc auto cu autovehicule (Euro 6), eficiente sau vehicule cu propulsie electrică și prin interzicerea înmatriculării autovehiculelor cu norme de poluare Euro 3 și Euro 4, sunt măsuri introduse în Planul Național Integrat în domeniul Energiei și Schimbărilor Climatice 2021-2030 (PNIESC). Varianta revizuită a PNIESC a fost pusă în dezbatere pe site-ul Ministerului Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri.

În document nu este precizat când ar putea fi adoptată măsura interzicerii înmatriculării autovehiculelor Euro 3 și Euro 4.

PNIESC a fost revizuit în urma recomandărilor Comisiei Europene. În ceea ce privește cota de energie regenerabilă, Comisia Europeană a recomandat României să crească nivelul de ambiție pentru 2030, până la o pondere a energiei din surse regenerabile de cel puțin 34%. În consecință, nivelul de ambiție cu privire la ponderea energiei din surse regenerabile a fost revizuit față de varianta actualizată a PNIESC, de la o cotă propusă inițial de 27,9%, la o cotă de 30,7%.

Ce mai prevede PNIESC în privința electromobilității

  • Elaborarea de reglementări pentru susținerea agenților interesați să investească în infrastructura de electromobilitate;
  • Aplicarea unui tarif atractiv asigurat pentru noi aplicații în domeniul electricității, cum ar fi mobilitatea electrică, care să reflecte costul actual de achiziție și costurile de sistem; acesta trebuie să livreze un nivel atrăgător de profitabilitate și să garanteze sustenabilitatea economică;
  • Introducerea de taxe de mediu ridicate și stricte, care să limiteze achiziția vehiculelor uzate;
  • Introducerea unor benzi speciale de circulație pentru mijloacele de transport public și automobilele electrice;
  • Elaborarea de reglementări la nivel municipal pentru organizarea locurilor de parcare cu acces limitat, asigurând astfel un loc garantat cu spațiu pentru încărcare pentru deținătorii de VE care nu dețin propriul garaj;
  • Pregătirea de acțiuni de promovare a importanței electromobilității, armonizate cu obiectivele de Decarbonare pe termen lung;
  • Stimularea investițiilor în dezvoltarea industriei prelucrătoare, de echipamente pentru SRE, eficiență energetică și electromobilitate prin stabilirea unor măsuri de sprijin care cuprind cercetarea, stabilirea unor standarde comune și dezvoltarea infrastructurii necesare autovehiculelor electrice și hibride;
  • Extinderea, respectiv modernizarea transportului urban public cu mijloace ecologice, cum ar fi troleibuze, tramvaie, metroul si rețele feroviare suburbane.
  • Promovarea utilizării bio-combustibililor (creșterea ponderii biocarburanților de generația I și generația a II-a)

Reînnoirea parcului auto naţional pentru înlocuirea autoturismelor vechi cu grad înalt de emisii şi consumuri specifice mari. Măsura a fost și va fi susținută prin programul denumit generic ”Rabla”, program care susține reînnoirea parcului auto național prin acordarea unei finanțări nerambursabile sub forma unei prime de casare, pentru achiziționarea autovehiculelor noi, mai puțin poluante, în schimbul predării spre casare a autovehiculelor uzate. Până în prezent, programul a suferit diverse modificări, cea mai importantă având loc în anul 2018 prin introducerea programului ”Rabla Plus”. În cadrul acestuia se acordă ecotichete în valoarea de 45.000 RON pentru achiziția unui autovehicul nou electric, respectiv 20.000 RON pentru achiziția unui autovehicul nou electric hibrid cu sursă de alimentare externă.


Planul național de investiții în energie și schimbări climatice (PNIESC) urmează să fie corelat cu strategia energetică, după cum a declarat Virgil Popescu, într-un interviu acordat HotNews.ro.

Citește și:




Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4524 vizualizari

  • -2 (14 voturi)    
    Sa se interzica inmatricularea euro 3 si 4 (Luni, 3 februarie 2020, 14:45)

    DomnuTrandafir [utilizator]

    Acum.
    In acest an.
    Romania s-a transormat in cimitir de masini vechi.
    Cocalarii aduc aici toate vechiturile auto din Germania.
    Cocalari cu doua clase mai mult ca trenul au 3 sau 4 spanuri pe familie.
    Fara sa plătească impozite, parchează oriunde chiar si in parc.
    Fiscul nu controlează samsarii, poliția auto la fel iar in trafic parchează pe linia de tramvai.
    De interzis €3 & 4!'
    • +2 (10 voturi)    
      E o prostie (Luni, 3 februarie 2020, 16:13)

      luxian [utilizator] i-a raspuns lui DomnuTrandafir

      Eu am un Logan Euro 3 in stare foarte buna, cu 120 mii km ( facuti in 15 ani).. Pe langa faptul ca nu merg mult, chiar si cand merg polueaza mult mai putin decat o masina de teren cu motor Euro 6.
      • -1 (9 voturi)    
        Sunteti un caz izolat (Luni, 3 februarie 2020, 17:10)

        DomnuTrandafir [utilizator] i-a raspuns lui luxian

        Probabil ca se vor inventa niste vauchere.
        Problema e ca Romania are acum , după unele estimari peste 8 milioane de auto € 3 sau 4.
        Din acestea peste 6 milioane sunt aduse din vest de personaje stranii care in goana dupa bani aduc auto cu 2000 sau 3000 € si le vand pe aici cu 5000 sau 6000 €.
        De ce sunt străzile pline cu auto SH de nu găsesti loc de parcare?
        Despre poluare ati auzit?
        Credeti ca vreun cocalar traficant de spanuri din Vest a plantat vreodată vreun pom?
        • +4 (6 voturi)    
          deci pe tine asta te doare, (Luni, 3 februarie 2020, 18:27)

          constatator [utilizator] i-a raspuns lui DomnuTrandafir

          ca nu m ai gaseti loc de parcare din cauza unora m ai saraci ca tine! HALAL!
          • 0 (6 voturi)    
            evaziune (Luni, 3 februarie 2020, 20:24)

            jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui constatator

            Se face enorm de multa evaziune pe importul de auto SH:
            - samsarii nu platesc nicio taxa pe profit, iar
            - cei cu firma care liciteaza fac invarteli pe TVA
            - RAR si ITP marca spagi grase ("sa iese noxele", sa se indrepte logeroanele de la daunele totale)
            Daca nu ai bani de o masina decenta, maxim 10 ani cand o cumperi - poate nu ar trebui sa cumperi o masina.
      • 0 (4 voturi)    
        poluare (Marţi, 4 februarie 2020, 11:04)

        costelo999 [utilizator] i-a raspuns lui luxian

        indiferent de starea tehnica , poluarea euro 3 este mult mai mare decit poluarea euro 4 5 sau 6, chiar si noua masina euro 3 polueaza mult mai mult decit euro 4 5 6
  • -4 (10 voturi)    
    Corect (Luni, 3 februarie 2020, 15:36)

    Anonym [utilizator]

    Doar ca trebuie facut un calendar, gen de la 1 iulie pt euro 3, de la 1 ian pentru euro 4 pt transparenta in comunicare.

    Etapa nr 2 trebuie taxa auto anuala bazata pe gradul de emisii CO2. Sunt masini de 2.0L cu sute de cai putere, dar le taxam la cilindree? Are we stupid???

    PS: saracii germani si francezi nu vor mai avea unde sa isi vanda masinile second hand. Oups! Infringement!
    • -1 (7 voturi)    
      Adevarat (Luni, 3 februarie 2020, 17:02)

      DomnuTrandafir [utilizator] i-a raspuns lui Anonym

      Trebuie ca un guvern responsabil sa adopte măsurile necesare spre a opri migrația SH auto catre Romania.
      Subscriu la ce spuneti Dvs. dar ar fi necesar si ca ANAF-ul sa-i descopere pe cei ce transforma tara in cimitir si sa le impoziteze 100% averile.
    • +2 (6 voturi)    
      We are stupid (Luni, 3 februarie 2020, 19:55)

      AdrianBorza [utilizator] i-a raspuns lui Anonym

      Pentru ca emisiile de CO2 nu depind nici de puterea maxima a motorului (sutele de cai) si nici de cilindree, in regim normal masinile alea au o putere si emisii comparabile cu o masina de 100CP si 1.4 litri si probabil mai mici decat un VW cu rapoarte falsificate de emisii.

      Si da, pentru ca CO2 e mai putin periculos pentru oameni decat emisiile de particule, in special cele cancerigene. Culmea, la CO2 suntem chiar imuni.
  • -2 (4 voturi)    
    Daca ar fi intradevar incalzire climatica (Luni, 3 februarie 2020, 21:33)

    kkciosuldelahamangia [utilizator]

    Primele masini care ar trebui interzise, ar fi tocmai cele electrice.
  • +2 (2 voturi)    
    despre (Marţi, 4 februarie 2020, 11:10)

    costelo999 [utilizator]

    inmatricularea nu se poate interzice , directiva ue libera circulatie a marfurilor, trebuie ca vestul sa caseze masinile vechi asa incit ele sa nu poata fi exportate in alte tari, masurile sunt mult mai complexe antipoluare, spalat strada, plantat perdele de arbori, alti poluatori interzisi in oras, constructori, etc, autobuze ecologice, artere pietonale macar simbata sau duminica, mai putin beton si asfalt si mai mult spatiu verde, arbusti, pomi, etc, dar numai sa se vrea si sa gasesca bani.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by