Hidroelectrica a transmis Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, în data de 5 octombrie, o notificare de încălcare a securităţii datelor, se arată într-un răspuns transmis de autoritate la solicitarea HotNews.ro. Această notificare a fost trimisă din cauza unor erori ale aplicației online "iHidro". În mai multe cazuri, după instalare, au fost încurcate datele persoanelor. Mai exact, apăreau datele altor persoane, cu alte nume, numere de telefon și adrese.

Aplicatie HidroelectricaFoto: Hidroelectrica

Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal mai spune că a primit și o plângere în legătură cu aceleași aspecte privind aplicaţia on-line a operatorului Hidroelectrica. "Situația se află în atenția instituției noastre în vederea exercitării competențelor de control", se mai arată în răspunsul autorității.

Regimul sancţionator este reglementat la art. 83 din Regulamentul (UE) 2016/679. Pot fi aplicate amenzi administrative de până la 10.000.000 euro sau, în cazul unei întreprinderi, de până la 2 % din cifra de afaceri totală anuală corespunzătoare exerciţiului financiar anterior, luându-se în calcul cea mai mare valoare.

Aplicația online "iHidro" a fost lansată pe 2 octombrie de Hidroelectrica, fiind suspendată a doua zi, în urma mai multor reclamații legate de erori. Pe lângă încurcarea datelor, în unele cazuri a fost reclamat și faptul că utilizatorii nu primesc link-ul de activare pe e-mail. Alți clienți au fost anunțati că există deja conturi pe numele lor. De asemenea, au fost și utilizatori care au reclamat că nu există opțiune pentru menționarea unui al doilea loc de consum.

În prezent, aplicația Hidroelectrica funcționează normal.

Funcțiile aplicației Hidroelectrica

  • Monitorizarea consumului: Pe pagina principală a aplicației, clienții pot verifica soldul curent și pot accesa ultima factură emisă. De asemenea, pot accesa secțiunea de grafic al istoricului de consum și pot raporta indexul autocitit pentru o mai bună gestionare a consumului de energie.
  • Gestionarea locurilor de consum: cu iHidro, clienții pot gestiona toate locurile de consum pentru care au contract. Astfel, aceștia pot monitoriza și controla consumul de energie pentru mai multe adrese într-un mod convenabil și eficient.

Aplicația iHidro este împărțită în mai multe secțiuni, inclusiv:

Facturare: Aici sunt disponibile facturile emise și istoricul plăților efectuate.

Utilizare: Această secțiune permite introducerea indexului autocitit și consultarea istoricului de consum.

Contul Meu: În această secțiune, clienții își pot administra profilurile și detaliile personale.

Servicii: În această secțiune este disponibil un link către portalul client Hidroelectrica, urmând ca foarte curând să fie adăugat și un link către Q Desk – aplicația de gestionare a reclamațiilor și sesizărilor.