FMI a propus plafonarea indemnizatiei pentru cresterea copilului la 600-1.000 lei si reducerea concediului la un an - Surse

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Joi, 2 decembrie 2010, 13:29 Economie | Finanţe & Bănci

FMI a sugerat Guvernului Romaniei sa reduca perioada de acordare a indemnizatiei pentru cresterea copilului la maxim un an, au declarat surse din Coalitia de guvernamant. De asemenea, FMI a mai propus ca aceasta indemnizatie sa fie plafonata la 600-1.000 lei. Liderii coalitiei de guvernamant s-au reunit joi la Palatul Victoria pentru o discutie in care au fost analizate si variantele privind concediul maternal.​

La randul sau, Varujan Pambuccian, liderul deputatilor minoritatilor nationale a spus ca varianta propusa de minoritati este acordarea indemnizatiei pe o perioada de trei ani, in conditiile unui cuantum de 600 de lei.


Toate variantele referitoare la indemnizatia de acordare a indemnizatiei vor fi analizate duminica in Coalitie, urmand sa fie discutate, luni, de Guvern, a precizat Pambuccian.

Miercuri, premierul Emil Boc a declarat ca este "ultimul" care ia decizia in privinta reducerii duratei concediului maternal, afirmand ca o hotarare in acest sens va fi luata dupa finalizarea dezbaterii publice si dupa ce vor fi ascultate toate parerile.

"Vom lua o decizie dupa ce se va finaliza dezbaterea publica si dupa discutiile din coalitie. Vom lua o decizie pe care o vom anunta. Pana atunci, evident, ascultam toate parerile si opiniile care se exprima pe acest subiect si dupa ce aceasta perioada va fi finalizata vom anunta decizia Guvernului", a spus Boc.

Intrebat daca au fost facute evaluari privind eficienta reducerii concediului maternal, Boc a afirmat: "Domnul ministru cred ca a prezentat aceste date si le va prezenta in continuare".

Vezi aici cum stau lucrurile in alte tari sau citeste despre tendintele europene in domeniu.

Premierul nu a avansat nicio data pana la care va dura dezbaterea publica pe tema reducerii concediului maternal.

In urma cu zece zile, ministrul Muncii Ioan Botis a afirmat ca perioada de acordare a indemnizatiei pentru cresterea copilului va fi redusa de la 24 de luni, variantele luate in calcul fiind ca aceasta sa fie de 12, 14 sau 18 luni.

Marti, Botis a declarat: "Sustin varianta de reducere a concediului maternal la 12 luni, urmata de stimulente de 500 de lei pentru intoarcerea la locul de munca". Declaratia oficialului a fost facuta dupa o discutie avuta cu parlamentarii PDL, pe marginea propunerii sale privind reducerea duratei concediului de maternitate la un an. Potrivit unor surse parlamentare, ministrul Muncii ia in calcul si mentinerea la 24 de luni a concediului de ingrijire a copilului, insa acest lucru ar insemna plafonarea indemnizatiei la 1.500 sau 1.000 de lei lunar.

Botis a afirmat ca "avem trei variante pe care lucram si in minister si le vom prezenta saptamana viitoare inca o data, imbunatatite".

Tot marti, Laszlo Borbely (UDMR) a afirmat ca "Nu suntem de acord cu reducerea concediului maternal si am spus-o si la discutia din coalitie de ieri. Suntem de acord sa analizam, pentru ca avem nevoie de bani". El a precizat ca ar trebui redus maximul indemnizatiei, dar concediul sa ramana la doi ani.


Citeste mai multe despre   



















9528 vizualizari

  • +16 (22 voturi)    
    bataie de joc (Joi, 2 decembrie 2010, 13:40)

    irina [anonim]

    Au innebunit si cei de la UDMR si cei de la minoritati...Ce facem cu perioada de 2 ani sau 3 ani daca ni se reduce maximul la 600-1500 ron?! Nu se gandesc ca sunt si femei care au muncit din greu pt joburi cu salarii de bun simt si care au credite, iar acum nu doar ca nu por beneficia macar un an de 85%, dar nici macar de nivelul de 3400 ron? Cine va sta acasa? Toate mamele cu salarii minime....cei care aveau un salariu acceptabil nu vor putea sta nici macar cateva luni, cat sa-si alapteze copilul!
    Reduceti daca trebuie la 1 an, perioada e intr=-adevar mai mica peste tot, dar nu va bateti joc de noi!
    • -6 (22 voturi)    
      Pe banii cui? (Joi, 2 decembrie 2010, 14:07)

      Alui [anonim] i-a raspuns lui irina

      In nici o tara normala(ne-salbateca:) nu sta mama acasa 2-3 ani pe 80% din salariu ca in Romania.
      Mai bine s-ar da subventii pentru crese/gradinite.
        #showComment() #showComment() #showComment() #showComment() #showComment() #showComment() #showComment()
    • -10 (14 voturi)    
      ... (Joi, 2 decembrie 2010, 14:38)

      Marcu [anonim] i-a raspuns lui irina

      Daca mamica are salariu mare si credite la banca, ar putea sta tatal acasa. Nu vreau sa sune cinic, dar nu poti sa ai si cariera, si bani, si copii, si de toate. Uneori trebuie sa faci compromisuri. Si eu am copil, sotia a stat acasa pe bani puti, dar eu m-am dat peste cap sa aduc destui bani acasa, sa platesc ratele la apartament, sa cumpar lapte, pampersi, etc... Cu tot respectul pentru doamnele emancipate: puneti-va barbatii la munca, este in primul rand treaba lor sa asigure banii in casa cand mamica este in concediu maternal, nu al celorlalti contribuabili.
        #showComment()
    • +3 (3 voturi)    
      subscriu ... (Joi, 2 decembrie 2010, 14:59)

      sss [anonim] i-a raspuns lui irina

      intr-adevar .. ar fi de toata jena sa scada plafonul... sincer cred ca mai bine lasa un plafon mai mare si mai scade din perioada decat sa lase 2 ani si sa te ia in ras cu 1000 - 1500 roni ...oricum cinva cu un serviciu cat de cat acceptabil se va intoarce dupa un an ... oricum mai bine stai un an acasa si primesti o suma acceptabila decat sa iti scoata ochiii cu 600 -1000-1500 si sa nu-ti ajunga

      o alta varianta la care cred ca se gandesc ei este ca vor sa limiteze la 600 in felul asta nu mai dau bani celor care intr-adevar au salarii mai mari mizand pe faltul ca ei oricum se vor intoarce la serviciu .. urmand sa plateasca doar celor care au salarii mici si foarte mici astfel ca isi conserva cumva bazinul de alegatori ... jenant dar pragmatic ..
    • +7 (7 voturi)    
      Si asa se incurajeaza munca la negru... (Joi, 2 decembrie 2010, 15:10)

      Chiar Io [anonim] i-a raspuns lui irina

      De ce sa mai platesc contributia la sanatate cand in spitalele romanesti mori cu zile?
      De ce sa platesc asigurarile sociale cand nu beneficiez de ele?
      De ce sa platesc pentru pensii cand statul, dupa ce ne-a oblicat sa mergem cu o parte catre privati, vrea acum sa ia banii inapoi, a marit varsta de pensionare iar noi am contribui cu mai mult decat am lua inapoi????

      Halal!!!
    • +1 (1 vot)    
      TOTAL DE ACORD (Joi, 2 decembrie 2010, 16:20)

      M [anonim] i-a raspuns lui irina

      Este inacceptabil ca cineva care munceste pe branci si care a cotizat din greu la stat ani de zile sa fie obligat sa stea acasa pe suma derizorie de 1000 de lei. Poate pentru cine are salariul de 500 de lei e o chestie, sa stai 2 ani acasa pe banii altora, dar mie nu imi convine.
      Parerea noastra cand va fi ceruta?
      Pentru ce naiba muncim?
      Ca sa mor de foame cu bebelusul de gat?!?
    • +1 (1 vot)    
      ne duc de nas.. (Joi, 2 decembrie 2010, 16:38)

      ailui [anonim] i-a raspuns lui irina

      Eu una nu cred nici o boaba din ce spun "sursele din
      Coalitia de guvernamant"., cum ca FMI-ul ar tanji si la cei 2 lei care se economisesc din indemnizatiile pentru mame. Duda asta e auncata tot de ei, ca pana la urma reducerea perioadei de concediu la 1 an cu plata a 85% din salariu sa para ca o mana cereasca de Craciun, fata de propunerea FMI-ului cu 1 an concediu si 600 de lei indemnizatie. Manipulare curata.
    • +1 (1 vot)    
      euro, nu lei! (Joi, 2 decembrie 2010, 16:59)

      mirunamara [utilizator] i-a raspuns lui irina

      FMI-ul o fi vrut sa spuna 600-1000 EURO, uitand ca nou avem moneda noastra minunata, mica si tare ca untul ca soare. si guvernantii nostri au spus LEI...

      ar fi frumos daca as avea dreptate!
  • +11 (17 voturi)    
    Ce ne facem cu ratele la banci? (Joi, 2 decembrie 2010, 13:40)

    Claudia [anonim]

    Cum credeti ca poate trai o mama si un copil din 1500 lei pe luna in conditiile in care cu cativa ani in urma a contractat un credit imobiliar si s-a bazat in luarea acestei decizii si pe faptul ca va primi 85% din salariu pe perioada concediului de crestere a copilului?
    In cazul in care faceti aceasta modificare trebuie sa aranjati voi cu bancile ca sa inghete plata ratelor pe perioada concediului de ingrijire a copilului pentru ca nu vom avea din ce sa le platim.
    • -11 (15 voturi)    
      Solutia: Munca (Joi, 2 decembrie 2010, 14:09)

      Alui [anonim] i-a raspuns lui Claudia

      Nimeni nu o tine pe mama cu forta acasa. Se poate intoarce frumos la lucru si cu 20% in plus plus ceva maruntis tine copilul de "cativa ani" la o cresa privata.
        #showComment() #showComment() #showComment()
    • -2 (12 voturi)    
      !? (Joi, 2 decembrie 2010, 14:20)

      olm [anonim] i-a raspuns lui Claudia

      Ce treaba are rata la banca cu cresterea copilului !?
        #showComment()
    • 0 (10 voturi)    
      ... (Joi, 2 decembrie 2010, 14:40)

      Marcu [anonim] i-a raspuns lui Claudia

      Inteleg ca ati tocmit blana ursului din padure si acum e vina ursului ca nu se lasa prins? Poate ca e mai bine ca asemenea oameni care nu inteleg cuvintele "prudenta" sau "chibzuiala" sa nu se inmulteasca. Ce educatie ii dai copilului cand tu singur te indatorezi la maximum in speranta ca veniturile tale vor ramene mereu la fel de mari sau doar vor creste?
        #showComment()
    • -2 (4 voturi)    
      ce imprumut pe doi ani? (Joi, 2 decembrie 2010, 15:11)

      bulan [anonim] i-a raspuns lui Claudia

      din acela pt. plasma sau vacanta in Maldive? caci pt. casa/masina imprumuturile sunt mult mai lungi decat 2 ani.
  • +8 (12 voturi)    
    urari (Joi, 2 decembrie 2010, 13:42)

    sufix [anonim]

    va doresc sa ajungeti sa traiti cu 600 lei/luna, guvernantilor
  • +3 (11 voturi)    
    FMI sa faca legi pt copii lor !!! (Joi, 2 decembrie 2010, 13:42)

    Mihai [anonim]

    Ar trebui judecati pentru tradare toti politicienii care
    au vandut tara si acum sunt la degetul mic a FMI ...
    • -4 (12 voturi)    
      Nu vreti banii FMI? No problem... (Joi, 2 decembrie 2010, 14:11)

      Alui [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      Platiti-va voi datoriile si alocatiile pentru copiii din banii vostri.
        #showComment()
    • -2 (4 voturi)    
      low cost (Joi, 2 decembrie 2010, 15:56)

      mirunamara [utilizator] i-a raspuns lui Mihai

      FMI doar ce a inventat COPIII LOW COST, deci ar trebui premiat pentru minunata idee pe care nici macar nazistii nu au avut-o!
    • +1 (1 vot)    
      Guvern? (Joi, 2 decembrie 2010, 21:23)

      J.R. [utilizator] i-a raspuns lui Mihai

      Dacă FMI ne guvernează, uite că putem reduce cheltuielile bugetare nemaisusținând cheltuielile palatului Victoria!
  • +6 (12 voturi)    
    Maine poimaine FMI... (Joi, 2 decembrie 2010, 13:43)

    haiducul [anonim]

    ...ne va spune sa consumam cu 50% mai putin aer si ne va pune contoare pentru caloriile consumate la 24 de ore.
  • +5 (7 voturi)    
    multe stie FMI (Joi, 2 decembrie 2010, 13:44)

    kk [anonim]

    poate ne spune FMI si cum vor rezolva marii nostrii conducatori problema infrastructurii si a incredrii in personaloul din ncrese - bunii nostrii politicieni nu sunt in stare sa rezolve problema scolilor unde sunt cadre putine sunt umilite, au copii multi in clasa, se duce de rapa tot tineretul nostru cu politica lor, de gradinite nu mai spun in ce stare jalnica sunt - desigur se pot gasin cateva a se da exemplu pozitiv insa vorbim de un sistem...atunci de crese ce dracu sa mai spunem - mi.e groaza de ce urmeaza.
    cate scoli sau gradinite ati construit domnilor care guvernati si organizati tara asta in ultimi 5 ani ? vreau si eu un numar . CAte ? la cati elevi ?
  • +8 (14 voturi)    
    Generatia de maine (Joi, 2 decembrie 2010, 13:45)

    sebastian [anonim]

    Vor ajunge mamele la munca dupa un an; nu asta este marea tragedie ci faptul ca vom intra pe trendul oocidental cu generatii intregi in fata televizorului cu creiere spalate si ca niste tomate....

    Uitati va unde sunt cei din vest; cata violenta este in scoala si copii fustrati din lipsa de afectivitate materna;
    pe scurt se loveste in FAMILIE; izvorul de viata al unui neam.

    Vor ajunge bunicii sa fie mai cautati ca parintii deoarece acestia din urma vor trebui sa munceasca iar copiii sa fie in grija bunicilor;

    Ametitii astia de la FMI au deja mainile murdare, dar nu au o problema sa le manjeassca si mai mult.

    Faptul ca inca existam ca neam este multumita unor generatii extraordinare de mame.
    • +1 (9 voturi)    
      patru luni (Joi, 2 decembrie 2010, 14:14)

      Alui [anonim] i-a raspuns lui sebastian

      Atata e concediul maternal in Olanda

      "Uitati va unde sunt cei din vest; cata violenta este in scoala si copii fustrati din lipsa de afectivitate materna;
      pe scurt se loveste in FAMILIE; izvorul de viata al unui neam."
      Olandezii in ce au fost loviti cu asta? Tot sunt intre cei mai inalti, sanatosi si destepti dintre europeni (asa zice nu stiu ce studiu UE).
      Oricum violenta ca in scolile din Romania nu vezi nici la cele mai rele scoli din Olanda.
        #showComment() #showComment() #showComment()
    • +3 (3 voturi)    
      care bunici? (Joi, 2 decembrie 2010, 14:30)

      toica [anonim] i-a raspuns lui sebastian

      Bunicii care sunt obligati sa iasa la pensie dupa 63 ani, iar nepotii sunt deja mari la aceasta varsta.
    • +1 (1 vot)    
      bunicii? (Joi, 2 decembrie 2010, 16:00)

      mirunamara [utilizator] i-a raspuns lui sebastian

      "Vor ajunge bunicii sa fie mai cautati ca parintii deoarece acestia din urma vor trebui sa munceasca iar copiii sa fie in grija bunicilor"

      Cu iesitul la pensie la 65 de ani nici bunicii nu se vor mai putea ocupa de nepoti. Las' ca vor creste singuri ca voinicii din povesti, hraniti cu T.V., jocuri video, facebook/ twitter/ messenger, manele si show-uri cu blonde tatoase.
      Incep sa regret anii ce au trecut, desi nu putem spune despre ei ca au fost buni.
  • +8 (8 voturi)    
    FMI.. (Joi, 2 decembrie 2010, 13:45)

    florin [anonim]

    sper ca mamele sa adune tot rahatul copiilor si sa il trimita pe adresa FMI si a ministerelor noastre. explicatie - nu au atatia bani a.i. sa spele copiii atat de des. Sa creasca FMI-ul un copil cu 1000 lei pe luna, mama lor de nenorociti, asa ceva nu este posibil. Vin timpuri in care trebuie sa ne intoarcem impotriva incompetentei dobitocilor de la conducere. Poate 20 de ani sunt prea putini, dar vor veni
    • -7 (9 voturi)    
      Mai bine trimiteti copiii... (Joi, 2 decembrie 2010, 14:43)

      Alui [anonim] i-a raspuns lui florin

      daca i-ati facut pentru bani.
    • -4 (4 voturi)    
      cel mai bine (Joi, 2 decembrie 2010, 15:15)

      adica [anonim] i-a raspuns lui florin

      sa se dea alocatie 140% pana la implinirea varstei de 25 de ani. Poate vom avea mai multi ca tine!
        #showComment()
  • +8 (8 voturi)    
    sper ca nu crede cineva povestea asta (Joi, 2 decembrie 2010, 13:48)

    Andrei [anonim]

    Asta este facuta ca sa mascheze intentiile PDL! Sau ca sa le sperie pe mame ca uite poate sa fie si mai rau! Imi pare rau ca un partid care se considera vertical inainte de alegeri a ajuns la asa ceva, sa se compromita in asa hal si sa-si ascunda deciziile in spatele unor institutii! Nu pentru asta a fost votat PDL, daca se doarea asa ceva se vota PSD.
    • +1 (3 voturi)    
      FMI pune totul (Joi, 2 decembrie 2010, 15:16)

      naiv [anonim] i-a raspuns lui Andrei

      in documente, adica IN SCRIS. e deci usor de verificat. o fi mai usor de vorbit inainte?
  • +4 (6 voturi)    
    Ce scuza convenabila... (Joi, 2 decembrie 2010, 13:48)

    bubu [anonim]

    FMI este mama si tata tuturor relelor din Romania... ma umfla rasul, nu alta!
  • +9 (9 voturi)    
    Si se mai mira... (Joi, 2 decembrie 2010, 13:48)

    Ronin [utilizator]

    ..ca scade natalitatea in randul romanilor! Am impresia ca astia vor sa ne stearga de pe harta! Chiar credeti ca statul saraceste din acordarea indemnizatiilor pentru copii??? E o politica clar antiromaneasca!
    • +1 (3 voturi)    
      Scade natalitatea la Romani (Joi, 2 decembrie 2010, 14:17)

      HESS [utilizator] i-a raspuns lui Ronin

      Si creste la altii.Deja Bulgarii sant ingrijorati ca vor deveni minoritate in propriai lor tara .Cand am vazut la stiriile antenei trei din Spania aceea mama care era mandra ca fetita ei la 10 ani a nascut spunand ca e normal asa ceva in romania,mi-am dat seama ca Bulgarii au de ce sa se teama dar si noi.
    • -2 (4 voturi)    
      ... (Joi, 2 decembrie 2010, 14:43)

      Marcu [anonim] i-a raspuns lui Ronin

      Si ce mare paguba daca scade natalitatea in randul romanilor? Zici ca suntem o natie cu un ADN aparte, care aduce mare valoare in lumea larga. O sa planga spaniolii ca nu mai are cine sa le culeaga capsunile si italienii ca nu mai are cine sa le spele batranii la fund.
    • -3 (3 voturi)    
      deci scade! (Joi, 2 decembrie 2010, 15:17)

      bulan [anonim] i-a raspuns lui Ronin

      desi indemnizatia a crescut si durata s-a marit! atunci unde este efectul?
  • +7 (7 voturi)    
    cum? (Joi, 2 decembrie 2010, 13:48)

    popas [anonim]

    Nu imi place ceea ce face FMI...
    Economia de bani ar fi de cateva milioane de euro, insa se pune in joc sporul de natalitate in Romania... Poate ca se doreste ca Romania sa devina o tara de batrani, sa nu mai fie generatii de tineri care sa sustina pensiile de maine, si asa sa fim indatorati la FMI...
    Urat...
  • +5 (5 voturi)    
    Nu mai ne sperie FMI (Joi, 2 decembrie 2010, 13:50)

    Bogdan [anonim]

    Mai bine pe surse, ca daca zice oficial poate se trezeste unul de la FMI sa-i contrazica si sa-i faca de cacao, cum a fost cu taierea de salarii propusa exclusiv de dl. presedinte...
    Lupul FMI nu mai sperie pe nimeni, pentru ca Guvernul si dl. presedinte ne sperie de moarte la orice idee le vine si o pun in practica :((
  • +7 (7 voturi)    
    Sa creasca FMI copii de 1 an daca se pricepe! (Joi, 2 decembrie 2010, 13:53)

    BEDE [anonim]

    In mod normal FMI ar fi sa sustina ca sa fie platita datoria, nu sa emita asemenea enormitati d.p.d.v. al cresterii copiilor.
    Cine oare sa se ocupe de copiii de 10 luni - 1 an atunci cand mama trebuie sa lucreze? 600 RON pe luna sigur nu ajung pt ca acel copil sa fie ingrijit de cineva contra cost.
    Singurul rezultat e ca va scadea si mai mult natalitatea.
    Sunt tare curios ce ar zice mama lui Boc. Sau a altor mancatori DKK politici. Asa, cinstit...
  • +6 (6 voturi)    
    asa (Joi, 2 decembrie 2010, 13:53)

    geo12 [utilizator]

    aruncati vina gogomaniei pe FMI...asa o prostie doar din PDL putea veni !
  • +6 (6 voturi)    
    o analiza simpla (Joi, 2 decembrie 2010, 13:57)

    Bogdan [anonim]

    se intalneste coalitia sa discute despre reducerea concediului maternal. Problema e ca opinia publica e oripilata si-i injura de mama focului. Nici argumentele rationale (chiar daca ar fi) nu functioneaza. Si atunci ce facem?? Dam "pe surse" ca de vina a fost FMI!!
  • +8 (10 voturi)    
    FMI si UDMR (Joi, 2 decembrie 2010, 13:57)

    Stefan [anonim]

    Am ajuns sa-mi pun sperantele in UDMR, ce tara e asta?
    De ce nu taie de la cei ce nu platesc taxe? Din cate stiu, de indemnizatie beneficiaza si cei ce nu muncesc, ca sa nu zic altfel.
    Mi se pare strigator la cer, sa se taie indemnizatia la cei ce platesc taxe si impozite.
  • -2 (8 voturi)    
    FMI versus Botis (Joi, 2 decembrie 2010, 13:59)

    dan [anonim]

    Varianta lui Botis cu 85% din venituri timp de 1 an este net favorabila variantei FMI.
    FMI vrea plafonarea la 600 si nu spune nimic de crese si bone si nici de cei 500 de lei/luna timp de 1 an dupa concediu.
    Pentru o viitoare mama cu salariu de peste 400 de euro, varianta lui Botis e de preferat.
  • +9 (9 voturi)    
    Foarte tareeee (Joi, 2 decembrie 2010, 14:02)

    Sorin [anonim]

    Adica cine a cotizat la prostul la buget nu mai primeste 85% din venituri dam la toti cate 600,1000 sau 1500 de ron ca la prosti! Asta e una din masurile de dreapta ale PDL menite sa scoata tara din criza, nu?
    Bravo guvernului; sa isi dea demisia si sa lase UDMR-ul sa conduca in coalitie cu FMI-ul...ca oricum cred ca doar cu FMI nu au facut coalitie pana acum ungurii!!
    Halal caracter, halal partid de dreapta!!! SA VA FIE RUSINE CELOR DIN PDL!!!
  • +13 (13 voturi)    
    Risul lumii (Joi, 2 decembrie 2010, 14:03)

    Jean Dalidis [anonim]

    Sunt citeva elemente referitoare la acest subiect care sunt ignorate fie din rea credinta , fie din nestiinta:
    1. Romania nu are o politica demografica. Totul se reduce la costuri, nu la eficienta.
    2. Toata lumea calculeaza cit costa educatia si cresterea unui copil , dar nimeni nu calculeaza cit costa lipsa educatiei corespunzatoare a unui copil.
    3. In mod normal concediul ar trebui extins pina cind copilul implineste virsta de trei ani. In acest fel parintii au ocazia sa-si faca pe deplin datoria fata de copilul lor: sa il invete limba , sa ii transmita credinta si sa ii ofere o educatie corespunzatoare.
    4. Nu e destul ca in Romania sunt ucisi fara mila sute de mii de copii prin avort, trebuie sa se ia masuri ca sa-i vitregeasca de lipsa parintilor si pe cei care au scapat cu viata.
    5. Nu mai vorbim de faptul ca nu se ofera nicio alternativa : de unde crese, de unde personal calificat, de unde infrastructura de transport, etc.

    Risul lumii !
    • -4 (4 voturi)    
      nu ajunge! (Joi, 2 decembrie 2010, 15:20)

      insuficient [anonim] i-a raspuns lui Jean Dalidis

      sa se dea 125% pe timp de sapte ani (de acasa). Dar de unde taiem pt. asta? sunt aceia de acord sa se taie?
  • +10 (10 voturi)    
    Ma intreb (Joi, 2 decembrie 2010, 14:05)

    Votac debusolat [anonim]

    de ce dracu' ma mai duc eu la vot,daca tara asta si asa e condusa din oficiu de FMI...
    • +3 (3 voturi)    
      nu te lasa! (Joi, 2 decembrie 2010, 14:35)

      reforma [utilizator] i-a raspuns lui Votac debusolat

      asat si vrea FMI-ul, sa nu ne mai ducem la vot sa ajunga sa ne conduca o sleahta de-a lor!
  • +7 (7 voturi)    
    sfat pentru hotnews (Joi, 2 decembrie 2010, 14:05)

    Un tata [anonim]

    Daca tot ati publicat situatia in alte tari, as dorii sa vad si o statitica nu numarul de crese sau cu nivelul mediu al indemnizatiei in tara respectiva! Va multumesc
    • +6 (6 voturi)    
      corect (Joi, 2 decembrie 2010, 14:31)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui Un tata

      mai e ceva, ar fi bine sa dati toate sumele in euro, fiindca altfel lumea se poate pacali: una e sa primesti 150 euro 2 ani si alta 1500 euro 1 an. Oare copiii romani au nevoi mai mici sau merita mai putin decat cei occidentali?
        #showComment()
  • +8 (8 voturi)    
    recomandare FMI (Joi, 2 decembrie 2010, 14:06)

    Lucy [anonim]

    De fapt, recomandarea FMI a fost nici macar sa nu ne mai f..tem, sau daca o facem, sa platim statului si o taxa pe fu..tut. V-ati prins? Astia sunt niste nemernici din cale-afara. Lingai in cor la FMI si la alte institutii ...
  • +4 (6 voturi)    
    FMI e doar politistul, cel care a decis e Berlin-u (Joi, 2 decembrie 2010, 14:07)

    al [anonim]

    Romania doar aplica masurile care i se dicteaza
    de la Bruxelles si Berlin

    FMI e doar politistul, cel care a decis e Berlin-ul

    cititi un articol interesant pe

    fluierasul.dyndns.info
  • +5 (5 voturi)    
    Nu ne vindem tara (Joi, 2 decembrie 2010, 14:09)

    Andrei D. [anonim]

    Este clar o politica antiromaneasca a celor de la FMI. Tocmai cei care pot imbunatati gena romaneasca, vor fi incurajati sa faca mai putini copii sau chiar deloc. O limitare la 4000 RON n-ar strica.
    • -2 (2 voturi)    
      gena romaneasca??? (Joi, 2 decembrie 2010, 14:31)

      neutrino [anonim] i-a raspuns lui Andrei D.

      de unde le scoateti fratilor...
      voi ati fost pe la orele de genetica??
      sau erau prea complicate iar voi oricum stiti tot
        #showComment()
  • +7 (9 voturi)    
    Nu trebuie iertati nicioadata ! (Joi, 2 decembrie 2010, 14:13)

    mircea [anonim]

    Cei care acum fac crimele astea impotriva poporului roman nu vor trebui iertati niciodata. Nici macar copiii lor, ar trebui sa plateasca generatii intregi pentru ceea ce fac ei unor generatii intregi de copii.
  • +10 (12 voturi)    
    nedreptatirea mamelor (Joi, 2 decembrie 2010, 14:14)

    carla [anonim]

    Mamele sunt un procent infim din electorat si probabil ca pot fi usor sacrificate. In alta ordine de idei, banii pe care ii primim de la stat sun bani munciti de noi, bani din contributia NOASTRA la buget. Daca stau in concediu macar sa duc o viata demna. Cum pot avea grija de copil in conditiile in care am un venit de 600 RON. Sunt banii pe care ii dai doar pe pampers si mancare. Dar restul de unde sa ii iau? Care crese? Cine are sufletul sa isi dea copilul la cresa de la 6 luni sau 1 an? nici mamele noastre, nu faceau asta pe vreamea lui Ceausescu. se chinuiau in schimburi si in cel mai rau caz ne trimiteau la tara la bunici. Imi voi baga si eu picioarele in statul roman daca el isi baga picioarele in copiii mei. voi opta pentru varianta salariu minim pe economie, infiintat firme off shore, cash in hand .... nu mai contribui cu nimic
    • -5 (11 voturi)    
      Nu faci plozi daca nu esti in stare sa ii cresti (Joi, 2 decembrie 2010, 14:27)

      Frankie [utilizator] i-a raspuns lui carla

      Mamaia a avut 7 copii si i-a crescut fara probleme, fara nici o indemnizatie. Acum fiecare e sanatos la casa lui ....
        #showComment() #showComment()
    • 0 (4 voturi)    
      cand sa faci plozi (Joi, 2 decembrie 2010, 15:20)

      carla [anonim] i-a raspuns lui carla

      domnule Frankie, copiii mei nu sunt " plozi", cel mai probabil dumneata esti un "plod" abandonat de parinti prin caminele saptamanale si crescut fara suflet. mamele de acum, cand am luat decizia de a avea un copil ne-am bazat pe un anumit context si asftel ne-am considerat "in stare"
    • +2 (4 voturi)    
      ordinari (Joi, 2 decembrie 2010, 15:56)

      mama de bebe [utilizator] i-a raspuns lui carla

      Subscriu! n-am fost platita niciodata la negru, dar acum chiar o sa caut varianta asta! Nenorocitii pamantului! Pt ce sa mai platesc, am contribuit 10 ani si acum cand imi vine si mie randul sa beneficiez, gata , nu se mai poate. Asta nu e stat...e jungla. Mai bine s-ar desfiinta si ne-am duce care incotro!
  • +6 (10 voturi)    
    Idiocracy (Joi, 2 decembrie 2010, 14:14)

    Unu din multime [utilizator]

    In loc sa stimulam populatia sa contribuie la cresterea sporului natural, le dam in cap.

    De ce nu limitati progresiv in jos alocatiile pentru tigani, care toarna copii cu nemiluita, si care au ajuns deja sa ne domine in marile orase.

    Hai sa luam si farama de curaj pe care unele femei inca o mai au, si care se incumeta sa nasca si sa creasca prunci in ziua de azi.

    Am citit articolul catre care se face link in cadrul acestui articol, si am ramas "stupefizat" cum o tanta care sigur nu are nici in clin nici in maneca, cu acest subiect isi da cu presupusul, si anihileaza contra-argumente din start, semne maxime de frustrare tipica jurnalistului ratat.

    Adevarul este crud si trist, si exista oameni care nu isi permit luxul de a-si duce copii la crese sau gradinite particulare, pentru ca cele de stat lasa mult de dorit, si duc si lipsa acuta de personal.

    FMI isi doreste sa inoculeze starea de blazare, de impacare cu soarta, care este destul de aproape de spiritul de turma instaurat de ceva vreme in tara.

    Incet incet, vremea unei noi rasturnari se apropie . . .
    • +6 (6 voturi)    
      FMI sau Guvern ? (Joi, 2 decembrie 2010, 14:18)

      gica [anonim] i-a raspuns lui Unu din multime

      Este o minciuna !!! FMI nu a recomandat asa ceva. Informatia vine din "Bucataria" interna a actualei puteri.
    • +5 (5 voturi)    
      voturi! (Joi, 2 decembrie 2010, 14:39)

      reforma [utilizator] i-a raspuns lui Unu din multime

      Totul se reduce la voturi!
      Aia multi mici si colorati aduc votiru.
      Orasenii sunt aroganti si "inteligenti", nu se "coboara" ei la actul acesta de a VOTA.

      Aia mici poti fi cumparati cu un pachet de faina.
      Cei de la oras sunt convinsi sa nu voteze!

      De asta suntem condusi de ASTIA!
  • -7 (11 voturi)    
    Pentru ce ati facut copiii? (Joi, 2 decembrie 2010, 14:16)

    Alui [anonim]

    Ca sa stati acasa 2 ani cu 85% din salariu. Daca nu mai primiti pomana asta ce faceti, abandonati copiii? Hai ca adopt eu 2 si ii cresc fara bani de la stat.
    • +7 (7 voturi)    
      pensie (Joi, 2 decembrie 2010, 14:40)

      reforma [utilizator] i-a raspuns lui Alui

      Ca sa iti plateasca cineva tie pensia bai gheorghe!
    • +9 (9 voturi)    
      risul lumii (Joi, 2 decembrie 2010, 14:41)

      dalidis jean [anonim] i-a raspuns lui Alui

      Pentru tine copilul e , asa , o entitate , care se nuamara , cum sunt vitele si gainile din gospodarie. Prost mai esti !
        #showComment()
    • +4 (4 voturi)    
      intrebarea e alta (Joi, 2 decembrie 2010, 15:06)

      none [anonim] i-a raspuns lui Alui

      Nu pentru ce am facut copiii, ci pentru ce am cotizat la stat? Asta ar trebui sa te intrebi. Statul ne ia lunar (noua, celor ce muncim, dar si angajatorilor) cel putin 50% din salar. Si asta de cand intram in campul muncii si pana la pensie, adica timp de cel putin 40 de ani (de cand cu noua varsta de pensionare, poate chiar catre 50). Acuma vine Boc sa ne spuna ca nu sunt bani, in timp ce el face deplasari de mii de euro cu presa dupa el ca sa inaugureze 10km de autostrada neterminata (apropo, la autostrada Transilvania cred ca s-au consumat mai multi km de panglica decat de asfalt).
      Unde sunt banii nostri? Drumuri nu avem, la spitale trebuie sa venim cu spaga si medicamente de acasa, politia ne rade in nas si isi da mana cu clanurile de hoti, politicienii ne fura, invatamantul e la pamant, inscrierile in gradinite se fac dinainte sa se nasca copilul, ca sa ai sanse la un loc, educatia e la pamant samd.
      Iar tu ai nesimtirea sa zici ca cerem pomana?
        #showComment() #showComment()
  • +7 (7 voturi)    
    si cu copilul de 1 an ce fac daca la cresa nu sun (Joi, 2 decembrie 2010, 14:19)

    ANA [anonim]

    OK. Intelegem ca e criza si ca nu mai sunt bani, dar de ce loviti taman in copii????

    Unde sa-mi las copilul de 1 an daca:
    - la cresa nu mai sunt locuri
    - buncii unii sunt la 650 km departare iar ceilalti muncesc inca;
    - firma la care am lucrat abia mai rezista pe piata si anagajatotl meu era chiar fericit ca stau acasa 2 ani.

    De ce acest stat doar a stiut sa ne ia banii iar cand e vorba de dat e mai greu. Bine ca ati avut bani de schimbat bordurile de 2 ori in acelasi loc.
  • +8 (8 voturi)    
    Merita sa ramanem ??? (Joi, 2 decembrie 2010, 14:21)

    Axel [anonim]

    Sunt din ce in ce mai suparat pe tara in care traiesc,parlamentarii si-au facut plinul iar acum nouo ne taie orice venit si introduce taxe peste taxe! pe ei nu ii afecteaza ca sunt realizati total si au de unde sa plateasca. Nu stiu unde voi lasa copilul dupa 1 an.
    • -7 (9 voturi)    
      du-te in Vest (Joi, 2 decembrie 2010, 14:28)

      dana [anonim] i-a raspuns lui Axel

      In SUA nu exista concediu parental, o fi mai bine asa? Adevarul e undeva la mijloc, ca intotdeauna.
    • -6 (8 voturi)    
      pai si de ce nu pleci?? (Joi, 2 decembrie 2010, 14:30)

      neutrino [anonim] i-a raspuns lui Axel

      crezi ca o sa iti dea cineva 2 ani concediu plus 85% din salariu pe toata perioada?? Nu, te asigur eu..
      dum bun.
    • 0 (2 voturi)    
      lasa ma, sa ramana prostii (Joi, 2 decembrie 2010, 15:22)

      Bogdan [anonim] i-a raspuns lui Axel

      numai prostii au ramas in tara asta
  • +7 (7 voturi)    
    credeam... (Joi, 2 decembrie 2010, 14:22)

    istoric [anonim]

    o sa fie mai rau ca pe vremea lu ciumara...am crezut ca n-o sa mai traim asa vremuri ticalosite ca atunci cand ciumara zicea pe fata la teve: trebuie sa moara 1000 de oameni ca sa traiasca restul bine....asa am ajuns azi, numa ca /// astia de acum n-au curaj sa zica pe fata...eu cred ca o sa dea lege si pt copii care se nasc cu 2 rinichi sa lase 1 la maternitate pt statul roman, ca sa fie ca impozit
  • +6 (6 voturi)    
    FMI ? (Joi, 2 decembrie 2010, 14:25)

    Prostu [anonim]

    In curand FMI va hotara:
    - numarul copiilor care se vor naste in Romania ;
    -cate mese vom servi pe zi (daca) ;
    -care sunt sarbatorile noastre;
    -cum se chiama si cui apartine Romania ?

    Iar Guvernul isi va asuma raspunderea in procedura de urgenta ?
  • +6 (6 voturi)    
    Impotenta politica ... (Joi, 2 decembrie 2010, 14:26)

    lucard [anonim]

    Tot se dezinformeaza pe temna asta. Impotentii nostrii conducatori cand nu au argumente o dau cu FNI-ul.
    Tatiati domnilor toate beneficiile sociale, romanul e rabdator, nu o sa vi sa se intample nimic!
    Aboliti protectia sociala... sa vada lumea cum se traia la inceputul secolului...
  • +7 (7 voturi)    
    sunt un tatic suparat (Joi, 2 decembrie 2010, 14:37)

    stalker [utilizator]

    Domnule Botis, in aceasta problema in oricare situatie dvs si partidul pe care il reprezentati aveti de pierdut. Deja ati pierdut destul de mult in ultimii doi ani dar acum va atrageti mania familiilor cu venituri medii care chiar conteaza statistic. Noi cumparam produse si va generam venituri din TVA, platim CAS-uri si toate celelalte taxe. Vocea noastra ar trebui sa o ascultati. Ignorandu-ne astazi pe noi ne veti impinge in a cauta subrefugii care in mod sigur vor deteriora situatia colectarii taxelor si impozitelor directe care si asa scartaie din ce in ce mai rau. Spre stiinta dvs va pot reaminti ca forfetarul a inchis multe firme, schimbarea conditiilor de afaceri a produs migrarea unor firme spre tarile vecine, taxa auto a adus pe strazile romanesti masini cu numere de BG, HU. Dumneavoastra actionati strict impotriva noastra a celor care muncim corect si va platim darile. Dvs nu vedeti ca situatia a scapat de sub control? In curand nu veti mai avea pe cine impozita intrucat baza de impozitare e din cein ce mai subtire. Nu puteti continua in acest fel. Executia bugetului de stat pe anul viitor, eu personal, o vad sub un mare semn de intrebare. Si atunci solutia dvs este sa reduceti cheltuielile de la sugari. Nu spuneti nimic despre reducerea/anularea contractelor pentru clientela de partid. Acolo se fura banii domnule ministru Botis. Si va reamintesc ca nu ati facut publice calculele economice care sa ne convinga ca ceea ce propuneti dvs chiar va aduce ceva plus la buget desi dl Boc afirma chiar in acest articol ca acest lucru s-a intimplat. Inca ceva, va rog comunicati d-nei inca presedinte a Camerei Deputatilor ca noi romanii care am facut ceva carte nu suntem toti timpiti. Poate dumneai a citit ceva statistici ca foarte multe mamici doresc sa se reintoarca la munca dar eu personal nu am gasit nici o referinta la acele statistici. daca nu sunt secrete de stat rugam sa le faca publice. Nemaivorbind ca oricum mamele care doresc sa se intoarca la slujba o pot
    • +4 (4 voturi)    
      subscriu (Joi, 2 decembrie 2010, 15:36)

      Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui stalker

      As vrea sa atrag atentia PD-ului ca a face greseli este omeneste, dar a continua cu prostiile precum o face ministrul Botis este deja lipsa de bun-simt.

      Prin faptul ca parintii beneficiaza de o inapoiere a unei parti din banii pe care i-au platit catre stat timp de 2 ani este incurajata natalitatea in Romania. Si de data asta este incurajata natalitatea in randul romanilor care muncesc. Copiii care sunt nascuti acum vor ajunge peste 30 de ani la maturitate si vor plati pensiile celor care muncesc in prezent. Daca statul si PD-ul care conduce acum vor opri politica de incurajare a natalitatii, efectele negative vor veni din mai multe directii si se vor vedea atat imediat, cat si peste 30 de ani.
  • +7 (7 voturi)    
    cat mai rabdam (Joi, 2 decembrie 2010, 14:38)

    Marius [anonim]

    Cat ii mai rabdam pe hotii astia de politicieni?
    Ei au bani de nu stiu ce sa mai faca cu ei, plozii lor ne calaca in picioare, fura tot din tara asta, si noi stam si ii acceptam.
    Se pare ca ne trebuie inca o revolutie, una adevarata de data asta.
  • +5 (5 voturi)    
    Mai bine FMI (Joi, 2 decembrie 2010, 14:42)

    Ana [anonim]

    ar da solutii de relansare economica si nu numai de taieri, taierea salariului minim, taieri peste taieri...de ce nu facem noi un experiment cu acesti mahari sa vina si sa traiasca ei cu 670 ron si sa plateasca abonament transport, sa plateasca lumina, intretinerea, gainele, peria pantofi, crema de pantofi, sapuul, detergentul, hrana zilnica si apoi si un medic si COPLATA si asigurarile medicale, si asigurarile obligatorii la locuinta si SUA spune prin reprezentantii sai: http://www.bloombiz.ro/finante/gitenstein-salariul-minim-nu-este-un-venit-din-care-sa-poti-sa-traiesti_81116, respectarea drepturilor omului in lume, http://www.roportal.ro/stiri/sua-salariul-minim-pe-economie-din-romania-nu-asigura-un-standard-de-viata-decent-1952001.htm, http://www.ziare.com/social/capitala/raport-sua-romanii-nu-pot-trai-decent-din-salariul-minim-683226 DE AICI pornesc necazurile romanilor, deoarece pensii bune nu vor avea, trai decent nu conform art 47...si vrem ridicarea productivitatii !!!!!!!
  • -6 (10 voturi)    
    Un plod se creste si fara indemnizatie (Joi, 2 decembrie 2010, 14:42)

    Frankie [utilizator]

    Daca sunteti capabili, puteti face 100 de plozi si sa ii cresteti fara nici o indemnizatie de la stat.... Asa cum au facut-o parintii, bunicii si strabunicii nostri !!!
    • +1 (7 voturi)    
      Bine ca esti tu destept (Joi, 2 decembrie 2010, 14:48)

      Marius [anonim] i-a raspuns lui Frankie

      Cu ce sa-i cresti, cand romanii sunt indatorati pe veci bancilor.
        #showComment() #showComment()
    • +3 (7 voturi)    
      taxe? (Joi, 2 decembrie 2010, 15:13)

      reforma [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

      Dupa parerea ta de ce mai platim taxe la stat?
    • +3 (7 voturi)    
      bai baiatule, gandeste (Joi, 2 decembrie 2010, 15:16)

      Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

      Unii din oamenii de pe-aici ti-ar putea parinti si ti-au platit prin taxele lor gradinita si scoalile pe unde ai trecut - degeaba.

      Subiectul discutiei de aici nu este "sa ne dea statul si noua", ci subiectul este: "noi am platit gramezi de bani statului, ce face statul de banii astia pentru noi?"
        #showComment()
  • +5 (7 voturi)    
    Dar de ce ? (Joi, 2 decembrie 2010, 14:43)

    general [anonim]

    S-a gandit vreunul dintre cretinii de politicieni ca asa singurul efect va fi sa-i incurajeze pe tigani sa faca si mai multi copii, iar pe romani sa-i descurajeze ?

    De ce trebuie sa platesc eu, din impozitele mele, 600 lei/luna unei tiganci care n-a muncit in viata ei, ca sa-si creasca un copil care are toate sansele sa ne dea in cap cand va fi mare ?

    Nu ar fi mai bine sa elimine cu totul alocatia pentru familiile in care nici mama, nici tatal nu au contribuit la asigurarile sociale ? Romanii vor fi putin afectati, pentru ca, si la tara, chiar daca femeia sta acasa, multi dintre barbati au servicii. In schimb nu vom mai plati bani pentru incurajarea natalitatii tiganesti.
    • -2 (2 voturi)    
      Nu te limita (Joi, 2 decembrie 2010, 16:42)

      danutz [anonim] i-a raspuns lui general

      Nu cred ca numai tziganii sunt asa, sunt multi care au copii multi si traiesc din alocatiile lor.
      Doar se incurajeaza ne-munca.
      Va propun sa faceti un calcul simplu:
      Ipoteza 1: familie amarata, fac un copil. primesc de la stat 5 mil pe luna timp de un an, apoi il abandoneaza, ajunge la casa de copii unde sta pana la 18 ani (deci 17 ani, casa, masa, haine) apoi ajunge la puscarie ca a furat: deci 7 ani. si iar fura, si iar si iar. deci toata viata in grija statului. CAT COSTA?
      Ipoteza 2: 85% din venit pentru cresterea copilului, investitii in educatie si in sprijinul familiei: stalpul unei societati civilizate.
      CAT COSTA?

      Dar cred ca asta se doreste, exterminarea clasei sociale de mijloc. Ori....., Ori...........

      Dar ce sa inteleaga unii, a caror parinti au fost adusi fortati la orase sa lucreze la bazele socialismului in fabrici si uzine, au primit case, dar s-au comportat tot ca pe camp. Soimii patriei de ieri tza-ro-shenii de azi, votantii lu d.d. de maine
  • +4 (4 voturi)    
    fmi ne vrea cat mai bolnavi, fricosi si needucati (Joi, 2 decembrie 2010, 14:48)

    hmm [anonim]

    Normal ca au propus. Interesul acestui fmi este de a transforma poporul roman intr-o populatie pe care sa o mane ca pe o turma de oi. Si cum poti indobitocii mai bine o tara decat lovind in copii, sanatate + educatie. De ce oare invatamantul a fost trantit la pamant imediat dupa revolutie????? De ce sistemul de sanatate este la pamant? Oare numai din cauza ca nu sunt bani? Nu cred!
  • +7 (7 voturi)    
    un tatic suparat revine (Joi, 2 decembrie 2010, 14:48)

    stalker [utilizator]

    Nemaivorbind ca mamele care doresc sa se reintoarca la munca mai repede de 2 ani o pot face foarte bine si in contextul actualei legislatii. De ce are dumneai nevoie sa se acopere de statistici cata vreme nu o acuza nimeni de minciuna? Sa nu uite ca opozitia i-a cerut demisia pentru flas si uz de fals. Dupa stiinta mea Codul Penal incrimineaza aceste fapte...dar probabil nu si pentru parlamentari. De aici trag concluzia ca Romania are doua feluri de cetateni: noi si ei. In acest caz respectarea contractul social cade doar in sarcina mea, ceea ce mi se pare un abuz. Nu sunt de acord si protestez impotriva acestei noi masuri propuse de dl minstru. Sper ca protestul meu sa fie urmat si de alte mamici care isi doresc normalitate pentru bebelusi.
  • +7 (7 voturi)    
    intentia FMI? (Joi, 2 decembrie 2010, 14:54)

    laur [anonim]

    Probabil ca intentia FMI este ca sa existe mai putini romani... Sa scada mai repede populatia Romaniei, care si-asa e in scadere de la revolutie incoace.
  • +6 (6 voturi)    
    Personal, nu cred (Joi, 2 decembrie 2010, 14:58)

    Reader [anonim]

    ca FMI a propus asa ceva. Tot timpul, cand s-a luat o masura, toata lumea a sarit cu "FMI-ul a propus". Eu acum inteleg ca interesul lor (ascuns) ar fi sa propuna niste idei cat mai tampite sa nu ne redresam si sa apelam iarasi la banii lor, dar daca au propus o asemenea aberatie, cred ca sunt convinsi ca nici nu ne vom dezvolta, si peste cativa ani, cand copii celor incurajati acum sa se inmulteasca vor fi mari, nu vor avea de unde sa-si recupereze banii.

    Tot FMI a propus sa se plateasca datoriile statului catre companii si nu i-a ascultat nimeni, si fix la propunerile de taieri sarim cu: "propunerea FMI".
  • +6 (6 voturi)    
    mda... (Joi, 2 decembrie 2010, 15:07)

    dw [anonim]

    de ce i-ar pasa lui Franks de cum isis cresc familiile copiii? ca doar nu tre sa -s creasca el plozii in Romania.
    Pe de alta parte,....mie-mi miroase a tehnica mai veche....hai sa zicem ca a propus FMI o solutie fff proasta ca sa venim noi cu o solutie proasta, dar care sa para ceva mai buna decat soltu FMi si sa para cane-m fi luptat pt bobor.
  • +8 (8 voturi)    
    Aia nu, aia nu, aia nu. Atunci noi de ce platim? (Joi, 2 decembrie 2010, 15:12)

    Razvan_M [utilizator]

    Deci: administratie publica de rahat, drumuri construite la sfantul asteapta, politie si ordine publica de rahat, justitie de rahat, scoala de slaba calitate, sanatate de slaba calitate, crese, camine si gradinite pt. copii lipsa. La maternitatile de stat se da spaga la nastere, la cele private costa 2000 euro nasterea. Medicii pediatri refuza sa se deplaseze la copil acasa. Contributiile pe care le platim in prezent la fondul de pensii se duc intr-o gaura neagra, iar statul mai face si deficite, prin urmare, daca nu vin multi copii din urma, actualii fra..salariati vor vedea gaura de la covrig peste 30 de ani.
    Ce mai ramane din serviciile pe care le presteaza statul pe banii NOSTRI?

    Propun urmatoarele: impozit 0 pe salarii pentru parinti, incepand de la primul copil. Contributii zero la fondul de asigurari de sanatate. Contributii zero la fondul de pensii si la somaj. Si fiecare pentru el!

    PS. din ce cheltuie o firma cu un salariat, peste 50% ia statul (sanatate, somaj, pensii, impozit). Din ce ramane se platesc alte taxe, accize si 24% TVA pe serviciile si produsele achizitionate in Romania. Deci statul nu face niciun act de binefacere cu mamele: la 12 luni de munca, o mama practic se alege cu 25% din venituri, iar statul cu 75%!
    • +3 (3 voturi)    
      CORECT! (Joi, 2 decembrie 2010, 15:28)

      reforma [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

      Corect!
      Ma bag!
  • +7 (7 voturi)    
    FMI pe naiba! (Joi, 2 decembrie 2010, 15:20)

    Melc [anonim]

    Sigur, se cauta o scuza, pana acum d-na Anastase ne vorbea de studii care indica deprofesionalizarea femeii in cei 2 ani! Pai domnia sa ar trebui sa stie ca asta e o calitate , nu un defect..
    Acum FMI, o alta minciuna sfruntata!
    Ma mira ca FMI ul nu pomeneste nimic de evaziunea fiscala si economia subterana. Dar cu astea iti trebuie ceva barbatie sa lupti, pe cand cu mamele si copiii....e ceva mai simplu
    Se face o comfuzie, femeile se pot intoarce si acum la serviciu inainte de cei 2 ani, nu le obliga nimeni sa stea acasa (doar instinctul si realitatea) asa ca o lege care sa le dea acest drept e aproape hilara.
    Crese, avem?Nu asa ca ce facem cu pruncii care de abia au inceput sa mearga.
    Guvernul a stimulat cumva crearea de crese de catre companii sa poti lua copilul cu tine ?NU.
    Ministerul muncii are o strategie de creare de locuri de munca? NU, dar a constat ca se cheltuie bani cu cele 1200 de mame care iau 3400 lei pe luna , indemnizatie de crestere a copilului.

    RUSINE!
    Sunteti o rusine si nu uitati ca somnul ratiunii naste monstri!
  • +7 (7 voturi)    
    deci... (Joi, 2 decembrie 2010, 15:22)

    me [anonim]

    daca eu si nevasta avem fiecare 1000 euro pe luna (nu avem da vb ca idee), inseamna ca pe perioada concediului, unul din noi va renunta la 800 euro/luna... hmmm noi parca incurjam natalitatea...

    cand avem salariile is cresele din vest sa avemsi ce concediu au ei... pana atunci sa o lasam moarta ca in stilu asta o sa disparem ca popor... sau poate asta se vrea?!

    PS: tara parca o conduce guvernul romaniei, nu fmi... cel putin teoretic ca practic e clar cine o conduce...
  • +4 (4 voturi)    
    FMI..FE-ME_ILE (Joi, 2 decembrie 2010, 15:37)

    moni [anonim]

    FMI vrea FE -ME-ILE la piciorul lor ..bataie de joc pentru mame!
    Sa isi creasca si ei copii ca noi..daca ei decid, copiii ns le vor da imprumutul care ni-l acorda.
  • +2 (4 voturi)    
    alegeri 2012- adevaratul motiv (Joi, 2 decembrie 2010, 15:38)

    eu [anonim]

    Realitatea este ca s-au trezit pedelistii ca nu mai au proaste care sa le semneze fel de fel de acte ilegale (prin primarii si alte institutii).
    Vor cu orice pret ca inainte de anul alegerilor (2012) acele persoane sa fie la lucru.
    Acesta este adevaratul motiv!
    Cand au vazut cata lume protesteaza au bagat imediat FMI -ul in fata.
    Variantele de lucru sunt praf in ochi.
    In final va fi cum au stabilit.
  • +8 (8 voturi)    
    nenorocitii si hotii (Joi, 2 decembrie 2010, 15:39)

    numai eu [anonim]

    Am ajuns cersetori,Romania inainte de razboi hranea Europa,acu n avem bani sa crestem copii.Problema e nu ca mama ar trebui sa beneficieze sau ba de concediu.Firesc ar fi ca TATAL sa poata intretine lejer din veniturile sale FAMILIA,nu sa trimita la munca o mama cu copil de tita acasa. Ia verificati pe la bunicii lui Basescu,mam-mare a crescut copii cu 7 ani de acasa,sau a muncit ca o vita la slujba si acasa????Ar fi normal si firesc ca mama sa sta acasa sa creasca OAMENI,nu sa trebuiasca sa-i abandoneze printre straini,la crese.Si animalele isi cresc puii pina invata sa se descurce singuri.Dintr=un salariu de om muncitor,ar trebui intretinuta familia.Daca mama vrea job,asta inseamna un nivel de trai mai bun pt familie,e alegerea ei,dar are DREPTUL sa poata sta acasa intretinuta de salariul sotului.Munca ei in familie e mai pretioasa ca orice.E mai greu sa ingrijesti un sugar decit sa conduci un minister,cine nu crede e invitat sa incerce.Stirpitura de Boc,de ex.Iar Base sa il intrebati de ce mama dracu a tinut-o pe nevasta sa casnica,ea de ce n-a mai muncit dupa ce a nascut fetele????Ca educatie au amindoua...mama mama.Mai bine cresteau porci.
  • +8 (8 voturi)    
    Coincidenta sau cinism? (Joi, 2 decembrie 2010, 15:43)

    Lili [anonim]

    Imi amintesc ca, de 1 iunie, copiii au primit primul "cadou" de la guvern: taierea indemnizatiilor mamelor. Daca se ia o noua hotarare in defavoarea lor, ar putea fi luni, 6 decembrie, de sf Nicolae. Sa nu-ti vina sa-ti arunci ghetutele intr-o anumita directie??!
  • +5 (5 voturi)    
    Cum vor fi viitorii copii ai Romaniei? (Joi, 2 decembrie 2010, 15:55)

    Ioan [anonim]

    Cum vor fi viitorii copii ai Romaniei in conditiile reducerii indemnizatiei si a perioadei? Doar mamele cu salarii mici sau din medii efavorizate isi vor 'permite' sa faca multi copii!
    Vom fi o tara de oligofreni!!!
    Asta meritam....
  • +2 (4 voturi)    
    multi (Joi, 2 decembrie 2010, 16:02)

    gicu [anonim]

    isi dau cu parerea pe aici. dar este evident că sunt cu scoala (nu tigani imputiti care toarna copii). Unii frustrati ca la vremea lor nu a fost concediu de 2 ani plătit, altii care nu au copii si tipă ca nu sunt de acord sa plătească pentru cei care au iar altii disperati de ratele la banca.
    cai mai multi sunteti carieristi evident din felul cum puneti problema. nu e nimic rau in asta dar cineva trebuie sa plateasca si pensiile voastre (adica sa intretina sistemul sanitar cind vati fi batrini si veti avea nevoie, politia sa nu vina sa va dea in cap ceilalti care stiu ca voi ati fost destepti si ati pus deoparte, etc).
    în toate tarile în care se da concediu platit se da cu un scop. Fie ca ai contribuit pentru asigurari sociale tocmai sa primesti cind ai nevoie, fie pentru a reduce rata de scădere a natalitatii.
    reducerea aceasta contabila a cheltuielilor nu o puteau gindi decit niste contabili (profesionistii care probabil si-au văzut copii mai mult in weekend-dar acestia au ajuns oameni cu doar trei luni de concediu pentru mama lor). da asa este si acesti copii crescuti pe la tara sau bunici vin acum si isi toarnă buna crestere si educatie impotriva celor imputiti care toarna copii. cred ca sunteti crescuti mai mult prin crese si mai putin la bunici. de aceea sunteti asa egoisti si invrăjbiti impotriva celor mai putin norocosi decit voi. acesta taiere contabila este ca si cum as spune copilului meu, stii nu mai am bani pentru ca il tin si pe unchiul care nu vrea sa lucreze, pe matusa care s-a pensionat anticipat, am facut niste rate pentru ca sa-i intretin, pe ei si pe administratorul de la asociatia de proprietari care ne tot toarna facturi mai mari fara explicatii si la indemnul bancii care ne-a creditat, asa ca fiule nu mai maninci de astazi ca avem cheltuieli mari.
    cred ca cel mai bine ar fi ca revenirea mamei la lucru sa fie optională (cu un fel de stimulare, reducere de taxe pentru cele care o fac-oricum ele vor plăti statului mai mult decit restul).
  • +3 (3 voturi)    
    FMI? (Joi, 2 decembrie 2010, 16:04)

    giulia [anonim]

    FMi niciodata nu face recomandari de acest nivel, ei spun la nivel macro:reduceti deficitul, nu indica modalitatile prin care sa faci asta.este bucataria interna a fiecarui stat...dar politicienii nostri au invatat sa se ascunda dupa chestii de acest gen, ca noi credem orice...
  • -2 (6 voturi)    
    tara tara vrem ostasi (Joi, 2 decembrie 2010, 16:07)

    florina [anonim]

    cam asa se vrea..inainte oamenii stiau sa-si creasca copii..acum , chiar daca mamele stau acasa, cresc copii...vai de vai..copii de azi sunt obraznici, tupeisti, mamele ii vopsesc pe par de la 2 ani, le fac parul cu gel, ii vopsesc pe fata....copii de azi , ale caror mame au stat acasa chiulesc de la scoala, fumeaza, se drogheaza...unde este educatia aceasta minunata pe care o ofera tinerele mame ? singura educatie este luxul, sa li se faca toate poftele copiilor sa-i invette sa aiba un comportament demn de mila...pentru cei care mai iubesc copii acestei tari..vin mame la scoala mai machiate si mai dezbracate decat elevele..si atunci de unde educatie? un copil sanatos mental si comportamental creste intr-o familie nu moderna, ci intr-o familie unde credinta, respectul, bunul simt si nu banul sunt pe primul loc . astept ca parintii sa-si iubeasca cu adevarat copii, nu oferindu-le de toate ci oferindu-le in primul rand educatie, buna crestere si bun simt .
  • +1 (3 voturi)    
    noua propunere de impozit!!! (Joi, 2 decembrie 2010, 16:07)

    john doe [anonim]

    E k lumea. De acum FMI (care este un organism privat) ne dicteaza si ce trebuie sa facem cu copiii.
    As dori sa le propun "marilor" economisti de la FMI (asasinilor economici-vezi cartea cu acelasi nume) sa incerce sa impuna guvernului sa impuna o taxa pe aerul respirat. Tinand cont ca o persoana normala care desfasoara o activitate normala, in timp de o zi consuma o cantitate de aprox. 11.000 litri de aer, guvernul ar putea pune un impozit de 0,5 bani pe litrul de aer respirat. Ii las dlui. Boc placerea de a face restul calcului calculelor si sa vada cat ar putea castiga finantele prin acest impozit.
    Sa traitzi bine!!! (cei care mai putetzi respira).
  • +3 (5 voturi)    
    alt tatic suparat (Joi, 2 decembrie 2010, 16:36)

    a laptel vasile [anonim]

    salut initiativa taticilor de a sustine mamicile intr-un razboi cu cei de la putere care taie (frunza la caini) tot ce le trece prin cap. Nu e normal sa tai si perioada de crestere a copilului si indemnizatia retroactiv, atat timp cat la inceput cand a intrat in concediu de crestere copil erau acelel conditii. Majoritatea parintilor care au hotarat sa faca un copil dupa multe calcule si-au stabilit un buget familial si au luat in calcul bani primiti de la stat (pentru care au contribuit cu varf si indesat la buget) pe toata perioada celor 2 ani de stat acasa. Chiar daca nu ne lipseste nimic (deocamdata) ne aflam in situatia de a avea neajunsuri datorita acestor schimbari. Copilul oricum o sa-l crestem(indiferent de noile conditii), dar repulsia fata de guvernanti va ramane mereu si probabil se va accentua exponential cu orice schimbare in rau care va survenii legilor actuale. Abia astept sa plec din tara cu tot cu familie sa ramane ei - guvernanti cu decontari la benzina si la telefon si la chirie de sute de milioane sa se taxeze intre ei m...m.... de hoti ordinari si comunisti.
  • +3 (3 voturi)    
    nu mai au ce sa fure (Joi, 2 decembrie 2010, 16:39)

    ciadra [anonim]

    ei vor sa fure acum cum furau cand "duduia" economia ! si pt. ca acum banii sunt mai putini, vor sa faca rost ! asta chiar pune capac, trebuie sa iesim in strada , sa nu mai fim mamaliga Europei !
  • +1 (5 voturi)    
    Oameni (Joi, 2 decembrie 2010, 16:42)

    Jar [anonim]

    buni,asistam la o dramatica schimbare a lumii in care traim.Nu plangeti acum.Pastrati-va vaicarelile pentru vremurile care vin,si incercati sa intelegeti ce se intampla cu noi.
  • +1 (3 voturi)    
    incet incet... (Joi, 2 decembrie 2010, 16:45)

    adip [anonim]

    Si iata cum incet incet FMI ne invata cu realitatea de a fi condusi nu de guvernul ales prin vot de noi, ci de un "board" care reprezinta intereselor catorva centre de putere globale...
  • +4 (6 voturi)    
    bataie de joc (Joi, 2 decembrie 2010, 16:45)

    mada [anonim]

    bataie de joc ... tot ce vreau e sa pot sa ies din aceasta structura ce isi zice stat ... nu mai vreau sa ii platesc nici o contributie si nici nu am vreo pretentie de la el.

    statul e singura entitate care te obliga sa ii cumperi serviciile de kkt
  • +3 (5 voturi)    
    Niste jeguri de guvernanti (Joi, 2 decembrie 2010, 16:45)

    Diana [anonim]

    Sa ii ia dracu pe toti jegosii care ne conduc ! M am saturat de toata mizeria asta cu icc-ul vroiam sa stau 6 luni acasa cu icc 3400 ron si dupa aceea la munca pana nu ma dau aia afara. Ideea e ca am muncit 12 ani, am platit taxe peste taxe, dar nu am beneficiat de nimic. Am nascut la privat, iar acum dupa 3 luni las copilul si merg sa lucrez, ce sa fac cu 600, 1000 lei cum sa traim 2 persoane din banii astia.tara de rahat, guvernata de niste hoti ordinari!! Bine ca sunt bani de masini, frunze si alte tampenii.
  • +1 (3 voturi)    
    de ce ar mai trebui sa ne dorim copii ?? (Joi, 2 decembrie 2010, 17:09)

    Joe [anonim]

    Suntem o familie de programatori, cu venituri frumusele, dar si cu credite, ce sa-i faci bani din cer pt o casa nu-ti cad si chiria e cat rata. Chiar daca ne dorim un copil caruia i-am putea oferi o educatie buna, nu avem curajul sa il facem in conditiile in care in tara asta nu stii de pe azi pe maine ce ti se mai intampla. Felicitam actualii guvernanti si ii vom mai vota la sfantul asteapta. Eu si familiile noastre, in care suntem din toate categoriile lovite: tineri, pensionari, bugetari, oameni care ne-am dori copii si nepoti. Cred ca deja ma interesez de conditiile din Canada, Suedia etc. Posibil ca la ei sa fie nevoie de specialisti si de copii educati, ca plecat de aici nu ma mai vad inapoi intr-o tara condusa peste 20-30 de ani de altii si mai retarzi.
  • +3 (3 voturi)    
    Cat da statul pentru un copil (Joi, 2 decembrie 2010, 17:12)

    Lidia [anonim]

    isi ia insustit inapoi, prin taxe si impozite, cand acesta ajunge apt de munca .
    Politica lui Botis este complet fara perspectiva. Faceti un calcul cat da statul timp de doi ani pentru un copil si apoi, acei douazeci si ceva de leuti pana la 18 ani si vedeti ca e o suma muuult mai mica decat cea pe care o plateste un copil ajuns matur statului, sub forma de taxe si impozite timp de aproximativ 40 de ani, cat se afla in campul muncii.
  • +2 (2 voturi)    
    ce inteleg eu.... (Joi, 2 decembrie 2010, 17:16)

    Vendeta [anonim]

    1) Perspectivele de creste economica sunt '0', altfel nu inteleg de ce se zbat atat de mult sa taie, poate singurul venit, de care nu ar trebui sa se atinga.... Deci Base-Boc au mintit, iar...
    2) FMI-ul conduce la noi in tara, lucru pt care le multumim tot tov mia sus amintiti...
    3) E clar ca pe termen scurt, noi, romanii nu trebuie sa mai facem copii (caci pt ei trebuie sa 'dam' cu bani de la buget, trebuie sa renuntam la orice sperante la un sistem sanitar adecvat, sa renuntam la justitie, protectie, educatie pt ca nu avem bani pt ele si preferabil toti cei peste 65 de ani sa moara... (ca sa nu le mai dam pensii)... In felul asta cu ce ramane la buget, guvernul poate finanta autostrazi imaginare si site-uri de milioane de euro...
  • -1 (3 voturi)    
    o varianta de mijloc (Joi, 2 decembrie 2010, 17:18)

    ramona [anonim]

    Propun o a 6-a varianta:
    - pentru primul an : 85% din venituri
    - in al doilea an, mama poate alege intre a se intoarce la munca, si va fi stimulata cu 500 RON/luna sau sa ramana in continuare in concediu, pentru 600 RON/luna.
    Astfel, mamele care castiga bine, sunt stimulate sa revina in campul muncii, iar cele care nu s-ar descurca sa-si creasca copilul in cresa de la 1 la 2 ani, ar putea sa mai stea acasa.
  • -3 (3 voturi)    
    Solutia cea mai buna: 6 luni cu 100% (Joi, 2 decembrie 2010, 17:36)

    Alui [anonim]

    6 luni concediu cu 100% din salariu (daca mama a lucrat ce outin 6 luni inainte), asa incat finantele familiei sa nu fie afectate. Dupa aia, e decizia mamei, sta ea acasa cu copilul sau merge la munca si ii plateste cresa.
  • +3 (3 voturi)    
    CONCLUZIE (Joi, 2 decembrie 2010, 17:41)

    Goguta [anonim]

    Daca ei ofera plafon maxim de 1000 de RON atunci ma incurajeaza sa muncesc la negru.
    Ce sens are sa am salariul integral pe cartea de munca daca nu ma ajuta undeva acest lucru?
  • -1 (1 vot)    
    Vezi aici (Joi, 2 decembrie 2010, 17:47)

    Alui [anonim]

    "Concediul de maternitate ar putea fi extins la 5 luni si platit integral

    Publicat: 20 Octombrie 2010 @ 18:44
    Concediul minim de maternitate in UE ar trebui sa fie extins de la 14 la 20 de saptamani si sa fie platit 100% in toata Uniunea Europeana, oferind insa o anumita flexibilitate statelor care dispun deja de prevederi privind acest tip de concediu din motive de familie. Majoritatea eurodeputatilor au aprobat si dreptul la concediul de paternitate platit, de cel putin doua saptamani."

    http://www.euractiv.ro/uniunea-europeana/articles|displayArticle/articleID_21283/Concediul-de-maternitate-ar-putea-fi-extins-la-5-luni-si-platit-integral.html

    Deci in Europa concediul se EXTINDE la 5 luni. Eu zic sa nu-si mai bata capul politicienii romani, ca oricum fac totul de r***t si sa copieze politica Europeana.
  • +3 (3 voturi)    
    FNI? (Joi, 2 decembrie 2010, 17:50)

    mihaela [anonim]

    Am venituri mari si platesc impozite foarte mari.
    Limita maxima a indemnizatiei oricum este plafonata. Asadar, suntem buni de dat bani la stat, dar considerati "la mana statului" cand intelegem sa ni se acorde dreptul de a ne creste copilul in conditii oricum sub cele corespunzatoare. Acum se da vina pe FNI, insa cand nu se respecta niciun drept, nu se aduce vorba de CEDO, UE, care ne garanteaza niste drepturi, care pe aici sunt incalcate cum nu se poate mai organizat!
  • +2 (2 voturi)    
    indemnizatie (Joi, 2 decembrie 2010, 17:58)

    iuhas [anonim]

    Sunt de-a dreptul criminali ,
    nu au fost destule cazuri de sinucideri in randul copiilor ai caror parinti au plecat la munca in strainatate ?! acum vor sa ne extermine complet , sa murim de foame cu copii in brate , de unde le vine Doamne astfel de idei ? dupa 12 ani de contributii foarte mari (atat eu si sotul) cum sa primim 600 ron pe luna ? sa lase legea asa cum e ca ii asigur ca nu le ajunge nici pe o masea la burtosii de parlamentari sumele pe care vor sa ni le retina .
  • +2 (2 voturi)    
    dorinta mos (Joi, 2 decembrie 2010, 18:03)

    o mama [anonim]

    Draga Mos Nicolae,

    Iti scriu aceasta dorinta din partea bebelusui meu iubit :


    Da mamei mele timp sa ma-ngrijeasca
    Da mamei un buget ca sa ma creasca
    Nu cere nimanui pomana,
    E contribuitia de mama.

    Cat a muncit le-a fost la toti mai bine
    Acum ea ma-ngrijeste si pe mine,
    Cand cresc mai mare va munci din nou,
    Si statul iar primeste ca un bou,
    Dar cand sa-i dea nu i-i rusine
    Ca el doar taie tot ce se cuvine,
    Si de la mama si de la bunici
    Cu ce sa crestem noi cei mici?
    Guvernul zice ca e criza
    FMI ne-aduce iar o valiza
    Pe care s-o platim apoi cu toti,
    Noi bebelusi, bunici, mamici si tati
    In timp ce altii nu pot de bogati,..
  • -2 (2 voturi)    
    Ipocrizie si egocentrism primitiv! (Joi, 2 decembrie 2010, 18:07)

    casandra [anonim]

    Prea multi dintre comentatori sunt ipocriti, egocentrici si primitivi.
    Este pacat ca trebuie sa se modifice legea, dar nu FMI a ales metoda. Amintiti-va ca FMI a insistat in 2009 ca deficitul bugetar sa fie redus nu prin taierea cheltuielilor cu protectia sociala, ci prin introducerea impozitului progresiv pe venit. Atunci, cei cu vneituri mari urlau ca le place cota de 16%. Singura cale de urmat a fost reducerea programelor sociale, ca PDL nu vrea sa taie si din bugetele de achizitii. Acolo sunt clientii!
    Cand Basescu si Boc urlau ca sunt prea multi asistati in Romania, familiile cu baini multi credeua ca este vorba de ajutorul social. Ei, pentru ajutorul social se cheltuie intr-un an 0,11% din PIB. Pentru indemnizatiile de crestere a copilului se cheltuie 0,5% din PIB. Se taie de la mame...
    Spun unii pe aici ca ei contribuie la asigurari sociale. Trezirea! Pentru cresterea copilului nu se mai contribuie de 4 ani! Banii pentru cresterea copilului vin din bugetul de stat, de acolo de unde toti platim impozit de 16%. Toti, fie ca avem sau nu copii. Asa ca, daca o mama ramane acasa cate 2 ani sa creasca 2 copii si primeste 85% din salariu, se cheama ca primeste inapoi de la stat aproape tot ce a platit ca impozit de 16%. Nu mai raman bani pentru educatia copilului lor, platesc ceilalti pentru asta.

    Pretind unii ca sunt preocupati de demografie, de sporul negativ al populatiei. Pai, mai multi copii se nasc in familiile sarace. Daca sunt 4000 de mame care primesc acum 3400 lei! Cum spunea cineva, 65% din indemnizatiile platite sunt de 600 de lei. Aveti impresia ca sunt mai multi copiii familiilor cu multi bani? Poate ca bebelusii din familiile sarace vor ramane in tara sa plateasca pensiile celor care astazi finanteaza politica familiala. Dar cei din familiile bogate vor primii care vor emigra.
    Avem garantii ca progeniturile din familiile cu bani sunt mai inteligente decat cele ivite in familii modeste? Deloc. Cei destepti si cu salarii mari sunt de os domnesc?
    • +1 (1 vot)    
      raspuns la casandra (Joi, 2 decembrie 2010, 18:50)

      eu [anonim] i-a raspuns lui casandra

      bati campii!
    • +1 (1 vot)    
      aberezi (Joi, 2 decembrie 2010, 20:30)

      dj [utilizator] i-a raspuns lui casandra

      si unul si altele sunt procente, deci in functie de salariu. Mai mult, indemnizatia e plafonata la 4000 ron, desi la cotizare nu exista plafon maxim.
      Eu as propune altceva, sa fie indemnizatia media veniturilor din ultimele 24 luni anterior nasterii copilului. Sau procent in primul an si un procent mai mic sau suma fixa in al doilea an.
        #showComment()
    • +1 (1 vot)    
      si uite asa (Joi, 2 decembrie 2010, 21:53)

      dj [utilizator] i-a raspuns lui casandra

      mai bine plecam din tara! De ce sa contribui aici cu 16% cand pot sa plec in alta parte unde, chiar daca ma intorc dupa 3 luni la birou, macar am cresa buna la care sa las copilul! Si creste intr-o tara cu sistem sanitar ca lumea, nu pe tip spaga sau pe asigurarea medicala privata...
  • +2 (2 voturi)    
    un sut in fund pt politicieni (Joi, 2 decembrie 2010, 20:14)

    marr.io [utilizator]

    educatie - la pamant, sprijin pt mame si copii - zero, viitorul tarii sta in copii nu in prostii de la guvernare. in ultimul timp pt orice tampenie pe care o face guvernul se invoca FMI. dar interesul tarii? pt cine facem asta pt FMI sau pt Romania? macar daca ar avea cine stie ce impact la buget dar nici asta nu exista pt ca impactul e neglijabil. atunci? o mana de cretini la guvernare si in parlament. si se mai mira de ce pleaca tinerii din Romania. PENTRU CA OAMENII S-AU SATURAT SA ASTEPTE CA POLITRUCII SA SE TREZEASCA.
  • +1 (1 vot)    
    Ma doare sufletul...... (Joi, 2 decembrie 2010, 23:51)

    A. [anonim]

    Fara alte comentarii...
  • +2 (2 voturi)    
    Fmi pe naiba (Vineri, 3 decembrie 2010, 0:21)

    Iulia [anonim]

    Asta cu fmi e doar o poveste ca sa iasa bine boc si botis! Cat e draguti o sa fie ei cand vor taia "doar" jumate de suma si "doar" jumatate de concediu. Sa isi aduca aminte de asta si cand ne vom intalni, ca eu sigur nu o sa uit niciodata de bolile luate din cresa de copilul obligat sa fie acolo de la varsta de un an , sau de batai luate de la bona...O sa ne intalnim noi candva domnilor si atunci nici mama lu' fmi nu va mai scapa! Va promit
    Va bazati ca mamele nu vor iesi in strada si daca vor iesi in strada ce pot protesta ele, ca oricum nu au ce aduce la negociere.
    Dar uitati cat de mare e dragostea si nevoia de protectie a copilului..si daca nu cu mine, sigur ca intalniti cu altcineva ca mine intr-o zi!
    Va bateti joc de copiii care au mai putin de 2 ani!! Dar o sa platiti pt asta!
  • +1 (1 vot)    
    o solutie pt toti (Vineri, 3 decembrie 2010, 2:23)

    mariana [anonim]

    O solutie inteligenta ar fi asa cum comenta cineva(primul an 85% din salar,iar pt al doilea an indemnizatia minima de 600 de lei)Astfel multumim pe toata lumea si pe cele care au avut un salar mic si pe mamele cu salarii mari care pot sa se intoarca la munca dupa ce puisorul face un an,urmand ca statul sa ii ofere cei 500 de lei bonus)Nu vreau sa fiu rautacioasa dar doamnelor copii nu ii facem pt bani.Multe din femeile care beneficiza de indemnizatia minima chiar au studii si poate au avut un salar mult mai mare (1500-2000)dar cum la noi statul nu ii obliga pe patroni sa treca salariile reale pe hartie si incurajeza banii la negru ce sa facem?
  • 0 (0 voturi)    
    copii sunt pe primul loc (Vineri, 3 decembrie 2010, 2:39)

    mariana [anonim]

    Ingerasii nostrii trebuie sa fie primul loc nu banii.Si mie ca si altor zeci de mame ne-ar place sa primim mai multi bani dar asta e .Asta nu ma impidecat niciodata sa fac un copil chiar daca statul nu miar fi oferit nimic.Si eu ca multe dintre dvs am rate mari la banca si normal e greu cu doi copii (fetita de 2 ani si 8luni si baiatul de 1 an si 3 luni)pt ca nici necesarul lor nu poti sa il acoperi din cei 600 de lei,am noroc cu sotul care munceste din greu dar ne descurcam.A avea copii inseamana a face sacrificii chiar si banesti.Nu reducerea la un an ar fi solutia.Bucurati-va de copii vostri si mai uitati de bani ca timpul trece si nici o suma din lume nu va va oferi satisfactia si bucuria care v-o aduce un copil.
  • -1 (1 vot)    
    banii nu aduc fericirea (Vineri, 3 decembrie 2010, 3:00)

    mariana [anonim]

    Stiu ca mamele cu salarii mari ma vor critica dar imi pare rau doamnelor, toate in viata se fac la timpul lor.Si daca acesti puiuti necesita niste sacrificii trebuie sa ne conformam.Si eu ca multe altele am avut la munca un salar cu mult mai mare dar ce folos sa stam toata viata singuri sa facem bani.Asa ca miam propus sa fac o pauza si sa ma dedic trup si suflet familiei fiindca pe urma pana la pensie am timp sa tot fac bani pt puii mei pt ca acum sunt intradevar motivata sa ii fac.Si vreau ca statul sa lase acesti doi ani in pace pt ca sunt cei mai frumosi ani din viata copilului tau si chiar daca meseria de mamica e cea mai prost platita e cea mai frumoasa.SARBATORI FERICITE TUTUROR!
  • 0 (0 voturi)    
    indemnizatie mame (Vineri, 3 decembrie 2010, 7:51)

    cami [anonim]

    In loc de atatea comentarii haideti sa facem ceva concret, am completat zilele trecute o petitie, sunt ONG-uri pentru protectia familiilor si cu ajutorul lor, impreuna putem sa ne impotrivim. Asa.....ramanem cu offul postat aici si atat decizia tot o vor lua dupa bunul lor plac.
    Haideti cu initiative, ne putem organiza pe orase altfel ne calca in picioare. Putem chiar sa-i dam in judecata dupa modelul bancilor daca suntem un grup. Astept reactii daca chiar va nemultumeste!
    • +1 (1 vot)    
      exista un protest (Vineri, 3 decembrie 2010, 12:57)

      dj [utilizator] i-a raspuns lui cami

      pe 8 decembrie ora 11, in fata guvernului. Daca nu nasc pana atunci chiar vreau sa ma duc!
        #showComment()
  • +2 (2 voturi)    
    reducere indemnizatie copil (Vineri, 3 decembrie 2010, 10:22)

    anonim [anonim]

    Guvernantii nostri sunt idioti ! Mari economii nu vor face, in schimb iar isi vor ridica populatia in cap !
    Trebuie dat Statul in judecata, de catre fiecare mama afectata de aceasta decizie, daca se va lua.
    Daca nu se castiga in instanta in Romania, se castiga la CEDO, mai mult ca sigur. Cu despagubiri cu tot. Daune materiale si daune morale.
    FMI reprezinta una dintre "agenturile straine" despre care vorbea Ceausescu, dar noi atunci eram prea mici si prea neinformati pentru a intelege.
  • +2 (2 voturi)    
    Nu mai scrieti prostii (Vineri, 3 decembrie 2010, 12:24)

    Sile [anonim]

    Mai ales ,,pe surse" . Pe unde scoateti camasa daca reprezentantii F M I vor spune: - Noi nu am spus asa ceva?. O zi buna!
  • +1 (1 vot)    
    Nu va bateti joc de mame! (Vineri, 3 decembrie 2010, 14:03)

    angela [anonim]

    Ar trebui ca demnitarii care decid pentru noi sa fie pusi in situatia de a-si creste copiii cu rusinoasa suma de 600 lei, pe langa ratele bancare, contactate in conditiile in care ne-am planificat financiarul cu cei 85% din salar.
    Rusinos!!! Sa nu indrazniti sa ne scoateti ochii cu 600 de lei, dupa ani buni de cotizat gras la stat!!!
  • +1 (1 vot)    
    Niste cretini (Vineri, 3 decembrie 2010, 15:05)

    Ban Timea [anonim]

    Uite asa natalitatea tarii se duce de rapa, dar toti astia care iau astfel de decizii se pare ca nu au creier, bun simt, si remuscari.
    Cum se asteapta sa ne crestem copii, cu banii pe care vor sa ii dea?Cum se asteapta sa imi cresc copilul un an, si apoi ..cand apar cele mai frumoase momente (primii pasi, primul cuvant etc), eu sa nu fiu langa el...?Sa imi iau bona??..si pe aia cine o plateste, si din ce bani?Si de ce sa fie crescut de altcineva, cand nimeni nu o face mai bine decat propria mamica. In alte tari se dau 3 ani.
    Niciunul din ''inteligentii'' astia nu au copii?Niciunul nu stie cat ii trebuie unui copilas sa se formeze, si cat costa cresterea lui?
    ...Si ne plangem ca piata e plina de retardati , analfabeti si neintegrati...
  • 0 (0 voturi)    
    pana la urma (Marţi, 7 decembrie 2010, 15:33)

    lucyan [utilizator]

    fmi a propus sau nu? deunazi, tanasescu spunea ca fmi n-are treaba cu asta...
    ce tie si cu manipularea asta, au mai avut tembeliziunile vreo doua zile material de ros...


Abonare la comentarii cu RSS



Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version