De la 1 ianuarie 2024 și pânã în prezent s-au efectuat o serie de corecții la aplicația de completare e-Factura oferitã gratuit de MF/ANAF, pe baza feedback-ului primit de la utilizatori, informează Ministerul Finanțelor într-un comunicat de presă.

Marcel BolosFoto: Inquam Photos / Octav Ganea

O altã modificare importantã, spune instituția, este că din 16 ianuarie sistemul nu mai permite introducerea facturilor duplicat.

În continuare, un nou pas la care se lucreazã este posibilitatea de a trimite facturi în numele furnizorului (autofacturarea).

„Puțin credeau cã vom fi a patra țarã din Uniunea Europeanã care reușeste sã implementeze acest sistem, despre care am spus de la bun început cã este vital pentru lupta noastrã cu evaziunea. Iatã cã pânã acum nu au fost intervale de timp în care sistemul sã nu funcționeze”, a declarat Marcel Boloș.

Asta în condițiile în care miercuri a fost problema de „ejectare” a unor contribuabili, deci nu au putut folosi SPV, iar astăzi mulți contribuabili s-au lovit pe anaf.ro de mesajul legat de „mentenanță”.

“Nu excludem cã pot sã aparã dificultãți și cã pot fi identificate aspecte care necesitã îmbunãtãțiri, tocmai de aceea abordarea este una cât se poate de constructivã; suntem lângã contribuabili și nu se aplicã niciun fel de sancțiuni pânã în aprilie”, a mai afirmat Boloș.

Ministrul a mai spus: „ne-am angajat sã fim flexibili și receptivi la feedback, cred cã asta este cel mai important. În final, cu siguranțã vom depãși toate dificultãțile și ne vom asigura cã sistemul e-Factura este o soluție robustã și adaptabilã la nevoile în continuã schimbare ale mediului de afaceri”.

Conform comunicatului, așa cum MF a precizat în cursul sãptãmânii trecute, pentru identificarea unor posibile îmbunãtãțiri care sã asigure sinergia platformelor de facturare furnizate de companiile care oferã servicii de contabilitate cu sistemul e-Factura, experții instituției au invitat reprezentanții acestor companii sã colaboreze pentru a optimiza soluțiile tehnice, astfel încât adaptarea la sistem sã fie cât mai fluidã și eficientã.

În acest sens, în cursul acestei sãptãmâni au fost organizare douã întâlniri în format online, la care au participat aproximativ 175 persoane.

În cadrul discuțiilor s-a pus accentul pe monitorizarea evenimentelor care au loc în aplicații, a eventualelor erori punctuale întâmpinate, și pe soluționarea sesizãrilor primite de cãtre echipa de asistențã. Întâlnirile în acest format vor fi organizate zilnic în urmãtoarea perioadã, pentru a evalua orice posibile îmbunãtãțiri care pot sã sprijine creșterea eficienței operaționale a e-Factura.

Un alt demers pentru a eficientiza interacțiunea cu utilizatorii finali este organizarea, în zilele 23 și 25 ianuarie, unor webinarii în care aceștia pot adresa orice nelãmuriri și primi rãspunsuri din partea experților Agenția Naționalã de Administrare Fiscalã/Centrul Național pentru Informații Financiare.