Interviu Melania Hancila, Volksbank: Romania si-a facut temele doar la suprafata, mai exact a mimat reforma aparatului bugetar

de Dan Popa     HotNews.ro
Joi, 8 decembrie 2011, 8:57 Economie | Finanţe & Bănci


Melania Hancila, ec.sef Volksbank
Foto: Hotnews
Se contureaza tot mai clar un trend de reducere a expunerilor pe tarile din ECE, indiferent de tara de origine a bancilor. Chiar daca oficialitatile romanesti considera ca “Romania si-a facut temele”, o analiza atenta infirma aceasta ipoteza. Rezultatul ineficientei masurilor luate in ultimii ani de autoritati, este deteriorarea vizibila a calitatii serviciilor publice, precum si increderea consumatorilor si a firmelor, reducerea interesului investitorilor straini pentru Romania, lipsa progreselor in diminuarea evaziunii fiscale si in absorbtia de fonduri europene. Acestea sunt doar cateva din concluziile Melaniei Hancila, economist sef al Volksbank Romania, rezultate in urma unui interviu acordat HotNews.ro.


Rep: Banca Centrala a Austriei a recomandat recent  pe siteul sau ca subsidiarele din Europa de Est ale institutiilor de credit din subordine sa crediteze businessul local in interiorul unui raport credite/depozite de 110%.  Si mai recent, Moody`s a avertizat ca o decizie similara ar putea fi luata si de bancile francize, italiene si grecesti. Ce inseamna asta pentru Romania in general si pentru VBRO in particular?

Melania Hancila, economist sef Volksbank Romania: Comunicatul Bancii Centrale a Austriei este deocamdata la nivel de recomandare si cred ca este posibil ca forma finala a reglementarilor care vor fi adoptate pana la sfarsitul anului ar putea fi usor mai relaxata pe baza negocierilor cu bancile centrale din tarile unde au expunere bancile austriece, precum si in functie de oportunitatile de afaceri ale bancilor respective. In orice caz, se contureaza tot mai clar un trend de reducere a expunerilor pe tarile din ECE, indiferent de tara de origine a bancilor, datorita necesitatilor ridicate de recapitalizare a bancilor mama, dar si necesitatilor ridicate de finantare in tarile din Zona Euro, care va conduce la acutizarea fenomenului de dezintermediere in tarile europene emergente. Penuria de finantare in UE va determina cresterea competitiei intre state pentru atragerea de capitaluri financiare si prin urmare vor conta foarte mult aspectele de ordin calitativ, nu numai cele de ordin cantitativ.

Chiar daca Romania a reusit sa-si imbunatateasca in ultimii ani majoritatea indicatorilor macroeconomici (ex. balanta comerciala si de cont curent, deficitul bugetar, inflatia), alti indicatori s-au deteriorat, cum ar fi cresterea economica potentiala si datoria publica, acesti indicatori cantarind mai greu in momentul de fata pentru investitori. O abordare agresiva si coercitiva din partea autoritatilor, precum si cresterea poverii fiscale asupra companiilor si bancilor va avea efecte negative asupra creditarii si implicit va impiedica revenirea economica. Chiar daca oficialitatile romanesti considera ca “Romania si-a facut temele”, o analiza atenta infirma aceasta ipoteza si am putea concluziona ca de fapt Romania si-a facut temele doar la suprafata, mai exact a mimat reforma aparatului bugetar.

Ca rezultat al ineficientei masurilor intreprinse in ultimii ani de autoritati, s-a deteriorat vizibil calitatea serviciilor publice in administratie, invatamant si sanatate, precum si increderea consumatorilor si a agentilor economici, acutizarea fenomenului de dezinvestire in economia reala, reducerea interesului investitorilor straini pentru investitii in Romania, lipsa progreselor in diminuarea evaziunii fiscale si in absortia de fonduri europene. Daca Romania doreste sa se mentina pe lista destinatiilor prioritare ale capitalurilor straine, atunci este imperativa urgentarea reformelelor structurale si imbunatatirea cadrului legislativ, ameliorarea calitatii serviciilor publice pentru a imbunatatii perceptia investitorilor in capacitatea administrativa tarii si sustemabilitatea rambursarii datoriei publice, stimularea cresterii economice si a bunastarii populatiei.
 
Rep: In acest context, credeti ca e nevoie de o recapitalizare a bancilor cu capital strain?
M.H.: Bancile cu capital strain care activeaza in Romania sunt bine capitalizate, datorita cerintelor ridicate de capital impuse de BNR.

Rep: Cum vedeti  iesirea din criza euro: destramarea zonei, un euro in mai multe viteze sau dimpotriva, o intarire a ei prin luarea de decizii rapide si la timp?
M.H.: Scenariul nostru de baza este ca moneda unica va supravietui turbulentelor de pe pietele financiare, insa pentru aceasta este nevoie de decizii radicale si cu impact imediat prin intarirea si armonizarea politicilor fiscale pentru a reduce discrepantele intre statele membre ale Uniunii Monetare. Nu cred ca se va ajunge la emisiuni de eurobonduri comune pentru ca nu este corect ca statele sa se imprumute la aceleasi dobanzi, in conditiile in care riscul de nerambursare este diferit intre tari si exista decalaje semnificative de competitivitate. Consider ca singura solutie la problema europeana a datoriei este o uniune fiscala si armonizarea legislatiei muncii si a protectiei sociale pentru a reduce discrepantele intre productivitatea muncii si remunerarea acesteia. Consider ca implementarea de politici fiscale restrictive, prin impunerea unui deficit bugetar de maxim 3 % in PIB la nivelul tuturor statelor din UE este singura solutie pentru a iesi treptat din spirala datoriilor publice, deoarece o crestere economica pe datorie nu mai este o varianta acceptata de piete si prin urmare fiecare tara trebuie sa isi reduca cheltuielile administrative si cu factura sociala si sa se orienteze spre echilibrarea balantei veniturilor/cheltuielilor bugetare. Este usor sa cresti pe datorie, cea mai mare provocare este sa cresti folosindu-ti resursele de care dispui in mod eficient si sa le orientazi pentru sustinerea economiei. Sunt convisa ca risipa in administratia publica, evaziunea fiscala, legislatia inadecvata a muncii si a protectiei sociale, politica salariala pot fi imbunatatite in majoraritatea statelor europene care se confrunta cu datorii foarte ridicate. 

Rep:  Ar putea fi o solutie pentru Romania vanzarea de titluti de stat direct catre populatie?
M.H.: Vanzarea de titluri catre populatie nu este o solutie pe termen scurt deoarece sumele atrase vor fi modeste in prima instanta, dar in principiu poate fi o idee buna pe termen mediu si lung si ar putea scadea usor randamentele la care se imprumuta MF. O asemenea initiativa ar fi oportuna din punctul meu de vedere, deoarece ar creste gradul de educatie financiara al populatiei si ar oferi o varianta de diversificare a investitiilor. Emisiunea de titluri de trezorerie catre populatie ar trebui personalizata astfel incat sa fie accesibila maselor, sa fie pus la dispozitia populatiei un ghid complet de utilizare pe internet, emisiunea sa se faca la intervale regulate de timp, de exemplu la inceputul fiecarei luni si piata secundara a titlurilor de stat sa fie accesibila publicului larg, pentru a reduce primele de lichiditate. Un marketing inteligent al acestor emisiuni ar putea aduce treptat sume substantiale in contul MF, deoarece daca va fi usor de tranzactionat pentru populatie un asemenea instrument, va castiga teren in defavoarea bancilor care nu vor mai face jocurile in exclusivitate. Populatia va avea astfel la dispozitie un instrument cu grad de risc scazut si cu lichiditate sporita pentru a-si diversifica investitiile financiare.

Rep: De ce credeti ca actualii lideri europeni nu au gasit inca solutii ale crizei, care sa fie validate de piete? De ce tine atat de mult aceasta criza?
M.H.: Divergentele dintre interesele nationale si discrepantele intre cultura sociala si fiscala dintre statele europene fac extrem de dificila acceptarea unei uniuni fiscale si armonizarii legislatiei muncii de catre statele din UE. Armonizarea legislatiei europene dupa modelul german ar presupune pierderea unor beneficii nejustificabile din perspectiva productivitatii muncii prestate de salariati si va conduce la scaderea bunastarii populatiei in majoritatea statelor europene, insa acest lucru este inevitabil si se va intampla prin mecanismele pietei, in caz ca euro va esua si fiecare tara va reveni la moneda nationala.
 
Rep: Sunteti cu siguranta in contact direct cu mediul de business local. Care e sentimentul  de incredere al oamenilor de afaceri  in privinta evolutiei viitoare a economiei? Cum percepeti starea lor de spirit?
M.H.: Oamenii de afaceri sunt din ce in ce mai descurajati de evolutia economiei nationale si de esecul autoritatilor de a folosi criza drept o oportunitate pentru a reforma radical administratia publica, de deteriorarea situatiei din invatamant si sistemul de sanatate, astfel ca fiecare considera ca plateste taxe enorme in raport cu beneficiile. Acutizarea situatiei la nivel european a distrus si ultima speranta a mediului de afaceri care se obisnuise cu ideea de crestere pe seama cererii externe care a devenit problematica in conditiile actuale si nu mai vad nici un motor de crestere economica. In aceste conditii, firmele fac tot posibilul sa-si reduca cheltuielile si gradul de indatorare, iar investitiile in capital au fost amanate pe termen nelimitat si singurele investitii care mai prezinta interes pentru companii sunt cele cofinantate din fonduri europene, deci inca un motiv sa facilitam absortia de fonduri europene.

Rep: Este plauzibil pentru Romania un deficit de 1,9% in 2012? Ce ar presupune un asemenea efort?
M.H.: In contextul macroeconomic actual nu este spatiu pentru deficite bugetare peste pragul de 3 % din PIB dupa metodologia ESA95, ceea ce ar echivala cu un deficit de aprox 2 % dupa standardele locale cash, indiferent de motivatie. Daca inainte de declansarea crizei datoriilor, investitorii acceptau deficite bugetare ridicate motivate de investitiile in infrastructura, acum pietele impun masuri de echilibrare a balantei bugetare coroborate cu stimularea cresterii economice pentru a reduce treptat datoria publica. Este intr-adevar un efort consistent, mai ales pentru administratia actuala, care in ciuda gravitatii crizei nu a suferit o reforma profunda, ci doar masuri la suprafata pentru a bifa cat mai multe legi esentiale. Mai nou, guvernul nu pierde nici o ocazie sa se laude ca Romania a alocat in ultimii ani cea mai mare pondere a cheltuielilor publice pentru investitiile de capital, insa personal nu vad nici un motiv de lauda, deoarece rezultatele acestor cheltuieli nu se vad la nivelul economiei si nici nu au sustinut cresterea nivelului de trai al populatiei. Nu este suficient sa alocam sume substantiale catre investitii, daca utilizarea acestor fonduri nu produce valoare adaugata in economie, ci doar in buzunarele celor afiliati politic. Daca fondurile pentru investitii merg in studii de fezabilitate fara concretizare practica, constuctia de noi biserici cand spitale stau sa se prabusesca peste pacienti si sistemul de invatamant este intr-o situatie deplorabila, cand se renoveaza cladiri ale statului la preturi de palate, cand constructia si intretinerea de drumuri este mult mai scumpa decat in orice alt stat european, desi costurile cu forta de munca sunt cele mai reduse, cand nici un proiect de infrastructura nu se face la costul initial agreat cu autoritatile, ci la preturi mult superioare si chiar si celei mai costisitoare oferte din cadrul licitatie respective. In conditiile tipic mioritice, chiar nu vad oportunitatea unui deficit bugetar in Romania si cred ca autoritatile ar trebui sa se cheltuiasca doar atat cat reusesc sa colecteze si poate atunci am vedea intensificarea eforturilor pentru cresterea gradului de colectare si progrese reale in reformarea si eficientizarea sectorului public.

Rep: Care sunt asteptarile dvs. referitoare la concluziile summitului european?
M.H. :Este vizibil ca toti liderii europeni au constientizat in sfarsit gravitatea situatie si in virtutea acestui fapt este de asteptat ca de data aceasta sa se adopte un pachet de masuri radicale pentru UE, insa nu sunt sigura ca rezultatul Summitului va linisti complet pietele. Ma indoiesc ca se va adopta initiativa de a emite eurobonduri in comun, avand in vedere opozitia puternica a Germaniei, care daca ar accepta ar fi nevoita sa se imprumute la aceleasi preturi cu statele mai putin perfomante. Ma astept sa se adopte un pachet de masuri fiscale care vor netezi drumul spre o uniune fiscala, astfel probabil ca va fi unanim acceptat pragul maxim de deficit bugetar de 3% din PIB, precum si penalizarile in caz de depasire a acestui prag, ceea ce va obliga statele la o mai buna disciplina fiscala si va atenua treptat povara datorie publice.

Dupa parerea mea, este esentiala o reforma unitara a politicilor nationale de pe piata muncii si inlesnirea circulatiei libere a fortei de munca, care a fost una dintre pietrele de moara ale adancirii discrepantelor dintre state si al erodarii productivitatii muncii pe batranul Continent. O asemenea masura va fi extrem de nepopulara la nivelul electoratelor din cea mai mare parte a tarilor europene, insa este absolut necesara pentru constructia unei fundatii solide pentru reluarea cresterii economice si crearea de noi locuri de munca. Flexibilizarea pietei muncii, ridicarea restrictiilor la munca in interiorul UE, precum si convergenta beneficiilor sociale intre natiunile membre vor rezolva pe termen mediu discrepantele de productivitate a muncii si vor reduce diferentele salariale intre tarile membre. Toate acestea sunt masuri care vor produce efecte pe termen mediu si lung si vor pune bazele unei cresteri economice sanatoase. Insa pentru a calma pietele este nevoie si de masuri cu impact imediat si anume gasirea unei modalitati de finantare a datoriei stalelor europene si cred ca BCE ar putea juca un rol definitoriu,  deoarece statele si bancile europene au nevoie urgenta de finantare, pana la recastigarea increderii investitorilor in capacitatea liderilor europeni de a salva moneda unica.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





3935 vizualizari

  • -2 (8 voturi)    
    bravo! bun articol! (Joi, 8 decembrie 2011, 9:40)

    mircea [anonim]

    Felicitari pentru articol!
    Cred ca primul comentariu decent pe care il publica Hotnews in ultimii 8 ani! Criza pe intelesul oamenilor de afaceri, asa cum o percep toti cei ce contribuie la finantele statului.
    Doamna Melania Hancila a explicat fiecare lucru asa cum l-as fi spus si eu. Clar, concis, corect si la obiect!
    Inca o data, felicitari!
    Dane, pe viitor sa o mai intrebi pe doamna Hancila ce parere are despre economia reala din Romania.
    • +3 (3 voturi)    
      DE CE NU SPUNETI SI CA VOLKSBANK (Joi, 8 decembrie 2011, 10:46)

      ion [anonim] i-a raspuns lui mircea

      ESTE RECORDMENA IN PROCESE ?? Practic este banca care si-a batut cel mai tare joc de romani!!

      Ce are statul si cu politica prosta a bancii?? Domnisoara economista ar fi meritata sa explice de ce din toate bancile din Romania, populatia are cele mai mari probleme cu banca pe care ea o gestioneaza!!!

      Aceasta pozitie fruntasa a acestei banci nu i-a pus niciun semn de intrebare???
      • 0 (0 voturi)    
        ceva argumente fata de afirmatiile Dnei aveti?! (Joi, 8 decembrie 2011, 11:57)

        costica [anonim] i-a raspuns lui ion

        Cititi bine titlul articolului si apoi afirmatiile Doamnei Hancila!!!
        Si aduceti ceva comentarii despre afirmatiile Dnei, daca aveti !!!!
        Aveti aceeasi atitudine tipica politicienilor de a aluneca pe subiect, pentru a abate atentia de la afirmatiile realiste din articol!!!
        Limitati-va la articol, nu vi se pare corect ?!
        Daca Doamna ar fi ridicat in slavi mareata guvernare portocalie, sunt convins ca nu v-ati fi legat de Volskbank..... povestea Volskbank este una, subiectul articolului de fata este altul....
        • +4 (4 voturi)    
          am spus-o si mai jos! (Joi, 8 decembrie 2011, 12:37)

          ion [anonim] i-a raspuns lui costica

          D-voastra l-ati crede pe Severin cind vorbeste de onestitate , pe Ciomu cind vorbeste de chirurgie sau pe Vanghelie cind vorbeste de Dostoïevski?

          Persoanele unei institutii aflate in topul reclamatiilor nu pot fi credibile! Poate ca dra analizeaza bine sau poate ca nu dar, atitat timp cit aceasta pesoana a condus institutia astfel incit acum este cea mai reclamata banca din Romania credeti ca putem avea incredere in viziunile, onestitatea si profesionalismul d-rei??
        • +1 (1 vot)    
          oare d c as asculta incompetenta (Joi, 8 decembrie 2011, 12:47)

          schumi [anonim] i-a raspuns lui costica

          doamna economista!!! stie economia interna a bancii...care o duce bine avand in vedere camataria practica de banca si creditele neperformante record date....filiala romana a bancii a fost lasata de izbeliste cand s-a facut achizitia volksbank la nivel mondial...dc?...pt ca este neperformanta si este condusa de incompetenti care pateaza reputatia bancii....asa ca d c as citi macar ce zice doamna economist sef al unei banci care in curand o sa declare falimentul....pentru ca o sa cada tare banca asta ....
          eu am incredere in declaratiile lui Isarescu pt ca ar fi fost tare nasol daca in locul lui era dna pe care tot o aparati aici....era praf si pulbere de Romania...
          asa ca ...cu toata stima pe care o am pt dna...pt ca este o dna in fond....as sfatui-o sa pastreze un moment de liniste cand mai are afirmatii de facut pt ca reprezinta una dintre cele mai jenante banci din tara si cea mai prosta subsidiara a volksbank....asa ca nu mai faceti legaturi cu portocaliul si in loc sa ascultati sfaturile agentei imobiliare:) mai bine cititi un cancan :)) ... pt ca atat valoreaza expertiza ei...
          • 0 (0 voturi)    
            Dl Isarescu le spune mai ceva ca un politician.... (Joi, 8 decembrie 2011, 15:38)

            costica [anonim] i-a raspuns lui schumi

            Nici un cuvant decat de bine despre Dl Isarescu(singurul despre care pot face o astfel de afirmatie!!), dar tu crezi ca Dl Isarescu poate ca Guvernator sa spuna PUBLIC altceva decat de bine despre Romania ?!
            Ia gandeste-te cum ar fi sa spuna de rau!!!!
            El le spune destul de discret si prea putin concret in public, dar sper ca le spune direct si asa cum trebuie celor care trebuie!!!
            Politicienii si oamenii cu functii importante le spun asa cum TREBUIE si nu de putine ori nu prea este asa....
            Ce parere ai?!
            Cat priveste afirmatiile Doamnei, sa ne limitam la realitatea Romaniei, nu crezi ca afirmatiile sunt reale?!
        • 0 (0 voturi)    
          nici nu este nevoie (Vineri, 9 decembrie 2011, 11:06)

          nenea [anonim] i-a raspuns lui costica

          este o rusine ca o banca plina de procese are nesimtirea sa dea sfaturi si trenduri. doamna in cauza nu merita un raspuns, merita data afara
      • -1 (3 voturi)    
        Si care e legatura? (Joi, 8 decembrie 2011, 12:05)

        Xu [anonim] i-a raspuns lui ion

        Proceselor cu niste adevaruri spuse despre reforna bugetara si economie, de catre o persoana care lucreaza la privat?

        Fac aceste procese adevarurile mai putin adevarate? Daca aveai un argument prin care sa ne spui de ce nu sunt adevarate vorbele lu tanti mai ziceam. Dar tu faci legaturi acolo unde ele nu exista si le iei drept argumente supreme..
        • +1 (3 voturi)    
          simplu fapt ca a lucrat in privat (Joi, 8 decembrie 2011, 12:51)

          ion [anonim] i-a raspuns lui Xu

          credeti ca da valoarea si inteligenta informatiei? De ce as crede pe cineva de la o banca care si-a excrocat clientii mai mult decit unul de la stat??

          Parerea mea: daca era atit de priceputa si onesta nu cred ca banca avea asa multe reclamatii! Deci, dati-mi voie sa nu iau ad literam pledoria domnisoare si sa am dubii cu privire la adevarul absolut al datelor sustinute ....
          • -1 (1 vot)    
            simplul fapt ca (Joi, 8 decembrie 2011, 23:47)

            justin [utilizator] i-a raspuns lui ion

            firma la care lucreaza are procese nu inseamna contrariul.

            nu detine nimeni adevarul absolut.
  • +1 (7 voturi)    
    realista analiza.... (Joi, 8 decembrie 2011, 9:44)

    costica [anonim]

    arata de fapt realitatea romaneasca, altfel decat cea cosmetizata si poleita, asa cum ne-o prezina zilnic locuitorii vremelnici de la Palatul Cotroceni sau de la Palatul Victoria.....
    Una-i realitatea, alta-i politica....
  • +5 (7 voturi)    
    da (Joi, 8 decembrie 2011, 9:53)

    anca [anonim]

    VOLKSBANK............ sa ne spuna mai intai de ce si-a batut joc de populatie . Nu e de mirare ca este singura subsidiara pe care nu o doreste nimeni. Rusine !!!
    • -1 (1 vot)    
      am si eu o intrebare (Joi, 8 decembrie 2011, 23:56)

      justin [utilizator] i-a raspuns lui anca

      Cum si-a batut joc aceasta banca, mai mult decat oricare alta la care romanii si-au luat cu naivitate credite?

      Din cate stiu eu, procesele cu volksbank au aparut datorita modului in care au pus comisioanele (prin comisioane de administrare), nicidecum faptului ca erau mai mari decat la alte banci. Profitand de noile reglementari eu, multi romani au incercat, pe buna dreptate, sa scape de o parte din dobanzi. Daca si reusesc, sunt fericiti. Daca nu, raman ca toti ceilalti.

      Chiar nu vad de ce e banca asta mai rea (a nu se confunda cu un management defectuos care a permis procesele).
      • +1 (1 vot)    
        raspuns pt shout (Vineri, 9 decembrie 2011, 13:22)

        adrian patrascu [anonim] i-a raspuns lui justin

        Shout din cate stii , nu stii mai nimic......Volksbank sunt autorii celebrului COMISION DE RISC care e cam 1/3 dintr-o rata( la ce banca concurenta ai comision de administrare de *800 ron la o rata lunara de 2800 ron?????) , pus la inceputul activitatii lor de creditare agresiva pe o perioada de maxim 1 an si justificat verbal atunci cand intrebai ce cauta chestia aia in contract prin prisma faptului ca nu exista un istoric al relatiei comerciale cu clientul respectiv ???(oricum cand ne-am prins ca l-au pus pe toata perioada au recunoscut ca nu are nici o acoperire economica ca de exemplu comision de administrare dar am fost fraieri ca am semnat asa ca acum asta e ) sa nu mai zic de dobanda fixa care nu e fixa, si vre-o 25 clauze abuzive prin contract ce te duc cu gandul la sclavagism.


        Daca nu vezi de ce banca asta e mai rea du-te la ghiseul ei si fa un credit ...... :)) nici dusmanilor nu le-as dorii sa treaca prin asa ceva...
        • 0 (0 voturi)    
          draga adrian (Vineri, 9 decembrie 2011, 20:37)

          justin [utilizator] i-a raspuns lui adrian patrascu

          Da, stiu despre comisionul de risc. Stiu si ca era formulat pe luna (adica trebuia sa il inmultesti cu 12 pentru a vedea % pe an).

          Nu cred ca ai inteles mesajul meu: Volksbank, a practicat ACELEASI dobanzi ca oricare alta banca, doar le-a numit altfel. Faptul ca au procedat altfel, ti-a dat posibilitatea sa ii dai in judecata.

          Toate celelalte 25 clauze, respectiv dobanzi variabile exista la oricare alta banca.

          Concluzia mea era ca toate bancile din Romania sunt la fel de rele...
  • 0 (2 voturi)    
    TOATE ASTEA FIINDCA DE 22 DE ANI AVEM (Joi, 8 decembrie 2011, 9:57)

    pointless man [utilizator]

    acelasi aparat administrativ bolsevico-fanariot NICIODATA reformat in profunzime. Cum aproape toti politicienii provin tocmai din acest aparat, cu care colaboreaza perfect intru risipa si furt, cine sa-l atace frontal ? Ramin sa plateasca oalele sparte nenorocitii de antreprenori romani (foarte putini, tot mai putini) si cei plecati in strainatate, prin rudele ramase. In orice alta tara din lume emigrarea unui procent semnificativ din populatie intr-un termen atit de scurt ar fi declansat scandaluri si polemici nesfirsite cu repercusiuni concrete asupra clasei politice. Dar filosofii natiei discuta din virful buzelor despre orice in afara de lucrurile importante.
    • -1 (1 vot)    
      Si cum faci schimbarea? (Joi, 8 decembrie 2011, 10:28)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui pointless man

      Uite, PDL a schimbat oamenii din conducere insa statul a ramas la fel. Statul se confunda mai mult cu functionarii decat cu conducerea iar pe functionari n-ai cum sa-i schimbi la nivel global asa cum s-a schimbat conducerea. Dar totusi statul poate sa devina eficient si cu actualii functionari. Cum?
      • 0 (0 voturi)    
        VA INVIT SA CAUTATI PE INTERNET (Joi, 8 decembrie 2011, 12:03)

        pointless man [utilizator] i-a raspuns lui Constantin

        cum s-a procedat in Georgia - ceva de genul "dam afara tot, sau minimum jumatate, apoi re-angajam om cu om" (insa sub puterea de decizie a unora decisi sa faca treaba, plus cunoscatori ai vechilor bisericute pentru a impiedica reformarea lor). PDL n-a schimbat nimic esential, dupa cum s-a putut constata (cel putzin) la ANPR: dupa madam Zaarour [tinara, plina de diplome si masterate, dar la fel de putreda ca Poponel sau Adrian (Drobeta-Turnu) Severin] au urmat altzi jegosi de acelasi calibru pina la recentele arestari. In felul asta nu reformam nimic, o tzinem tot in procese si arestari. Este nevoie ca institutia in sine sa rejecteze leprele, nu procuratura (aia intra pe rol dupa expulzare). PDL nu a facut nimic de acest gen, doar a mimat schimbarea, exact ca toti cei dinaintea lor.

        De aceea ma iau de "filosofii natiei": in loc sa explice, clar si pe intelesul tuturor, de unde ni se trage si cam ce ar trebui facut (la nivel de principii) indivizii, mituiti tot cu functii in administratie (ce altceva poate fi un institut cu firma culturala, dar platit integral de stat ?) se dau fini si moderati, nu cumva sa tulbure apele care i-au ridicat in "fonctzii".

        Repet: PENTRU CE nu detaliaza nimeni reformele din Georgia - nici la stiri, nici macar in discutii de un un nivel mai ridicat ? De fapt tratam la fel tarile baltice, Polonia si chiar Bulgaria (departe de a fi vreo campioana).

        CHIAR NU AVEM NIMIC DE COMPARAT SI INVATAT DE LA VECINI ?
        • 0 (0 voturi)    
          si i-au pus rusii inapoi... (Joi, 8 decembrie 2011, 12:24)

          calator [anonim] i-a raspuns lui pointless man

          Si pe urma a urmat invazia ruseasca. Cat a fost Georgia data inapoi? Inlocuirea unor extremisti cu altii nu cred ca reprezinta o solutie...
  • -1 (5 voturi)    
    Cam aeriana aceasta tanti (Joi, 8 decembrie 2011, 9:59)

    Cataleya [utilizator]

    Economia si bugetul nu se face pe criterii de genul:
    "care e sentimentul.....?"
    O tanti care vrea sa se afle in treaba.
    Si eu am un var care lucreaza pe Wall street.
    NU face altceva decat sa bage niste hartii intr-un computer si apoi sa duca rezultatele intr-un birou de la un etaj mai sus.
    E economist, umbla la cravata si costum, lucreaza pe Wall Street, in rest...........habar n-are ce-i pe-acolo.
    Cam asa si aceasta tanti.
    • 0 (0 voturi)    
      Chiar asa! (Vineri, 9 decembrie 2011, 10:16)

      Prostu' satului [anonim] i-a raspuns lui Cataleya

      Eu am un var la Fratauti care inhama vaca la plug. De aceea, cred ca ar trebui sa avem un premier mai inalt.
      Cam asta-i si nivelul argumentatiei dvs., draga Andradda.
      Acuma', sigur, de fapt e foarte clar ce v-a nemultumit: franchetea neobisnuita a lu' "tanti asta" (pentru care si Dan Popa merita felicitat), precum si faptul ca zisa franchete nu s-a materializat in cazut pe spate cu toate labele-n sus de-atata admiratie in fata perfomantelor puterii.
      Asta e, fiecare postac cu obligatiile lui, nu-i bai mare.
      Eu as vrea sa precizez doar un lucru, pentru ca vad ca foarte multe comentarii leaga profesionalismul tanticii (sau lipsa lui) de procesele pe care le are banca, de cat de proasta si rea e banca etc. (sigur, precizarea nu e pt. dvs., Andradda, dvs. care aveti veri pe WS oricum stiti totul mult mai bine).
      Cocoana este ECONOMIST SEF la Volksbank; functia asta presupune -- nu numai la VB, ci la orice banca din lumea asta -- obligatii si competente cu totul diferite de cele ale unui bancher "operational", precum si putina, sau nicio implicare executiva in activitatea cotidiana a bancii, nemaivorbind de relatiile cu clientii etc. Fonctiioara seamana mai mult cu aceea a unui consultant extern, chitit pe analize si predictii (macro)economice -- pe care, daca vrea, managementul bancii le ia in seama, daca nu, nu.
      De altfel, daca urmariti cariera unor reputati economisti mai prietenosi cu puterea, osa constatati ca multi dintre ei sunt, sau au fost economisti-sefi pe la diverse mult-injurate banci.
  • -2 (4 voturi)    
    pe limba mea (Joi, 8 decembrie 2011, 10:00)

    alex [anonim]

    E primul economist care vb intr-o limba accesibila muritorilor de rand. E pentru prima data cand am inteles exact ce se intampla in Europa si in tara noastra. Felicitari doamnei!!! Oare sunt in stare si cei care ne conduc tara sa citeasca acest interviu si sa traga niste concluzii?? Din pacate, nici in randul opozitiei nu sunt persoane alfabetizate macar ... Vai de noi! Cum s-a reusit aglomerarea unor nulitati in varf cand sunt destui oameni deosebiti??
  • +1 (5 voturi)    
    :O (Joi, 8 decembrie 2011, 10:00)

    Daniela Smeu & Paul Filimon [anonim]

    despre sutele de procese pierdute de volksbank nici o vorba? despre cum incalca permanent legea banca in care activeaza nimica?
    • 0 (0 voturi)    
      Pentru viitoarele comentarii (Joi, 8 decembrie 2011, 12:46)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui Daniela Smeu & Paul Filimon

      In cazul in care anonimii binevoitori vor sa mai comenteze articolele cu privire la Volksbank numele corecte Ioana Daniela SMEU si Doru Razvan FILIMON
  • +2 (4 voturi)    
    Alibi (Joi, 8 decembrie 2011, 10:01)

    Scippio [anonim]

    Dna Hancila nu face altceva decat sa construiasca alibiuri propriei banci si bancilor in general.
    Dupa ce au dat credite cu nemiluita pe baza unor rationamente de gaini fara creier, de genul ca preturile imobiliarelor vor creste la nesfarsit, acum cand petrecerea s-a terminat, incearca sa arunce vina pe altii.
    Exista unele adevaruri in ceea ce spune dar pentru faptul ca acum s-au trezit in brate cu o tona de credite neperformante garantate cu o tona de imobile mega supraevaluate nu este de vina guvernul. Cand petrecerea profiturilor si bonusurilor era in toi era numai meritul lor. Acum pasamite altii sunt de vina. Bietele banci. Volksbank are cel mai dezechilibrat raport credite/depozite se afla la un halucinant 550%. Sa spui ca situatia invatamantului si sanatatii s-a deteriorat vizibil in ultimii ani mi se pare o aberatie. Au fost cumva ultraperformante pana acum si n-am bagat noi de seama? Ca si faza ca taxarea suplimentara asupra bancilor nu e o idee buna. Ghici ciuperca ce-i? Sigur ca nu e o idee buna. De ce sa nu se mai joace bancile in continuare de-a speculatiile cu bani virtuali?
  • +2 (4 voturi)    
    E ca si cum l-ai invita pe Iuda sa vorbeasca (Joi, 8 decembrie 2011, 10:18)

    Bastos [anonim]

    despre cinste si onestitate. Pai banca asta a nenorocit mii de destine. Sint foarte aroganti si santajisti in continuare.Am o speta cu ei de 6 luni si nu reusesc sa o rezolv pentru ca sint santajat la modul propriu sa semnea alte documente. Si voi o invitati pe tanti asta sa vorbeaca de probleme globale, de criza financiaara.
    Seamana a parodie.
    • 0 (0 voturi)    
      Corect! (Joi, 8 decembrie 2011, 16:11)

      Gerula [anonim] i-a raspuns lui Bastos

      Sau pe Severin sa ne povesteasca cum e cu coruptia
  • 0 (0 voturi)    
    CINE VORBESTE ... (Joi, 8 decembrie 2011, 10:27)

    Stefan Nicolescu [anonim]

    Bancherii si angajatii bancilor din sistemul bancar romanesc s-au apucat sa critice sistemul bugetar. Adica, SUPRA-MEGA OBEZUL, sistemul bancar romanesc, il critica si il cearta pe, GRASUL SISTEM BUGETAR. Nu retin sa fi auzit de restructurari si concedieri masive si respectiv reduceri salariale drastice si semnificative in bancile din Romania, in ciuda politicilor bancare foarte proaste si in conditile in care in sistemul bancar romanesc, inca, exista ilogic DAE de 20, 21%. Nu-mi aduc aminte ca bancherii romani si straini din sistemul bancar romanesc sa fi renuntat la LACOMIA BOLNAVA si sa devina mai ALTRUISTI, mai ECHILIBRATI si mai REALISTI devenind in mod real COLABORATORII si ALIATII clientilor bancari din Romania, scazand DAE la o(1) singura cifra procentuala pt. cel mai scump tip de credit si respectiv sa reduca proportional DAE si pt. celelalte tipuri de credite, refinantand neconditionat, toate creditele la cele mai scazute DAE. De asemenea ar fi extrem de binevenita, ca incepand cu 01.01.2012, sistemul bancar romanesc sa introduca O PERIOADA de GRATIE de 1 (UN) AN, deci pt. tot anul 2012, la PLATA RATELOR BANCARE pt. clientii bancari din Romania care doresc sa beneficieze de aceasta masura. Bancherii si angajatii sistemului bancar din Romania trebuie sa coreleze DAE cu salariile si pensiile reale (de mizerie), respectiv cu puterea de cumparare reala, din Romania, in vederea reducerii creditelor neperformante si recapacitarii clientiilor bancari din Romania in a-si achita ratele bancare. Bancherii si angajatii din sistemul bancar romanesc trebuie sa-i priveasca pe clientii bancari romani, micro economic si financiar, si NU macro economic si financiar. Bancherii si angajatii bancilor din Romania trebuie sa reaseze modul lor de lucru pe o baza reala a vieti economico-financiare si sociale si nu pe o baza virtuala si imaginara a realitatii economico-financiare a vietii din Romania.
  • 0 (0 voturi)    
    mda (Joi, 8 decembrie 2011, 10:31)

    Sorin [anonim]

    asa e, statul ar trebui sa cheltuie fix cat colecteaza. Si nu numai cel roman, toate statele. Chiar si la nivel micro, am avut ocazia sa vad firme care au crescut pe datorie si apoi au cazut foarte repede. Imprumutarea ar trebui sa fie un instrument marginal si exceptional in economie, nu regula cum este acum.

    Iar cu reforma aparatului bugetar, parerea mea coincide. Am simtit si eu acelasi lucru, ca n-au redus cu adevarat cheltuielile. Ca sa o poata face in mod real, ar trebui sa reduca birocratia (adica cantitatea de hartie ceruta pe cap de locuitor). Adica sa schimbe legislatia si sa o faca mai simpla.

    Parerea mea.
  • 0 (0 voturi)    
    ... (Joi, 8 decembrie 2011, 10:42)

    horia [anonim]

    Eh! uite d-aia nu se face nimic in Romania... pentru ca in loc sa se comenteze pe subiect, se comenteaza tot timpul pe langa... eu sincer cred ca lumea nu se poate concentra si multi nu pot judeca limpede fiind orbiti de propria persoana.
    On topic: foarte buna si pe intelesul tuturor analiza Dnei Hancila (pentru necunoscatori, econmistul sef intr-o banca, se ocupa cu analiza macroeconomica si prezinta top managementului bancii si clientilor rezultatele acestei analize. Acestea se folosesc mai departe de clienti si de banca in stabilirea strategiei pe termen scurt, mediu si lung)
    • 0 (0 voturi)    
      corect u o conditia ca banca sa fie credibila (Joi, 8 decembrie 2011, 11:19)

      ION [anonim] i-a raspuns lui horia

      In momentul in care iti vorbeste cineva de la o banca care a tras cel mai tare in piept clientii , ce incredere poti avea ?? O fi pe intelescul tuturor dar.... oare domnisoara a inteles clar sau este fair in a spune ce se intimpla in lume - asta este intrebarea :)))!

      Este similar cu conferinta despre spaga a lui Severin!!
      • 0 (0 voturi)    
        ... (Joi, 8 decembrie 2011, 11:44)

        horia [anonim] i-a raspuns lui ION

        Ok... asta tine de reputatia bancii care n-a aplicat principii de risc reputational, reputatie care ii diminueaza femeii asteia credibilitatea. Dar, daca maine sa zicem, se muta la BNR si raspunde exact la fel, atuci o sa se inteleaga? sau lumea o sa inceapa sa-l injure pe Isarescu si tot nu o sa inteleaga nimic?
        • 0 (0 voturi)    
          DEPINDE CUM VA MERGE BNR DUPA CE O VA (Joi, 8 decembrie 2011, 12:40)

          ion [anonim] i-a raspuns lui horia

          ANGAJA!! Dar ma intreb daca BNR o va angaja in aceeasi pozitie ca cea avuta la Volksbank...

          D-voastra v-ati da pe mana lui Ciomu ?? Sau ce opinia ati avea despre previziunile lui ciomul legate despre reusita unei operatii??
          • 0 (0 voturi)    
            ... (Joi, 8 decembrie 2011, 13:52)

            horia [anonim] i-a raspuns lui ion

            omule, m-ai inchis! refuz sa-ti raspund la intrebarile tale care sunt departe de subiectul acestui articol... :))))) uite asa se face treaba in tara asta de kkt! fara argumente m-ai inchis... Bravo! Ai castigat... nimic! ai continuat sa ma contrezi, pentru ce? ai citit macar ce a zis femeia asta? ai priceput ceva? daca da, ce argumente ai impotriva analizei ei? te rog frumos nu incerca sa-mi raspunzi, pentru ca nu cred ca poti sa o faci intr-o maniera logica si n-am rabdare sa descifrez si nici timp...
            • 0 (0 voturi)    
              intrebare din domeniul economic!! (Joi, 8 decembrie 2011, 17:48)

              ion [anonim] i-a raspuns lui horia

              Daca Vantu v-ar vorbi despre fondurile de investitii ati citi articolul??

              Daca nu ati lucra in domeniu economic ati crede ce spune Vantu sau unul ca Ioan Stoica?? Asa si eu, ptr ca nu sunt economist nu pot crede ce spune o persoana cu referinte relativ dubitabile :) !

              in general astfel de informatii nu cred ca prind la public
              • 0 (0 voturi)    
                .... (Joi, 8 decembrie 2011, 20:12)

                horia [anonim] i-a raspuns lui ion

                Da, as citi articolul pentru ca imi permit sa cred ca ce spune el e exact invers, asa cum fac si alti "moguli" care isi urmaresc interesele economice fara scrupule incearcand sa manipuleze pietele... Faptul ca nu sunteti economist nu este o scuza pentru a fi limitat / incult dpdv economic...
                • 0 (0 voturi)    
                  "exact invers" (Vineri, 9 decembrie 2011, 10:22)

                  ion [anonim] i-a raspuns lui horia

                  ar fi minunat sa fim siguri ca ceea ce a spus d-ra este exact invers! Dar, discursurile nu-s nici pozitive si nici negative ci doar o impletire de adevar, miniuna si interes. Din combinarea celor 3 rezulta discursuri pe care naivii le cred dar risca sa ia miniunile ca fiind adevarate, scepticii nu le cred si in felul acesta pierd informatiile adevarul si puse una peste alta oratorul isi vede interesul, cine pica in plasa pica cine nu.... poate la discursul urmator :))) !
                  Eu.... sunt scepticul, cu atit mai mult cind oratorul este un roman care nu prea inspira incredere!!!
                  din nefericire Dan Popa, nu si-a selectat interlocutorul credibil si pentru sceptici :))) !
    • 0 (0 voturi)    
      mai usor cu pianul pe scari (Joi, 8 decembrie 2011, 13:52)

      me [anonim] i-a raspuns lui horia

      Domnul Horia, am ras cu lacrimi cand am citit cuvinte ca: analiza macroeconomica, stabilirea strategiei, etc. Daca bancile ar fi avut astfel de indeletniciri credeti ca se mai ajungea la actuala criza ?? Cine a supraevaluat cotetele si terenurile ? Unde erau analistii si strategii bancilor? La cat de prost au facut analizele si strategiile ajung sa cred ca si-au cumparat diplomele, ei au calcat in picioare legi si principii economice si acum arunca vina pe guverne?? Daca reduci personalul si mai reduci si salariile celor tamasi in sistemul de invatamant si sanatate, se mai poate vorbi de calitate? La noi scaderea a fost nesesizabila deoarece aveam aceste servicii la pamant, europenii (franta, spania, italia, belgia, portugalia) o sa aiba un mare soc cand in urma anuntatelor reduceri bugetare or sa constate ca au ajuns cu acestea la nivelul romaniei...atunci sa vedeti miscari de strada, acum sunt doar la incalzire.
      • 0 (0 voturi)    
        ... (Joi, 8 decembrie 2011, 14:27)

        horia [anonim] i-a raspuns lui me

        woahahahahahaha
        cati prosti... prosti da' multi... aia e! hai c-am fugit
  • 0 (0 voturi)    
    Profi 100% (Joi, 8 decembrie 2011, 11:10)

    radu [anonim]

    Foarte buna analiza, vad ca mai sunt economisti profesionisti in tara asta. Foarte elocvent si fundamentat articol, chiar mai bun decat un Daianu sau Tanasescu.Sigur citeste cine vrea si... dar chiar nu ma asteptam la o analiza atat de corecta. Felicitari!
  • 0 (0 voturi)    
    ... (Joi, 8 decembrie 2011, 11:14)

    mefisto [anonim]

    Fantastic, functionarii bancari nu mai au nicio rusine...Pai tocmai Volksbank poate emite judecati de valoare vis-a-vis de reforme?

    In curand vor avea mai multe procese cu clientii vechi decat clienti noi.
    • 0 (0 voturi)    
      mai au clienti noi ? (Joi, 8 decembrie 2011, 13:58)

      me [anonim] i-a raspuns lui mefisto

      La ce situatie au, la cate procese au in derulare stau si ma intreb cat trebuie sa fi de rezistent sa intri in randul clientilor noi la aceasta banca... Daca aveam banii la ei ai mutam demult... Nu stiu de ce apar interviuri cu reprezentantii unor astfel de institutii care nu respecta cetateanul? Mie imi miroase a reclama mascata, prea intrase VB-ul in anonimat...
  • 0 (0 voturi)    
    reforma VB (Joi, 8 decembrie 2011, 12:16)

    chiuariu [anonim]

    merg citeodata la filiala tm a vb-ului. cam 10 angajati, max 1-2 clienti. mi-au desfiintat contul de 2 ori, fara sa ma anunte, desi mai aveam bani in el. banii au disparut de fiecare data. ultima oara am redeschis contul, am avut de completat 5 formulare pe un total de 7 pagini. ar putea da linistiti afara jumate din personal. reforma e buna, cind e facuta pe pielea altora. dar VB-ul insusi e nereformabil.
  • 0 (0 voturi)    
    Uite cine vorbeste! (Vineri, 9 decembrie 2011, 19:14)

    gabi [anonim]

    Stimata d-na economist sef, uitati ca Volksbank este renumita mai ales pentru abuzurile sale in relatia cu clientii?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by