​DOCUMENT Finanțele recunosc oficial că titlurile de stat destinate populației sunt netransferabile. Dobânda va fi de 5%

de Florin Barbuta     HotNews.ro
Vineri, 15 iunie 2018, 10:16 Economie | Finanţe & Bănci


Ministerul Finantelor
Foto: Facebook/ Ministerul Finantelor Publice
Ministerul Finanțelor Publice (MFP) recunoaște, printr-un comunicat de presă, că titlurile de stat din cadrul Programului Tezaur – ediția Centenar sunt în forma dematerializată, nu pot fi răscumpărate înainte de scadență, sunt netransferabile și nu se tranzacționează. De asemenea, anunță că prețul acestora este de 1 leu/titlu, iar dobânda se ridică la 5%/an, cu scadența la cinci ani. Perioada de subscriere începe astăzi, 15 iunie.



Titlurile pot fi cumpărate de către persoanele fizice rezidente care au împlinit vârsta de 18 ani la data efectuării subscrierii, iar veniturile obținute sunt neimpozabile.

Persoanele fizice pot cumpăra titluri de stat prin următoarele canale de distribuție:
  • în perioada 15 iunie – 06 iulie 2018 de la unitățile operative ale Trezoreriei Statului unde au domiciliul fiscal
  • în perioada  15 iunie – 05 iulie 2018 prin rețeaua de oficii poștale ale Companiei Naționale Poșta Română, din mediul urban, iar în perioada 15 iunie – 04 iulie 2018 din mediul rural.
Coform MFP, un investitor poate efectua, în cadrul perioadei de subscriere, una sau mai multe subscrieri în cadrul unei emisiuni, dar valoarea maximă cumulată a acestora nu poate depăși plafonul valoric de 100.000 lei, pentru subscrierile realizate intermediul unităților operative ale Trezoreriei Statului și respectiv de 100.000 lei pentru subscrierile realizate prin subunitățile poștale din rețeaua Companiei Naționale ”Poșta Română”.
  • Titlurile de stat sunt în forma dematerializată, nu pot fi răscumpărate înainte de scadență, sunt netransferabile și nu se tranzacționează. Dobânda este anuală, plătibilă la termenele din prospectul de emisiune.
  • În cazul decesului, dreptul de proprietate asupra titlurilor de stat se transferă moștenitorilor, care prezintă documentele legale ce atestă calitatea de moștenitori.
”Emisiunea de titluri de stat CENTENAR pune în prim plan investitorul român și îi asigură o dobândă neimpozabilă mai bună decât cele oferite la depozitele bancare. Statul garantează 100% sumele depuse, dobânzile aferente și este corect să plătească pentru titlurile de stat destinate populației la fel cum plătește și pentru cele destinate pieței financiare”, a declarat Eugen Teodorovici, ministrul Finanțelor Publice.

Emiterea titlurilor de stat pentru populație va continua și în lunile următoare, posibil și cu alte maturități care urmează a fi stabilite în funcție de evaluarea interesului pentru această primă emisiune, până la consumarea plafonului anual stabilit pentru anul 2018 la un nivel indicativ de 4 miliarde lei.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





6827 vizualizari

  • +12 (16 voturi)    
    Ai bani si nu stii cum sa-i pierzi? (Vineri, 15 iunie 2018, 10:31)

    Marionette [utilizator]

    Da-i PSD-ului si dormi linistit! PSD munceste pentru tine!
    Chiar ieri citeam ca inflatia oficiala a depasit 5%. Ceea ce ma face sa cred ca in anii ce urmeaza de pesedism va urca la 10-12%. Cea oficiala. Inflatia reala va fi si mai mare, pentru ca mereu inflatia oficiala este mai mica decat cea reala,
    Practic daca iei 10 mere cu banii din titul dati "partidului iubit" primesti inapoi niste bani cu care mai iei 3 mere duipa 5 ani.
    Daca ai bani si n-ai ce face cu ei cumpara stoc/pamant/aur/valuta. Nu-i da PSD-ului ! Ei oricum iti vor fura prin "legi cu dedicatie". Iti va trebui in plus o acreditare, o autorizare, o foaie, o ceva pe care oricum PSD iti va fura din bani, pentru ca ei asta fac. Fura.
    • -7 (7 voturi)    
      aham (Vineri, 15 iunie 2018, 13:23)

      Stefan534324 [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

      pai atunci, pe aceeasi logica, sa desfiintam si Pilonul 2, ca aia investesc 70% din bani in titluri de stat.
      • +3 (5 voturi)    
        Matzu' Gaia (Vineri, 15 iunie 2018, 15:27)

        XtrO [utilizator] i-a raspuns lui Stefan534324

        Vad ca insistati in a debita ineptii.
        Intr-o postare precedenta, unde la fel induceati ideea ca managerii unui fond de investitii plaseaza aiurea banii, neaparat in proportie de 65%, acum ziceti 70%, in titluri de stat, fara discernamant, v-am raspuns urmatoarele:
        "Cu tot respectul (daca nu cumva ati postat cele de mai sus doar pentru a justifica desfiintarea fondurilor private de investitii, mai exact Pilonul II de pensii private), ar fi bine daca v-ati documenta cat de cat inainte de a posta. Ati fi surprins probabil sa aflati ca toate, dar absolut toate investitiie facute de un fond sunt facute dupa cel putin analiza complexa de due-diligence, specifica fiecarui administrator de fond. Credeti ca e cineva atat de nebun incat sa riste o investitie, din banii investitorilor, in cazul de fata privati, fara sa aiba un grad acceptabil de management a riscului acestei investitii? Cum credeti ca e posibil ca un administrator de fond, in deplinatatea capacitatilor mintale, ar investi 65% din activele fondului intr-un instrument financiar cu scadenta fixa la 5 ani, fara o piata secundara de tranzactionare a acestora si fara posibilitatea exit-ului la un moment dat, inainte de scadenta? Care va fi rata inflatiei peste 5 ani? Care vor fi dobanzile de piata? Care va fi paritatea valutara? Cum va evolua riscul politic si riscul de tara? Intelegeti, in acest context ce inseamna investitia a 65% din netul fondului intr-un instrument financiar supus unor riscuri imense, negestionabile, pe care nu cred ca e cazul sa le detaliez aici? Din pacate, daca nu intelegeti asta, inseamna ca nu intelegeti nimic din domeniul investitiilor financiare, insa comentati."
        Mai usor cu pianul pe scari, stiu ca unii sunt mari experti in plasamente financiare, dar despre care n-au niciun habar, dar orisicat!
        • -2 (4 voturi)    
          adica (Vineri, 15 iunie 2018, 17:49)

          Stefan534324 [utilizator] i-a raspuns lui XtrO

          dvs vreti sa spuneti ca daca intr-o alta postare am zis 65 si aici 70 dezinformez. Urmariti prospectele fondurilor private si veti vedea ca ele difera intre ele, dar in intervalul asta se situeaza investitiile in titluri de stat emise de statul roman. Internetul e la indemana oricui, informatiile sunt publice.

          In cazul unui eveniment nefericit cu statul roman, despre ce fel de exit pe titlurile de stat vorbiti, in conditiile in care fondurile de stat trebuie sa investeasca prin lege minim 65% din bani in titluri de stat ? Vor vinde titlurile de stat romanesti si vor cumpara titluri americane? Adica ne vor plati americanii pensiile private ? Astea sunt ineptii, domnule.
          • +1 (1 vot)    
            Decizia si logica investitiilor (Duminică, 17 iunie 2018, 12:18)

            XtrO [utilizator] i-a raspuns lui Stefan534324

            Nu stimate domn, nu acel procent era in discutie ci de modul cum se fac plasamentele financiare ale activului fondului de investitii. Administratorul unui fond de e direct raspunzator de modul in care investeste banii investitorilor in acel fond. Nu stiu de unde aveti informatia ca un fond are obligatia (!!) sa investeasca minimum de 65% din activele sale in titluri de stat, la orice emisiune de titluri, indiferent de tipul si conditiile ofertei. Adica, daca in urma due-diligence se constata ca riscul intr-o asemenea investitie depaseste o limita, administratorul e OBLIGAT sa piarda banii investitorilor in asemenea plasamente? Daca ar fi asa, fie nimeni nu ar investi intr-o asemenea tampenie sau, in secunda 2, toti investitorii in fond si-ar retrage sumele investite si ar cauta altceva, mai eficient. Ia mai cititi legea si vedeti care sunt directiile in care un fond de investitii e abilitat sa investeasca, in afara de titluri de stat. Valori mobiliare. Va spune ceva? Nu vreau sa tin aici lectii despre instrumente financiare, dar daca sunteti de buna credinta si chiar va intereseaza, mai cititi legea care reglementeaza aceasta activitate.
    • -1 (1 vot)    
      10-12 % (Vineri, 15 iunie 2018, 23:39)

      zavalitaa [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

      Ce pregătire aveți, în ce domeniu ?
  • +6 (10 voturi)    
    "Teapa" marca Orlando (Vineri, 15 iunie 2018, 10:40)

    Bogdan_100 [utilizator]

    Clubbing quality :-))))
  • +5 (9 voturi)    
    5% pe an sau pe toata perioada? (Vineri, 15 iunie 2018, 10:51)

    Francisc 1 [utilizator]

    daca e pe cinci ani sa cumpere dragnea si sobolanii lui!
    • +3 (3 voturi)    
      5% pe an (Vineri, 15 iunie 2018, 16:06)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

      Daca sunt garantate, poti sa le cumperi si sa emigrezi. N-ar avea nici un sens altfel, pentru ca acea dobanda va fi platita tot din taxele romanilor.
    • -2 (2 voturi)    
      Întrebarea ta e semnificativă (Vineri, 15 iunie 2018, 23:40)

      zavalitaa [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

      ... arată un anumit nivel, caracteristic chiar și cititorilor presei "quality" din RO
  • +10 (14 voturi)    
    asdta deja suna a disperare (Vineri, 15 iunie 2018, 11:03)

    bogdan1477 [utilizator]

    Daca au ajuns sa se imprumute de la populatie cu 5% (plus costurile de administrare a acestor titluri de stat - distrubuirea, vinzarea, etc) inseamna ca de la banci se imprumuta deja cu 7-8%...

    Acu... sa vedem citi fraieri se apuca de cumparat titlurile alea blocindu-si 5 ani banii, in conditiile in care deja inflatia a sarit de 5% si continua sa creasca, desi BNR sicea ca aprilie va fi virful.
    • -7 (9 voturi)    
      Da, fraierii lasa banii in banci cu dobanda (Vineri, 15 iunie 2018, 11:37)

      xrogo [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      de maxim1,5%!
      • +5 (5 voturi)    
        ai dreptate xrogo (Vineri, 15 iunie 2018, 14:29)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

        Mergi fugutsa la posta si cumpara cit mai multe titluri din alea. daca trebuie, stai si de doua-trei ori la rind, da' ia musai de toti banii.
    • +6 (6 voturi)    
      Comment sters de user (Vineri, 15 iunie 2018, 11:57)

      un_deget_de_secaturi [anonim] i-a raspuns lui bogdan1477

      • +5 (5 voturi)    
        Daca-i asa atunci as vrea sa fie un succes (Vineri, 15 iunie 2018, 12:38)

        Marionette [utilizator] i-a raspuns lui un_deget_de_secaturi

        ...emisia asta de titluri :)))
        • +4 (4 voturi)    
          asta este numai una din bombele (Vineri, 15 iunie 2018, 13:44)

          Sasul70 [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

          care actuala coalitie o lasa celei "urmase" din 2020. Care cu mare probabilitate nu va mai fi PSD-ALDE. Daca bine observati politica in RO este si ea ciclica, (ca si economia unei tari / zone economice mari). Baga tara atat de adanc in datorii, fura pe rupte, pierd alegerile, dau cu totul pe pamant... pe urma se chinuie ceilalti (bucurosi ca au castigat alegerile) sa repare cumva la loc, cu programe de austeritate etc. (cu efecte dezastruoase pt. cei mai slabi social) si pe urma... cine este iarasi votat? cine promite iarasi ca imparte banii care de fapt nu sunt la populatie... de investitii si programe de dezvoltare serioase sa nici nu mai vorbim...
      • +4 (4 voturi)    
        am dubii ca-s toti atit de prosti (Vineri, 15 iunie 2018, 14:32)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui un_deget_de_secaturi

        Mai degraba tind sa cred ca-s lenesi si delasatori si pentru 100 de lei in plus la ajutor/pensie voteaza cu orice hots. Da' spoer sa ai tu dreptate si poporul PSD sa fie suficient de prost incit sa imprumute statul cu cit mai multi bani. Statul le mareste salariile, ei cumpara titluri din marire, si treab merge ca pe roate :D
      • -1 (1 vot)    
        nu avem inflație de 5% pe 2018 (Vineri, 15 iunie 2018, 23:48)

        zavalitaa [utilizator] i-a raspuns lui un_deget_de_secaturi

        ... ci pe trim. I, e altceva. Pe tot anul 2018 probabil vom fi sub 4%, sursele de inflație s-au epuizat (energie, importuri masive, consum pe datorie temporizat de noua politică BNR).

        În altă ordine de idei - 5% neimpozabili la o maturitate de 5 ani, la sume mici de bani, este o ofertă de nerefuzat, în condițiile în care Statul se împrumută de la bănci la scoruri mult mai mici, iar randamentele nete la chirii nu sunt mult mai mari.
        • 0 (0 voturi)    
          diferenta e valuta (Miercuri, 20 iunie 2018, 20:08)

          jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui zavalitaa

          Randamentele la chirii sunt 5-6-7%/an in valuta, nu in lei. Leii sunt afectati de inflatia locala, care vrand-nevrand e sus. Si nu se va calma prea repede, doar ai auzit scuza guvernamentala cu cresterea petrolului, acum creste si dolarul.
          Cresterea salariului minim forteaza in cascada reajustarea altor salarii si scumpirea produselor, plus specula comerciantilor datorita faptului ca lumea are mai multi bani.
    • -2 (2 voturi)    
      deloc 7-8% (Vineri, 15 iunie 2018, 23:42)

      zavalitaa [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      Aveți toate informațiile, chiar și aici, pe hotnews, despre randamentele la care se împrumută statul român de la bănci, cu maturități cu tot.
  • +4 (4 voturi)    
    Adică statul plătește 5.2% străinilor pe dolari (Vineri, 15 iunie 2018, 13:49)

    hic sunt leones [utilizator]

    5% românilor pe lei?
    La 5% inflație, câștigul pe leu este 0; dacă se mai adaugă diferența de curs, „câștigul” este negativ.
    Ce fac oameniii cu bani de investit? Investesc prin intermediul companiilor străine care au acces la achiziția de obligațiuni cu randament 5.2% în dolari.
    • 0 (4 voturi)    
      in cazul inrautatirii situatiei economice (Vineri, 15 iunie 2018, 17:53)

      Stefan534324 [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

      si a unor falimente bancare, ai putea fi multumit cu 5% siguri, chiar daca inflatia e 10%. Chestie de gust..

      Eu nu fac lobby ca cineva sa cumpere titlurile astea de stat, dar nu-mi place nici extrema cealalta.
      Ori ca-ti fura PSD-ul banii, ori ca ti-i fura bancile private, tot furt ramane.
      • +1 (1 vot)    
        Păi în loc să cumpăr titluri de stat românești (Sâmbătă, 16 iunie 2018, 12:08)

        hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui Stefan534324

        în lei cu dobândă de 5% de la statul român, prin intermediul unei bănci private înregistrată în România, mai bine cumpăr titluri de stat românești dar în dolari cu dobândă de 5.2% tot de la statul român, tot prin intermediul unei bănci private dar înregistrată în alt stat.
        Garanția este dată de statul român - indiferent că vorbim de lei sau de dolari - doar că îmi asum riscul inflației dintr-un stat cu economie previzibilă, și nu pe cel al unui stat care, așa cum ne arată ultimele cifre statistice, folosește inflația pentru a obliga populația să-i susțină politicile sociale (rupte de realitățile economice).
    • -1 (1 vot)    
      care 5,2% în dolari ? (Vineri, 15 iunie 2018, 23:52)

      zavalitaa [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

      Confunzi plasamente în valută forte la maturități mari (15-20 de ani) cu plasamente în valută națională la maturitate mică (5 ani).

      În ultimii 5 ani inflația la leu a fost minusculă.

      Nu crezi că e cazul să așteptăm următorii 5 ani ca să tragem niște concluzii ?

      Diferența de curs nu o adaugă nimeni, românii normali plasează leii ca să-i cheltuie tot în lei.
      • 0 (0 voturi)    
        Cu cât perioada împrumutului este mai lungă (Sâmbătă, 16 iunie 2018, 12:16)

        hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui zavalitaa

        cu atât dobânda este mai mică.
        Eu nu am chef să aștept nicio secundă ca să trag concluzii în materie de investiții; mă uit la istoric, la evoluții, la riscuri și trag o concluzie imediată. Iar în acest caz, dacă mă uit la istoric și fac calculele matematice în privința riscurilor și randamentelor, concluzia este simplă: 1 leu, investit în titluri de stat românești denominate în dolari îmi aduce profit pe când același leu, investit în titluri de stat denominate în lei, îmi aduce pierdere.
        • +1 (1 vot)    
          deloc (Sâmbătă, 16 iunie 2018, 15:40)

          zavalitaa [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

          Randamentul la titluri de stat, instrument în care investesc de vreo 10 ani, este direct proporțional cu maturitatea plasamentului.
          Se poate verifica foarte ușor, dealtfel, comparând cifrele de pe piața secundară, dar și cele de la piața primară (se dau știri constant).
        • 0 (0 voturi)    
          completare (Sâmbătă, 16 iunie 2018, 15:45)

          zavalitaa [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

          Deasemenea, evident, sumele mari aduc randamente superioare în raport cu cele mici.

          ȘI din acest motiv, 5% la 5 ani pt. orice sumă în lei e un plasament fantastic - cu o singură condiție, să ai treabă în general cu plasamentele financiare și mai ales, să-ți permiți blocarea sumei pe 5 ani (adică o perioadă medie).
          • 0 (0 voturi)    
            Eu prefer instrumentele financiare private (Sâmbătă, 16 iunie 2018, 17:50)

            hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui zavalitaa

            care aduc randamente mai bune.
            Ai dreptate, în cazul statului, randamentul este direct proporțional cu timpul.
            Dar prima mea constatare rămâne valabilă și hai să ți-o demonstrez cu cifre.

            În feb 2012 statul român emite euro obligațiuni (adică obligațiuni care sunt vândute în afara României) în dolari cu maturitate la 10 ani și cupon de 6.75%; tot în feb 2012 același stat emite obligațiuni (adică vândute în România) în lei pe 15 ani (care-s mai mulți decât 10) cu un randament de 6%; în mar același an emite obligațiuni (tot pt piața din România), tot în lei pe 111 luni (adică aproape 10 ani) cu un randament de 5,95%)...

            la un randament pe euro obligațiune (adică instituție financiară din afara României) de 6,75%: 100 de lei/28,83 usd (pe curs mediu 2012), devin astăzi (feb 2018) 37,33usd/140,64 lei.
            La un randament pe obligațiune de 2,7%: 100 de lei devin 125,92 lei.

            Deci euro obligațiunile sunt mai rentabile decât obligațiunile.
            • 0 (0 voturi)    
              mere cu pere (Duminică, 17 iunie 2018, 12:05)

              zavalitaa [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

              Targetul emisiunii de față NU este același cu al emisiunilor de eurobonduri, pe motive de amploare sume, perioadă blocare bani, comision de custodie și ușurința accesării.

              1. Sume implicate : foarte mari (1000-10000 eur/dolari per bucată) la cele în valută forte, de la 1 leu la cele în lei.

              2. Deși emisiunile în valute forte pot fi vândute pe piața secundară, termenul inițial al emisiunii e mare, iar vânzarea implică costuri. În cazul leilor, maturități mici, medii.

              3. Emisiunile de eurobonduri, indiferent de monedă au comisioane de custodie care se încadrează între 0,5-1% din principal pt. că sunt deținute efectiv de bâncile străine, tu nu le cumperi de la Statul român. Dap, chiar atât de mult.

              4. În sfârșit, aceelași emisiuni și randamentele de care pomeniți sunt specifice PIEȚELOR PRIMARE, inaccesibile persoanelor fizice, ca și la lei dealtfel, ca atare randamentele alea din februarie 2012 sunt pe hârtie, nu le-ați văzut, nu le-ați încasat, și asta pt. că randamantele PIEȚELOR SECUNDARE sunt mult inferioare.

              Una peste alta, revin la concluzia mea anterioară : în viața reală, chiar dacă e ideea pesedeului, un câștig de 5% pe 5 ani la sume mici, accesabil la orice oficiu poștal bate la fund orice vis frumos teoretic cu eurobonduri.
              • 0 (0 voturi)    
                Încă o dată: (Miercuri, 4 iulie 2018, 12:14)

                hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui zavalitaa

                5% randament pentru o monedă cu inflație de 5% înseamnă câștig 0.
                2% randament la o monedă cu inflație 1% înseamnă câștig 1%.
                Deci 5% pe leu este mai nașpa decât 5.2% pe dolar oricât ai zice tu altfel.
  • +1 (1 vot)    
    cum se procedeaza daca se trece la moneda euro? (Sâmbătă, 16 iunie 2018, 1:44)

    cuculescul [utilizator]

    in cazul improbabil al trecerii la euro inainte de 2023, la ce curs EUR/RON se vor plati dobanzile si valoarea nominala?
    • 0 (0 voturi)    
      la cursul de atunci (Sâmbătă, 16 iunie 2018, 8:00)

      zavalitaa [utilizator] i-a raspuns lui cuculescul

      Se va stabili un curs etalon și aia va fi tot.
      Slabe șanse, totuși, iar maturitatea acestei emisuni este chiar la jumătatea lui 2023.
  • +1 (1 vot)    
    tot felul de oameni ciudați (Sâmbătă, 16 iunie 2018, 16:03)

    zavalitaa [utilizator]

    Unii de pe aici anunță inflații anuale cu 2 cifre, de parcă jucăm jocuri pe Facebook, ignoră cu veselie inflația pe ultimii 5 ani (aia zero), confundă inflația trimestrială (5%)cu cea anuală (va fi mult sub 4) după care se declară nemulțumiți de randamentul de 5%, că de ce băncile primesc 7-8% (nu, nu primesc 7-8%, ba chiar primesc jumătate pe 5 ani).

    Alții se declară experți și compară superior randamente la dolari, unde n-am avea inflație (măi să fie, adică la preschimbarea în lei chiar nu se poate pierde, incredibil, păi spuneți-le fraierilor cu plasamente în EUR pe ultimii 10 ani, care au câștigat doar din curs, ratând dobânzi uriașe la lei) la bănci străine (comision de custodie de te ustură de nici nu știai că ai locul ăla) și la maturități de 15-20 de ani, pe sume maaari de tot - cu oferta asta de 5% la lei pe 5 ani, orice sumă. În acest timp, la chirii se câștigă net sub 6%, și cu ce bătaie de cap, și pe ce sume blocate și pe câți ani.

    Cei mai mulți o dau pe critică de partid, ce vine de la pesedeu e câh.

    Nu scapă de critică nici asistații sociali din RO, musai votanți PSD, ăia 200 mii cu 175 de lei lunar, cei ce îngroapă financiar România.

    Dacă ăsta e nivelul educației financiare a cititorilor presei quality din RO, e trist rău de tot.

    Mă gândesc totuși că astfel de oameni nu au oricum bani de plasat în chestii exotice, cum ar fi titlurile de stat, deci măcar nu are nimeni vrea miză în toată povestea.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by