Povestea srilankezilor de la Cluj: Vecinii sunt nemulțumiți, dar nu vor să argumenteze de ce (actualdecluj.ro)

de F.B.     HotNews.ro
Luni, 3 februarie 2020, 21:16 Economie | Finanţe & Bănci


Srilankezii din Cluj
Foto: Actual de Cluj
​HotNews.ro a relatat luni trei cazuri asemănătoare cu Ditrău, petrecute la Vâlcea, Cluj și în apropiere de București. În cazul Clujului, patronii unui restaurant au angajat oameni din Sri Lanka pe care i-a cazat aproape de locul de muncă. Vecinii i-au reclamat la toate autoritățile. La un moment dat jandarmii au venit cu duba de intervenție. Materialul în puteți citi aici. Publicația locală Actualdecluj.ro a încercat să afle ce se întâmplă acolo și de ce vecinii care au semnat o petiție împotriva lor sunt nemulțumiți.

Pe o stradă din selectul cartier Gruia din Cluj-Napoca, cu vile scumpe și Porsche parcat în fața casei, e deranj mare: de ceva vreme aici s-au cazat 22 de srilankezi, prilej de scandal între vecini, care l-au hărțuit pe angajator, au semnat o petiție și au asmuțit cam toate instituțiile, spune publicația.

Strada Lăpușului din Gruia e o stradă mică și liniștită, cu doar câteva case. Dintre proprietari, 15 se pare că au semnat o petiție autorităților prin care cer arbitrarea nemulțumirii lor, anume că într-unul dintre imobile, o fostă grădiniță, sunt cazați 22 de străini cu pielea închisă la culoare, care nu se știe ce caută aici și cât de legal muncesc.

Nimeni însă nu-și asumă în fața reporterului actualdecluj.ro nemulțumirile clare și, de cele mai multe ori, nici semnarea petiției.

Patronul a declarat publicației actualdecluj.ro că vecinii au făcut o petiție și au început să vină controale, pompieri, ITM, Poliția Locală.

“Domnii de pe stradă au reclamat, mi-au spus că le-am stricat strada, că e zonă de lux. Statul îmi dă dreptul să aduc oameni, pentru că e fluctuație mare de personal, nu e stabilitate. Rulăm foarte mulți oameni, primim demisii prin mesaje. Ei sunt foarte uniți. La spălat de vase dacă au mult de lucru și pe stația cealaltă nu are merge să-l ajute fără să-i zică șeful, ceea ce cu românii nu se întâmplă. Sunt uniți, vor să învețe, nu au venit aici să deranjeze”, spune unul dintre patroni.

Pe strada Lăpușului e liniște în această seară. Doi dintre vecini și-au asumat că au semnat petiția dar nu vor să vorbească despre asta cu reporterul actualdecluj.ro, un al treilea răspunde că nu are nicio problemă cu noii săi vecini. ”Nu sunt ditrăist”, spune el.

Vezi întregul material realizat de Actualdecluj.ro


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





20514 vizualizari

  • -6 (52 voturi)    
    .... (Luni, 3 februarie 2020, 21:54)

    tirolez [utilizator]

    "merge să-l ajute fără să-i zică șeful, ceea ce cu românii nu se întâmplă".
    Da, stim cum sunt romanii, ca doar traim in Ro, dar poate nu-si doresc sa stea 10 in camera si sa lucreze ore fara numar fara plata suplimentara. Daca doreau, nu ramaneau in Ro, plecau in Italia/Anglia/etc.
    Se prefigureaza cumva import masiv de mana de lucru din afara si asta e doar buzduganul(sau bumerangul?)care avertizeaza nu sunteti de acord cu invazia de muncitori ieftini si docili = va etichetam rasisti?
    • -4 (38 voturi)    
      mai degraba (Marţi, 4 februarie 2020, 9:24)

      Point [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

      e batul din cui.
      deodata,asaaa pe nemancate,patonul roman a cunoscut binefacerile sclavagismului.
      amarastenii astia lucreaza fara acte,fara beneficii,fara sa plateazca taxe.cine profita?
      pai intrebati la casa de PR HN.
      • +11 (31 voturi)    
        Ai tu (Marţi, 4 februarie 2020, 10:20)

        Unu din multime [utilizator] i-a raspuns lui Point

        Certitudinea ca lucreaza fara acte?
        • -3 (15 voturi)    
          curand (Marţi, 4 februarie 2020, 14:24)

          Point [utilizator] i-a raspuns lui Unu din multime

          sper sa rabufnesca si haznaua asta.
          insa mai trebuie sa curga apa la moara smecherilor care au clocit manevra asta.
          va dau un pont:pana acum cativa ani multi patronii angajau pe contract de colaborare.de ce oare?cati doseau actele si mai adaugau cate o anexa?
          iar faptul ca apar fel de fel de intepati,ca cei de mai jos,care la comanda te injura de alea sfinte,parca le-ai luat untul de la gura,ma pune pe ganduri.
      • +12 (32 voturi)    
        despre (Marţi, 4 februarie 2020, 10:44)

        costelo999 [utilizator] i-a raspuns lui Point

        fraiere, muncitorii astia sunt veniti cu contract cam cum parintii tai s-au dus la cules de capsuni in spania, astia lucreaza cu acte in regula, cu beneficii, si platesc taxe si impozite la statu roman, ca sa iei tu pensie sau ajutor social, de profitat profita romania, si in cele din urma tu, habarnaistule.
      • +8 (28 voturi)    
        aberezi (Marţi, 4 februarie 2020, 11:31)

        numaiamnume [utilizator] i-a raspuns lui Point

        astia lucreaza cu acte, dar ce sa ma astept de la un rasist ca tine?
      • +4 (22 voturi)    
        /// (Marţi, 4 februarie 2020, 12:22)

        hmara [utilizator] i-a raspuns lui Point

        Dar de unde stii tu, ca un om mare, ca lucreaza fara forme legale ???
        Ai verificat tu?
        Vorbesti sa te afli in treaba, fara sa stii.
    • +7 (23 voturi)    
      . (Marţi, 4 februarie 2020, 10:44)

      ximigu [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

      Românii stau 10 în cameră în alte țări, după care se plâng când vin alții și le iau locurile de muncă din țară. Ipocrizie maximă.
      • -3 (13 voturi)    
        sa mori tu (Marţi, 4 februarie 2020, 11:33)

        Kosmos [utilizator] i-a raspuns lui ximigu

        Aproape toti care vin in ROmania sa munceasca pe 500 de dolari vin doar pt ca e o poarta de intrare spre Vest./
        • +2 (16 voturi)    
          Asa ziceau (Marţi, 4 februarie 2020, 12:05)

          yol [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

          Si cativa savanti din ditrau! Si ei pareau la fel de convinsi de adevarul lor.
          Sigur nu esti din ditrau?
        • +2 (8 voturi)    
          Din Ro nu poti intra in UE fara viza Schengen (Marţi, 4 februarie 2020, 15:42)

          jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

          La noi la firma a venit acum vreo 3 ani un indian sa il instruim, a durat 6 luni obtinerea vizei ... Era inginer, nu spalator de vase sau brutar. Nu ii trebuia drept de munca , etc ...
          Chestia cu Romania e valabila daca obtii pasaport romanes (moldovenii si ucrainienii care cica au bunici romani)
    • -4 (12 voturi)    
      e profitabil (Marţi, 4 februarie 2020, 11:19)

      Dragoon [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

      e profitabil pentru cam toata lumea. Pentru patroni ca au munca ieftina si infinita, pentru mine sau tine ca platesc taxe deci ajuta
      SIngurii care sufera sunt cei care au nevoie de munca dar vor salarii decente, de ce ar platii cineva mai mult pe cei mai saraci cand poti sa aduci din afara.
      Lumea zic ca sunt lenesi dar sunt destui care pur si simplu nu vor sa munceasca pe sumele alea si in loc sa fie platiti cat sa fie motivati sa munceasca aduc din afara.
    • +1 (11 voturi)    
      Acolo e vorba de rasism (Marţi, 4 februarie 2020, 14:14)

      jonk [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

      Romania are deficit de forta de munca si in acelasi birturile satesti sunt pline de betivi apti de munca. Imi aduc aminte cum la inundatii munceau militarii si satenii chefuiau la "club".
  • -8 (26 voturi)    
    Lol (Luni, 3 februarie 2020, 22:05)

    mitg [utilizator]

    Sigur ca e portul lor traditional, dar daca ies in poale la strada, nici nu ma mir ca vecinii au fost nemultumiti.
    • -1 (41 voturi)    
      Oras de provincie (Marţi, 4 februarie 2020, 6:53)

      Anarb [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      Oricat s-ar investi in Cluj, ramane un mare handicap de mentalitate fata de Buc.
      Intr-un oras in care masinile au colante cu “Mandru ca sint ardelean” nu au cum sa vina inca o data cat e orasul munteni si moldoveni. Iti iei injuraturi si daca ai numere de Alba sau in cel mai fericit caz fac misto de tine.
      • -1 (25 voturi)    
        asa e... (Marţi, 4 februarie 2020, 9:55)

        Martha Logu [utilizator] i-a raspuns lui Anarb

        astia l-au avut pe funar 12 ani primar, ce sa te astepti de la ei?
        • +5 (19 voturi)    
          Viorel Lis (Marţi, 4 februarie 2020, 11:45)

          yol [utilizator] i-a raspuns lui Martha Logu

          Ti se pare mai breaz? Sau Oprescu? Sau Vanghele? Sau Firea?
        • -4 (8 voturi)    
          /// (Marţi, 4 februarie 2020, 12:25)

          hmara [utilizator] i-a raspuns lui Martha Logu

          Sunt acrii strugurii pt tine, nu?
        • -3 (9 voturi)    
          Multe orgolii ranite in Buc cand e vorba de Cluj (Marţi, 4 februarie 2020, 17:29)

          CalinFlorea [anonim] i-a raspuns lui Martha Logu

          Multe orgolii ranite in Bucuresti cand vorbesti de Cluj. In primul rand, Gruia e un cartier locuit in majoritate de cetateni de etnie maghiara, poate urmaresc si ei teeviziunile de la Budapesta cu propaganda anti-migratie, iar manipularea produce efecte, vedeti ce se intampla cu telespectatorii A3 si RTV.
          Bucurestenii atata stiu, tarani si provincie, daca nu stai in Colentina, in Baicului, in Ferentari ori in Rahova, gata esti taran din provincie.
          Clujul este un oras super tolerant cu lume civilizata, cu mult peste media Romaniei, ba chiar peste media Transivaniei, dar.... peste tot gasesti rasisti, extremisti, idioti, nu-i ceva iesit din comun, dar rasismul nu e ceva caracteristic Clujului.
          Sa compari Clujul cu Bucurestiul e ca si cum ai compara Viena cu Stambulul, pastrand proportiile. Si Istambulu-i mai mare decat Viena si ceva mai la est. La sud-est
          • -2 (2 voturi)    
            Serios? (Marţi, 4 februarie 2020, 20:29)

            Iomen [utilizator] i-a raspuns lui CalinFlorea

            Ups, te-o piscat cu Bukale, nu-i ase? Exact de atitudinea asta aroganta gratuit cred ca era vorba. Ai rezolvat demonstratia.
            Altfel nuntile la cort din Manastur sint facute de bucuresteni? Cumva uitati ca a 3-a minoritate din RO populeaza cel mai intens plaiurile transilvane cantate de marele bard ardelean Guta.
            Un singur lucru l-ai nimerit: comparatia cu Viena. La ce e acum in Schwedenplatz prefer Sultanahmet de 10 ori.
          • -2 (2 voturi)    
            Inventatorii Caritasului (Marţi, 4 februarie 2020, 21:11)

            Ioizu [utilizator] i-a raspuns lui CalinFlorea

            De vienezi justitiari ce sinteti ati eliberat tot clanu’ Corduneanu. Cand te citesc parca-l si aud pe jandarmu’ de la gara dand cu bocancu si urland: “Tu cu cine ai impresia că vorbeşti?! Io îs nime în Cluj, mă?!”
            • +1 (1 vot)    
              oare de ce simtiti nevoia sa-i atacati pe clujeni? (Miercuri, 5 februarie 2020, 1:59)

              CalinFlorea [anonim] i-a raspuns lui Ioizu

              Cred ca gresiti, Clanul Corduneanu-i in Moldova, din cate stiu, nu in Ardeal. Cat despre caritas.... a fost infiintat la Cluj, dar de clujeni? Hai sa ne amintim atunci si de toate fondurile de investitii sin Bucuresti si de toate bancile care au dat faliment
          • +2 (2 voturi)    
            Tafnosi, falsi bucuresteni, (Marţi, 4 februarie 2020, 21:54)

            Namaste [utilizator] i-a raspuns lui CalinFlorea

            majoritatea nefiind bucuresteni din tata-n fiu ci stabiliti de industrializarea ceausista,
            • +2 (2 voturi)    
              bucuresteni de Oltenita (Miercuri, 5 februarie 2020, 1:49)

              CalinFlorea [anonim] i-a raspuns lui Namaste

              Sau de Giurgiu
              ori Videle
      • +3 (21 voturi)    
        Lumea are impresia (Marţi, 4 februarie 2020, 9:55)

        Zummm [utilizator] i-a raspuns lui Anarb

        Ca aia au 2 creiere si 4 maini Tot niste tartani din Rromania sunt.
      • -1 (21 voturi)    
        provincie (Marţi, 4 februarie 2020, 10:47)

        costelo999 [utilizator] i-a raspuns lui Anarb

        sa vezi ce injuraturi iti iei daca ai nr de provincie in bucuresti, iar daca ai de teleorman, o iei rau de tot, si bucuresteanul e rasist, nu accepta alti veniti in bloc , la locul de parcare, ii considera migranti, mai ales ca stau fara acte
        • +1 (11 voturi)    
          ciudat (Marţi, 4 februarie 2020, 13:32)

          dj [utilizator] i-a raspuns lui costelo999

          Pana sa ajunga dragnea mare si tare in psd n-am vazut masina cu numar de tr in Bucuresti. Deloc. Dupa aceea au aparut brusc, culmea, majoritatea masini noi si scumpe si conduse asa, tip bmw, fara sa respecte regulile de circulatie. Ciudat. E drept ca sunt si unele masini mai de oameni normali, prespun ca sunt ale celor care n-au fost salcie in fata pesedeilor in acel judet.
          • -1 (7 voturi)    
            Aiurea (Marţi, 4 februarie 2020, 16:03)

            ids [utilizator] i-a raspuns lui dj

            Bukale e la 50km de TR. A fost intotdeauna plin de masini de TR, la fel cum sint PH, DB, AG, GR, IL, CL iar pe vremea lu’ Ceasca te asigur ca erau Dacii.
        • -1 (13 voturi)    
          Vorbesti de Buc din CJ (Marţi, 4 februarie 2020, 14:42)

          Anges [utilizator] i-a raspuns lui costelo999

          Habar n-ai cum sta treaba. Am mers 4 ani jumate cu nr de CJ in Buc. Nu m-a injurat absolut nimeni. Ce-i drept nici nu sint bizon si respect pe ceilalti. Oricum in Buc sint mai multi ardeleni decat la CJ si in general mai multi din afara Buc decat nascuti aici.
          Exact asta ii lipseste CJului si cu atitudinea asta nici nu va avea vreodata.
          • +1 (1 vot)    
            Sa vorbim din Buc despre Buc (Marţi, 4 februarie 2020, 19:51)

            CalinFlorea [anonim] i-a raspuns lui Anges

            Care atitudine? Chiar n-am inteles. Mitocania si nesimtirea, atat la volan cat si pe strada? Asta n-o sa aiba Clujul niciodata, asa e. Cred ca daca facem un sondaj (nu in Transilvania, in restul tarii) pentru a vedea opinia romanilor vizavi de Bucuresti si Cluj, cred ca stiti si dumneavoastra rezultatul.
            Dar aveti dreptate, in Bucuresti lumea(nu toti, fireste, vorbesc despre o medie) e nesimtita cu toti, nu doar cu cei care vin din afara Bucurestiului, nu conteaza ce numar de masina ai.
            Stau zilnic la coada, venind dinspre Chiajna, pentru a intra spre Sos Chitilei. Stai la coada si astepti cate jumatate de ora doar de la ultimul sens giratoriu, dimineata, fiindca sunt multi care intra in fata. Tu stai ca prostul si ei se cred destepti. Pai ce e asta, nu e hotie? Eu stau si astept si el imi fura locul, ba mai mult, celor care intra in fata li se face loc, politicos. Oare toti or fi avut vreo urgenta? Au zilnic cate o urgenta, ca pentru unii cred ca e o practica cotidiana. Da, hotii au si complici, li se face loc in coloana. Insa daca vrei sa iesi de pe o strada secundara intr-una intens circulata, stai ca prostul si astepti ca nici unul nu numai ca nuti face loc, ca nu astepti politeturi si bun sint in traficul din Bucuresti, dar nici unul nu vrea sa te lase, ba daca se opreste traficul si pe strada intens circulata, atunci se baga in fata ta ca sa te blocheze. In rest ce sa spun... Claxoane interminabile la stop chiar daca e rosu, urlete, isterie.... o atmosfera demna de o capitala europeana. Frumos in Bucuresti, sa tot stai vreo cinci ore in trafic.... si nu stai numai din cauza infrastructurii, stai si din cauza traficului blocat de catre cei din trafic. E o moda sa treci pe partea dreapta, iar apoi la prima intersectie sa faci la stanga.
          • +1 (1 vot)    
            Sa vorbim atunci din Buc despre Buc (Marţi, 4 februarie 2020, 23:35)

            CalinFlorea [anonim] i-a raspuns lui Anges

            Care atitudine? Chiar n-am inteles. Mitocania si nesimtirea, atat la volan cat si pe strada? Asta n-o sa aiba Clujul niciodata, aveti dreptate. Cred ca daca facem un sondaj (nu in Transilvania, in restul tarii) pentru a vedea opinia romanilor vizavi de Bucuresti si Cluj, cred ca stiti si dumneavoastra rezultatul.
            Dar aveti dreptate, in Bucuresti lumea(nu toti, fireste, vorbesc despre o medie) e nesimtita cu toti, nu doar cu cei care vin din afara Bucurestiului, nu conteaza ce numar de masina ai.
            Stau zilnic la coada, venind dinspre Chiajna, pentru a intra spre Sos Chitilei. Stai la coada si astepti cate jumatate de ora doar de la ultimul sens giratoriu, dimineata, fiindca sunt multi care intra in fata. Tu stai ca prostul si ei se cred destepti. Pai ce e asta, nu e hotie? Eu stau si astept si el imi fura locul, ba mai mult, celor care intra in fata li se face loc, politicos. Oare toti or fi avut vreo urgenta? Au zilnic cate o urgenta, ca pentru unii cred ca e o practica cotidiana. Da, hotii au si complici, li se face loc in coloana. Insa daca vrei sa iesi de pe o strada secundara intr-una intens circulata, stai ca prostul si astepti ca nici unul nu numai ca nuti face loc, ca nu astepti politeturi si bun sint in traficul din Bucuresti, dar nici unul nu vrea sa te lase, ba daca se opreste traficul si pe strada intens circulata, atunci se baga in fata ta ca sa te blocheze. In rest ce sa spun... Claxoane interminabile la stop chiar daca e rosu, urlete, isterie.... o atmosfera demna de o capitala europeana. Frumos in Bucuresti, sa tot stai vreo cinci ore in trafic.... si nu stai numai din cauza infrastructurii, stai si din cauza traficului blocat de catre cei din trafic. E o moda sa treci pe partea dreapta, iar apoi la prima intersectie sa faci la stanga.
            • 0 (0 voturi)    
              nu-ti (Miercuri, 5 februarie 2020, 0:45)

              CalinFlorea [anonim] i-a raspuns lui CalinFlorea

              mea culpa..... tastatura cu probleme sau poate graba....
              Nu ma refeream la Udrea cand am scris „nuti”, „nu-ti” am vrut sa scriu, adica „nu iti....face loc”
        • +1 (1 vot)    
          "Bucuresteni" ?! (Marţi, 4 februarie 2020, 21:50)

          Namaste [utilizator] i-a raspuns lui costelo999

          autenticii au disparut in anii socialismului national. :-(
      • -4 (8 voturi)    
        presa (Marţi, 4 februarie 2020, 16:40)

        OvidiuLazar1 [anonim] i-a raspuns lui Anarb

        Oricat de dezvoltate e preasa din Bucuresti, ramane un mare handicap lenea de a investiga mai amanuntit, rezultat in fake news.
  • +21 (41 voturi)    
    In Cluj toate cartierele sunt exclusiviste? (Luni, 3 februarie 2020, 22:28)

    Urzitoru [utilizator]

    Si Andrei Muresanu, Gheorgheni, Borhanci... Hai mai jurnalisti de Cluj, mai dati-o in colo de exprimare si de marketing! Cartierele astea sunt exclusiviste eventual prin faptul ca sumele cerute la chirii te exclud pe tine ca potential chirias! :) Probabil vecinii acelor muncitori erau suparati ca nu platesc mii si mii de euro chirie! De alt fel, daca mergi pe multe din strazile aflate in aceste cartiere, te simti ca la tara! Case anoste, garduri si porti ca la tara, foarte multe dintre ele au omniprezenta bolta de vita de vie in fata, caini care urineaza pe gard, iar tu cand treci trebuie sa inspiri mirosul, dar dupa ce ai un pre-infarct cauzat de latratul brusc al cainelui aflat dupa gard la un metru de tine! De multe ori, chiar si in zone centrale, poti auzi gaini si cocosi! Daca esti genul de om care gandeste in termeni de valoare, dusmani, noroc, talent... iti poti cumpara Porsche si la 500 de euro!Si nu mai conteaza ca acea masina e veche, are volan pe dreapta, la service iti spune ca ai nevoie de 8000 de euro sa o pui la punct, ca tu nu lucrezi si stai cu parintii... Ce mai exclusivism!
    • 0 (4 voturi)    
      fosta gradinita, casa cu etaj (Marţi, 4 februarie 2020, 15:51)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Urzitoru

      banuiesc sunt mai multe camere, google it:

      Strada Lapusului 26, Cluj-Napoca
      Pozele din 2014 arata cateva vile pe strada respectiva. Se poate ajunge in 10 minute pe jos in centru pe langa parcul Cetatuia, adica zona verde.
    • -2 (6 voturi)    
      fals (Marţi, 4 februarie 2020, 16:28)

      OvidiuLazar1 [anonim] i-a raspuns lui Urzitoru

      Vecinii erau suparati pentru ca voiau sa inghesuie 40 de persoane intr-o singura casa. In urma controalelor i-au lasat doar cu acei 20 si ceva.
  • +15 (23 voturi)    
    Doar 22 Intr-o casa ? (Luni, 3 februarie 2020, 22:50)

    taymouthchippy [utilizator]

    Macar 40-50....si casa este cu un dormitor ori cu mai multe? Ce mai exploateaza astia la bietii oameni...
    • 0 (4 voturi)    
      fosta gradinita, cu etaj (Marţi, 4 februarie 2020, 15:49)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui taymouthchippy

      banuiesc sunt mai multe camere, google it:

      Strada Lapusului 26, Cluj-Napoca
    • -2 (4 voturi)    
      exact (Marţi, 4 februarie 2020, 16:28)

      OvidiuLazar1 [anonim] i-a raspuns lui taymouthchippy

      Era vorba de 40 initial, de-asta s-a semnat petitia
  • +23 (37 voturi)    
    Pai asa sunt domnii nostri de lux (Luni, 3 februarie 2020, 22:57)

    fat.cat [utilizator]

    De la Cluj. Mega sensibili si fara cojones cand tre’ sa-si sustina public demersurile. Au scazut amarastenii din Sri-Lanka pretul vilelor (sic!) din Gruia. Drama maxima.
  • +16 (20 voturi)    
    De ce? (Luni, 3 februarie 2020, 23:04)

    doar_un_mesaj [utilizator]

    Sunt exact ca hipsterii noștri.
  • +28 (32 voturi)    
    Într-un cuvânt (Luni, 3 februarie 2020, 23:11)

    doar_un_mesaj [utilizator]

    Începe și România să facă uz de "binefacerile" și avantajele muncii prost plătite. Unii deja s-au fript în Vest iar roadele abia acum încep să apară. Dar buzunarul e mai important decât concluziile. După patroni și potopul...
  • +5 (43 voturi)    
    Pacat (Luni, 3 februarie 2020, 23:38)

    JohnR [utilizator]

    Am ajuns sa ne comportam cu esticii cum se comportau vesticii cu noi. Rusine celor cu astfel de apucaturi salbatice.
    • -3 (5 voturi)    
      corect (Marţi, 4 februarie 2020, 16:29)

      OvidiuLazar1 [anonim] i-a raspuns lui JohnR

      Daca te referi la faptul ca presa face articole fara sa se informeze, de acord. Era initial vorba de 40 de persoane ce se voiau aduse intr-o singura casa.
      • 0 (0 voturi)    
        interesant (Miercuri, 5 februarie 2020, 3:50)

        OvidiuLazar1 [anonim] i-a raspuns lui OvidiuLazar1

        Am scris in vreo 4 locuri ca era initial vorba de 40 de sri lankezi. Amicul meu locuieste acolo, iar sora lui peste drum.

        Si am primit minusuri cu carul pentru asta. Fara vreo explicatie. Sa inteleg ca stiti voi mai bine?
  • -7 (27 voturi)    
    Ii ajut eu (Marţi, 4 februarie 2020, 0:09)

    Setalcott [utilizator]

    Orice grup etnic are dreptul la autodeterminare, in primul rand in ce priveste stramutarile de populatii. Este cadoul lasat de liberalul si progresistul Wilson, caruia ii datoram Marea Unire. Nimeni nu pune la indoiala acest principiu cand e vorba de vreun trib amazonian confruntat cu primul contact cu albii.
    • +7 (7 voturi)    
      prostii (Marţi, 4 februarie 2020, 14:46)

      titi.n [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

      Wilson vorbea de dreptul de autodeeterminare al popoarelor, nu al unui grup etnic. Si in plus la Ditrau nu e vorba de stramutari de populatii.

      Nationalismul etnic sta la baza ideologiilor rasiste.
  • +3 (45 voturi)    
    crestini? (Marţi, 4 februarie 2020, 0:32)

    Dana Von Schwartz [anonim]

    Foarte urit din partea cetatenilor romani. Ar putea fi si ei mai toleranti, oare? Ce fel de crestini sunt? Pupa oase/moaste, dar alunga niste oameni amarati...
    • -6 (22 voturi)    
      Ceva gândire economică (Marţi, 4 februarie 2020, 4:49)

      Omics [utilizator] i-a raspuns lui Dana Von Schwartz

      Muncitorii străini înseamnă salarii mai mici. Occidentalii puteau accepta așa ceva pentru unificarea Europei. Dar unificare Globului se mai amână, Europa trebuie să concureze cu India. Dacă Europe reduce salariile și India le crește, Europa pierde.
      • +5 (15 voturi)    
        Stai linistit, (Marţi, 4 februarie 2020, 7:03)

        ABBV [utilizator] i-a raspuns lui Omics

        nu e nici o concurenta. europeni isi vor muta productia inapoi acasa. Am avut ocazia sa vad o fabrica care de la cateva sute a ajuns la cateva zeci de oameni, in acelasi timp dublat productia... In afara de constructi poate si acolo, nu cred ca va ramane domeniu care sa nu fie atins de automatizare. Plus ca economic face sens sa produci acolo unde vinzi. Cu unificarea aia globala....este cam greu sa explici conationalilor de ce sa platesti pensie sau venit minim garantat in india de exemplu.
        • -5 (15 voturi)    
          Simplist (Marţi, 4 februarie 2020, 7:53)

          Omics [utilizator] i-a raspuns lui ABBV

          Ce simplu spuneți, "europenii (și americanii) își vor muta producția înapoi acasă". Între timp există capital tehnologic și uman chinezesc și indian. Nu mai au nevoie de "producția" europeană.
        • -3 (25 voturi)    
          Nu isi va muta nimeni productia (Marţi, 4 februarie 2020, 10:02)

          ww [utilizator] i-a raspuns lui ABBV

          Povestea asta trasa de par e totusi cu bataie lunga. Nu mediul de afaceri local are nevoie de robotei ci marile corporatii occidentale. Patronii români sunt doar fraierii cu care se scot primele castane din foc.
          E nevoie de robotei ascultatori peste tot unde munca nu cere calificare prealabila, nu presupune prea multe contacte cu terti, este robotizata si "mcdonaldizata" cum ar spune Ritzer, deci in comert, productie si probabil in agricultura, care sunt in proportie de 80% ale strainilor. Transportul si cazarea acestora intra in domeniul ingineriilor financiare prin care profiturile corporatiilor sunt diminuate artificial si sifonate prin firme capusa.
          Cam asta e, binefacatorii României vor cam aceleasi profituri, fara cheltuieli cu cresterea salariilor. Românilor nu le convin salariile oferite? Pai sunt destule funduri de sters prin vest si uite cati asiatici stau la usa (astia au luat locul celor "200 de candidati care ma roaga sa-i angajez in locul tau").
          • +4 (20 voturi)    
            Ce va spun, (Marţi, 4 februarie 2020, 10:56)

            ABBV [utilizator] i-a raspuns lui ww

            nu este usor de inghitit. Nu este nimeni responsabil pentru dumneavostra. Treziti-va din basme. Ca vreti sa acceptati sau nu lumea este care pe care. Si nu se schimba pentru ca nu acceptati dumneavoastra. Mitul ca statul etc ....e doar un mit. Pana si natiunea e un mit. Cand nu mai folosi-ti unui scop, veti fi aruncat ca orice consumabil. Asta e lumea, nu am inventat-o noi!
  • +4 (56 voturi)    
    Viitor intunecat (Marţi, 4 februarie 2020, 6:32)

    ww [utilizator]

    România trebuie depopulata de români, adusi asiatici si facut aici un multikulti ca la carte. Nu trebuie sa mai existe riscuri. Sri-lankezul si vietnamezul angajati in Romania SRL nu vor avea nicio remuscare sa construiasca blocuri pe ruine si pe simboluri ale unui popor strain, ii va durea undeva de sistemul colonialist de exploatare a resurselor locale, nu-l vor citi niciodata pe Eminescu (poate va fi tradus totusi Boia pt ei) si nu se vor intreba de ce intr-o tara atata de bogata oamenii trebuie sa fie atata de saraci.
    Noi suntem niste trantori lenesi pentru ca nu dorim sa lucram pe salarii asiatice cand costul vietii si preturile sunt frumos aliniate cu cele din Occident. Pentru a ne intelege ticalosia, suntem bombardati cu dramele bietilor lucratori asiatici ai ale familiilor lor, dar nu sufla nimeni un cuvant despre tragedia familiilor romanesti destramate sau despre suferinta copiilor ramasi fara parinti. Despre fetele si copiii romani ajusi victime ale traficului de carne vie din cauza saraciei iarasi nu se mai spune nimic. Dupa torpilarea DNA si DIICOT si retelele de trafic si sclavagism au disparut ca prin minune. România nu mai are alte probleme decat ale bietilor straini pripasiti pe aici.
    • -5 (19 voturi)    
      ho ba... (Marţi, 4 februarie 2020, 9:57)

      Martha Logu [utilizator] i-a raspuns lui ww

      .. ca au contract pe 2 ani, o taie inapoi in tara lor la familie.. nu vine s-o i-a de nevasta pe fi-ta.
      • -2 (8 voturi)    
        vezi ca tara ta mama (Marţi, 4 februarie 2020, 11:36)

        Kosmos [utilizator] i-a raspuns lui Martha Logu

        te cumpara. .Mars acolo la soare si la cate o racheta din cand in cand
      • -4 (10 voturi)    
        ciudat (Marţi, 4 februarie 2020, 15:45)

        Point [utilizator] i-a raspuns lui Martha Logu

        dvs parca nu injurati coforumistii si parca aveati un nivel mai elevat de exprimare.
        ce sa zic,e ceva nou.
        hmmmm
        hmmmmmm
  • -2 (24 voturi)    
    Dar nu pot sa cred la Cluuuuuj (Marţi, 4 februarie 2020, 9:53)

    Zummm [utilizator]

    Acest Enterprise al Rromaniei Cum este posibil asa ceva ?!???? :))))
    • -2 (2 voturi)    
      simplu (Marţi, 4 februarie 2020, 16:51)

      OvidiuLazar1 [anonim] i-a raspuns lui Zummm

      Simplu. Nu e. era vorba de 40, nu 22. Intr-o singura casa :)
  • +11 (23 voturi)    
    exact ca in fabula lui Grigore Alexandrescu (Marţi, 4 februarie 2020, 10:21)

    alter_ego2013 [utilizator]

    "noi vrem egalitate, dar nu pentru căței" (Câinele și cățelul)
    Țipăm pe bună dreptate când muncitorilor români din vest li se încalcă drepturile, sunt exploatați, ținuți fără acte, plătiți prost sau deloc.
    Dar la rândul nostru nu suntem dispuși să oferim legalitate și decență unora mai amărâți ca noi veniți să lucreze nu să cerșească sau să fure.
    Cum e cu dubla măsură dragi românași verzi? Dacă respectă legea și au contracte de muncă în regulă trebuie să li se respecte drepturile ca oricărui alt muncitor. Dacă nu, trebuie văzut cine îi ține să muncească la negru.
    Sau legea e numai pentru unii?
    • -2 (20 voturi)    
      Ai uitat (Marţi, 4 februarie 2020, 13:34)

      CipCC [utilizator] i-a raspuns lui alter_ego2013

      Ai uitat un singur lucru, faptul ca romanii merg sa munceasca intr-o uniune unde am intrat, si am fost/ au fost de acord cu asta( mai exact dreptul de munca in orice stat UE)!
      Poate daca aderam la uniunea Euro- Asiatica nu ar mai fi nicio discutie!
      • +1 (3 voturi)    
        dreptul la munca (Marţi, 4 februarie 2020, 22:18)

        oreo [utilizator] i-a raspuns lui CipCC

        In UE drepturile se respecta indiferent de rasa, nationalitate, sex. Sau tu crezi ca daca e unul din Sri Lanka poti sa-ti bati joc de el?
  • 0 (28 voturi)    
    Distragerea atentiei (Marţi, 4 februarie 2020, 10:26)

    VMuntean [utilizator]

    Au aparat asiaticii care umplu primele pagini ale ziarelor cu suferintele lor fabricate.
    Adevaratele victime sunt romanii care sunt obligati sa isi paraseasca tara.
    • +2 (16 voturi)    
      Nu-i obliga nimeni (Marţi, 4 februarie 2020, 14:17)

      jonk [utilizator] i-a raspuns lui VMuntean

      E libertate de circulatie, romanii se duc unde sunt platiti mai bine, la fel si asiaticii/africanii merg acolo unde sunt salarii mai mari.
  • -7 (25 voturi)    
    N-am inteles (Marţi, 4 februarie 2020, 10:45)

    RedGuard [utilizator]

    de ce e atata bataie pe idea de rasism.

    Problema era ca oamenii astia au fost angajati pe mai multi bani decat li se oferea romanilor.

    O alta problema e ca ar lucra 12 - 18 ore pe zi ceea ce iarasi nu e bine, indiferent de unde vine omul.

    Daca efectiv nu sunt oameni (oferi salarii mari si tot nu vine nimeni), nu e nici o problema sa vina oameni din SUA pana din Japonia.
  • +14 (22 voturi)    
    ca la Ditrau (Marţi, 4 februarie 2020, 11:51)

    Ademordna [utilizator]

    Stati linistiti ca si la Ditrau a venit inspectia muncii peste brutarie. E reteta.
    Xenofobii (ditraistii) fac presiuni, autoritatile se trezesc din toropeala si se fac ca muncesc. Cu ocazia asta poate mai si pica ceva de la patron ca doar n-o sa faci inspectia degeaba.
    Rusine, s-a orbanizat Ardealul. Trebuia luptat contra imigrantilor acum o mie de ani, e tarziu acum.
  • -6 (12 voturi)    
    erau 40, nu 22 (Marţi, 4 februarie 2020, 16:18)

    OvidiuLazar1 [anonim]

    Dezinformare partiala. Stiu povestea de anul trecut de la un prieten care sta pe Lapusului. Au fost opriti de controale pentru ca au vrut sa aduca 40 de Sri Lankezi, nu 22. Mai conteaza culoarea pielii cand inghesui 40 de adulti intr-o singura casa?

    Se pare ca de-a lungul timpului, toate stirile cu care eu am avut tangenta personala sufera de dezinformare serioasa.

    Penibila stire de la un site de social justice care, ca in multe alte cazuri, da dovada de exces de zel.
  • +1 (1 vot)    
    Cartierul Gruia e un cartier majoritar maghiar (Marţi, 4 februarie 2020, 16:56)

    CalinFlorea [anonim]

    Nu vor sa spuna ce-i deranjeaza? Culoarea pielii, e clar.
    Clujul este poate ce mai tare oras din Romania, modern, in plina dezvoltare, un oras super tolerant cu lume civilizata, cu mult peste media Romaniei, ba chiar peste media Transivaniei, dar.... peste tot gasesti rasisti, extremisti, idioti, nu-i ceva iesit din comun, dar rasismul nu e ceva caracteristic Clujului.
    Cartierul Gruia e un cartier destul de scump(dar in Cluj nu exista cartier ieftin), in partea dinspre Cetatuie ofera o priveliste splendida asupra Clujului, e un cartier linistit de case.... sunt case frumoase acolo, vile scumpe.
    Dar mai este ceva cu acest cartier. N-am nimic cu ungurii, ba chiar imi sunt dragi, dar in cartierul Gruia majoritatea locuitorilor sunt de etnie maghiara.
  • -5 (11 voturi)    
    Multe orgolii ranite la Buc cand e vorba de Cluj (Marţi, 4 februarie 2020, 18:48)

    CalinFlorea [anonim]

    Multe orgolii ranite in Bucuresti cand vorbesti de Cluj. In primul rand, Gruia e un cartier locuit in majoritate de cetateni de etnie maghiara, poate urmaresc si ei teeviziunile de la Budapesta cu propaganda anti-migratie, iar manipularea produce efecte, vedeti ce se intampla cu telespectatorii A3 si RTV.
    Bucurestenii atata stiu, tarani si provincie, daca nu stai in Colentina, in Baicului, in Ferentari ori in Rahova, gata esti taran din provincie.
    Clujul este un oras super tolerant cu lume civilizata, cu mult peste media Romaniei, ba chiar peste media Transivaniei, dar.... peste tot gasesti rasisti, extremisti, idioti, nu-i ceva iesit din comun, dar rasismul nu e ceva caracteristic Clujului.
    Sa compari Clujul cu Bucurestiul e ca si cum ai compara Viena cu Stambulul, pastrand proportiile. Si Istambulu-i mai mare decat Viena si ceva mai la est.
    • -5 (11 voturi)    
      Mai la sud-est (Marţi, 4 februarie 2020, 18:55)

      CalinFlorea [anonim] i-a raspuns lui CalinFlorea

      Ceva mai la sud-est
      • +1 (1 vot)    
        Nejustificat orgoliu, (Marţi, 4 februarie 2020, 22:01)

        Namaste [utilizator] i-a raspuns lui CalinFlorea

        de fapt ei nu sunt adevarati/autentici bucuresteni, aceia au disparut, inlocuiti de "oamenii noi" ai "Epocii de Aur" care au puterea si azi!
        • 0 (0 voturi)    
          asta asa e (Miercuri, 5 februarie 2020, 0:32)

          CalinFlorea [anonim] i-a raspuns lui Namaste

          aveti dreptate
    • 0 (0 voturi)    
      Hai ca-am inteles din prima (Marţi, 4 februarie 2020, 20:31)

      Iomen [utilizator] i-a raspuns lui CalinFlorea

      Nu trebuie sa repeti ca la Cluj. :p
      • 0 (0 voturi)    
        cad ca ati inteles (Miercuri, 5 februarie 2020, 19:39)

        CalinFlorea [anonim] i-a raspuns lui Iomen

        cred ca era simplu sa intelegeti ca nu reuseam sa postez, probabil nu se actualizau comentariile.
        La Cluj se repeta? Sau la Bucuresti? Unde-s oamenii isterici?
    • +1 (1 vot)    
      dislike-urile voastre spun totul (Marţi, 4 februarie 2020, 23:37)

      CalinFlorea [anonim] i-a raspuns lui CalinFlorea

      despre
      • 0 (0 voturi)    
        clisee (Miercuri, 5 februarie 2020, 19:40)

        CalinFlorea [anonim] i-a raspuns lui CalinFlorea

        de pe malul Dambovitei
  • 0 (0 voturi)    
    invidie (Marţi, 4 februarie 2020, 20:44)

    RadioLibertatea [utilizator]

    Desi situatia e alta fata de cea de la Ditrau, idioti gasim peste tot. Ce stranie reactie au avut comentatorii din Bucuresti, rapid au si sarit la atac. Clujul! Provincie! Tarani! Pai ce e mai provincial decat asta? „Decat”, poate, e mai provincial.
    In subtitlu ni se spune ca au fost situatii similare si la Valcea si langa Bucuresti. Valcea e judet, unde la Valcea? Si unde langa Bucuresti? La Chiajna? In Voluntari? Ni se spune doar de Cluj? Numai de Cluj? Nu ni se spune decat de Cluj? Sau „Ni se spune decat de Cluj” cum se zice pe Magheru, in Dorobanti si prin Pipera
  • +1 (1 vot)    
    invidie (Marţi, 4 februarie 2020, 21:35)

    RadioLibertatea [utilizator]

    Desi situatia e alta fata de cea de la Ditrau, idioti gasim peste tot. Ce stranie reactie au avut comentatorii din Bucuresti, rapid au si sarit la atac. Clujul! Provincie! Tarani! Pai ce e mai provincial decat asta? „Decat”, poate, e mai provincial.
    In subtitlu ni se spune ca au fost situatii similare si la Valcea si langa Bucuresti. Valcea e judet, unde la Valcea? Si unde langa Bucuresti? La Chiajna? In Voluntari? Ni se spune doar de Cluj? Numai de Cluj? Nu ni se spune decat de Cluj? Sau „Ni se spune decat de Cluj” cum se zice pe Magheru, in Dorobanti si prin Pipera


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by