ANAF a suplimentat documentele acceptate pentru aprobarea înregistrării de la distanță în SPV

de F.B.     HotNews.ro
Marţi, 2 iunie 2020, 14:57 Economie | Finanţe & Bănci


ANAF
Foto: ANAF
​Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a mărit numărul de documente pe care le acceptă în vederea înregistrării de la distanță în Spațiul Privat Virtual (SPV), informează instituția.

Aprobarea înrolării în mediul electronic în Spațiul Privat Virtual a persoanelor fizice, care se înregistrează cu nume utilizator și parolă, se realizează prin identificarea cu numerele atribuite următoarelor noi documente:

• Notificarea privind destinația sumei de 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii și din pensii, pentru susținerea entităților nonprofit/unităților de cult (emise începând cu data de 05.03.2018)

• Notificare privind nedepunerea în termen a Declarației privind venitul asigurat la sistemul public de pensii (emise începând cu data de 09.10.2017)

• Notificare privind îndeplinirea condiţiilor de rezidenţă potrivit prevederilor art. 7 şi art. 59 din Codul fiscal sau ale Convenţiei de evitare a dublei impuneri încheiate între România şi _____ de către persoana fizică sosită în România pentru o perioadă mai mare de 183 de zile (emise începând cu data de 07.04.2020)

• Notificare privind îndeplinirea condiţiilor de rezidenţă potrivit prevederilor art. 7 şi art. 59 din Codul fiscal sau ale Convenţiei de evitare a dublei impuneri încheiate între România şi _____ de către persoana fizică plecată din România pentru o perioadă mai mare de 183 de zile (emise începând cu data de 07.04.2020)

• Notificare privind nedepunerea în termen a declarației de venit (emise începând cu data de 09.01.2017)

• Notificare privind nedepunerea la termen a declarației de impunere (emise începând cu data de 09.01.2017)

Rămân valabile și următoarele documente:

• decizie de impunere – emisă începând cu anul 2013

• decizie referitoare la obligaţii de plată accesorii - emisă începând cu anul 2013

• somație - emisă începând cu data de 01.01.2015.

• numărul scrisorii primită în anul 2018 de la Ministerul Finanțelor Publice, referitoare la înrolarea în acest serviciu.

SPV permite obţinerea informaţiilor privind situaţia fiscală, depunerea electronică a declaraţiilor fiscale şi primirea electronică a documentelor şi a actelor administrativ fiscale. Documentele comunicate prin Spaţiul Privat Virtual au aceeaşi putere juridică, asemenea celor comunicate prin poştă sau la ghişeu.

Contribuabilii, persoane fizice sau juridice, care dețin certificat digital calificat pot solicita înregistrarea ca utilizator SPV.

Persoanele fizice, care nu dețin un certificat digital calificat, pot solicita înregistrarea și pe bază de nume de utilizator și parolă. Acestea, pentru a se înregistra în Spațiul Privat Virtual fără a mai fi necesară deplasarea pentru autentificare la sediile ANAF, au posibilitatea de a opta ca autentificarea să se realizeze în mediul electronic, în baza unor documente emise de Ministerul Finanțelor Publice și/sau ANAF.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





3407 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    Declaratia unică - formular actualizat (Marţi, 2 iunie 2020, 16:47)

    juliandumitru [utilizator]

    ANAF face de toate, numai ce trebuie nu. Stie cineva când va apărea formularul actualizat al Declarației unice care să includă rubricile pentru bonificații? Că mai e puțin până la 30 iunie, termenul limită de plată pentru a beneficia de bonificații.
    Sau ANAF chiar dorește să nu se aplice bonificațiile la bunii platnici?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by