Mediul de afaceri înțelege nevoia de digitalizare a ANAF ca să colecteze datele, cu speranța că ne vor folosi pentru a-i prinde pe cei care nu plătesc deloc sau ce trebuie, a declarat Angela Roșca, managing partner Taxhouse, lider al grupului de lucru pe fiscalitate în cadrul Coaliției pentru Dezvoltarea României.

Angela RoscaFoto: TaxEU Forum 2021

„Digitalizarea și colectarea datelor în sine are și un rol transparentizare și conștientizare a oricărui participant la mediul economic că trebuie să-și înregistreze toate veniturile, pe curat. Când știi că ești la Big Brother, te comporți un pic altfel în casa Big Brother. Știi că ești urmărit și atunci ai o tendință naturală, ceea ce ușurează efortul ANAF de a mai sta cu tot felul de controale tematice și se autostimulează conformarea voluntară”, a spus ea la TaxEU Forum.

• Marile companii, micile companii bune plătitoare de taxe și-o doresc.

• Cine nu-și dorește? Evident, cei care nu-și doresc să treacă pe curat. Există o contrapondere în împingerea spre digitalizare prin faptul că o altă parte a mediului de afaceri nu-și dorește digitalizare.

„Modul în care în care ANAF se raportează la contribuabili este ceea ce preocupă mediul de business. Încă avem controale agresive, bazate pe subiecte în care indiferent de argumentele folosite de mediul de business, de firme, ANAF pare hotărât să le ignore. Se ajunge în instanță și instanțele astea durează foarte mult ca să ai o rezoluție. Ai practic o blocare în proiect de ani de zile”, a explicat Angela Roșca.

• Mediul de business așteaptă schimbări. Mediul de afaceri nu-și mai dorește doar discuții lungi despre strategie de digitalizare. Vrea să vadă efectiv efecte. Asta înseamnă să vorbim mai puțin, să ne suflecăm mânecile și să facem mai mult.