​În ultima perioadă nevoia de a relaționa online cu clienții este tot mai accentuată inclusiv în activitatea de creditare a băncilor și a instituțiilor financiare nebancare. Fiind dată conjunctura actuală, și în acest domeniu a fost accelerat procesul de digitalizare, automatizare și migrare a proceselor în mediul online.

Digitalizarea industriei de creditare în contextul CovidFoto: SyncSys

Pe lângă avantajul de a relaționa exclusiv online aceste schimbări vin și cu o serie de beneficii atât pentru client cât și pentru instituțiile de creditare. Tot mai mulţi clienți sunt interesaţi de accesarea unui credit rapid fără a mai fi necesară deplasarea la sucursala unei bănci. Posibilitatea de a beneficia de un credit cât mai rapid este un mare avantaj mai ales dacă vorbim de credite de nevoi personale pe termen scurt. Pe de altă parte automatizarea proceselor de creditare duce la scăderea timpilor de acordare a unui credit, prin urmare costurile asociate fiind mai reduse și împrumuturile devin mai accesibile. În acest context tendința instituțiilor de creditare este de a eficientiza cât mai mult toate etapele ce intervin în acordarea unui credit, de la plasarea unei cereri până la viramentul sumei solicitate, dar și a proceselor interne de administrare a creditelor existente.

Implementarea unui sistem de creditare exclusiv online vine și cu o serie de provocări care trebuie gestionate într-un mod riguros: verificarea identității clientului, prezentarea ofertei de creditare, semnarea documentelor la distanță, notificarea clienților, analiza dosarului de credit, viramentul sumei solicitate.

SyncSys vine în întâmpinarea acestor provocari cu o soluție software completă, personalizată politicii și normelor proprii de creditare pentru gestiunea etapelor și proceselor ce intervin în activitatea de creditare. Sistemul informatic oferă o mare flexibilitate și scalabilitate în implementarea unor produse noi de creditare reducând costurile și timpii de lansare pe piață a unui produs nou. Pe lângă posibilitatea implementării rapide a unor produse de creditare soluția informatică permite și administrarea operațională și contabilă a creditelor existente.

SyncSys a început demersurile pentru implementarea în cadrul soluției a unui modul de scoring bazat pe inteligență artificială (tehnologii machine learning). Acest sistem va fi antrenat de procesele reale care se desfășoară în cadrul instituțiilor de creditare care beneficiază de soluția informatică implementată de SyncSys. Acesta va fi un instrument în plus față de modelele de scoring utilizate în prezent, ca suport decizional în acordarea creditelor.

Articol susținut de SyncSys