Afacerile din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) au continuat să încetinească în martie, vânzările totale crescând cu 5,5% față de primele 3 luni din anul trecut, după ce creșterea pe primele două luni fusese de 5,6%, arată datele transmise miercuri de Institutul Național de Statistică.

AlimenteFoto: Captura video

Vânzările din comerțul cu amănuntul aproximează relativ bine ceea ce se cheamă consumul privat al populației, principala componentă a PIB.

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) în luna martie 2022, comparativ cu luna precedentă, a crescut, pe ansamblu, cu 13,3%, datorită creșterilor înregistrate la vânzările de produse nealimentare (+15,3%), vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+14,3%) și la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+7,4%).

Comparativ cu luna martie 2021, afacerile din comerțul retail au înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 5,5%, datorită creșterilor înregistrate la vânzările de produse nealimentare (+8,8%), vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+3,5%) şi la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+2,4%).

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în perioada 1.I-31.III.2022, comparativ cu perioada 1.I-31.III.2021, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 5,5%, datorită creşterii comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+9,8%), vânzărilor de produse nealimentare (+7,0%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+1,7%).