În luna martie 2023 volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul a crescut faţă de luna februarie 2023 cu 17,9%, a anunțat vineri Institutul Național de Statistică. Pe primele 3 luni din an, creșterea a fost de 5%.

Vanzari alimenteFoto: Jim West / Sciencephoto / Profimedia Images

Indicatorul este unul important pentru economie, vânzările comercianților aproximând destul de bine evoluția consumului privat, principalul motor al PIB-ului.

Martie 2023 comparativ cu februarie 2023

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul în luna martie 2023, comparativ cu luna precedentă, a crescut, pe ansamblu, cu 17,9%, datorită creșterilor înregistrate la vânzările de produse nealimentare (+19,8%), comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+16,8%) și la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+16,5%).

Martie 2023 comparativ cu martie 2022

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul în luna martie 2023, comparativ cu luna martie 2022, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 7,3%, datorită creșterilor înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+9,5%), vânzările de produse nealimentare (+6,3%) şi la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+5,3%).

Perioada 1.I-31.III.2023 comparativ cu perioada 1.I-31.III.2022

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul în perioada 1.I-31.III.2023, comparativ cu perioada 1.I-31.III.2022, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 5,2%, datorită creşterilor înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+7,3%) şi la vânzările de produse nealimentare (+5,9%). Comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate a rămas la acelaşi nivel.