Romania are un guvern "in cel mai bun caz disfunctional" - Financial Times

de I.R.     HotNews.ro
Miercuri, 14 iulie 2010, 12:50 Economie | Finanţe & Bănci


O nenorocire nu vine niciodata singura, scrie corespondentul pe Europa Centrala si de Est al Financial Times pe blogul sau, comentand situatia Romaniei care, devastata de inundatii, va trebui sa faca fata cresterii TVA ceea ce va duce, potrivit ministrului de finante Sebastian Vladescu, la o contractie economica de peste 1,5% in 2010. Acestea in contextul in care "Romania are un guvern care este in cel mai bun caz disfunctional, si in cel mai rau caz, incompetent", iar presedintele Traian Basescu este precum "elefantul in magazinul de portelanuri".

Comentariul semnat de Chris Bryant atrage atentia ca prognoza pentru economia Romaniei este sumbra in urma deciziei cresterii TVA la 24%, masura necesara pentru atingerea tintei de deficit bugetar de 6,8% convenite cu FMI, masura pe care presedintele a condamnat-o, propunand ca alternativa impozitarea pensiilor.

Totodata, Romania trebuie sa isi revina in urma valului de inundatii care a dus la moartea a peste 20 de persoane si a provocat pagube de milioane de euro.

"Chiar si atunci cand apele se retrag, romanii si investitorii isi dau seama ca lucrurile nu se vor imbunatati curand", scrie FT.

Bryant sustine ca deprecierea leului nu este o surpriza si avertizeaza ca masuri ca cele luate de guvernul de la Bucuresti duc la o recesiune prelungita.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





4180 vizualizari

  • +8 (16 voturi)    
    Pai cum asa (Miercuri, 14 iulie 2010, 13:00)

    AdiSun [utilizator]

    "...avertizeaza ca masuri ca cele luate de guvernul de la Bucuresti duc la o recesiune prelungita." Cum asa, cand Videanu spune ca stam destul de bine?
    • +10 (20 voturi)    
      haz de necaz (Miercuri, 14 iulie 2010, 13:23)

      traienel [anonim] i-a raspuns lui AdiSun

      Autorul este reprezentantul "agentiilor straine", care sunt dusmanii poporului. Totul este o minciuna sfruntata. Romania merge foaaarte bine, de aceea si occidentalii sunt invidiosi si scriu articole defaimatoare. Basescu e sublim, Boc asemeni lui Basescu. Udrea - desteapta, iar Videanu, Blaga, ala de la transporturi si Atilla sunt saraci si cinstiti, ei stau in fruntea ministerelor pentru ca salariul de circa 1000 de euro este stimulant.
      P.S. Ca sa citez un prost in viata... ce imi plac glumele mele...
      • +6 (14 voturi)    
        Pe ... (Miercuri, 14 iulie 2010, 13:39)

        Gigi [anonim] i-a raspuns lui traienel

        ... Bryant asta sigur l-a platit Voiculescu sau Vantu sa zica nasoale despre Romania.
      • 0 (4 voturi)    
        scrie corect! (Miercuri, 14 iulie 2010, 14:42)

        badea [anonim] i-a raspuns lui traienel

        Ceasca zicea "agenturili straine". Dzeu sa-l odihneasca...
    • +2 (6 voturi)    
      pd=fsn (Miercuri, 14 iulie 2010, 15:26)

      dvs [anonim] i-a raspuns lui AdiSun

      eu cred ca guvernul tariceanu este de vina...
  • +4 (12 voturi)    
    incompetenti (Miercuri, 14 iulie 2010, 13:02)

    george [anonim]

    ne aflam in cel mai rau caz si nu in cel mai bun .
    • +1 (5 voturi)    
      Nu doar incomepetenti (Miercuri, 14 iulie 2010, 15:35)

      ice [anonim] i-a raspuns lui george

      Nu-s doar incompetenti ci si rauvoitori...Ar merita deratizati toti, da la propriu..
      • 0 (6 voturi)    
        subscriu (Miercuri, 14 iulie 2010, 17:06)

        ION I [anonim] i-a raspuns lui ice

        +1
  • +8 (14 voturi)    
    haos (Miercuri, 14 iulie 2010, 13:07)

    roman [anonim]

    Descrierea FT defineste cuvantul haos ce caracterizeaza de ceva vreme actul guvernarii din Romania. Un guvern care isi asuma raspunderea pe un pachet de masuri dar aplica alt pachet (?) trebuia demis demult de presedinte mai ales cand si presedintele se declara nemultumit de prestatia guvernului. Mai mult, parlamentarii puterii dupa ce aproba primul pachet de masuri (neaplicat) vin cu un al treilea pachet aplicabil nu se stie cand, cum si de cine. Iar un membru marcant al guvernului adica ministrul finantelor pune cireasa pe tort afirmand ca taxele se vor modifica din nou in mai putin de 6 luniI La iarna va fi un dezastru national adica incepand cu 1 octombrie cand cursul leu/euro o va lua accelerat in jos si vor creste accentuat tarifele la utilitati. Boc (daca va mai fi prim ministru) va anunta probabil senin ca pregateste un pachet de masuri anti-criza care pana acum s-au dovedit pro recesiune. In aceste conditii, s-ar putea ca alegerile parlamentare sa se tina inainte de termen.
    • +6 (6 voturi)    
      eeeeee (Miercuri, 14 iulie 2010, 13:19)

      me [anonim] i-a raspuns lui roman

      mai rau decat sa ne ducem dupa greci nu se poate intampla...
      problema e ca ei au turism si au moneda euro... noi cand o sa ne ducem nu ne mai ajuta nici dracu
  • -2 (16 voturi)    
    ROMANIA (Miercuri, 14 iulie 2010, 13:13)

    Mihalcean [anonim]

    Nu are rost sa criticam Guvernul Boc sau pe Traian Basescu.Romania se afla acum acolo unde-i este locul.La coada vacii.
    • +7 (15 voturi)    
      Da? (Miercuri, 14 iulie 2010, 13:27)

      bgd [utilizator] i-a raspuns lui Mihalcean

      Hai sa-ti dau un sfat....
      Ia si cauta istoria unei insulite numita Singapore. Sa vezi cum se ajunge de la coada vacii la una dintre cele mai sanatoase economii din lume....numai in 30 de ani. Secretul? Oameni competenti.
      La coada vacii? Romania este una dintre putinele tari care poate produce absolut orice si automat poate sustine o populatie fara a avea nevoie de importuri.
      Situatia in care ne aflam se datoreaza exclusiv partidelor ce s-au perindat pe la conducerea tarii...sau mai bine zis...oamenilor ce le-au votat.
      Locul Romaniei este intre primele tari din Europa, nu la coada vacii. Din cauza unor oameni ca tine se afla acum in aceasta situatie...
      • +4 (6 voturi)    
        E ca in bancul cu... (Miercuri, 14 iulie 2010, 13:41)

        Gigi [anonim] i-a raspuns lui bgd

        ...rabinul. Si unul si altul aveti dreptate. Daca intoarcem vaca invers rezulta ca "primele locuri din Europa" inseamna tot "coada vacii" :)). Si suntem pe primul loc in Europa ... la saracie, mortalitate infantila si altele de genul asta.
      • +1 (9 voturi)    
        Auzi taticu.... (Miercuri, 14 iulie 2010, 13:56)

        gheorghe [anonim] i-a raspuns lui bgd

        ...eu am fost in Singapore si nu contest faptul ca are o dezvoltare asa de mare dar nu inteleg de ce in aeroportul din Sigapore la ora unu din noapte aproape nu aveai unde calca de oameni fara dapost ce dormeau direct pe mozaic? Iar in ce priveste art. din FT ia uitati-va mai bine nu are cumva jos in dreapta bulina cu litera P. La poatenta financiara a dusmanilor lui Basescu nu e mare lucru sa platesti un articol in FT. Zic si eu asa ca . . . gheorghe!
        • +1 (5 voturi)    
          Vorbeam despre tara, nu despre oameni (Miercuri, 14 iulie 2010, 15:42)

          bgd [utilizator] i-a raspuns lui gheorghe

          Multi inca mai castiga 500 de dolari pe an ca acu 30 de ani...insa tara o duce bine. In viitor vor deveni un nou Hong Kong...
          Cat despre articolul din FT...platit, neplatit...au dreptate.
          Problema nu e Basescu. Nu Basescu conduce tara. Videanu, Berceanu, Blaga, Udrea...ei o conduc. Si pe langa faptul ca fura cat ii tin buzunarele, o mai conduc si prost.
          • 0 (6 voturi)    
            Comic (Miercuri, 14 iulie 2010, 16:30)

            Task Damager [utilizator] i-a raspuns lui bgd

            Hai ca m-ai facut sa rad cu afirmatia ta ca nu Basescu conduce tara!
        • 0 (2 voturi)    
          nu ai fost in singapore (Miercuri, 14 iulie 2010, 16:43)

          calugaru' vaxile [anonim] i-a raspuns lui gheorghe

          ai fi fost prin karaci.
  • 0 (12 voturi)    
    cel mai trist.... (Miercuri, 14 iulie 2010, 13:14)

    me [anonim]

    e ca au dreptate...
    si in 2011 probabil ne asteapta falimentul...

    sa traiti bine ... guvernantii bineinteles
  • -2 (10 voturi)    
    Atentie! (Miercuri, 14 iulie 2010, 13:24)

    Blogarescu [anonim]

    La inceput se precizeaza ca, corespondentul Chris Bryant scrie PE BLOGUL SAU, deci nu este un articol oficial FT.
    • +1 (1 vot)    
      las-o moarta (Miercuri, 14 iulie 2010, 22:40)

      nu conteaza [anonim] i-a raspuns lui Blogarescu

      Bai pedelicilor, sunteti incredibili, incercati voi mereu sa ambalati rahatul frumos.
      Suntem varza, asta e adevarul. Articolul chiar e postat pe un blog FT, nu personal. Cum reactioneaza un posibil investitor care citeste un astfel de articol?
  • +7 (9 voturi)    
    romania are guvern? (Miercuri, 14 iulie 2010, 13:28)

    Nicky [anonim]

    Romania are guvern? Si noi nu stim asta/
  • +3 (9 voturi)    
    Premier, presedinte (Miercuri, 14 iulie 2010, 13:28)

    Mihai [anonim]

    contribuie la scufundarea intentionata a Romaniei. Nu vor sa atace evaziunea fiscala, contractele supraevaluate date de stat clientelei politice, justitia faultata din toate partile prin numiri politice, incompetenta guvernului de a face ceva coerent, foarte competenti in schimb la manareli, impozitarea a ceea ce a mai ramas prin Romania fara niciun studiu prealabil, masuri luate la un pahar de whiskey in toiul noptii cu creierii aburind.
    Insa bine ca avem un anticomunist presedinte si ca masurile luate sunt de dreapta. Bine ca exista menta, altfel s-ar plictisi.
  • +2 (4 voturi)    
    N A S O L (Miercuri, 14 iulie 2010, 13:37)

    Pongo [utilizator]

    S-au prins si astia. Acum o sa povesteasca la toata lumea...
  • -2 (6 voturi)    
    degringolada masurilor .. (Miercuri, 14 iulie 2010, 13:38)

    hash [anonim]

    .. luate privind taxarea de orice fel este generata de esecul implementarii lor, de exemplu in cazul pensiilor.

    Din afara lucrurile astea se vad mai bine.

    Guvernul va da astfel un semnal negativ investitorilor straini, privind instabilitatea mediului de afaceri.

    Piatra de pe mormant ar fi impozitul progresiv. Din momentul in care economia privata incepe sa se contracte, toate o vor lua la vale .. sa speram ca nu ajungem pana acolo.

    Prefer PSD, PNL, PC, orice, dar NU INSTABILITATE.
  • +1 (9 voturi)    
    Cel mai bun guvern (Miercuri, 14 iulie 2010, 13:48)

    unul [anonim]

    Pai eu credeam ca Basescu l-a pus pe Boc a 3-a oara pentru compententa sa. Sunt socat. Cred ca astia sunt niste oameni rai si invidiosi pe performantele lui Boc. Sa-l sune pe Basescu sa le zica el ce nu vad ei de fapt. Astia-s niste oameni rau intentionati care vor sa destabilizeze Economia lui Boc care duduie. Halal presa straina. Sa citeasca si ei Evz sa se informeze mai bine. Tariceanu, Vantu si Voiculescu sunt de vina. Boc este un prim-ministru confirmat de 3 ori de Basescu. N-are cum sa nu fie bun
    • -1 (7 voturi)    
      DUDUIA economia lui Tariceanu ! (Miercuri, 14 iulie 2010, 15:56)

      carat [utilizator] i-a raspuns lui unul

      1, Este subliniat cu ALBASTRU la inceputul articolului: Corespondentul pt. Europa Centrala de Est A SCRIS PE BLOGUL SĂU !
      2. Concluzie simpla: ziaristul respectiv a fost cumparat.

      3. Daca articolul va fi publicat in Financial Times, statul roman prin ministrul de externe va trebui sa ia atitudine impotriva acelora care-si permit sa ia in deradere necazurile prin care trece Romania si sa-si bata joc de ea si de institutiile ei.

      4. RUSINE tuturor celor posteaza aici si care se bucura cand un strain ne persifleaza in loc sa ia apararea tarii in care s-au nascut si in care traiesc
      • 0 (6 voturi)    
        Tu sigur... (Miercuri, 14 iulie 2010, 16:55)

        Gigi [anonim] i-a raspuns lui carat

        ... esti unul care isi iubeste tara pentru ca asa i-a zis Basescu ... :)) Mama lor de imperialisti cu agenturile lor !
    • 0 (2 voturi)    
      esti prost de bubui (Miercuri, 14 iulie 2010, 23:08)

      vincenzo [anonim] i-a raspuns lui unul

      daca crezi asta kiar esti un neica nimeni,e marioneta lui si boc fACE doar ce sii spune baselu...daca kiar esti convins ca astia sant buni iti dau un sfat ...sinucidete sa mai scape lumea de un bou!!!
      • 0 (0 voturi)    
        Ironie... (Joi, 15 iulie 2010, 9:42)

        unu [anonim] i-a raspuns lui vincenzo

        Postul de mai sus era ironic dar din pacate nu s-a prins lumea... :) Ma simt obligat sa sesize acest lucru.
  • +2 (8 voturi)    
    articolul de pe FT (Miercuri, 14 iulie 2010, 13:59)

    Nae [anonim]

    Chris Bryant scrie pe blogul sau, deci nu este un articol oficial FT. In plus C.B. este CORESPONDENTUL (nu e un analist) pe Europa Centrala si de Est al Financial Times . Asta nu inseamna ca nu are dreptate in multe din aspectele prezentate.
    • +1 (7 voturi)    
      este un blog FT (Miercuri, 14 iulie 2010, 14:27)

      dali101 [anonim] i-a raspuns lui Nae

      Nu este un blog personal, este un blog asumat de catre FT si de catre autor (are si sigla Financial Times si domeniul). E la sectiunea de bloguri in FT. Sunt de acord ca nu este o stire din editia tiparita a ziarului, dar nu asta conteaza.

      Iar descrierea paginii este aceasta:
      "Welcome to beyondbrics, the emerging markets hub on ft.com, with news and views from more than 40 countries."

      In ceea ce ii priveste pe cei care cred ca mogulii si-au bagat coada, nu pot sa le spun decat... "sa traiti bine" in lumea voastra de basm!
      • 0 (0 voturi)    
        coada mogulilor (Joi, 15 iulie 2010, 8:52)

        Nae [anonim] i-a raspuns lui dali101

        nu cred ca si-a bagat coada nici-un mogul. Omul face o revista a presei din Romania si sintetizeaza cateva idei. Ideile astea cumulate cu niste realitati (deficit de cont curent, inflatie ) il fac sa ajunga la concluziile respective - s-ar putea sa aiba dreptate. Problema e ca presa romana preia respectivul articol fara sa faca niste precizari de bun simt: e un articol pe un blog scris de un corespondent.
  • +2 (4 voturi)    
    cand citesti un astfel de articol pe FT..... (Miercuri, 14 iulie 2010, 14:05)

    lili [anonim]

    Oare ce gandeste un investitor care se gandea sa analizeze o posibila investitie in Romania ??!!!! Cati din astia mai vin si cati nu mai vin ??!!!
  • +1 (9 voturi)    
    FT ameninta siguranta nationala ! (Miercuri, 14 iulie 2010, 14:06)

    gv [utilizator]

    FT trebuie incadrat urgent in categoria amenintarilor la siguranta nationala, alaturi de Realitatea si Antyena 3 !
    Cum de nu s-a sesizat inca marele carmaci de acest grav pericol care ne ameninta tarisoara pe care o conduce cu brat ferm printre vaporii de Chivas ?
  • 0 (8 voturi)    
    Mai baieti, (Miercuri, 14 iulie 2010, 14:11)

    dan [anonim]

    Hai sa lasam ratoiul macanitor deoparte, deoarece suntem penibili.
    Nu a platit nimeni pe nimeni sa vorbeasca despre Romania. Atitudinea guvernantilor vorbeste de la sine, imaginea noastra in strinatate este sumbra, si din pacate din nou noi nu facem nimic.
    Este impecabil descrisa atat competenta cat si posibilitatea acestui guvern de a functiona.
    Atatea ineptii emise sau emulate de acest guvern prin ministrii sai fac ca sa fie ocupat mereu locul intai in orice fel de top.
    Cel mai penibil este acest Vladescu,care sa fiu cinstit nu stiu unde a citit el despre asemenea modele de masuri sau incercari de reforma. Daca ii permite slotul de memorie detinut, sa-si aduca aminte ferventa cu care sustinea anumite concepte in vremurile lui Tariceanu, pe care acum se pare ca le-a uitat. Este cel mai slab Ministru de Finante alaturi de Ciumara.
    Daca dorim sa iesim cu adevarat din recesiune si sa avem un Ministru de Finante COMPETENT din toate punctele de vedere, atunci acela este FLORIN GEORGESCU. Nu avem alta solutie.
    Florin Georgescu seful MFP dezbracat de Haina Politica, si va asigur ca va fi inzecit mai bine.
    Acum avem nevoie numai de logica si nu de sentiment. Logica permite existenta sentimentului si nu invers.
  • +1 (3 voturi)    
    viziunea viziuniii..de jos in sus (Miercuri, 14 iulie 2010, 14:17)

    Dedalus [anonim]

    Totusi, "in cel mai bun caz incompetent" e un caz bun... mai bun decat un caz rau...

    Adica, putea fi muult mai rau decat in cazul rau ('incompetent") putea fi: corupt, retardat, paralizat.

    Dar nu e nici corupt, nici retardar nici paralizat "in viziunea corespondentului", poate fi doar "in cel mai rau caz" - incompetent.

    Eu ma intreb insa unde vede el guvern....
  • +3 (3 voturi)    
    Ce inseamna un astfel de articol? (Miercuri, 14 iulie 2010, 14:54)

    george [anonim]

    O sa ne napadeasca investitorii straini... Asta asa, "ca-mi plac glumele mele"!
  • +1 (5 voturi)    
    Termitele rosii au ros totul din tara (Miercuri, 14 iulie 2010, 15:48)

    Ionel [anonim]

    Si acum sobolanii se intreaba de ce bugetul e gol.
    E criza mondiala rosilor.
    Solutia probata in timpul marilor crize:
    -reducerea cheltuielilor
    -reducerea aparatului de stat
    - obtinerea de fonduri cu dobanda mica
    -apararea interesului producatorilor pe cat posibil
    Ori guvernul exceptand TVAul(dar vina o poarta CC) a cam facut ce putea.

    Apropo de Chris, credeti ca sobolanii rosii sunt numai in RO.

    Proletari din toate tarile unit-va!
    • -1 (5 voturi)    
      Mai multe vesti... (Miercuri, 14 iulie 2010, 16:53)

      Gigi [anonim] i-a raspuns lui Ionel

      Vestea buna pentru noi e ca Razboiul Rece s-a terminat acum 20 de ani.

      Vestea proasta pentru tine e ca nu ti-a spus inca nimeni aceasta stire.

      Vestea proasta pentru noi e ca Romania nu iese din recesiune nici anul acesta.

      Vestea buna pentru tine e ca mai toate tarile din UE vor avea crestere economica anul asta.

      Vestea buna pentru tine e ca esti ignorant rau.

      Vestea proasta pentru noi e ca din cauza unora ca tine avem niste guvernanti care ne tin in recesiune.
    • 0 (4 voturi)    
      Termita portocalie ce roade? (Miercuri, 14 iulie 2010, 18:29)

      sorin [anonim] i-a raspuns lui Ionel

      Baiete, cred ca ti-a cam ros tie inteligenta termita portocalie! Lasati naibii odata aiurelile alea cu comunistii si rusii care vor sa ne fure tarisoara, nu ati inteles nici acum ca alea au fost teme de campanie, ca ati fost manevrati ca "sa votati bine?'. Tu nu vezi ce boala a prins maretul Base pe toata lumea, a trecut vremea cand dansa prin hore si se pupa cu tot satul, acum e nervos ca se dau pensii si salarii si nu mai ajung bani pentru Euroconstruct si Cocos!! Financial Times sa stii ca nu e nici comunist nici rusesc, e unul dintre cele mai prestigioase ziare din lume. Iar cand toti iti spun ca esti beat, te duci si te culci!
  • +1 (1 vot)    
    o propunere (Miercuri, 14 iulie 2010, 23:13)

    sanvincenzo [anonim]

    eu as propune sa ne rugam de nemti sa ne trimita niste politicieni sa ne conduca ei,sau macar sa ne faca o provincie de-a lor ,ca vad ca in romania nu e nimeni in stare sa conduca aceasta tara. mai bine ne rugam de altii sa ne conduca!!!!
  • 0 (0 voturi)    
    englezi au 'inventat' termenul 'faire-play' (Joi, 15 iulie 2010, 13:10)

    culmea ridikii.... [anonim]

    cand vezi pe cineva care in loc sa ajute un ins aflat in dificultate ii mai dai un branci.... acel reportaj miroase a la 'p$d+dinu plebeu' ....
    astia mereu au bani - baga tare la inaintare dar datoriile fata de tara tot le vor plati... ! NU SCAPA !


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by