​In mai 2007, un litru de benzina OMV Carrera 95 costa in medie 3,27 lei, iar salariu mediu net pe economie era de 1.030 lei, cantitatea de benzina ce putea fi cumparata cu acest salariu fiind de 315 litri, respectiv echivalentul a 6,3 plinuri (un plin egal 50 litri), scrie Cristian Orgonas pe blogul sau.

In mai 2011, un litru de benzina costa 5,35 lei, iar salariul mediu net a urcat la 1.458 lei, cantitatea de benzina ce putea fi achizitionata scazand la 272 litri, sau echivalentul a 5,5 plinuri, cu 12% mai putin decat in urma cu 4 ani.

Dupa cum se poate observa in graficul alaturat (click pe imagine pentru marire), raportat la salariul mediu pe economie, in ultimii 4 ani, benzina nu a fost niciodata mai scumpa.

Tot in ultimii 4 ani, cea mai buna luna pentru soferi a fost decembrie 2008, cantitatea de benzina ce putea fi achizitionata cu salariul mediu lunar fiind de 522 litri. De atunci, puterea de cumparare calculata in litri de benzina a scazut cu aproape 50%.

Acum, sa vedem cum a evoluat pretul benzinei in primele sase luni din acest an. In ianuarie, un litru de benzina se vindea cu 5,04 lei. In prezent costa 5,35 lei, respectiv cu 6,1% mai mult.

In ce priveste pretul barilului de petrol calculat in lei, acesta a scazut cu aproape 3%, detalii alaturat.

Cu alte cuvinte, rezulta o diferenta semnificativa intre evolutia pretului benzinei si cea a pretului barilului de petrol, astfel incat ne putem astepta ca profitul Petrom sa fie foarte bun si in T2.

Comenteaza pe blogul lui Cristian Orgonas.