Unirea Shopping Center, lider in topul centrelor comerciale de tip mall cu cele mai mari vanzari pentru retailerii de moda
Potrivit Colliers, in cazuri exceptionale vanzarile anuale in Unirea Shopping Center pot ajunge si pana la 14.000 euro/mp. Printre chiriasii importanti prezenti in Unirea Shopping Center se numara Steilmann, Polo Garage, Flo & Jo, House of Art, Kenvelo, Fox, Levi's, Lee Cooper sau Playcom.
In topul centrelor comerciale cu cele mai mari vanzari urmeaza Bucuresti Mall si Plaza Romania, centre comerciale construite in 1999, respectiv 2004, in zone de dezvoltare urbana aglomerate (Blvd. Timisoara-Lujerului, respectiv Vitan).
"Vanzarile anuale pe metru patrat ale unor branduri de produse sportive se ridica in Unirea Shopping Center la 10.000 euro/mp. Cu aproximativ 10% mai mici decat in Unirea Shopping Center, vanzarile din Bucuresti Mall si Plaza Romania se situeaza pe pozitia a doua a topului. In ceea ce priveste brandurile de moda, cele doua locatii inregistreaza mici fluctuatii de la luna la luna, mentinandu-se in general in acelasi interval de valori", se mentioneaza in comunicatul Colliers.
Atat Plaza Romania cat si Bucuresti Mall au un trafic zilnic de 30.000 - 35.000 de vizitatori, iar principalii chiriasi ai celor doua centre comerciale sunt, in linii mari, aceiasi: Mango, Debenhams, Esprit, Famous Brands, BSB, Motivi, Leonardo, Promod, Polo Garage etc.
Deschis in 2005, City Mall beneficiaza in prezent de 15.000-17.000 de vizitatori zilnic si se afla inca intr-o perioada de redefinire a segmentului de piata vizat. Vanzarile pe metru patrat in aceasta locatie sunt mult sub cele inregistrate de catre centrele comerciale din varful clasamentului.
Baneasa Shopping City a fost deschis in aprilie 2008, iar pana in prezent a reusit sa atraga o medie zilnica de 27.000 de persoane. Pozitionat pe segmentul de lux, dar avand dezavantajul unui acces mai dificil, centrul comercial a inregistrat anul trecut vanzari pe metru patrat cu 20-50% sub cele din Plaza Romania si Bucuresti Mall. Diferentele apar in functie de tipul de retail si localizarea brandului in cadrul centrului comercial.
Vanzarile au scazut cu 20% - 40% in 2009
La inceputul acestui an vanzarile in centrele comerciale de tip mall inregistreaza scaderi substantiale.
"In ceea ce priveste chiriile platite de chiriasi centrelor comerciale, se face simtita o presiune pentru reducerea acestora. Pe fondul scaderii consumului, majoritatea retailerilor se confrunta cu vanzari cu 20-40% sub nivelul celor din perioada similara din 2008, ceea ce ii determina sa isi recalculeze costurile. In afara de factorii externi - precum conjunctura economica internationala - factorii interni - precum lipsa de experienta a retailerilor pe piata locala, personalul insuficient si slab pregatit, actiunile de marketing ineficiente si un management inadecvat al stocurilor - toate au o contributie importanta la performanta magazinelor", mai spun reprezentantii Colliers.
Potrivit acestora, datele incluse in acest studiu se refera la centrele comerciale (de tip mall si outlet) din Bucuresti, cu o perioada de functionare de cel putin sase luni. Analiza a fost efectuata in special la nivelul magazinelor de moda, iar informatiile referitoare la trafic provin din declaratiile oficiale ale proprietarilor centrelor comerciale.

EXCLUSIV Câți bani pentru investiții au primit în ultimii 10 ani spitalele-vedetă ale pandemiei. Care a fost cel mai "răsfățat" spital din prima linie
Katalin Karikó, biochimista care a dezvoltat tehnologia mRNA, despre durata de eficacitate a vaccinului BioNTech - Pfizer, pentru HotNews.ro: „Dacă cei vaccinați nu se infectează, nu vom avea nevoie de o altă doză”
Profesorul Radu Gologan, după prima etapă a Olimpiadei de Matematică, organizată online: „Am descoperit uluiți extrem de multe fraude. Părinți care contestă corupția din România își impun copiii prin corupție”
INTERVIU Paun Rohovei, însărcinatul cu afaceri al Ucrainei: Rusia a pregătit infrastructura militară din Crimeea pentru desfășurarea armelor nucleare / Obiectivul Moscovei - transformarea Crimeii într-un „portavion de nescufundat”
„Recensământul bugetarilor”. Liviu Mălureanu, președinte ANFP: Prin proiectul bugetar vrem să mapăm toți bugetarii, câți sunt, ce salariu au și ce fac / Concursuri naționale pentru posturile din administrație INTERVIU
Laudat Unirea care are o imagine groaznica,mai ales pe aripi si la etajele superioare.Nu au reusit nici macar sa se deschida si sa se inchida la timp magazinele.
Situatia proasta a chiriasilor nu este datorata nici crizei,nici chiriilor aberante,nici actiunilor de marketing insuficiente sau inexistente(vezi Unirea).Este datorata faptului ca nu stiu sa vanda salariatii si pleaca lumea cu banii in buzunar acasa.Iar cifrele cu 10000 - 14000 euro/mp sunt povesti.
Mai bine micsorati chiriile pana nu ramaneti cu spatiile goale.