Olanda, la nivelul următor - În Mersul Trenurilor se va trece de la minute la secunde

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 23 august 2019, 11:17 Economie | Industrie Feroviara


Lucrari feroviare
Foto: Prorail
ProRail, compania olandeză care gestionează infrastructura feroviară, a stabilit Mersul Trenurilor pe 2020 cumulând cererile operatorilor de pasageri și de marfă și marea noutate este că vor fi folosite unități mult mai mici de timp: 6 secunde, în loc de un minut. Într-un răspuns pentru HotNews.ro cei de la ProRail au explicat faptul că planficarea la nivel de 6 secunde va face ca trenurile să fie și mai punctuale. Pasagerii vor vedea pe tabele timpii afișati tot la nivel de minut, dar pe viitor se vor face teste și se va trece la secunde, mai spun cei de la companie.

Olanda are trenuri rapide și eficiente și are una dintre cele mai aglomerate rețele europene: 7.000 km de linii, 400 de stații și 34 de operatori de călători și marfă.

De la Amsterdam la Rotterdam via Schiphol Airport, trenurile fac 41 de minute pe 70 km. De la Maastricht la Amsterdam călătoria durează 2 ore și 21 minute (212 km, 6 opriri). Trenurile sunt și extrem de dese, de exemplu între Amsterdam și Rotterdam sunt 100 pe zi/sens.

Mersul Trenurilor va intra în vigoare în decembrie dar este pregătit cu câteva luni înainte pentru ca toți operatorii să știe exact cum să gestioneze materialul rulant și cum să repartizeze angajații. Gestionarul de infrastructură ProRail ține cont de dorințele operatorilor și anunță că, pentru o mai bună eficiență în rețea, anul acesta sistemul de planificare se schimbă de la minut, la mici blocuri de timp ce reprezintă o zecime de minut, adică 6 secunde.

Schimbările sunt relatate de mai multe publicații, printre care și railway-news.com.

Aceste mici intervale de timp vor fi folosite pentru comunicarea dintre gestionarul de infrastructură și companiile care operează trenurile, însă cei de la ProRail spun că se vor face teste în viitor astfel încât și pe tabelele electronice să apară și secundele, alături de minut.

Rețeaua olandeză devine tot mai aglomerată și pe unele relații numărul de trenuri va crește și cu peste 50% pe zi.

În plus, olandezii au decis ca din decembrie 2020 cele mai lungi trenuri de marfă permise pe liniile olandeze să fie de 740 metri, față de maxim 650 metri în prezent și în 2018 au făcut teste cu aceste trenuri lungi.

Olanda și-a propus să crească de la 42 milioane la cel puțin 54 milioane de tone (până în 2030) cantitatea de mărfuri transportate pe calea ferată.

Cel mai mare operator de călători este Nederlandse Spoorwegen (NS), iar alte companii prezente sunt Arriva Netherlands, Keolis Nederland, NS International, DB Regio și NMBS/SNCB (Belgia).

Printre operatorii de marfă se numără: DB Schenker, ERS Railways și Häfen und Güterverkehr Köln.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















5471 vizualizari

  • +5 (5 voturi)    
    la ei secunde, la noi ore sau zile (Vineri, 23 august 2019, 11:27)

    Roman_Cetatean [utilizator]

    Intr-adevar, am observat ca in Olanda sunt extrem de punctuali, chiar peste nemti (care in ultima vreme incep sa aiba intarzieri, accidente).

    Rastimp, in Romania- CFR gestioneaza la nivel de ore si uneori chiar zile, intarzieri, aproape zilnic deraiaza un tren de marfa sau pasageri, se inchid linii din cauza ca nu sunt intretinute, prabusesc poduri, limitarile de viteza fac trenurile sa se "taraie" cu 20-30-40 km/ora...pe CSAT , servicii si nu numai ii doare undeva ca un sector care ar trebui sa fie strategic si de maxim interes pt securitatea nationala e distrus lent de nepasare si nu numai (in caz de razboi, etc, pe unde oare vor circula cele necesare armatei?!).

    Diferenta intre clasa politica, populatie, etc, ca de la sec 21 la sec ante-XIX...as zice....
    • +3 (3 voturi)    
      de fapt (Vineri, 23 august 2019, 11:42)

      feroviarul123 [utilizator] i-a raspuns lui Roman_Cetatean

      Vor fi in ani. Partea buna este ca vom reveni la transportul cu calare si vom crea noi drumuri prin pădure si pășuni ca sa nu deranjam circulația pe autostrăzi. Si faza cea mai mișto este ca Natura 2000 n-o sa poată sa zică nimic.De-abia aștept sa merg cu postilionul.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by