Daimler cere conexiuni feroviare către fabrica din Sebeș. În anii trecuți Dacia și Ford au implorat autoritățile să modernizeze calea ferată, dar fără succes

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 20 februarie 2020, 11:16 Economie | Industrie Feroviara


Fabrica Star Assembly a Daimler de la Sebes
Foto: Star Assembly
Martin Schulz, șef al Mercedes-Benz România spune că Daimler are nevoie de infrastructură feroviară pentru uzina din Sebeş, fiindcă transmisiile produse acolo vor fi transportate pe tren iar compo­nentele necesare vor fi livrate tot cu trenul, scrie ZIarul Financiar. Sebeș este la 230 km de Curtici dar, din cauza lucrărilor de pe Coridorul IV, care nu se mai termină, trenurile de persoane fac 5 ore, iar cele de marfă, mult mai mult.

În plus, la Sebeș, aflată pe magistrala 200 Brașov - Sibiu - Vințu - Deva - Arad, linia nu este electrificată. Cei 230 km dintre Brașov și Vințu de Jos nu sunt electrificați și după revoluție nu s-a electrificat nimic în rețea, astfel că am rămas tot cu cei 4.000 km dintre 1965 și 1989.

Anii trecuți, Dacia și Ford au cerut insistent investiții în modernizarea căilor ferate, fiindcă trenurile fac și peste o zi de la Craiova la Curtici sau de la Mioveni la Constanța. Trenurile stau mult și la vama cu Ungaria, dar greutăți mari sunt și la port în Constanța, astfel că feroviarul nu este atât de eficient precum în alte țări din regiune (Slovacia, Ungaria, Polonia).

Fabrica din Sebeş, unde Daimler produce unele din­tre cele mai avansate cutii de viteze din lume, va deveni „neutră“ din punctul de vedere al emisiilor în următorii doi ani. Acest lucru înseamnă că transmisiile produse acolo vor fi livrate utilizând transportul feroviar.

În ciuda vitezei medii de sub 20 km/h pentru trenurile de marfă, capacitatea foarte mare de transport compensează.

„Sebeş are ambiţia de a deveni neutră din punct de vedere CO2 cel târziu în 2022 aşa cum vor fi toate fabricile noastre. Prima a fost uzina din Sindelfingen, Germania, şi ulterior exemplul va fi urmat de toate unităţile de pro­ducţie. Prima întrebare are legătură cu energia electrică - de unde provine aceasta, trebuie să provină din surse regenerabile. Mai înseamnă şi transport feroviar. Noi cerem acum conexiuni feroviare pentru fabrica din Sebeş pentru a îmbunătăţi logistica“, a spus Martin Schulz, CEO al Mercedes-Benz România.

Subsidiara Daimler în România, Star Assembly, a început oficial în februarie 2019 producţia cutiei de viteze automate cu dublu ambreiaj cu opt trepte în urma unei investiţii de 250 milioane euro. Aceasta se adaugă celei de 300 milioane euro demarată în 2013 la Sebeş, când a fost lansată în pro­ducţie cutia automată cu nouă trepte.


Citeste mai multe despre   







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















6107 vizualizari

  • +10 (16 voturi)    
    interesul guvernului (Joi, 20 februarie 2020, 11:24)

    liviu_ [utilizator]

    pt dezvoltarea economiei este fix 0

    cat de curand dacia o sa se mute in maroc si noi o sa murim de foame pt ca votam doar corupti!
    • +1 (5 voturi)    
      E cale ferata la 500 m de fabrica Daimler. Ce vor? (Vineri, 21 februarie 2020, 8:28)

      simplex1 [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Calea ferată ajunge în imediata vecinătate a fabricii. Este la vreo 500 m. Ce doreste Daimler?

      Vezi:
      https://www.google.com/maps/@45.9666708,23.562141,14z
  • +7 (11 voturi)    
    Da, sigur (Joi, 20 februarie 2020, 11:27)

    fokerul [utilizator]

    vezi să nu. Auzi la ei ce pretenţii au, vor cale ferată! Câtă naivitate! Poate doar dacă sar nemţii la cap cu şpăgile, altfel nicio şansă.
  • +8 (12 voturi)    
    ce ne trebuie noua conexiuni feroviare rapide? (Joi, 20 februarie 2020, 11:39)

    Crup [utilizator]

    Noi avem pensii speciale si salarii babane la stat! Si pensionare la 39 de ani!
    Nu ne trebuie cai ferate rapide pe care probabil vor circula trenuri rapide fabricate de imperialisti! Nu, nu, nu punem botul! Noi suntem psd-isti mandri!
  • -4 (10 voturi)    
    Daca nu le convine (Joi, 20 februarie 2020, 12:08)

    Biggus Dickus [utilizator]

    Sa plece! Sa isi demonteze fabrica si sa si-o duca unde vor ei, piesa cu piesa sa o transporte, pe calea ferata!
  • 0 (4 voturi)    
    "Doamnelor si domnilor, (Vineri, 21 februarie 2020, 7:22)

    John M. [utilizator]

    aici suntem la portile Orientului unde totul e tratat cu usurinta".
    Doar nu va asteptati ca Olgutza, Iordache sau Dragnea sa fi inteles ce e ala capitalism general. Pe ei ii interesa doar capitalismul personal.
  • 0 (2 voturi)    
    Vor cale ferata (Luni, 24 februarie 2020, 15:21)

    ACP [utilizator]

    dar exporta profitul...


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by