FOTO Trenul Gara de Nord - Aeroport, aproape de final - Nu s-a dat un termen oficial de deschidere, dar putem spera că trenurile vor începe să circule până la final de an

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 9 septembrie 2020, 15:05 Economie | Industrie Feroviara


Gara de la aeroport
Foto: CFR Infrastructura
Stadiul fizic de execuție al lucrărilor este de 97% la linia de tren dintre Gara de Nord și Aeroportul Otopeni, a anunțat CFR Infrastructură, care nu a dat un termen exact despre când vor circula trenurile. Totuși, mai sunt ceva lucrări de executat și pare greu de crezut că vom putea circula mai repede de jumătatea lui noiembrie, deși mai probabilă este luna decembrie.


Foto CFR SA

Iată ce spune CFR Infrastructură

Noua cale ferată spre Aeroport pornește din zona de racordare (fosta Haltă Odăile) pe aproximativ 600 m, traseul continuă cu o zonă de consolidare, în lungime de 900 metri și un viaduct de 1,52 km, care supratraversează DN1, până la noua stație de călători, de la Terminalul Sosiri Aeroportul Internațional Henri Coandă. Pe întregul traseu a fost montată linia de cale ferată, constructorul executând în prezent ultimele lucrări de buraj și profilare mecanică.

Stadiul fizic de execuție al lucrărilor - 97%.



Lucrări finale de executat
Stație T1 Aeroport
  • finisaje interioare (gresie, zugrăveli, tavan fals)
  • montare instalaţii electrice, TTR, instalații sanitare, electice și termice
  • așternere membrană peroane și aplicare vopsea epoxidică
  • instalare difuzoare, camere video, grup electrogen
  • lucrări alimentări cu apă și realizare rigolă preluare ape meteorice
  • montare parapet protecție peroane

Constructii civile/viaduct:
  • montare sistem de colectare și scurgere ape meteorice de pe viaduct (pilele 9 – 10 și 25 – 37)
  • completare panouri fonoabsorbante
  • instalare canal de beton pentru cabluri (zonă viaduct)
  • <

    Suprastructura:

    • Buraj 1 mecanic, km 17+500 - km 18+025
    • Profilare mecanică parțială, km 18+025 – km 18+850

    Instalații semnalizare și telecomunicații

    • montare tâmplărie aluminiu container CE
    • instalare fundație semnal, rame instalații CE, cabluri SCB, duct, camerete FO și subtraversări

    Drumuri
    • extindere bretea racord DN1
    • amenajări drum şi trotuar (bretea DN1 – AIHCB, bretea Peco – AIHCB) – refacere drum, montare pavele trotuar, frezare uzură
    • continuare realizare rigolă între km CF 16+629 – km 17+536;
    • montare CP-uri și geigere la bretea DN1-AIHCB









Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















5346 vizualizari

  • +3 (7 voturi)    
    E o singura linie ferata? (Miercuri, 9 septembrie 2020, 15:40)

    Martinezu [utilizator]

    Si de dus si de intors? Ar fi extraordinar!
    • 0 (6 voturi)    
      cam asa pare (Miercuri, 9 septembrie 2020, 16:08)

      voxpopulix [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

      Si este absolut penibil. Daca nu pleaca un tren din 10 in 10 minute, hai 15 ca suntem mai retarzi si incompetenti, atunci mai bine nu o mai faceau.

      Adica astia nu sunt in stare sa lege Aeroportul de autostrada Bucuresti - Ploiesti, prin camp, nu tu deal sau alte probleme ca acolo deja s-a inchis discutia in Romania.

      Dar poate in cativa ani o sa faca un studiu de fezabilitate, un an licitatie, 30 de luni durata contract si prin 2342 o sa fie gata si aia.

      Eu astept legaturi cat mai bune spre Targoviste, ca acolo ar trebui sa-i ducem pe toti care au fost la conducere in ultimii de 30 de ani sa le reamintim putina istorie.
      • +1 (3 voturi)    
        Nu va agitati degeaba... (Miercuri, 9 septembrie 2020, 17:33)

        Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui voxpopulix

        Linia este simpla doar pe vreo 3 km, intre Mogosoaia si aeroport, care se parcurg in max 5 minute cu plecare de pe loc. Priviti mai intai harta...

        Economic nu e rentabil sa faci linie dubla integral (mai ales viaductul de 1,5 km) daca nu ai trafic intens, ca la metrou,ca eu ma indoiesc ca vor merge mai mult de 4 garnituri intre Gara de Nord si aeroport, din moment ce distanta se va parcurge in maxim 20 de minute.

        Cadenta poate fi de 1 tren la 10 minute.
      • 0 (0 voturi)    
        deci ce ziceai? (Luni, 21 septembrie 2020, 15:27)

        voxpopulix [utilizator] i-a raspuns lui voxpopulix

        Un tren la 50 de minute? 50 de minute!!!!

        Si 20 era o solutie proasta dar inca o data Romania arata ca este mizeria Europei, o gluma de tara, o adunatura de tampiti care sunt condusi de securisti si mafioti de peste 50 de ani.


        Doar 80 de milioane au dat pe gluma asta de proiect, in alte locuri se construieste un aeroport de banii astia.
    • +2 (2 voturi)    
      Cati km (m) sunt? (Miercuri, 9 septembrie 2020, 17:02)

      Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

      Deci e 600 + 900 + 1500 m? Nu e clar din text.
      In orice caz distanta aceea, la 60/h permite mers de trenuri la 10 minute fara probleme. Nu e chiar necesar sa ai 2 linii.
      • 0 (0 voturi)    
        . (Miercuri, 9 septembrie 2020, 17:30)

        alibaba_zeul_meu [utilizator] i-a raspuns lui Atoatestiutorul

        "Legătura feroviară va avea aproximativ 19,4 km din care 16,9 km (București-Odăile) reprezintă linie existentă (care va fi reabilitată și electrificată) și doar 2,5 km este construcție nouă (între Odăile și Aeroportul Otopeni, inclusiv subtraversarea pe 200 de metri a DN1)."

        https://www.digi24.ro/stiri/economie/consumatori/cum-va-arata-viitoarea-legatura-gara-de-nord-aeroport-otopeni-889282
      • 0 (0 voturi)    
        Asa crezi tu? (Miercuri, 9 septembrie 2020, 17:51)

        Martinezu [utilizator] i-a raspuns lui Atoatestiutorul

        Ca de la OTP la Gara de Nord sunt 2 km?
        Daca era asa puneau calatorii sa alerge si era toata lumea mai castigata.
        • 0 (0 voturi)    
          Odaile (Miercuri, 9 septembrie 2020, 20:04)

          Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

          De la GN la Odaile, din cate imi amintesc (am luat odata trenul de la Aeroport (via microbuz la Odaile) este linie cel putin dubla daca nu mai mult. Poate ma insel. Eu ma refer la portiunea asta noua...
  • -1 (3 voturi)    
    Daca s-a facut (Miercuri, 9 septembrie 2020, 15:57)

    1anonim [utilizator]

    97% in cateva luni, cum puteti sustine ca ultimii 3% se vor realiza tot in cateva luni?
    • -1 (1 vot)    
      si metroul din drumul taberei (Joi, 10 septembrie 2020, 13:06)

      Mary80 [utilizator] i-a raspuns lui 1anonim

      e la vreo 99% de cativa ani.
  • +2 (8 voturi)    
    o singura linie? (Miercuri, 9 septembrie 2020, 16:53)

    andimi [utilizator]

    sper ca nu vad bine, e o singura linie, un singur fir? Sper sa ma insel, ar fi penibil sa ai tren care da sa intre in statia de la aeroport, dar sa astepte ca sa treaca alt tren. Ar arata inca o data ce gluma de tara avem!
    • -1 (1 vot)    
      Minciuna prin omisiune (Miercuri, 9 septembrie 2020, 17:08)

      CrisJti [utilizator] i-a raspuns lui andimi

      De la bun inceput proiectul prevedea o singura linie, adica un singur fir de cale ferata, doar ca autoritatile aveau grija sa minta prin omisiune despre acest aspect caci stiau ca lumea va face galagie si de asta mereu vorbeau despre "linia ferata".
      Contractul a fost semnat pe vremea psd-ului in stilul lor caracteristic, adica superficial, acum noua conducere culege ce au semanat altii.
    • 0 (2 voturi)    
      Daca ai fi lucrat la CFR... (Miercuri, 9 septembrie 2020, 17:37)

      Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui andimi

      Ai fi inteles ca nu e nimic penibil.

      Nu asteapta trenul care "da sa intre in statia de la aeroport" (el ocupa deja linia), ci asteapta cel care urmeaza sa plece, sa i se elibereze cei 3 km de cale ferata simpla. Dupa care este dubla aproape toata pana la Gara de Nord.
      • 0 (0 voturi)    
        ai vorbit prostii (Luni, 21 septembrie 2020, 15:28)

        voxpopulix [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

        dubla toata ziceai? acum urmeaza sa explici ca un tren la 50 de minute e ok?
    • 0 (0 voturi)    
      Paralela cu un oras puternic turistic (Miercuri, 9 septembrie 2020, 18:16)

      1anonim [utilizator] i-a raspuns lui andimi

      "There is one train every 30 minutes stopping at Barcelona Sants station and Passeig de Gracia station. The airport is on Line R2 Nord of the Rodalies de Catalunya commuter rail network" . Daca la Barcelona ajunge un tren la 30 min, eu zic ca pentru Otopeni ar fi necesar la 5 minute....


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by