
Noua cale ferată spre Aeroport pornește din zona de racordare (fosta Haltă Odăile) pe aproximativ 600 m, traseul continuă cu o zonă de consolidare, în lungime de 900 metri și un viaduct de 1,52 km, care supratraversează DN1, până la noua stație de călători, de la Terminalul Sosiri Aeroportul Internațional Henri Coandă. Pe întregul traseu a fost montată linia de cale ferată, constructorul executând în prezent ultimele lucrări de buraj și profilare mecanică.

- finisaje interioare (gresie, zugrăveli, tavan fals)
- montare instalaţii electrice, TTR, instalații sanitare, electice și termice
- așternere membrană peroane și aplicare vopsea epoxidică
- instalare difuzoare, camere video, grup electrogen
- lucrări alimentări cu apă și realizare rigolă preluare ape meteorice
- montare parapet protecție peroane

- montare sistem de colectare și scurgere ape meteorice de pe viaduct (pilele 9 – 10 și 25 – 37)
- completare panouri fonoabsorbante
- instalare canal de beton pentru cabluri (zonă viaduct) <
- Buraj 1 mecanic, km 17+500 - km 18+025
- Profilare mecanică parțială, km 18+025 – km 18+850
- montare tâmplărie aluminiu container CE
- instalare fundație semnal, rame instalații CE, cabluri SCB, duct, camerete FO și subtraversări
- extindere bretea racord DN1
- amenajări drum şi trotuar (bretea DN1 – AIHCB, bretea Peco – AIHCB) – refacere drum, montare pavele trotuar, frezare uzură
- continuare realizare rigolă între km CF 16+629 – km 17+536;
- montare CP-uri și geigere la bretea DN1-AIHCB


Adica astia nu sunt in stare sa lege Aeroportul de autostrada Bucuresti - Ploiesti, prin camp, nu tu deal sau alte probleme ca acolo deja s-a inchis discutia in Romania.
Dar poate in cativa ani o sa faca un studiu de fezabilitate, un an licitatie, 30 de luni durata contract si prin 2342 o sa fie gata si aia.
Eu astept legaturi cat mai bune spre Targoviste, ca acolo ar trebui sa-i ducem pe toti care au fost la conducere in ultimii de 30 de ani sa le reamintim putina istorie.
Economic nu e rentabil sa faci linie dubla integral (mai ales viaductul de 1,5 km) daca nu ai trafic intens, ca la metrou,ca eu ma indoiesc ca vor merge mai mult de 4 garnituri intre Gara de Nord si aeroport, din moment ce distanta se va parcurge in maxim 20 de minute.
Cadenta poate fi de 1 tren la 10 minute.
Si 20 era o solutie proasta dar inca o data Romania arata ca este mizeria Europei, o gluma de tara, o adunatura de tampiti care sunt condusi de securisti si mafioti de peste 50 de ani.
Doar 80 de milioane au dat pe gluma asta de proiect, in alte locuri se construieste un aeroport de banii astia.
In orice caz distanta aceea, la 60/h permite mers de trenuri la 10 minute fara probleme. Nu e chiar necesar sa ai 2 linii.
https://www.digi24.ro/stiri/economie/consumatori/cum-va-arata-viitoarea-legatura-gara-de-nord-aeroport-otopeni-889282
Daca era asa puneau calatorii sa alerge si era toata lumea mai castigata.
Contractul a fost semnat pe vremea psd-ului in stilul lor caracteristic, adica superficial, acum noua conducere culege ce au semanat altii.
Nu asteapta trenul care "da sa intre in statia de la aeroport" (el ocupa deja linia), ci asteapta cel care urmeaza sa plece, sa i se elibereze cei 3 km de cale ferata simpla. Dupa care este dubla aproape toata pana la Gara de Nord.