Austria va investi 17,5 miliarde euro pentru modernizarea rețelei feroviare

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 15 octombrie 2020, 9:48 Economie | Industrie Feroviara


Tren Railjet al Cailor Ferate Austriece OBB
Foto: OBB
​Austria va investi 17,5 miliarde de euro pentru extinderea și modernizarea rețelei feroviare în următorii cinci ani, planul înaintat de Ministerul Mediului primind undă verde de la Consiliul de Miniștri. Vor fi electrificați 500 km de cale ferată până în 2030, vor fi introduse pe unele rute trenuri pe hidrogen, iar în unele gări peroanele vor fi mai lungi, pentru a putea primi trenuri mai lungi. Austria nu are trenuri tip TGV, dar cele mai rapide ating 230 km/h pe linii convenționale, modernizate.

Fondurile vor fi utilizate de OBB Infrastruktur pentru a îmbunătăți căile ferate urbane și regionale. De exemplu se dorește ca până în 2025 toate liniile să fie electrificate, iar până în 2030 să fie electrificați 500 de km de linii.

Peroanele stațiilor de S-Bahn din zona Vienei vor fi extinse, de la 16-, la 220 m lungime, pentru a putea primi trenuri mai lungi, dat fiind că traficul a crescut și va mai crește. În plus, trenurile vor putea veni la o frecvență de 150 de secunde, ceea ce înseamnă că vor putea fi chiar și 26 de trenuri pe oră, pe sens la orele de vârf.

Vor fi modernizate liniile către Linz, Salzburg și Innsbruck, iar în zona Graz vor scădea timpii de călătorie datorită proiectului Koralm care va fi terminat.

Din cele 17,5 miliarde euro, 8 miliarde euro sunt alocate pentru proiecte noi și un miliard pentru modernizarea liniilor regionale (modernizare stații și treceri la nivel).

Sursa: International Railway Journal






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2479 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    serios? (Joi, 15 octombrie 2020, 10:19)

    martel55 [utilizator]

    oricum au o retea foarte buna, ce vor sa mai faca? ca linii HS au zis ca nu fac...in timpul asta noi, care avem o retea feroviara praf, nu investim nici macar un miliard de lei pe an de la buget in mentenanta
    • +2 (2 voturi)    
      romania raiul specialilor si bugetarilor! (Joi, 15 octombrie 2020, 12:28)

      wweesstt [utilizator] i-a raspuns lui martel55

      romania nu este interesata sa investeasca cu adevarat in infrastructura! Romania se imprumuta si plateste pensii speciale si salarii foarte mari bugetarilor! nici vorba de reforme! Romaia este raiul specialilor si bugetarilor, in timp ce salariati productivi din mediul privat emigreaza! Din pacate guvernu condus de bugetarul si stangistul Orban nu arata ca vrea sa schimbe lucrurile! este foarte grav ce se intampla!
    • 0 (0 voturi)    
      Presupunere (Joi, 15 octombrie 2020, 14:16)

      idna [utilizator] i-a raspuns lui martel55

      Au bani (strânși din taxe, vreau să spun) și caută modalități de a îi întoarce în economie. Au ales varianta investiții, nu consum.

      La noi? Ar fi multe de spus.
  • +2 (2 voturi)    
    MODERNIZARE (Joi, 15 octombrie 2020, 10:21)

    jidanul [utilizator]

    Romania ar trebui sa investeasca mult mai mult in calea ferata, respectiv mai mult decat in autostrazi. Un sistem feroviar bine dezvoltat cu viteze mari de deplasare in conditii de siguranta maxima este mult mai rentabil decat autostrazile pentru ca se transporta cantitati si volume mult mai mari cu mult mai putin personal. Daca se transporta 50 de vagoane de marfa de la Oradea la Constanta, de exemplu, e nevoie de maxim 10-12 mecanici de locomotiva si daca transporti 50 de autotrenuri (tiruri) cu marfa ai nevoie de cel putin 50 de soferi iar trenurile poluaza cu mult mai putin decat camioanele
  • -1 (1 vot)    
    Romania va investi 0 miliarde de euro (Joi, 15 octombrie 2020, 10:44)

    emil bobu [utilizator]

    fiindca romanii de la stat sunt prea ticalosi sa faca si lucruri bune.
  • +2 (2 voturi)    
    austriecii (Joi, 15 octombrie 2020, 10:55)

    varavara [utilizator]

    sunt oameni destepti si pragmatici. In tot occidentul caile ferate s-au revigorat si au din ce in ce mai multi pasageri.
    Desigur ca nu e cazul la noi, unde reteaua este la pamant, locomotivele si vagoanele la pamant, pe nimeni nu intereseaza asa ceva.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by