În aceste zile ar trebui să aflăm informațiile, mai ales că Mersul Trenurilor 2020-21 este disponibil online de acum două săptămâni, dar căutarea pe traseul Gara de Nord - Aeroport Henri Conadă oferă zero rezultate.
”Vineri dimineața se va realiza recepția la terminarea lucrărilor pentru tot ceea ce s-a realizat pe linia de cale ferată Gara de Nord - Otopeni (...) Vom vedea exact câți operatori au solicitat să opereze pe această linie. Estimăm că traseul va fi parcurs în 20-23 de minute, iar frecvența trenurilor va fi din 40 în 40 de minute, cam acesta este orizontul de așteptare (...) Vom ști exact după ce vom analiza solicitările și în funcție de ele vom ști ritmicitatea cu care se va opera pe acest traseu”, spune ministrul Bode.
Primele trenuri au circulat în septembrie pe traseul integral și de atunci s-au făcut diverse teste.
Primele planuri concrete pentru linia către aeroport au fost în 2016 și lucrările au început în 2019, ideea fiind ca traseul să fie dat în folosință până în iunie 2020, când ar fi trebuit să se țină patru meciuri de la Euro.
Un ”draft” de Mers al Trenurilor arată că din Gara de Nord sunt 5,4 km până la halta Pajura și de acolo mai sunt 7,7 km până la Mogoșoaia, iar pe această porțiune viteza medie este de aproape 60 km/h, iar cea maximă, de 80 km/h. De la Mogosoaia sunt 2,9 km până la ramificația cu noua linie, iar pe această porțiune limita de viteză este de 100km/h. De la ramificație mai sunt 2,2 km până la punctul de oprire de la Patinoar unde vor opri o parte dintre trenuri, iar de la patinoar mai sunt 700 de metri până la gara de la aeroport. Trenurile care opresc și la patinoar vor face 23 de minute.
Linia este neelectrificată. În iunie se spunea că trenul ar putea circula de la 26 august, dar acest lucru nu a fost posibil. În plus, mai sunt litigii legate de exproprieri.
Pe aproape tot traseul trenul va parcurge o parte din magistrala M700 București - Galați unde vitezele medii nu sunt mai mari de 60 km/h. Practic doar 3 km de linie sunt noi construiți, o mică ramificație din linia București - Urziceni).
Probabil nu vor sa piarda veniturile care le scot cu mafia taxiurilor. Li s-a explicat clar ce modificari trebuie facute pentru o frecventa de zece minute, nimic complicat dar nu vrea domnul Bode.
El ne face pizza cu jeppanul, el nu sta o ora in Otopeni ca sa iasa din aeroport, inca 40 daca ai ghinion ca sa prinzi trenul, inca 20 pana la gara de nord, inca x minute pana acasa.
Asta face mafia PNL/ PSD de 30 de ani