Trenul Gara de Nord - Aeroport - Ministrul Bode spune că frecvența trenurilor va fi de 40 de minute

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 3 decembrie 2020, 12:02 Economie | Industrie Feroviara


Gara de la aeroport
Foto: AGERPRES
​Vineri va avea loc recepția lucrărilor pentru linia de cale ferată Gara de Nord - Aeroport, iar trenurile vor circula din 13 decembrie când intră în vigoare Mersul Trenurilor 2020-21. Ministrul Bode spune, într-o declarație pentru Radio România Actualități, că este de așteptat ca trenurile să circule la intervale de 40 de minute. Nu a fost comunicat graficul de circulație și nici câte companii (două sau trei) vor avea trenuri pe linia de 19 km. Trei operatori au depus solicitări, iar într-o ședință, joi, administratorul de infrastructură va trebui să definitiveze formula de alocare a trenurilor.

În aceste zile ar trebui să aflăm informațiile, mai ales că Mersul Trenurilor 2020-21 este disponibil online de acum două săptămâni, dar căutarea pe traseul Gara de Nord - Aeroport Henri Conadă oferă zero rezultate.

Nu se știe nici dacă vor fi două companii, cum spun unele surse, adică CFR Călători și Transferoviar, sau trei companii, cum spun alte surse (adică și Regio Călători).

Un alt lucru important va fi programul de circulație. Vor fi trenuri între oreke 5.00 și 23.00, vor circula 24 de ore din 24 sau vor circula undeva între 18 și 24 de ore pe zi?

”Vineri dimineața se va realiza recepția la terminarea lucrărilor pentru tot ceea ce s-a realizat pe linia de cale ferată Gara de Nord - Otopeni (...) Vom vedea exact câți operatori au solicitat să opereze pe această linie. Estimăm că traseul va fi parcurs în 20-23 de minute, iar frecvența trenurilor va fi din 40 în 40 de minute, cam acesta este orizontul de așteptare (...) Vom ști exact după ce vom analiza solicitările și în funcție de ele vom ști ritmicitatea cu care se va opera pe acest traseu”, spune ministrul Bode.

Primele trenuri au circulat în septembrie pe traseul integral și de atunci s-au făcut diverse teste.

Primele planuri concrete pentru linia către aeroport au fost în 2016 și lucrările au început în 2019, ideea fiind ca traseul să fie dat în folosință până în iunie 2020, când ar fi trebuit să se țină patru meciuri de la Euro.

Un ”draft” de Mers al Trenurilor arată că din Gara de Nord sunt 5,4 km până la halta Pajura și de acolo mai sunt 7,7 km până la Mogoșoaia, iar pe această porțiune viteza medie este de aproape 60 km/h, iar cea maximă, de 80 km/h. De la Mogosoaia sunt 2,9 km până la ramificația cu noua linie, iar pe această porțiune limita de viteză este de 100km/h. De la ramificație mai sunt 2,2 km până la punctul de oprire de la Patinoar unde vor opri o parte dintre trenuri, iar de la patinoar mai sunt 700 de metri până la gara de la aeroport. Trenurile care opresc și la patinoar vor face 23 de minute.

Linia este neelectrificată. În iunie se spunea că trenul ar putea circula de la 26 august, dar acest lucru nu a fost posibil. În plus, mai sunt litigii legate de exproprieri.

Pe aproape tot traseul trenul va parcurge o parte din magistrala M700 București - Galați unde vitezele medii nu sunt mai mari de 60 km/h. Practic doar 3 km de linie sunt noi construiți, o mică ramificație din linia București - Urziceni).






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4449 vizualizari

  • +5 (13 voturi)    
    PeNibiL (Joi, 3 decembrie 2020, 12:13)

    voxpopulix [utilizator]

    Nu ai ce sa mai spui, deci poti sa astepti 40 de minute dupa care 20 ca sa ajungi in gara de nord, mai pui ceva timp ca sa ajungi pana acasa.

    Probabil nu vor sa piarda veniturile care le scot cu mafia taxiurilor. Li s-a explicat clar ce modificari trebuie facute pentru o frecventa de zece minute, nimic complicat dar nu vrea domnul Bode.

    El ne face pizza cu jeppanul, el nu sta o ora in Otopeni ca sa iasa din aeroport, inca 40 daca ai ghinion ca sa prinzi trenul, inca 20 pana la gara de nord, inca x minute pana acasa.
  • -6 (8 voturi)    
    Tren (Joi, 3 decembrie 2020, 12:24)

    vlad.pe [utilizator]

    Nu asta este linia inaugurata de Iohannis inainte de alegerile locale? De-abia acum este receptia? penibil
    • -4 (6 voturi)    
      oricum nu este utilizabila inca (Joi, 3 decembrie 2020, 14:08)

      voxpopulix [utilizator] i-a raspuns lui vlad.pe

      pana atunci o mai inaugureaza de trei ori

      Asta face mafia PNL/ PSD de 30 de ani
      • +3 (5 voturi)    
        Nu este interzis să gândești. (Joi, 3 decembrie 2020, 16:22)

        asavreau [utilizator] i-a raspuns lui voxpopulix

        Ura îți întunecă rațiunea.Prezintă un calcul cu o altă frecvență pe această linie.Ține cont că nu-i linie dublă,așa au început-o PSD.Oricum este mai bine decât nimicul care a fost.
  • +3 (7 voturi)    
    Maxim 10 minute (Joi, 3 decembrie 2020, 16:28)

    RaduMiron [utilizator]

    Pe linia de legatura a capitalei cu cel mai aglomerat aeroport din tara, frecventa ar trebui sa fie de maxim 10 minute. 40 de minute e penibil si face linia inutila/neatractiva, cum spune cineva mai sus. Tot respectul pt Bode ca a deblocat multe autostrazi, nu stiu daca e vina lui aici sau a CFR-ului, dar asta e complet inacceptabil
    • +2 (2 voturi)    
      A fost gândită la 10 minute? (Vineri, 4 decembrie 2020, 8:05)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui RaduMiron

      Nu poți să faci din kkt bici și să mai și fluiere.La 10 minute treburile se intersectau pe undeva.Unde?Cum?
  • 0 (2 voturi)    
    Gata cu variantele.. (Vineri, 4 decembrie 2020, 16:30)

    sareta [utilizator]

    Sa circule de doua (2) ori pe zi :dimineata si seara !


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by