Trenul special Connecting Europa Express, care a traversat România la mijloc de septembrie, și-a încheiat parcursul la Gare de l'Est din Paris, la 35 de zile de la plecarea din Lisabona. Trenul a parcurs 26 de țări și a avut peste 150 de opriri. Trenul format din șase vagoane din țări diferite a circulat cu ocazia Anului European al Căilor Ferate și evenimentele au fost organizate de Comisia Europeană.

Trenul Connecting Europe ExpressFoto: Vlad Barza / HotNews.ro

Călătoria nu a fost lipsită de probleme: un vagon s-a stricat în Croația și a fost reparat câteva zile mai târziu, vitezele au fost mici în Balcani și au fost greutăți de organizare în Germania și Elveția. Trenul a parcurs în medie cam 600 km/zi, în zilele mai scurte a rulat sub 300 km, în cele mai lungi a depășit 900-1.000 km și de câteva ori a mers și noaptea.

Citește și: Trenul Connecting Europe Express a părăsit România după un parcurs plin de festivități cu muzică și mâncare VIDEO FOTO

Trenul a intrat pe 17 septembrie în țară, pe la Giurgiu, și a ieșit pe 18 septembrie, pe la Curtici, dar a fost primit cu fast la Giurgiu, București, Brașov, Sibiu și Cluj.

Trenul a rulat cu 160 km/h pe cele mai rapide porțiuni, dar în România viteza medie a fost de 50-55 km/h, mai ales fiindcă segmente mari din marile magistrale au rămas neelectrificate. Între București și Câmpina trenul a rulat și cu 140 km/h, dar apoi au fost porțiuni mari de sub 50 km/h mai ales între Brașov și Sibiu și Cluj și Oradea.

Citește și:

Cum arată unul dintre cele mai moderne trenuri care au ajuns vreodată în România - Povestea unui tren ce pare SF pentru o țară în care locomotivele se strică des și vagoanele nu-s destule

Compunerea trenului Connecting Europe Express

Vagon MAV (Ungaria), inițial de bagaj, dar transformat în vagon expozițional pentru acest tren

Vagon Deutsche Bahn

Vagon de conferințe al SNCF

Vagon restaurant (board bistro) al FS - Ferrovie dello Stato Italiane

Vagon panoramic al elvețienilor de la SBB

Vagon de dormit Nightjet de la OBB