Bradul de Crăciun care va împodobi de sărbători sediul Parlamentului European a fost dus de la Viena la Bruxelles cu un tren de noapte, într-un vagon de bagaje al companiei austriece OBB. Drumul a fost simbolic din mai multe puncte de vedere: Austria are cea mai mare rețea de trenuri de noapte din Europa și trenurile de noapte între cele două capitale au revenit după 17 ani de pauză.

Tren de noapte austriac NightjetFoto: OBB

Bradul de patru metri înălțime a fost pus într-un vagon de bagaje Nighjet (brand al OBB) atașat special pentru această călătorie.

Este al 24-lea an în care bradul de Crăciun de la Parlamentul European este adus din Austria, dar este prima oară când pomul este transportat cu trenul. Bradul a fost dus cu trenul și pentru a marca finalul Anului Căilor Ferate - European Year of Rail - sărbătorit de UE și prin trenul Connecting Europe Express care a parcurs 20.000 km în septembrie și octombrie, traversând și România de la Giurgiu la Curtici.

Austria, datorită companiei de stat OBB, este numărul unu în Europa la trenuri de noapte, Viena având curse directe către aproape zece țări, prin Nightjet. Expansiunea a început în 2016 și sunt planuri de noi rute ce vor fi lansate în intervalul 2021 - 2024.

La început de 2020 a revenit după 17 ani cursa directă de noapte Viena - Bruxelles, 14 ore, în vagoane foarte moderne și confortabile.

Sursa: International Railway Journal