​CFR SA a anunțat semnarea a 45 de contracte în valoare totală de 699 milioane lei, fără TVA, pentru execuția lucrărilor tip Quick Wins în vederea ridicării restricțiilor de viteză pe linii precum Apahida - Baia Mare și Războieni - Episcopia Bihor.

Lucrari feroviareFoto: CFR Infrastructura

Pe multe dintre linii vitezele medii sunt și cu 15-20% mai mici decât acum 25 de ani, trenurile rulează în medie și cu mai puțin de 50 km/h și sunt puține porțiunile unde se ating 80 km/h.

Spre exemplu, trenurile Regio fac 4 ore pe cei 181 km dintre Apahida și Baia Mare. Între Războieni și Oradea trenurile IR fac 4 ore pe cei 220 km. Pe cei 121 km dintre Arad și Oradea cele mai rapide trenuri fac 2 ore și 14 minute, iar cele care opresc peste tot fac 3 ore.

Ce spune CFR SA

Sucursala Regională CF Cluj a semnat 45 contracte în valoare totală de 699.879.146,16 lei, fără TVA, pentru execuția lucrărilor tip QUICK WINS - ridicarea restricțiilor de viteză pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii, finanțate prin Planul Naţional de Redresare și Reziliență (PNRR), pe intervale de stații aferente liniilor CF Apahida - Baia Mare, Războieni - Episcopia Bihor și Arad - Oradea.

Constructor: Asocierea DRUM ASFALT (România) - ZUE (Polonia)

Valoarea totală a contractelor - 699,87 milioane de lei

Finanțare - fonduri nerambursabile PNRR

Durata de implementare - 24 de luni

Scop ridicarea restricțiilor de viteză și creșterea vitezei de circulație la 120 km/h (funcție de configurația traseului) pe următoarele intervale CF, în lungime totală de 140,085 km:

Linia APAHIDA - BAIA MARE

• Lot 1 Apahida - Bonțida, km 8+540- 9+760 (fir I) și km 8+497 - 9+800 (fir II)

• Lot 2 Jucu - Iclod, km 15+280 - km 16+800 (fir I+II)

• Lot 3 Bonțida - Iclod, km 16+800 - km 21+900 (fir I)

• Lot 4 Bonțida - Gherla, km 21+900 - km 23+550 (fir I+II)

• Lot 5 Iclod - Gherla, km 23+550 - km 27+600 (fir I)

• Lot 6 Iclod - Gherla, km 23+550 - km 27+600 (fir II)

• Lot 7 Iclod - Gherla, km 27+600 - km 32+050 (fir I)

• Lot 8 Iclod - Gherla, km 27+600 - km 32+050 (fir II)

• Lot 9 Gherla - Dej Călători, km 32+050 - 32+132 (fir I+II), km 32+159 - 33+071 (fir I+II) și km 33+090 - 33+300 (fir I+II)

• Lot 10 Gherla - Dej Călători, km 33+300 - km 38+000 (fir I)

• Lot 11 Gherla - Dej Călători, km 33+300 - km 38+000 (fir II)

• Lot 12 Gherla - Dej Călători, km 38+000 + km 41+500 (fir I)

• Lot 13 Gherla - Dej Călători, km 38+000 - km 41+500 (fir II)

• Lot 14 Gherla - Dej Călători, km 41+500 - km 45+450 (fir I)

• Lot 15 Gherla - Dej Călători, km 41+500 - km 45+450 (fir II)

• Lot 17 Dej Călători - Caseiu, km 46+718 - km 49+490 (linie simplă)

• Lot 18 Dej Călători - Caseiu, km 49+490 - km 52+890 (linie simplă)

• Lot 19 Gâlgău - Ileanda, km 81+400 - km 83+450 (fir II)

• Lot 20 Ileanda - Letca, km 91+940 - km 93+340 (linie simplă)

• Lot 21 Răstoci - Cuciulat, km 98+650 - km 100+200 (linie simplă)

• Lot 22 Lețca - Băbuțeni, km 103+750 - km 105+350 (linie simplă)

• Lot 23 Cuciulat - Băbuțeni, km 105+350 - km 107+450 (linie simplă)

• Lot 24 Cuciulat - Surduc Salaj, km 107+450 - km 108+650 (linie simplă)

• Lot 25 Băbuțeni - Surduc Salaj, km 113+500 - km 115+100 (linie simplă)

• Lot 26 Băbuțeni - Jibou, km 115+100 - km 116+270 (linie simplă)

• Lot 27 Surduc Salaj - Someș Odorhei, km 122+145 - km 123+556 (linie simplă)

Linia RĂZBOIENI - EPISCOPIA BIHOR

• Lot 28 Războieni - Câmpia Turzii, km 442+000 - km 443+700 (fir I+II)

• Lot 29 Călărași Turda - Câmpia Turzii, km 443+700 - km 446+400 (fir I+II)

• Lot 30 Călărași Turda - Câmpia Turzii, km 446+400 - km 449+050 (fir I+II)

• Lot 31 Călărași Turda - Câmpia Turzii, km 449+050 - km 450+050 (fir I+II)

• Lot 32 Călărași Turda - Câmpia Turzii, km 450+050 - km 451+050 (fir I+II)

• Lot 33 Câmpia Turzii - P.O. Cânepiști, km 451+050 - km 453+750 (fir I+II)

• Lot 34 Câmpia Turzii - P.O. Cânepiști, km 453+750 - km 456+250 (fir I+II)

• Lot 35 Câmpia Turzii - P.O. Cânepiști, km 456+250 - km 457+400 (fir I+II)

• Lot 36 Câmpia Turzii - Valea Florilor, km 457+400 - km 461+900 (fir II)

• Lot 37 P.O. Cânepiști - Boju, km 461+900 - km 465+700 (fir II)

• Lot 38 P.O. Cânepiști - Boju, km 464+860 - km 465+750 (fir I)

• Lot 39 Valea Florilor - Boju, km 465+700 - km 468+650 (fir II)

• Lot 40 Valea Florilor - Boju, km 468+650 - km 470+650 (fir II)

• Lot 41 Valea Florilor - Tunel, km 472+700 - km 475+300 (fir II)

• Lot 42 Boju - Tunel, km 475+300 - km 478+060 (fir II)

• Lot 43 Cojocna - Apahida, km 485+817 - km 488+547 (fir II)

• Lot 44 Cojocna - Apahida, km 488+615 - km 489+830 (fir II)

Linia ARAD - ORADEA

• Lot 48 Salonta - Cefa, km 81+408 - km 85+500 (linie simplă)

• Lot 49 Salonta - Cefa, km 85+500 - km 89+324 (linie simplă)

Lucrări tip QUICK WINS (cu materiale de cale noi achiziționate de constructor):

- înlocuirea punctuală a elementelor componente ale suprastructurii căii - șină, traverse, aparate de cale, piatră spartă - sau orice alt element care va conduce la creșterea vitezei de circulație pentru trenurile de călători și marfă, cu impact direct și imediat asupra duratei de călătorie.