Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a spus miercuri că lucrările de pe şantierul liniei de cale ferată Apaţa-Caţa înregistrează un „progres extrem de slab”, ajungând la doar 17,5%, scrie News.ro. Peste 600 milioane euro vor costa lucrările pe secțiunea unde se va construi cel mai lung tunel din România.

Ministrul Grindeanu, in vizita pe santierele feroviareFoto: CFR Infrastructura

Între Apața și Cața sunt 43 km și, din cauza numeroaselor restricții de viteză, trenurile fac mai mult de o oră și apar întârzieri.

„Am solicitat conducerii CFR Infrastructură să ia toate măsurile necesare pentru ca lucrările de reabilitare să se finalizeze la sfârşitul anului viitor”, a spus ministrul.

„Progres extrem de slab pe şantierul liniei de cale ferată Apaţa-Caţa (28,2 km), parte a Coridorului feroviar Rin-Dunăre. Contractul, semnat în anul 2020, a ajuns la doar 17,5% progres fizic şi în continuare se prefigurează întârzieri. Am solicitat conducerii CFR Infrastructură să ia toate măsurile necesare pentru ca lucrările de reabilitare să se finalizeze la sfârşitul anului viitor (2024). În cazul în care situaţia nu se îmbunătăţeşte, mă aştept să fie aplicate sancţiuni contractuale dure”, a arătat, miercuri, Sorin Grindeanu, într-o postare pe Facebook.

El a subliniat că acesta este un proiect important pentru transportul feroviar românesc şi european pe care asocierea de constructori greci, francezi şi români „trebuie să îl trateze cu maximă seriozitate”.

Despre secțiunea Apața - Cața

Este cea mai complicată secțiune, dar și cea mai costisitoare, costurile pentru 28 km urmând să fie de peste 600 milioane euro din cauză că traseul va fi modificat puternic. Astfel, acum sunt 43 de km între cele două localități din cauza traseului sinuos, iar după modernizare linia va avea doar 28 km.

Mai exact, secțiunea presupune un traseu nou pentru linia de cale ferată din Ardeal, eliminând o buclă pe care vechea cale ferată o face în zona Apața - Ormeniș - Augustin - Racoș. Astfel, după stația Apața, traseul căii ferate „cotește" spre vest prin tunelul Ormeniș, evitând bucla care trecea pe lângă localitatea Augustin. Noul traseu, imediat după stația Racoș, nu va mai face un „ocol" pe la Rupea, ci va merge drept, prin tunelul Homorod.

Proiectul prevede realizarea a trei tuneluri, două dintre ele având o lungime considerabilă:

- Tunel Homorod - 5 km

- Tunel Mureni - 700 metri