​Facebook a afisat venituri de 3,5 miliarde dolari trimestrul trecut, iar profitul net a scazut cu 20%, spre 512 milioane dolari, pe fondul cresterii cheltuielilor cu cercetarea, a anuntat compania. Facebook are 1,44 miliarde de useri, dintre 800 de milioane intra zilnic de pe mobil. Compania si-a marit cu 48% numarul de angajati, pana la 10.082, datorita investitiilor in Whatsapp si Oculus.

Facebook Foto: pixabay.com

Veniturile au urcat cu 42%, pana la 3,52 miliarde dolari, insa profitul net a scazut de la 642 milioane dolari, la 512 milioane dolari. Ca si profit net, al treilea trimestru din 2014 a fost cel mai bun (800 milioane dolari).

Investitorii asteptau o crestere mai mare a veniturilor (spre 3,6 miliarde dolari), insa acest lucru nu s-a intamplat si din cauza cresterii puternice a cheltuielilor de cercetare-dezvoltare (de la 181 milioane, la 566 milioane dolari). Facebook este intr-o perioada de extindere fiindca numarul de angajati a crescut puternic, cu aproape 50% in ultimul an, ajungand acum la 10.082.

Facebook are in total 1,44 miliarde de useri care intra cel putin o data pe luna, iar in martie, 936 de milioane au intrat zilnic. Numarul mediu de useri care acceseaza macar o data pe luna reteaua, de pe mobile este de 1,25 miliarde, in timp ce zilnic intra pe retea 798 de milioane (crestere de 31% fata de martie 2014).

In primele trei luni ale anului veniturile din publicitate au crescut cu 46%, spre 3,32 miliarde dolari, iar veniturile din mobile advertising reprezinta 73% din aceste venituri (ponderea era de 59% acum un an),