​Din cauza faptului că uriașa criza Covid-19 îi afectează veniturile din publicitate, grupul Alphabet a decis să ia una dintre cele mai drastice măsuri din ultimul deceniu și va reduce mult ritmul angajărilor, urmând să aplice măsuri de micșorare a cheltuielilor în mai multe domenii. Grupul are o capitalizare de piață de 865 miliarde dolari și angajează cam 10.000 de oameni/an, 2019 fiind însă unul record, cu 20.000 de oameni angajați, scrie Bloomberg.

Sundar PichaiFoto: A Liminowicz/Google

Cum a crescut numărul angajaților Alphabet în ultimii ani

2014: 53.600

2015: 61.814

2016: 72.053

2017: 88.110

2018: 98.771

2019: 118.889

Sundar Pichai, CEO al grupului, a trimis angajaților un e-mail în care le-a spus că Alphabet nu este imun la criza mondială și că întreaga economie suferă din cauza pandemiei. În acest context, grupul va angaja mai puțini oameni decât în ultimii ani și va reduce cheltuielile în domenii ne-esențaile precum călătoriile de business ale angajaților, dar și investițiile în centre de date.

Pe de altă parte, ritmul angajărilor va fi menținut în segmentele principale ale business-ului.

Veniturile din publicitate ale Google au fost afectate de criză, mai ales că sectoare precum retail și turism au cel mai mult de suferit și companiile nu mai cheltuie atât de mult cu publicitatea, iar Google simte direct asta.