Facebook (devenită Meta) a dat pentru prima oară cifre pentru divizia sa care vrea să construiască metaversul, Reality Labs, iar cifrele indică pierderi de 10 miliarde dolari. Această cifră foarte mare vine datorită investițiilor pe care Meta le face pentru a construi acest univers virtual și, deși nu este o surpriză că sunt pierderi, suma mare indică un drum foarte lung înainte și pierderi și pe viitor.

Facebook - MetaFoto: Inkdropcreative1, Dreamstime.com

Cum au evoluat cifrele pentru divizia Reality Labs:

2019: pierderi nete de 4,5 miliarde dolari și venituri de 501 milioane

2020: pierderi nete de 6,6 miliarde dolari și venituri de 1,1 miliarde

2021: pierderi nete de 10,1 miliarde dolari și venituri de 2,27 miliarde

Citește și:

Acțiunile Meta, proprietarul Facebook, s-au prăbușit cu 20% / Lovitura pe care i-a dat-o Apple, unul dintre motivele rezultatelor slabe

Pierderile au fost atât de mari fiindcă Meta a investit în hardware pentru realitate virtuală, în software, dar și pentru a face angajări. Compania promitea investiții de 10 miliarde dolari pentru a construi metaversul și peste 10.000 de noi locuri de muncă în Europa.

Reality Labs a avut pierderi de 3,3 miliarde dolari în ultimele trei luni și, cum este de așteptat ca investițiile să crească, pierderile pentru întreg 2022 vor fi mai mari decât cele 10 miliarde dolari de anul trecut.

Facebook este în plin proces de transformare și va dura mult construirea acestui metavers, fiind foarte posibil ca acest drum să dureze 10-15 ani.

Trebuie spus că Facebook, chiar dacă nu a avut rezultate financiare prea grozave, iar acțiunile au scăzut cu 20%, are zeci de miliarde de dolari pe care îi poate aloca pentru investiții, deci nu este într-o situație dificilă.

Într-o discuție cu investitorii, după ce a dezvăluit rezultatele Meta, Mark Zuckerberg a părut să admită că există unele dificultăți. „Deși direcția noastră este clară, se pare că drumul nostru înainte nu este perfect definit”, a spus el.

Dar el a apărat, de asemenea, trecerea către metavers și a spus că Facebook s-a mai confruntat cu provocări și în trecut și le-a depășit cu succes. „În cele din urmă, succesul nostru continuu se bazează pe construirea de produse pe care oamenii le consideră valoroase și pe care ei doresc să le folosească”, a mai spus Zuckerberg.

Sursa: CNBC