Google a primit din partea autoritatilor Uniunii Europene aprobarea neconditionata pentru a prelua compania de publicitate online DoubleClick, contra sumei de 3,1 miliarde dolari, in ciuda obiectilor venite de la concurenti, informeaza Reuters.

Google a primit deja aprobare de la autoritatile antitrust din SUA. "Investigatia profunda facuta de Comisie a aratat ca preluarea DoubleClick de catre Google nu va exercita presiuni in domeniul concurentei", se mentioneaza intr-o declaratie a CE.

Google are, de departe, pozitia cea mai puternica in sectorul cautarii pe internet in Europa, iar achizitia a atras criticile companiilor concurente Microsoft si Yahoo.

Comisia a mai spus ca aceasta combinatie nu e suficient de puternica pentru a marginaliza concurentii Google in servirea de reclame online - "ad serving" care foloseste softuri ce ii ajuta pe advertiseri sa-si gaseasca potentiali clienti. Autoritatea a mai spus ca tranzactia nu va afecta rivalii companiilor pe piata, pentru ca exista alternative precum Yahoo, AOL sau Microsoft.

Alte critici au venit din partea unor persoane care se tem ca cele doua companii isi vor combina metodele prin care aduna informatii despre cei care navigheaza pe internet si astfel securiatea datelor private ale multor persoane poate fi pusa in pericol.

DoubleClick are ca obiect de activitate vanzarea de spatii publicitare in mediul on-line, precum si oferirea de consultanta in domeniu. DoubleClick este unul dintre principalii furnizori de publicitate pe internet. Compania a fost fondata in 1995 de Kevin O’Connor si Dwight Merimman. Incepand cu 1997, a introdus serviciul DART (sageata), prin intermediul caruia ii era oferita unui site publicitate care sa aiba legatura cu continutul acestuia.

In 2005, DoubleClick a fost cumparata de compania de solutii tehnologice Hellman & Friedman din San Francisco. Aceasta vinde, in decembrie 2005, agentia de baze de date a companiei, Abacus Direct, catre compania Epsilon Interactive.

Google a anuntat inca de la jumatatea lui aprilie 2007 ca a ajuns la o intelegere pentru cumpararea DoubleClick.