​Directorul grupului Alphabet a explicat de ce Google, deși avea tehnologia necesară, nu a lansat un chatbot pentru publicul larg înainte de OpenAI și de Microsoft. 2023 va fi anul chatboților, după ce lumea a fost uimită la final de 2022 de cât de natural răspunde ChatGPT.

GoogleFoto: Alex Grichenko, Dreamstime.com

Google a anunțat acum câteva zile că va lansa un chatbot numit Bard, lansarea a fost cu peripeții și mulți au spus că Google s-a grăbit cu anunțul, pentru a da un răspuns rapid celor de la Microsoft, companie care va integra tehnologia de pe ChatGPT pe motorul de căutare Bing.

La o conferință tech în Mountain View, președintele grupului Alphabet, John Hennessy, a explicat de ce Google nu a lansat mai demult un chatbot pentru publicul larg.

El a spus că tehnologia nu este încă 100% gata pentru lansarea „în masă”, fiindcă oferă și răspunsuri eronate și uneori „toxice”. El a spus că Google a fost ezitantă în a da prioritate lansării unui chatbot, pentru că încă nu este totul pus la punct, dar lucrurile se vor schimba mult în bine într-un an-doi și tehnologia va fi atunci gata.

Așadar, Google spune că nu a vrut să lanseze un chatbot, fiindcă un astfel de soft conversațional încă oferă un număr destul de mare de răspunsuri eronate. Mai este un motiv pe care oficialul Google nu l-a spus: dacă milioane de useri vor primi răspuns la căutări fără a mai fi nevoie să deschidă link-uri din căutare, veniturile Google din publicitate vor scădea.

John Hennessy a fost întrebat ce crede despre ChatGPT și a răspuns că două lucruri l-au impresionat: calitatea limbajului folosit în răspunsuri și faptul că de multe ori oferă răspunsuri corecte dar „la nivel superficial”.

Surse: CNBC, Business Insider

Sursa foto: Dreasmtime.com