Autoritățile UE din domeniul concurenței au acuzat Google de practici anticoncurențiale în business-ul de publicitate digitală, iar rezolvarea ar putea consta în forțarea companiei să vândă o parte din afacerile din domeniu.

Logo GoogleFoto: Shutterstock

Ancheta nu a fost finalizată, iar Google are timp să vină cu argumente și să fie ascultată.

Google a fost amendată în total cu 8 miliarde de euro de autoritățile europene, pentru practici anticoncurențiale și o nouă mare amendă ar fi posibilă.

Comisia spune că datele preliminare indică faptul că Google își favorizează serviciile și tehnologiile de display advertising, în detrimentul concurenților și serviciilor publisherilor online.

Aceste practici nu sunt deloc noi: încă din 2014 Google a făcut abuz de poziție dominantă, favorizând serviciul de „ad exchange” denumit AdX.

Comisia spune că o schimbare de comportament a Google în domeniul publicității NU ar fi suficientă să pună capăt practicilor anticoncurențiale, ci grupul american ar trebui forțat să renunțe la o parte dintre servicii.

Comisia Europeană a deschis ancheta în iunie 2021 și spune că, deși nu este nimic rău în faptul că Google are o poziție dominantă, grav este faptul că gigantul american a abuzat de poziția sa și controlează mult prea multe aspecte din business-ul de publicitate online. Concurenți nu prea mai au loc.

Business-ul de publicitate, care generează venituri de miliarde în fiecare an, a fost o țintă cheie pentru autoritățile de reglementare, îngrijorate de capacitatea giganților din tehnologie de a-și folosi puterea pentru a-și slăbi la maxim rivalii.

Concurenții Google și editorii online susțin de mult timp că dominația companiei asupra instrumentelor de înaltă tehnologie - pe care editorii, agenții de publicitate și brokerii le folosesc pentru a cumpăra și vinde publicitate digitală - îi oferă companiei Google un avantaj nedrept.