Joe Biden a declarat vineri că dorește să reglementeze dezvoltarea inteligenței artificiale (AI) "în mod responsabil și sigur", în cadrul unei întâlniri la Casa Albă cu giganții din domeniul tehnologiei, care s-au angajat să combată atât atacurile cibernetice, cât și fraudele, potrivit AFP.

Joe Biden Foto: Jacek Boczarski / AFP / Profimedia

"Inteligența artificială este o promisiune uriașă, uriașă, care oferă oportunități incredibile, dar prezintă și riscuri pentru societatea noastră, pentru economia noastră și pentru securitatea noastră națională", a declarat președintele american.

Alături de liderii Amazon, Anthropic, Google, Inflection, Meta, Microsoft și OpenAI, Joe Biden a afirmat că "grupul de aici (prezent) va fi esențial pentru a ghida această inovație cu responsabilitate și securitate".

În timp ce aceste șapte companii s-au angajat să respecte "trei principii care trebuie să fie fundamentale pentru dezvoltarea inteligenței artificiale", și anume siguranța, securitatea și încrederea, Joe Biden a salutat angajamentul lor de a "impulsiona inovarea responsabilă".

"Vom asista la mai multe schimbări tehnologice în următorii 10 ani sau chiar în următorii câțiva ani decât am văzut în ultimii 50 de ani. Aceasta a fost o revelație uimitoare pentru mine", a declarat președintele democrat.

Alegerile din 2024

Dar temerile legate de această tehnologie puternică se intensifică, de la pericolele pentru consumatori (fraude) și cetățeni (dezinformare) până la riscul de a pierde numeroase locuri de muncă.

Concret, cele șapte companii au promis că își vor testa programele informatice pe plan intern și extern înainte de a le lansa. De asemenea, acestea s-au angajat să investească în securitatea cibernetică și să împărtășească cu autoritățile și cu cercetătorii informații relevante despre instrumentele lor, inclusiv despre posibilele defecte.

De asemenea, ele trebuie "să dezvolte tehnici solide pentru a se asigura că utilizatorii știu când conținutul a fost generat de inteligența artificială", adaugă Casa Albă.

Până în prezent, principalele companii vizate au fost mai degrabă reticente la ideea de a adăuga astfel de mărci pe conținutul creat cu programele lor.

Fotografiile false și deepfakes există de ani de zile, dar inteligența artificială generativă, care este capabilă să producă texte și imagini pe baza unei simple interogări în limbajul cotidian, a stârnit temeri legate de o avalanșă de conținut fals online.

Acesta ar putea fi folosit pentru a crea escrocherii foarte credibile sau pentru a manipula opinia publică. Aceasta este o perspectivă deosebit de îngrijorătoare în perspectiva alegerilor prezidențiale din SUA din 2024.