Facebook (Meta) a prezentat o serie de chatboți de multe tipuri cu care speră să-i atragă pe tineri și să-i facă să stea mai mult timp pe Instagram, pe Facebook și pe toate produsele sale. Sunt 28 de asistenți conversaționali. Unii chatboți vor vorbi precum celebritățile, cum ar fi Paris Hilton, Jane Austen sau Snoop Dogg.

Chatboti de la MetaFoto: Meta

Meta spune că asistentul conversațional Meta AI se va găsi în multe forme pe WhatsApp, Messenger și Instagram și are la bază modelele extinse de limbaj și un parteneriat cu motorul de căutare Bing.

Compania a lansat 28 de chatboți cu cea mai nouă versiune de AI care vor vorbi precum celebritățile (de exemplu Snoop Dogg, Tom Brady, Kendall Jenner, Paris Hilton și Naomi Osaka).

Mark Zuckerberg spune că poți purta discuții cu acești chatboți, iar din 2024 unii vor căpăta și voce, astfel că discuțiile nu vor fi doar în scris.

„Majoritatea oamenilor nu au avut șansa de a experimenta cele mai noi și mai puternice tehnologii AI” a spus miercuri Mark Zuckerberg, directorul executiv al Meta. „Este un lucru pe care cred că îl putem schimba.”

„Userii nu vor dori să interacționeze doar cu un singur AI super inteligent, ci vor dori să interacționeze cu o mulțime de chatboți diferiți.”, mai spune șeful Meta.

Cei de la Facebook speră că acești chatboți vor fi folosiți pe scară largă, fiindcă asta ar însemna mai mult „engagment”: oamenii ar folosi mai multe aplicații de la Meta și ar sta mai mult timp în produsele sale, dintre care majoritatea se bazează pe publicitate pentru a face bani. Mai mult timp petrecut în aplicațiile Meta înseamnă mai multe reclame afișate utilizatorilor săi.

Facebook lucrează de mulți ani la aplicații cu AI, dar nu a lansat chatboți cu AI generativ până acum, Zuckerberg alegând în toamna lui 2021 să orienteze compania spre construirea universului virtual numit Metavers.

Zuckerberg a fost nevoit să „schimbe macazul”, după ce succesul ChatGPT a determinat toate marile companii să accelereze lansarea de roboți conversaționali.

Nu este clar dacă Meta poate face bani din acești roboți conversaționali, dar are câteva avantaje: un public uriaș (aplicații folosite în total de peste trei miliarde de oameni) și o situația financiară foarte bună).