Pe 10 noiembrie, de Black Friday, tinerii vor să-și cumpere mai ales haine și telefoane, în timp ce românii de peste 55 de ani vor mai ales televizoare și mașini de spălat. Electrocasnicele mici vor fi căutate de toate categoriile, interesul fiind crescut mai ales pentru expressoare, arată un studiu Kantar România, comandat de eMAG.

Black FridayFoto: Marek Uliasz, Dreamstime.com

Anul acesta, intenția de cumpărare a consumatorilor de Black Friday se situează la 57%, în creștere față de anul trecut. Categoriile de produse pe care românii intenționează să le cumpere sunt televizoare (37%), produsele electrocasnice mici (37%)​, haine (27%), telefoane mobile (24%) sau frigidere (22%​), potrivit unui studiu Kantar România.

Bugetul pe care consumatorii și l-au planificat cu ocazia Black Friday a crescut și el de la an la an, ridicându-se, în medie, la 2.855 lei, cu 11% mai mult decât în 2022, potrivit aceluiași studiu.

Categoriile de produse diferă în funcție de vârstă, când oamenii au fost întrebați ce intenționează să cumpere pe 10 noiembrie. La tinerii cu vârste între 18 și 24 de ani, hainele au fost pe primul loc, urmate de electrocasnice mici, de televizoare, telefoane mobile și frigidere.

La categoria de vârstă 55-65 de ani, studiul Kantar a arătat că cel mai mare interes este pentru electrocasnice mici, urmate de televizoare, mașini de spălat, haine și frigidere.

Sunt câteva produse pentru care interesul consumatorului a crescut cel mai mult față de acum un an: hainele, expressoarele, televizoarele, aragazele și mașinile de spălat vase. Interes crescut este și la încălțăminte.

Studiul Kantar România a fost realizat în perioada 17 - 23 octombrie, pe un eșantion de 2001 respondenți, cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani, reprezentativ la nivel național.

Sursa foto: Dreamstime.com