Consumatorii americani sunt multumiti de ceea ce ofera Google si nu vad motive pentru a-si schimba motorul de cautare, in ciuda faptului ca Bing, noul motor de cautare lansat de Microsoft, ar putea fi "produsul mai bun", conform unui studiu la nivel national realizat de analistul Imran Khan, al grupului de servicii financiare JP Morgan, informeaza Brand Republic.

Studiul, realizat la o luna de la lansarea Bing, concluzioneaza ca desi un sfert dintre respondenti si-au aratat dorinta de a incerca Bing, marea majoritate - peste 98% - nu vor alege Bing ca principal motor de cautare.

Doua treimi dintre utilizatorii de internet care au participat la sondaj s-au declarat multumiti de ceea ce le ofera in prezent motorul lor de cautare.

Khan sustine ca lupta cea mare a Microsoft este sa-l faca pe Bing relevant, sfaturile reputatului analist JP Morgan pentru seful Microsoft, Steve Ballmer, fiind de a crea un produs evident mai bun si de a-i extinde distributia.

Nu se poate spune ca Microsoft nu a facut nimic in sensul asta, dar in pofida analizelor pozitive la adresa produsului in Washington Post si New York Times si a unui buget fara precedent alocat promovarii Bing, studiul releva ca toate acestea ar putea fi zadarnice.

Campania de promovare a Bing pare sa fi dat roade cu mai mult de jumatate dintre respondenti declarand ca au auzit de acest motor de cautare si un sfert dintre acestia declarand ca l-au folosit.

Totusi, acest comportament este mai degraba specific testarii unui nou produs decat alegerii optiunii de a-l folosi permanent. Astfel, dintre respondentii care au incercat Bing, doar 38,9% l-au folosit de mai mult de cinci ori luna trecuta.

Motorul de cautare Bing a fost lansat in luna mai a acestui an, iar Microsoft spune despre el ca ofera rezultate mai eficiente la cautari, le da utilizatorilor mai multe optiuni din care sa aleaga si ii scuteste de click-uri inutile. Cifrele de pe piata americana la lansarea Bing erau prea putin incurajatoare pentru Microsoft: Google detinea peste 60% din piata, Yahoo circa 20%, iar Live Search, predecesorul Bing avea 8%.